Přejít na obsah

Kódování funkcí na Superba III (VCDS)


kokta7

Doporučené příspěvky

Já osobně jsem si třeba koupil OBDEleven i s PRO licencí a za mě je to super v tom, že nepotřebuji sebou tahat počítač, stačí mi jen mobil a ten dongle si nechávám v autě. Když náhodou jedu a objeví se mi nějaká chyba, nebo chci sledovat nějaké měřené hodnoty za jízdy, tak to jen zapojím, připojím k mobilu a hned vidím. Nemusím tahat počítač, zapojovat nějaký kabel. Mám teda i VCDS, ale to už prakticky nepoužívám.

Za mě to OBDEleven je super, když takhle uživatel bude chtít jen něco občas změnit a nechce se v tom raději sám hrabat a použít ty One-Click apps. Samozřejmě to není bezchybné ani přes ně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Taffy napsal:

VCP určitě není pro každého, stojí to dost peněz a nevidím moc smysl, proč by sis ho pouze pro svůj účel kupoval 🚀

Díky za názor. Každopádně mi asi něco uniká ohledně ceny. Viz tabulka:

Porovnání funkcí autodiagnostiky VCDS

Funkce PROFI Max Standard Standard 10 VIN Standard 3 VIN
           
Automatické dlouhé kódování ANO ANO NE NE NE
Automatické funkce ANO ANO NE NE NE
           
Příslušenství
Příručka VIS ANO ANO NE NE NE
On-line služby pro VAG-COM ANO ANO NE NE NE

 

Pokud budu chtít VCDS vč. long coding a VISu, což zde @danno1771 také zmiňoval jako výhodu, musím si koupit Max sadu (anebo přímo profi bezdrátovou). Ta Max s HEX-V2 stojí 12 tisíc.

 

Za VCP to vychází € 305 = cca. 8000,- Kč (pokud nechci i K-line, což nepotřebuji). Což je o 4 tisíce levnější. Chápu, že VCP má dražší (spíš přímo drahé) aktualizace. Ovšem asi bych se dokázal obejít i bez nich a VCDS aktualizace také nemusí být vždy zdarma, jak čtu: "Cena update se pohybuje od 0,- do 1700,- bez DPH (není povinné kupovat)"

 

Tak proč považuiješ VCP za drahé?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cayc V poloze 0 se dá vypnout DRL v menu, pokud si tam tu položku zapneš:

Controller 09 - Central Electronics
16 - Security Access - kód je 31347
10 - Adaptations
(2) - Daytime running lights-Tagfahrlicht Aktivierung durch BAP oder Bedienfolge moeglich - změnit na active

 

Co se týče ruční brzdy, to myslím lze také nějak, ale nezkoušel jsem to. DRL se zhasínají vpředu i vzadu a nemám v úmyslu být na ručce neosvětlený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem,  snad Vam to nebude vadit když se zeptám na jinou apku viz odkaz:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner

 

Mam i vcds ale treba udelat 30barev je dosti slozite ale u teto apky stacilo jen vybrat a potvrdit. Chci se zeptat, ma ji tu nekdo a s jakým adaptérem to dobře funguje, ja mam bluetooth z alli, je dost věcí které to umi ale jsou věci ktere nejdou a pise , ze to tento adapter neumi. Vyzkoušel jsem si tři nastaveni, ktera jsou zdarma a pak zakoupil verzi Pro, apka je v češtině.  Jde tam i dlouhe kódování.  Dekuji za reakci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jak to popsat úplně odborně, ale PSD je součástí navigačních podkladů, tzn. komunikace s infotainmentem (pro pACC a další). Pro MIB2 (MIB2.5) by mělo být v ACC nastaveno PSD na hodnotu 1.5 (respektive tam asi bude PSD_15)

Editováno: , autor: Krosta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží z jakého důvodu chyba vznikla. Měnil se infotainment? Měnil se radar? Dodělávalo se ACC, navigace? Měnilo se kódování radaru nebo infotainmentu?

V radaru musí být v kódování nastaveno PSD_15 (PSD 1.5), ale jen pokud má auto navigaci, jestliže nemá, tak se musí PSD vypnout.

Zkontrolovat:

  • 5F - Přizpůsobení/adaptace - pod Vehicle configuration - PSD Protocol Version nastaveno na PSD_1.5
  • 5F - Kódování - byte 24 - PSD aktivní
  • A5 - Kódování - PSD_Version PSD_15
  • 13 - Kódování - PSD - PSD_15

Záleží, co se dělalo na autě za zásah. Samo od sebe se to nevyvolá. Pokud ale ta chyba je jen pasivní a není aktivní, tak to mohl být nějaký dočasný výpadek, že se navigační databáze jen dlouho načítala, tak radar to vyhodnotil jako chybu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 10. 2021 na 10:12, Gastos napsal:

Poradí nekdo jak upravit zkraceni doby na upozorneni na olej ? 

Dokazal jsem si nakodovat interval na 8.tis km.

K tomuto bych měl otázku do pranice. Mám S III s proměnlivým intervalem. Dnes jsme měnili olej "robo-doma" a jelikož jsem byl línej, tak jsem reset vyřešil právě pomocí 0.0/SET.

Ha! A najednou mi počítač říká, že zbývá 15000 km / 365 dní. Přitom po resetu by to mělo být ve výchozím stavu 30000 km / 730 dní.

Je možné, že reset pomocí tlačítka přepne interval výměny oleje na FIXní? A teď to (ne)budu muset přes VCDS/VCP přehodit zpět?

Pokud by to tak bylo, byl by to krásně jednoduchý návod pro všechny, kdo chtějí přejít z proměnlivého na pevný interval. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to tedy čučím na drát. To je celkem dobrá zpráva, pro ty, co chtějí přejít, že není třeba servis, VCDS. Jen zmáčknout 2x tlačítko SET a mají fixní interval. Akorát, že já jsem to resetoval až po výměně, čili tam mám teď Castrol EDGE 5W-30 VW 504 00 pro Long Life a podle computeru by tam teď vlastně správně patřilo něco s VW 502 00.

No nic, jdu to přehodit zpět na WIV QI6. Ale díky za info, myslím, že to je to nejjednodušší "Kódování Superba III"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já ho nechávám vždy tak maximálně 10 - 12 tkm. Jen jsem si říkal, jestli se třeba nějakým způsobem (nevím jakým) nechová elektronika jinak k motoru, atd., když je FIX vs WIV. Pokud ne a je to jedno, tak to by potom rozdělené QI1 - 4 + QI6 ztrácelo smysl. To byl se tam prostě nalil olej a podle toho, jaký to je, by se jezdilo buď 15 nebo 30. Ale to už odbočujeme od kódování.

Já tam WIV chci spíš jen pro zajímavost, jak to jednotka vyhodnoduje dle toho, jak se jezdí. Např. teď právě, než jsme vyměnili (zbývalo 8 dní), jsem měl normálně QI6, tak, jak má být, olej z oficiální prohlídky, čili nyní VAG 0W-30 (fuj!) a ujel jsem 463 dní a 8626 km - a stejně si už řeklo o výměnu.

 

EDIT: Tak mohu potvrdit, že po otevření VCP na mě kouklo, že mám nastaven Pevný (nikoliv variabilní) a Standardní (non LongLife) servisní interval. A měl jsem proměnný a LL (WIV).

Čili opravdu reset tlačítkem přepne do pevného a "krátkého" standardního intervalu, takže kdo má o toto zájem, vůbec se s VCDS/VCP nezdržujte, stačí udělat reset přes 0.0/SET.

Editováno: , autor: DavesMan
doplnění informací
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...