Sallvator Vloženo 26. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2019 Zdravím jdu sem na Skoda forum ikdyz mam Audi tak koncernový motor 2.0 ea288 a na Audi forech mi nikdo neporadil. Mam tento motor co je v nazvu vlakna r.v. 2016 najeto ma 155xxx. A mam poslední dobou dost velkou spotřbebu oleje, cca 0,5l na 3-4 tis km, za poslední 10tis jsem doleval uz litr... Neví někdo co by to mohlo být nebo zda to je OK? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nemfis Vloženo 26. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2019 Ahoj, mam stejny v O3RS, za vymenu (15k km) dolevam litr. Kdyz jsem se ptal v AS, bylo mi receno, ze je to normalni a ze je to vlastnost tohoto motoru. Nikde nic netece, vicko nepeni, vyfuk necoudi, takze neresim. Co ctu okolo, tak vetsina doleva podobne mnozstvi. Jestli ovsem dolevas 0.5l za 3k km, to uz je jina... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek16 Vloženo 26. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2019 zkus vyměnit PCV a udělat proplach do oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sallvator Vloženo 26. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2019 No poprve mi zahlasilo malo oleje po 7tis od vymeny, dolol sem 0,5 l a ted mi zase zahlasilo minimum uz po 3500tis... celkove mam 10500 od vymeny a uz dvakrat dolevani 0,5l. Jedine kde mi chcije olej je horni vyko, kolem uzaveru a celej ten horni plast prochcava ale pochybuji ze tolik ubytku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misor1994 Vloženo 26. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2019 Ja som zistil, ze mi slzi kryt olejoveho filtra. Nic hrozne, nemam pod autom skvrny od oleja, ale asi ho skusim vymenit. Medzi vymenami (15t km) dolievam do 1l oleja. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 27. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2019 Sallvator: Otoč gumičku na viečku naopak alebo daj novú trochu to pomôže ale to je tým že motor dýcha viac ako by mal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 28. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2019 (editace) Čo sa spoterby oleja týka mám trochu divnú skúsenosť.Auto som kúpil 4/2018 a malo 184 tkm a pri výmene rozvodov som dal aj nový olej Castrol 5W-30,potom pri 193tkm zase nový olej a pri 200 tkm opäť nový po vrch risky a nastavil som interval výmeny na 10.Ale k veci.Počas tých cca 16 tkm mi pískla kontrolka oleja tri krát pričom som dolial cca 1,8 l a dosť ma rozčuľovalo že to žerie,no po tretej výmene som behom týždňa urobil autom 2200 kilometrov 50/50 okresky/dialnice a nijako som ho nešetril no na riske nechýba ani milimeter a olej je relatívne čistý ,motor má o poznanie tichší chod ako po kúpe.Dúfam že mu preplach pomohol no uvidíme. Editováno: 28. Srpen 2019, autor: marian.marcin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 28. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2019 Ja mám zasa takú skúsenosť so spotrebou oleja, že pri kúpe cca 160tkm mal byť olej starý 2000km. Pri 163tkm som už musel doliať olej. Tak som ho hneď vymenil, dal som Shell 5w-30 ešte bol dostupný. Potom som medzi výmenou 15tkm dolial 1,7l oleja. Ďalšiu výmenu som zmenil vyskozitu vzhľadom na zimné obdobie na Shell 0w-30. Medzi výmenou som dolial podobné množstvo. Následne som skúsil original VW olej 5w-30 a spotreba oleja sa znížila na 1l medzi výmenou. S týmto olejom som absolvoval viac výmen. Ale teraz mám kúpený Liqui Moly olej 5w-40. Na dialnici to máva dosť vysokú teplotu tak som zvedavý či to môže a či sa zmení aj spotreba oleja. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 29. