Pepa72 Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Ahoj, zvažuji vyměnit svoji Octavii I TOUR 1,6/75kW/90000km za Rapida Fresh s 1,2/81kW. Co myslíte, kdo může porovnat, nechat nebo změnit? Předem díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Tak ono asi hodně záleží, co čekáš a preferuješ. U nás byla spouštěčem pro výměnu auta (i) bezpečnost a (ii) nechuť neustále jezdit do servisu. S bodem (ii) by se dalo ještě nějakou dobu žít, dokonce i bez toho servisu a jen čekat, kdy míra nepříjemných projevů překročí nějakou mez, ale ta bezpečnost byla s ohledem na malé děti zásadní. A v té nový Rapid jednoznačně překoná i tu Octavii (v aktivní i pasivní podobě). Ostatní porovnat nedokážu, přecházeli jsme z jiného auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 to by mě zajímalo, kde bereš zrovna tu jistotu, že Rapid je bezpečnější než Octavia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MBDusan Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 5 hvězd proti 4 http://www.autorevue.cz/jak-si-vedla-skoda-octavia-v-crash-testu-euroncap_1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa72 Vloženo 23. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 (editace) Ahoj, já musím říci vše oki, navíc je to naše už druhá octavia I, na té první jsem se naučil kde, co a jak. Četl jsem tu některé špatné zkušenosti:rezonujici plasty, silenbloky motoru, voda ve dveřích, atd. A i když jsem se svezl jen v té slabší 77KW, byla živější jak moje octavia, ale nevím jak se bude chovat nalozena nalozena ctyrclenou rodinou na dovolenou...kam jinam Chorvatsko A porovnání jízdních vlastností, podvozky jsou si dost podobné. Tak jsem na vážkách, ano či ne. Uvnitř je více místa, ale moturek obsahem jak v twingu Nepřesel nekdo z Octavie do Rapida Editováno: 23. Červen 2015, autor: Pepa72 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kraustr Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Pro jednoho je 1.2 77kw "střela" .... ok dvě uvozovky alespoň....ale jakmile naložíš 4 lidi + plnej kufr...tak to oproti tomu, když jedeš sám prostě nejede.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 5 hvězd proti 4 http://www.autorevue.cz/jak-si-vedla-skoda-octavia-v-crash-testu-euroncap_1 to si nejsem jistý jestli se stará Octavie (v základu například pouze pytel řidiče) dá srovnávat s novějším Tourem. A také je to trochu jiná třída. Netvrdím, že Rapid není bezpečnější, pravděpodobně to tak je, jen mě zarazilo, že to je to jediné "jednoznačné". 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa72 Vloženo 23. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Ahoj, takže říkáš naložené auto na dovolenou ve čtyřech je pro 1,2 77KW moc? A jak ta 81KW? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEFIANT Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Octavia I - byla bezpečností na hraně už na přelomu tisíciletí, tuhost skeletu a zejména A sloupky, 1-2 pytle versu 6 pytlu ani nemluvě já přešel z na Spaceback (na rok) z Fabia II, a TSI+6ti-kvalt OK, ale kvalitativně (hlavně hlučnost dveřních vyplní), to krok zpět po 6ti letech, nejvíc vadí hlučnost obložení, chybějící dojezdy ted v lete a zatmavený pruh nahoře čelního skla - taková varianta ani neexistuje) Na fotce 1 je vidět Octavia I (vzadu) s A sloupkem a dveřmi v háji (bouračka z města) a Fabia II A-sloupky a dveře OK (příkop ve 110) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tasum Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Ahoj, já musím říci vše oki, navíc je to naše už druhá octavia I, na té první jsem se naučil kde, co a jak. Četl jsem tu některé špatné zkušenosti:rezonujici plasty, silenbloky motoru, voda ve dveřích, atd. A i když jsem se svezl jen v té slabší 77KW, byla živější jak moje octavia, ale nevím jak se bude chovat nalozena nalozena ctyrclenou rodinou na dovolenou...kam jinam Chorvatsko A porovnání jízdních vlastností, podvozky jsou si dost podobné. Tak jsem na vážkách, ano či ne. Uvnitř je více místa, ale moturek obsahem jak v twingu Nepřesel nekdo z Octavie do Rapida Išiel som do Chorvátska 4+1 dieťa a plný kufor a nemal som problém. Určite sa toho neboj a 81kW by malo byť ešte lepšie. Ja som išiel hlavne do silnejšieho pre 6 kvalt. To že má rapid určité patálie to je pravda ale možno sa to zlepšilo v MR2016. Ohľadne prechodu ti moc neporadím, ale určite je rapid na tom lepšie ako octavia I. