Přejít na obsah

Spotřeba oleje 2.0 TDI 135 kW (CUNA)


radim1234

Doporučené příspěvky

Zdravím jdu sem na Skoda forum ikdyz mam Audi tak koncernový motor 2.0 ea288 a na Audi forech mi nikdo neporadil.

 

Mam tento motor co je v nazvu vlakna r.v. 2016 najeto ma 155xxx. A mam poslední dobou dost velkou spotřbebu oleje, cca 0,5l na 3-4 tis km, za poslední 10tis jsem doleval uz litr...

 

Neví někdo co by to mohlo být nebo zda to je OK?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mam stejny v O3RS, za vymenu (15k km) dolevam litr.

Kdyz jsem se ptal v AS, bylo mi receno, ze je to normalni a ze je to vlastnost tohoto motoru.

Nikde nic netece, vicko nepeni, vyfuk necoudi, takze neresim.

Co ctu okolo, tak vetsina doleva podobne mnozstvi.

Jestli ovsem dolevas 0.5l za 3k km, to uz je jina...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No poprve mi zahlasilo malo oleje po 7tis od vymeny, dolol sem 0,5 l a ted mi zase zahlasilo minimum uz po 3500tis... celkove mam 10500 od vymeny a uz dvakrat dolevani 0,5l. Jedine kde mi chcije olej je horni vyko, kolem uzaveru a celej ten horni plast prochcava ale pochybuji ze tolik ubytku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čo sa spoterby oleja týka mám trochu divnú skúsenosť.Auto som kúpil 4/2018 a malo 184 tkm a pri výmene rozvodov som dal aj nový olej Castrol  5W-30,potom pri 193tkm zase nový olej  a pri 200 tkm opäť nový po vrch risky a nastavil som interval výmeny na 10.Ale k veci.Počas tých cca 16 tkm mi pískla kontrolka oleja tri krát pričom som dolial cca 1,8 l a dosť ma rozčuľovalo že to žerie,no po tretej výmene som behom týždňa urobil autom 2200 kilometrov 50/50 okresky/dialnice a nijako som ho nešetril no na riske nechýba ani milimeter a olej je relatívne čistý ,motor má o poznanie tichší chod ako po kúpe.Dúfam že mu preplach pomohol no uvidíme.

Editováno: , autor: marian.marcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám zasa takú skúsenosť so spotrebou oleja, že pri kúpe cca 160tkm mal byť olej starý 2000km. Pri 163tkm som už musel doliať olej. Tak som ho hneď vymenil, dal som Shell 5w-30 ešte bol dostupný. Potom som medzi výmenou 15tkm dolial 1,7l oleja. Ďalšiu výmenu som zmenil vyskozitu vzhľadom na zimné obdobie na Shell 0w-30. Medzi výmenou som dolial podobné množstvo. Následne som skúsil original VW olej 5w-30 a spotreba oleja sa znížila na 1l medzi výmenou. S týmto olejom som absolvoval viac výmen. Ale teraz mám kúpený Liqui Moly olej 5w-40. Na dialnici to máva dosť vysokú teplotu tak som zvedavý či to môže a či sa zmení aj spotreba oleja. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prečo ? Videl som, že niektorý tam dávajú dokonca 5w-50. Viacero ľudi čo sa vyznajú do olejov mi potvrdilo to, že VW norma nieje vždy určujúca. Pýtal som sa tiež, že či to nemôže uškodiť motoru, turbu. Povedali, že vzhladom, že olej horí pri vyššej teplote tak nebude problém s mazaním. Porovnával som akú ma viskozitu pri 40°C oproti 5w-30 s VW 507.00 normou a tento bol na rovnakých parametroch. Dokonca tuhne pri nižšej teplote síce je to len 2°C rozdiel ale je.

 

Vyskúšam uvidím, aj tak mám plán taký, že ak odíde turbo pôjde tam o niečo väčšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono ti to ten motor nemusí oddělat hned, ale třeba časem. Vím že minimálně starý TDI (PD? nevím) měly problém s tím, že jak se lilo něco se špatnou normou, tak motor fungoval fungoval, než jsi zjistil že máš úplně oholený vačky.