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2019 5W-40 by som do toho nelial kvoli turbu a jeho mazaniu v zime-je hustejší a nemá ani špecifikáciu pre tento motor. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 29. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2019 Prečo ? Videl som, že niektorý tam dávajú dokonca 5w-50. Viacero ľudi čo sa vyznajú do olejov mi potvrdilo to, že VW norma nieje vždy určujúca. Pýtal som sa tiež, že či to nemôže uškodiť motoru, turbu. Povedali, že vzhladom, že olej horí pri vyššej teplote tak nebude problém s mazaním. Porovnával som akú ma viskozitu pri 40°C oproti 5w-30 s VW 507.00 normou a tento bol na rovnakých parametroch. Dokonca tuhne pri nižšej teplote síce je to len 2°C rozdiel ale je. Vyskúšam uvidím, aj tak mám plán taký, že ak odíde turbo pôjde tam o niečo väčšie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek16 Vloženo 29. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2019 Ono ti to ten motor nemusí oddělat hned, ale třeba časem. Vím že minimálně starý TDI (PD? nevím) měly problém s tím, že jak se lilo něco se špatnou normou, tak motor fungoval fungoval, než jsi zjistil že máš úplně oholený vačky. Normy bych se držel, už proto, že tenhle motor má "modul vačkových hřídelů" jako minimální servisovatelnou součástku (=bude to pálka). 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 29. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2019 @marek16 No, pro PD byly oleje VW 506.01, pokud se neptelu a tam se to muselo dodržet. Neznám přesný výčet olejů k TDI RS, ale rozmezí do 5W40 včetně tam určitě bude, jen vyhledat patřičnou ne-LL VW normu a podle toho ten olej. vše se dá přizpůsobit provozu; 5W30 tavená domrtva v létě mi přijde málo. Platí - raději častěji měnit levnější olej (plnící normu). Pokud zběžně čtu, VW 505.01 by mohl stačit (nutno konzultovat vliv na DPF). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 29. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2019 VW norma pre PD motory je 505.01, myslím, že CR motory nie sú až tak zaťažované na vačkach ako PD. Dal som tam olej konkrétne Liqui Moly Top Tec 4100. Spĺňa všetky normy okrem VW507.00 ako iné LL oleje. Dnes som ho vymenil, nieje problém keď sa mi nebude zdať tak ho vymeniť naspäť za origo VW olej. Inak spotreba oleja sa mi znova znížila, dolieval som 0,5l pred 8000km a pred vypúšťaním som pozrel rysku a bola v strede rysky čiže zožralo to len cca 0,3l za 8000km.(keď som dolial bolo okolo 3/4 rysky). Zdá sa, že pravidelna výmena oleja pomohla. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 30. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2019 Ono je to tak. Každý má nato svoj názor, možno aj pravdu no podľa mňa na dnešnú kvalitu nafty dopovanej biozložkami nieje celkom rozumné nechávať olej viac ako 15 tkm a ja osobne mám interval výmeny na 10 tkm,motoru to určite len prospeje. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 5. Září 2019 Sdílet Vloženo 5. Září 2019 On tam hlavně není důvod proč by měla častější výměna oleje vyřešit jeho papkání. Pokud byly zalepené kroužky na pístech, tak po jejich uvolnění častější výměnou a proplachem by začal zase motor víc dýchat. Jak to začne jednou žrát olej kvůli LL intervalům tj. opotřebenému motoru, tak tomu nic jiného než výměna kroužků a repas chycených dílů hlavy nepomůže. Ale on ten olej může klidně mizet přes turbo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