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa72 Vloženo 23. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Ahoj, kolik si takto naložený rapid vzal na dálnici? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MBDusan Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 (editace) V 5 lidech jezdim při 130 km/h kolem 6,5 litru Editováno: 23. Červen 2015, autor: MBDusan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa72 Vloženo 23. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 To je podobné octe. Diky za odpovedi. A jak je to s životností, kolik máte nalítáno a jak slouží? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Co chceš řešit se životností, když se to vyrábí od roku 2012? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa72 Vloženo 23. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Já vím, a navíc stále ladí motor. Řetěz, širší řetěz a teď řemen. Ale jsem zvědavý, přeci jen není zadarmo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 (editace) Ještě ad bezpečnost: tahle kapitola jde vpřed, je to jedno z velkých témat, minimálně v EU (div že už není eCall povinný). Možná v rapidu nejsou dojezdy oken, možná tam jsou rezonující plasty, ale už v základu je 6 airbagů, isofix, mám pocit i že komplet ABS+MSR+ASR+EDS+HBA atd. Nepochybně jsou lepší deformační zóny, fyzika se za ta léta také pohnula kousek dál. Marketing lidem snadno vysvětlí, že nepotřebujou měkký plast a plnohodnotnou rezervu, ale špatný výsledek v nárazových zkouškách neokecá a lidi na to koukat budou. Jinak (bez urážky) já nepsal, že je to "to jediné jednoznačné", jen že rapid je jednoznačně (= jistě) bezpečnější. Ostatní ani porovnat nemůžu, jak jsem psal, nepřesedali jsme z octavie. Editováno: 23. Červen 2015, autor: camillio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa72 Vloženo 23. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Ahoj, díky. Je pravda, že aktivní systémy a deformační zóny postoupili vpřed. Asi rozhodnuto, v pátek jedu k prodejci, mě se líbí v bílé, ale už doma jedno bílé máme. A manželce Cappuccino, tak uvidíme na vlastní oči, mají tam obě barvy Ještě jednou díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Tak si to užij :-) A bude to "klasika" nebo spaceback? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa72 Vloženo 24. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 24. Červen 2015 Klasika, space má malý kufr. Mam dvě dcery a s manželkou dokážou na dovolenou zaplnit i kufr v Octavii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pershing Vloženo 24. Červen 2015 Sdílet Vloženo 24. Červen 2015 (editace) hlavne sa priprav na masivny kvalitativny skok, spracovanie je u rapida oproti tourke ohodne nizsie (mame doma jednu tourku - mozem porovnat) zato technologie, motor, celkovy pocit z jazdy je s rapidom umna lepsi, samozrejme tam nieco spravi aj to turbo...; osobne neviem ci by som do rodinneho auta ako rapida siel, zalezi od toho aky mas budget pretoze za sucasne ceny by som asi pozeral uz po niecom inom Editováno: 24. Červen 2015, autor: pershing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa72 Vloženo 24. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 24. Červen 2015 No, tak to si mi nahlodal rozhodnutí... Asi se ještě u prodejce projedu i s rodinou ať to trochu zatizime a odzkousime Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 24. Červen 2015 Sdílet Vloženo 24. Červen 2015 pokud nejsi moc náročnej uživatel, tak bude přechod na Rapida OK. budeš mít něco novýho, spolehlivýho, bezpečnýho. rozměrově +/- to stejný, na zadních sedadlech mnohem víc místa podélně, lepší výbavu. jenomže nic zásadního a žádný ohromení a nadšení se pravděpodobně konat nebude. pokud jde jenom o omlazení auta, tak proč ne, pokud se chceš posunout někam nahoru, tak fakt ne. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
