Jump to content

Kontrola dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele


tom01

Recommended Posts

V nedávné době proběhla internetem (video s Martinem Vaculíkem na auto.cz) a Světem motorů recenze Fabie 3 jako ojetiny. U motorů 1,0 TSI je zdůrazněno provést prventivní kontrolu dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele, k čemuž je potřeba demontovat trubku sání a horní plastový kryt rozvodů. Pokud jsou šrouby z výroby nesprávně dotaženy, tak prolíná olej do rozvodů. U motorů 1,2 TSI (EA 211) se údajně stejný problém vyskytoval také a byla na to údajně i svolávací akce, kdy se to kontrolovalo. Pro 1,0 TSI nic takového není.

 

V rámci jarní prohlídky, kterou si budu dělat sám, se na to určitě preventivně podívám, je to jednoduchá práce na chvilku. Motor má najeto 60.000km.

 

Můj dotaz zní. Kdo jste už tak učinili, měli jste vše v pohodě nebo někdo zjistil zamaštěné rozvody olejem? Resp. řešil toto někdo v minulosti se servisem?

image.thumb.png.4792a72f3d4d086c33f83d84fd0a1de3.png image.thumb.png.ea4c6b2b6d8671ff2aa8c4df82de9cbb.png image.thumb.png.5fda14fe51e79c72715897fdda63fb23.png

Jde o šrouby u prstů ruky:

image.thumb.png.3b1e7e5288bba8b7abec12e14a7bd5f1.png

 

Edited by tom01
Link to comment
Share on other sites

V té bazarové rubrice doporučují provést kontrolu před koupí vozu. Minulý týden měli v SM recenzi tuším VW T Roc a u motoru 1,0 TSI doporučují tuto kontrolu provést každý rok, což se mi zdá zase nesmysl. Spíš bych to vázal na ujeté kilometry. Já měním olej po max. 15.000km nebo dvou letech, tak při tom vždy zkontroluju i ten přestavovač. Je to snadná práce na chvilku, tak proč nemít raději jistotu?

Link to comment
Share on other sites

Ano, ale jedná se jen o kontrolu stavu rozvodového řemene, nikoli kontrolu dotažení šroubů toho přestavovače. Pravda, že pokud by byl řemen kontaminovaný motorovým olejem, byl by jistě na výměnu (spolu s výměnou přestavovače) nebo už by bylo nejspíš dávno pozdě... Prostě na servisní bych v tomto opravdu nespoléhal. Kdo jezdí s autem jen do servisu, tak tuto kontrolu lze jistě bez problémů objednat třeba v rámci pravidelného servisu s požadavkem pořízení třeba krátkého videozáznamu s mým VIN a záběrem na přestavovač, že je opravdu suchý, nezmaštěný olejem.

Link to comment
Share on other sites

IMG_20230319_133855655.thumb.jpg.8c307884eafe54fc072c4b7aa236bbae.jpgJe spousta lidí co na toto dojelo. Přitom kontrola je odstranit jeden šroubek a dvě sponky. Ten únik oleje je ještě to menší zlo, horší je vypadlý šroub, který se sekne o blok.

Edited by Alma
  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

to nie je celkom pravda ked sa darí máš za týždeň aj tri 1,0TSI 2020 , doteraz sa sem tam niečo vyskytne ... raz je tam taká skrutka ,raz taká ,raz TX , raz imbus , raz s lepidlom raz bez ... v jednom týždni dve autá , rovnaký kod motora , a v jednom s lepidlom v jednom bez ... ja by som sa toho tak nebál , kto nie je hluchý nebude mať problém , kto je nech si ich objedná nové a po jednej vymení a dá na lepidlo ... toto je Seat kde nebežala akcia na výmenu prestavovača /pritom na iné autá áno predtým / a prišlo že niečo hrkoce a je vrch od oleja , doslova za 5min 12 ... držalo to na poslednej skrutke , po výmene prestavovača a rozvodu auto jazdí ... o pol roka na to majitelovi prišiel zo seatu list na výmenu prestavovača takže repete aj napriek tomu že už bol menený a hradený zákazníkom sa akcia uskutočnila ... tolko ku koncernu a bordelu okolo neho  

IMG_20200428_140618.jpg

IMG_20200428_140614.jpg

IMG_20200428_140556.jpg

IMG_20200428_140546.jpg

IMG_20200428_125642.jpg

IMG_20200428_125634.jpg

IMG_20200428_125629.jpg

IMG_20200427_134144.jpg

  • Díky 2
  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

tu to išlo povolené do poslednej chvile na jednej skrutke , ostatne boli v motore ... ale ako som sa opravil toto sa 1,0 netyka , tam len povolene skrutky krytu a vypadane do motora a unik oleja ... pripadne skoceny motor ak dobre trafi skrutka remen a skoci to 

Link to comment
Share on other sites

V 14. 4. 2023 na 17:14, Alma napsal:

IMG_20230319_133855655.thumb.jpg.8c307884eafe54fc072c4b7aa236bbae.jpgJe spousta lidí co na toto dojelo. Přitom kontrola je odstranit jeden šroubek a dvě sponky. Ten únik oleje je ještě to menší zlo, horší je vypadlý šroub, který se sekne o blok.

@Alma To žluté na šroubech je lepidlo, nebo jsis označil barvou (nebo už někdo při výrobě či výměně) jak jsou šrouby dotažené?

Link to comment
Share on other sites

před 17 hodinami, Ibe napsal:

@tom01 Dnes sem šrouby pro jistotu zkontroloval při přezouvání kol, mám taky najeto kolem 60 tis, 1.0 81kw, všechny šrouby byly dorvaný natvrdo, ani kapka oleje. IMG_20230415_095536.thumb.jpg.addb06a9e38b5e9be69abb8b8c63975f.jpg

@Ibe Chápu správně, že jsi zkontroloval dotažení šroubů tak, že jsi zkusil je dotáhnout, ale oni už víc dotáhnout nešly, že jo.

Link to comment
Share on other sites

před 10 hodinami, JendaII napsal:

Ahoj, pro ty co už to kontrolovali mám otázku. Ukáplo vám trochu (3 kapky)oleje z té trubky sání nebo jste to měli suché??? 

Čau jo jo taky jsem tam měl trochu oleje, ale šrouby zatím dotažené 1.0 tsi 81 kw najeto 17 tis,

Edited by Alojs
  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

@JendaII jj, ano trubka sání je uvnitř mastná . Na straně u masky jsem viděl škrtící klapku. Jinak kontrola dotažení šroubů úplně v pohodě. Udělal jsem si na hlavy šroubů pro kontrolu rysky lihovou fixkou, obdobně jako @Alma. Budu kontrolovat tak ob rok či 15.t km. Foto bohužel nemám, bylo mic práce i na dalších autech 🙈

  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

Jinak pro info, na šrouby přestavovače je TPI, ale kontrola předepsaná opravdu není. TPI mluví jen o tom, že když se to podělá, má se to vyměnit, tedy komplet přestavovač, kryt, šrouby a také rozvody, ale ty jenom pokud jsou poškozené nebo zaolejované.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...