Přejít na obsah

Nízký tlak oleje / kontrolka mazání


Doporučené příspěvky

Zdravím Vás...som tu nový a obraciam sa na Vás s prosbou o radu..

 

    Mám novší model Fabie s motorom 1,2 TSI s výkonom 63 kW,ešte si len na ňu zvykám,mám ju pár dní..

Všimol som si,že pár minút po naštartovaní,aj pri behu motora na voĺnobeh,alebo krátkej,normálnej jazde,bez vytáčania motora,vystúpi ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny presne na 90 C a ostáva naďalej v tejto polohe až do vypnutia motora,nie je zaseknutý,vracia sa do nuly a aj po vychladnutí a opätovnom štarte sa po pár minútach vráti na 90 C..

Teplota oleja pritom na palubnom počítači nie je ani načítaná,olejový filter je na dotyk vlažný...ani chladiaca kvapalina v nádržke nie je horúca..

 

Môže sa jednať o poruchu teplotného senzora chladiacej kvapaliny??

Alebo môže byť vadný termostat chladiaceho okruhu,ktorý by nepripájal vonkajší okruh chladiacej kvapaliny??

Počítač ale na nejaké prehriatie zatiaľ neupozorňuje,asi 90 C je tak,či tak pracovná teplota motora..

 

Taktiež sa mi už stalo,že počítač vyhodil hlášku o nízkom tlaku oleja v mazacej sústave,olej bol pri tom nedávno menený,samozrejme aj filter,pre pár dňami aj senzor tlaku oleja a je ho tam dosť..

 

Odhalí diagnostika aj závadu na olejovom čerpadle,ak tam nejaká bude???

Lebo bol menený aj napinák rozvodovej reťaze,a asi nedostáva taký tlak oleja,aký by mal,lebo je niekedy počut reťaz..

 

Môže byť,že motor je málo mazaný a tým sa zvyšuje jeho teplota,zajtra som chcel íst cca 30 km do škodovky,myslíte,že sa môžem s tým autom vybrat tam íst???

 

Ďakujem za Vaše odpovede...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplota oleje na palubním PC se ukazuje až od 50°C dříve ne. Já mám taky mnohem dříve 90°C vody a hlavně v zimě, teplota oleje pořád --- ... ono totiž teploměr vody na palubní desce ukazuje 90°C v rozmezí 60°C - 105°C (už tu o tom něde je i obrázek s rozmezím ostatních teplot)

 

Takže teploměr neřeš, ukazuje dobře. A hlavně se jím neříď!! Nevytáčej motor hned jak bude voda na 90°C .. řiď se teplotou oleje na pubním pc. Doporučil bych od 80°C oleje motor v klidu vytáčet v pracovních otáčkách .. TSI jsou háklivé jako TDI na teplotu oleje a vytáčení motoru za studena. Ale zase nepodtáčet :)

 

Ten nízky tlak oleje je samozřejmě divný. Určitě bych s tím aspoň pro klid duše zajel do škodovky navíc pokud to máš ještě v záruce tak ať se starají. A neboj se s tím jezdit. Jen bych si hlídal teplotu oleje a dochlazoval turbo.. Ničemu to neublíží, spíše prospěje.

 

Diagnostika podle mě odhalí jen nízky tlak oleje a zapíše chybu. Maximálně půjdou diagnostikou zjístit tlaky přímo v chodu.

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taktiež sa mi už stalo,že počítač vyhodil hlášku o nízkom tlaku oleja v mazacej sústave,olej bol pri tom nedávno menený,samozrejme aj filter,pre pár dňami aj senzor tlaku oleja a je ho tam dosť..

ak sa ti tá hláška vyhodila po výmene olej.filtra,tak ti dotyčný mechanik nechal v držiaku filtra staré tesnenie ...tu sa pozri ako to vyzerá

http://forum.skodahome.cz/topic/128621-tlak-oleje/

 

daj vedieť čo tam bolo  :kol-24:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplotu vody naozaj nerieš, lebo ak ma pamäť neklame, tak rozsah kedy to ukazuje 90 je od nejakých 67 do 108 stupňov Celsia. A na ten tlak oleja si už dostal tip. Ak je to problém ktorý sa prejavuje od návštevy servisu, tak na 99% tam niečo spravili zle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak sa ti tá hláška vyhodila po výmene olej.filtra,tak ti dotyčný mechanik nechal v držiaku filtra staré tesnenie ...tu sa pozri ako to vyzerá

http://forum.skodahome.cz/topic/128621-tlak-oleje/

 

daj vedieť čo tam bolo  :kol-24:

Zdravim...bol som v skodovke,tam fabku napichli a zistili nejaku vadu casovania v riadiacej jednotke,alebo co...ale nejak mudry z toho nie som teda,poprezerali motor a a vraveli,ze tam chyba nejake tesnenie pod turbom...a dalej doporucili vymenit komplet rozvody,t.j ze vymenia staru retaz za nejaku mohutnejsiu,taktiez napinak,vodiace ramena retaze a nejake gufera...no a ze este prepalia soft v riadiacej jednotke...a co sa tyka toho filtra,nepodarilo sa mi ho povolit rucne,dorvany je riadne,tak pojdem zohnat kluc na filter a sa na to mrknem asi,bo mi to neda pokoja..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je pěkné teda. Kolik to má najeto a r.v.? O těch rozvodech je tady u 1.2 TSI spousta témat. Tak si je pročti ale asi bych to vyměnil. Lepší dát teď 10 000 než za pár měsíců vyhodit motor..