Normy bych se držel, už proto, že tenhle motor má "modul vačkových hřídelů" jako minimální servisovatelnou součástku (=bude to pálka).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@marek16 No, pro PD byly oleje VW 506.01, pokud se neptelu a tam se to muselo dodržet.

Neznám přesný výčet olejů k TDI RS, ale rozmezí do 5W40 včetně tam určitě bude, jen vyhledat patřičnou ne-LL VW normu a podle toho ten olej. vše se dá přizpůsobit provozu; 5W30 tavená domrtva v létě mi přijde málo. Platí - raději častěji měnit levnější olej (plnící normu). Pokud zběžně čtu, VW 505.01 by mohl stačit (nutno konzultovat vliv na DPF).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VW norma pre PD motory je 505.01, myslím, že CR motory nie sú až tak zaťažované na vačkach ako PD.

Dal som tam olej konkrétne Liqui Moly Top Tec 4100. Spĺňa všetky normy okrem VW507.00 ako iné LL oleje. 

 

Dnes som ho vymenil, nieje problém keď sa mi nebude zdať tak ho vymeniť naspäť za origo VW olej.  

 

Inak spotreba oleja sa mi znova znížila, dolieval som 0,5l pred 8000km a pred vypúšťaním som pozrel rysku a bola v strede rysky čiže zožralo to len cca 0,3l za 8000km.(keď som dolial bolo okolo 3/4 rysky).

 

Zdá sa, že pravidelna výmena oleja pomohla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On tam hlavně není důvod proč by měla častější výměna oleje vyřešit jeho papkání.

Pokud byly zalepené kroužky na pístech, tak po jejich uvolnění častější výměnou a proplachem by začal zase motor víc dýchat. 

Jak to začne jednou žrát olej kvůli LL intervalům tj. opotřebenému motoru, tak tomu nic jiného než výměna kroužků a repas chycených dílů hlavy nepomůže.

Ale on ten olej může klidně mizet přes turbo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

2.0 TDI 135kw CUNA najeto 180tis.Auto jsem před 3 tydny koupil, vyměnil olej 5w30(Liqui moly)

A teď pozor,najel jsem 2tis. km a to z 90% dálničních  průměrnou rychlostí 125km/h a dnes na dálnici oranžová kontrolka oleje.Na měrce bylo 5mm pod středem,dolil jsem ca.0,5L a měrka ukázala 2-3mm nad středem.Tj.ca.2L na 10tis.km ?

Jako docela jsem to valil,ale i tak jsem zděšen.Predchozi majitel povidal,že doléval max 1l během 15tis.Tajze buď jezdil jak šnek,což se mi nezdá,nebo prostě kecal.

Editováno: , autor: S3divak
Preklep
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že ak dáš dolu len hlavu tak na krúžky sa moc nepozrieš. Bude treba vytiahnúť piesty. Zvrchu určite budú čierne ale či sú zakarbonované tak zistíš až po vytiahnutí. 

 

 

Ešte ma napadla jedna vec, pred tým ako budeš motor rozoberať. Skús tam dať niečo takéto a vymeniť olej. https://oleje.autohouse.sk/aditiva-kvapaliny-autochemia/bg-aditiva-prisady-dekarbonizacia/bg-109-epr-325ml-preplach-motora 

 

Známemu to pomohlo na Renaulte, pred tým mal spotrebu liter na 1000km po aplikácii tohto prípravku, 1l na 5000km. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to je jasné že se písty musí vytáhnout. Koukni nato a ještě vyměním gufera na ventilech. Ten proplach jsem také četl na jiné stránce. Ale i kdyby to zmírnilo na 1l na 5000km,tak je to pořád dost a DPF by stejně dostávalo zahul. Myslím si že už tak bude hodně zanesený.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak to budeš robiť tak by si mohol sem hodiť foto. Mohlo by to pomôcť viacerým. 

 

Keď som mal dole hlavu, kvôli miznúcej chladiacej kvapaline tak som mal na kontrólu hlavu a po 175tkm bola v bezproblémovom stave. Záleží asi ako sa menil olej, ako sa jazdilo na tom, štastie na kus. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...