S3divak Vloženo 11. Červen 2020 Sdílet Vloženo 11. Červen 2020 (editace) 2.0 TDI 135kw CUNA najeto 180tis.Auto jsem před 3 tydny koupil, vyměnil olej 5w30(Liqui moly) A teď pozor,najel jsem 2tis. km a to z 90% dálničních průměrnou rychlostí 125km/h a dnes na dálnici oranžová kontrolka oleje.Na měrce bylo 5mm pod středem,dolil jsem ca.0,5L a měrka ukázala 2-3mm nad středem.Tj.ca.2L na 10tis.km ? Jako docela jsem to valil,ale i tak jsem zděšen.Predchozi majitel povidal,že doléval max 1l během 15tis.Tajze buď jezdil jak šnek,což se mi nezdá,nebo prostě kecal. Editováno: 12. Červen 2020, autor: S3divak Preklep Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 15. Červen 2020 Sdílet Vloženo 15. Červen 2020 I 1l na 15K km u motoru se 180K přijde dost. CRka běžně u standartního pevného intervalu vydrželi s původní náplní 0,2-0,5dl se začíná většinou dolévat až po 250K km.... Olej v sání nemáš ? Tolik oleje je na motor dost spíš to žere turbo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 15. Červen 2020 Sdílet Vloženo 15. Červen 2020 Tak to možno prvé CRka nie tieto druhé. Tieto 135kw motory majú spotrebu oleja. Zväčša 1l na 7-10tkm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 16. Červen 2020 Sdílet Vloženo 16. Červen 2020 No nevim, komparz motoru se hodně změnil to ano, ale samotná mechanická konstrukce ani ne. U O3 1.6 85kw po celých 30K km taky ve firmě nikdo nedolévá olej a s 200K km na kontě pořád jezdí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zrider Vloženo 16. Červen 2020 Sdílet Vloženo 16. Červen 2020 Zdravím. Mám r.v.2014 135kw TDI Rs,najeto 194 tisíc. Po zakoupení dolevam 1 litr na 2000km. Často se mi vypaluje DPF,asi skrz ten spálený olej. Poraďte. Hledat u Turba,nebo stírací kroužky vyměnit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 16. Červen 2020 Sdílet Vloženo 16. Červen 2020 Podľa mňa sú to krúžky. Turbo síce pustí nejaký olej po toľko km, ale na anglickom fóre pri takéjto veľkej spotrebe prepálil piest, možno chyby krúžku neviem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zrider Vloženo 16. Červen 2020 Sdílet Vloženo 16. Červen 2020 (editace) Zkusím sundat hlavu a podívat se dovnitř co je tam za paseku. Výkon tomu nechybí,vše je ok. Až na ten olej Editováno: 16. Červen 2020, autor: Zrider Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 16. Červen 2020 Sdílet Vloženo 16. Červen 2020 Myslím, že ak dáš dolu len hlavu tak na krúžky sa moc nepozrieš. Bude treba vytiahnúť piesty. Zvrchu určite budú čierne ale či sú zakarbonované tak zistíš až po vytiahnutí. Ešte ma napadla jedna vec, pred tým ako budeš motor rozoberať. Skús tam dať niečo takéto a vymeniť olej. https://oleje.autohouse.sk/aditiva-kvapaliny-autochemia/bg-aditiva-prisady-dekarbonizacia/bg-109-epr-325ml-preplach-motora Známemu to pomohlo na Renaulte, pred tým mal spotrebu liter na 1000km po aplikácii tohto prípravku, 1l na 5000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zrider Vloženo 16. Červen 2020 Sdílet Vloženo 16. Červen 2020 Jo to je jasné že se písty musí vytáhnout. Koukni nato a ještě vyměním gufera na ventilech. Ten proplach jsem také četl na jiné stránce. Ale i kdyby to zmírnilo na 1l na 5000km,tak je to pořád dost a DPF by stejně dostávalo zahul. Myslím si že už tak bude hodně zanesený. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 16. Červen 2020 Sdílet Vloženo 16. Červen 2020 Ak to budeš robiť tak by si mohol sem hodiť foto. Mohlo by to pomôcť viacerým. Keď som mal dole hlavu, kvôli miznúcej chladiacej kvapaline tak som mal na kontrólu hlavu a po 175tkm bola v bezproblémovom stave. Záleží asi ako sa menil olej, ako sa jazdilo na tom, štastie na kus. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.