runner Vloženo 24. Červen 2015 Sdílet Vloženo 24. Červen 2015 (editace) Ja jsem mel O1 ob jedno auto, takze +/- co si pamatuju: Jestli to beres jako nahradu za tvou O1 pak je to v podstate jeji nastupce co se velikosti tyce. Dve zmeny oproti O1: Rapid je z katergorie levnych aut [ O1 byla vys ] - takze je i kvalitatativne niz nez O1 hlavne co se interieru tyce. No a technicky pokrok: nove motory, vic elektroniky, apod. Me Rapid neprekvapil, mozna jen v jedne veci: misto na nohy vzadu... oproti O1 teda velky rozdil. Jinak je Rapid uzky, takze 3 lidi vzadu nemozne, nebo utrpeni. Jinak ja jsem za penize ketre jsem dal spokojen, dnes jsou ceny a vybavy zase trosku nekde jinde... takze bych mozna vic koukal i u konkurence, ale Rapid ji za ty penize valcoval spotrebou a kultivovanym modernim motorem. Problemy s rapidy jsou, ale v teto cenove relaci jsou zanedbatelne... vrzani - sice stve ale je to opravdu drobnost, voda ve dverich - prkotina vyresena za 5 minut, silentblok prevodovky - reklamce bezne uznana, dnes jiz pri vyrobe novy typ. Jinak nic... motor, retez, prevodovka - zatim tady nikdo nehlasil nejakou destrukci. U konkurence na forech v teto cenove relaci [ hlavne z Nosovic ]: bezna vymena polomotoru, casti i cele prevodovky, velke uniky oleje, po 20tis. oloupany volant a radici paka, apod.. jsou tam celkem bezne veci. A najit opravdu autorizovany servis "H" zacina byt celkem problem.Takze me vrzani a voda ve dverich nijak netrapi. Jezdim za pakatel, servis celkem levny, a vleze mi do nej co potrebuju. Na caste dlouhe trasy to asi neni. Editováno: 24. Červen 2015, autor: runner Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 24. Červen 2015 Sdílet Vloženo 24. Červen 2015 mně by tedy přišlo logické - zejména pokud jste čtyřčlenná rodina - sáhnout po O3 a ne jít "dolu". Ono je to samozřejmě relativní, protože proti Touru to dolu nebude, ale ve srovnání s novou Octavií už jo. Rapida bych nechal až na důchod :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa72 Vloženo 24. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 24. Červen 2015 Ja jsem mel O1 ob jedno auto, takze +/- co si pamatuju: Jestli to beres jako nahradu za tvou O1 pak je to v podstate jeji nastupce co se velikosti tyce. Dve zmeny oproti O1: Rapid je z katergorie levnych aut [ O1 byla vys ] - takze je i kvalitatativne niz nez O1 hlavne co se interieru tyce. No a technicky pokrok: nove motory, vic elektroniky, apod. Me Rapid neprekvapil, mozna jen v jedne veci: misto na nohy vzadu... oproti O1 teda velky rozdil. Jinak je Rapid uzky, takze 3 lidi vzadu nemozne, nebo utrpeni. Jinak ja jsem za penize ketre jsem dal spokojen, dnes jsou ceny a vybavy zase trosku nekde jinde... takze bych mozna vic koukal i u konkurence, ale Rapid ji za ty penize valcoval spotrebou a kultivovanym modernim motorem. Problemy s rapidy jsou, ale v teto cenove relaci jsou zanedbatelne... vrzani - sice stve ale je to opravdu drobnost, voda ve dverich - prkotina vyresena za 5 minut, silentblok prevodovky - reklamce bezne uznana, dnes jiz pri vyrobe novy typ. Jinak nic... motor, retez, prevodovka - zatim tady nikdo nehlasil nejakou destrukci. U konkurence na forech v teto cenove relaci [ hlavne z Nosovic ]: bezna vymena polomotoru, casti i cele prevodovky, velke uniky oleje, po 20tis. oloupany volant a radici paka, apod.. jsou tam celkem bezne veci. A najit opravdu autorizovany servis "H" zacina byt celkem problem. Takze me vrzani a voda ve dverich nijak netrapi. Jezdim za pakatel, servis celkem levny, a vleze mi do nej co potrebuju. Na caste dlouhe trasy to asi neni. Ahoj, taky si říkám, že to vlastně moc velká změna nebude, doma máme tři roky staré Clio, je pravda, že pokud porovnám kvalitu tak vede naše osum let stará octavia. Tchán má ix20, zatím jezdí, ale je doma jen pár měsíců a tak kvalitu nemohu hodnotit. Do škodovky jezdím do Čáslavi, ochotný, rychlý a kvalitní servis. Jsem poměrně puntičkář, asi deformace z práce, jsem letecký mechanik a tak vždy ověřuji jestli je vše provedené oki. To renault Kutná Hora...garančka-výměna oleje-olej odsáli, prý jsem měl vypuštění požadovat, ale materiál za výměnu naúčtován. Kabinový filtr napsán, zaplacen, ale nevypadá, že by měnili. Tak ještě uvidím, asi rozhodne až setkání u prodejce a sympatie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.