Nieco cez 136 tisic,r.v 2011...necham to vymenit tak ci onak,vo stvrtok rano idem na vymenu rozvodov...kurna,kluc na filter som splasil,ale nedal sa mi povolit,ani za nic..zajtra rano to prebehnem a skusim znova...fakt som zvedavy,ci tam to stare tesnenie je alebo nie...

Editováno: , autor: janik299
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim Vas...

 

Dnes rano som sa znova pokusil povolit ten nestastny olejovy filter a po nejakej tej namahe (povolit mi nesiel ani s klucom poriadne) sa mi to podarilo...na moje velke prekvapenie som vytiahol z drziaka filtra este dve nadbytocne tesnenia,tak dohromady tam boli narvane az tri...som si to aj nafotil a pridal sem pre Vase potesenie...

 

Hlaska o tlaku oleja mi tam vyskocila znova,pokial nie je ta chyba vymazana,bude ju zobrazovat stale???

Dufam,ze tam uz nie je nejaka zavazna zavada,co sa oleja tyka,alebo mate nejaky tip??

 

Zajtra idem do skodovky,budu mi menit rozvod...dufam,ze sa to vsetko dobre podari..

 

 

post-94264-0-93254300-1432103993_thumb.j

post-94264-0-54588600-1432104041_thumb.j

post-94264-0-40511000-1432104078_thumb.j

post-94264-0-62748600-1432104113_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale vo filtri uz jedno tesnenie je,na fotke to je vidiet..dve tam boli navyse,rano,ked som ho demontoval,tak som zavolal technikovi do skodovky,pre istotu...

Povedal,ze tam musi byt len jeden kruzok,takze dva som vybral...dotiahol som ho dobre rukou,nemal som momentak u seba...

 

Este by som rad vedel,aky originalny filter by tam mal byt...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na filtru žádné těsnění nevidím.Podle mě jsi vyndal i to co tam mělo zůstat,jedno těsnění je na obvodu u pertlu,druhé má menší průměr a je v té plastové části.To je jedno z těch dvou,co máš vyfocené na hadru.Jinak samozřejmě jsi měl jet k tomu břídilovi co to dělal,jestli se něco stalo s motorem tak už mu nic nedokážeš.Měním si olej sám a nic jiného než originál filtr bych do TSI nedal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som v ruke tri kruzky...jedno som vratil do stredu a dva som vyhodil...to viem naisto...

Auto mam cca 3 dni...nestiham robit uplne vsetko okolo neho,ale snazim sa...zajtra v skodovke budu robit rozvody...urcite budu menit aj olej aj filter,tak by mal byt origo,spytam sa na to...

Editováno: , autor: janik299
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejně je neuvěřitelný jak mají konstruktéři neustálé tendence znovu vymýšlet už vymyšlený a vyzkoušený věci.....

Jako rozumím tomu, že při lehkém povolení a posečkání odteče olej z baňky filtru do motoru, ale nerozumím tomu proč se vrátili k plechový patroně....

Proč při dnešní honbě za ekologií nezůstali pouze u vložky, jejíž likvidace určitě znamená menší zátěž životního prostředí.

Vždyť konstrukce tělesa s výměnou vložkou je celkem vychytaná  a při povolení víka taky dojde k otevření odtokovýho kanálku a k vyprázdnění tělesa filtru.

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V té konzervě není jenom filtrační vložka. Je tam i obtokový ventil, který propouští olej okolo filtrační vložky, když je úplně ucpaná a je tam i zpětný ventil, který zabraňuje vytékání oleje z filtru.

Výměnné vložky a plnoprůtoková filtrace to nejde na motoru moc dohromady. Filtr je zkrátka soustava několika vzájemně vyladěných komponent. Admin nás ale sprdne, protože to je OT :kol-28:

 

Provedení filtru na TSI se mi líbí. Nezafláká se celý motor, ve filtru nezůstává olej... Jen mechanici musí pochopit, že na motoru po demontáži nesmí nic zůstat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zpětný a obtokový ventil obsahuje i filtr ze š favorit. A obsahuje je i těleso filtru kde je výměnná vložka. Tady je filtr vylepšenej tím, že jeho částečný povolení umožní odtok oleje.

Jenže u motoru kde si konstruktér umístí filtr do horní části motoru, kde by vyteklej olej přímo zlil alternátor to byla asi nutnost.

A vzhledem k tomu, že zmíněný těsnění je součástí filtru, mělo by jeho součástí zůstat i po demontáži z motoru. Čímž samozřejmě neříkám, že to není chyba mechanika, kterej nezkontroloval jestli něco z filtru nezůstalo na motoru.

 

Abych nebyl jenom OT: pokud se stále signalizuje nízký tlak oleje i když je filtr OK, bylo by dobrý tlak oleje zkontrolovat manometrem.

Pokud totiž byl přívod oleje škrcenej těmi těsněními, mohly v důsledku nedostatečnýho mazání vzniknout další škody na motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak rozvody vymenene,ostatne zavady odstranene,filter origo...fabka si teraz pradie ako nova...

V skodovke mi oznamili,ze keby prebehla vymena filtra tak ako mala,bez gumennych doplnkov vnutri,nemuseli sa menit zanovne

rozvody s novym typom retaze za tie iste rozvody s novou retazou...staci Vam??

Este musim vyriesit drncanie v kabine pri volnobeznych otackach,ale kdesi sa tu o tom pisalo,idem to pozriet,co je na pricine..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...