Publikováno Červen 23, 201510 r Ahoj, zvažuji vyměnit svoji Octavii I TOUR 1,6/75kW/90000km za Rapida Fresh s 1,2/81kW. Co myslíte, kdo může porovnat, nechat nebo změnit? Předem díky.
Červen 23, 201510 r Tak ono asi hodně záleží, co čekáš a preferuješ. U nás byla spouštěčem pro výměnu auta (i) bezpečnost a (ii) nechuť neustále jezdit do servisu. S bodem (ii) by se dalo ještě nějakou dobu žít, dokonce i bez toho servisu a jen čekat, kdy míra nepříjemných projevů překročí nějakou mez, ale ta bezpečnost byla s ohledem na malé děti zásadní. A v té nový Rapid jednoznačně překoná i tu Octavii (v aktivní i pasivní podobě). Ostatní porovnat nedokážu, přecházeli jsme z jiného auta.
Červen 23, 201510 r to by mě zajímalo, kde bereš zrovna tu jistotu, že Rapid je bezpečnější než Octavia.
Červen 23, 201510 r 5 hvězd proti 4 http://www.autorevue.cz/jak-si-vedla-skoda-octavia-v-crash-testu-euroncap_1
Červen 23, 201510 r Autor Ahoj, já musím říci vše oki, navíc je to naše už druhá octavia I, na té první jsem se naučil kde, co a jak. Četl jsem tu některé špatné zkušenosti:rezonujici plasty, silenbloky motoru, voda ve dveřích, atd. A i když jsem se svezl jen v té slabší 77KW, byla živější jak moje octavia, ale nevím jak se bude chovat nalozena nalozena ctyrclenou rodinou na dovolenou...kam jinam Chorvatsko A porovnání jízdních vlastností, podvozky jsou si dost podobné. Tak jsem na vážkách, ano či ne. Uvnitř je více místa, ale moturek obsahem jak v twingu Nepřesel nekdo z Octavie do Rapida Upraveno Červen 23, 201510 r od Pepa72
Červen 23, 201510 r Pro jednoho je 1.2 77kw "střela" .... ok dvě uvozovky alespoň....ale jakmile naložíš 4 lidi + plnej kufr...tak to oproti tomu, když jedeš sám prostě nejede....
Červen 23, 201510 r 5 hvězd proti 4 http://www.autorevue.cz/jak-si-vedla-skoda-octavia-v-crash-testu-euroncap_1 to si nejsem jistý jestli se stará Octavie (v základu například pouze pytel řidiče) dá srovnávat s novějším Tourem. A také je to trochu jiná třída. Netvrdím, že Rapid není bezpečnější, pravděpodobně to tak je, jen mě zarazilo, že to je to jediné "jednoznačné".
Červen 23, 201510 r Autor Ahoj, takže říkáš naložené auto na dovolenou ve čtyřech je pro 1,2 77KW moc? A jak ta 81KW?
Červen 23, 201510 r Octavia I - byla bezpečností na hraně už na přelomu tisíciletí, tuhost skeletu a zejména A sloupky, 1-2 pytle versu 6 pytlu ani nemluvě já přešel z na Spaceback (na rok) z Fabia II, a TSI+6ti-kvalt OK, ale kvalitativně (hlavně hlučnost dveřních vyplní), to krok zpět po 6ti letech, nejvíc vadí hlučnost obložení, chybějící dojezdy ted v lete a zatmavený pruh nahoře čelního skla - taková varianta ani neexistuje) Na fotce 1 je vidět Octavia I (vzadu) s A sloupkem a dveřmi v háji (bouračka z města) a Fabia II A-sloupky a dveře OK (příkop ve 110)
Červen 23, 201510 r Ahoj, já musím říci vše oki, navíc je to naše už druhá octavia I, na té první jsem se naučil kde, co a jak. Četl jsem tu některé špatné zkušenosti:rezonujici plasty, silenbloky motoru, voda ve dveřích, atd. A i když jsem se svezl jen v té slabší 77KW, byla živější jak moje octavia, ale nevím jak se bude chovat nalozena nalozena ctyrclenou rodinou na dovolenou...kam jinam Chorvatsko A porovnání jízdních vlastností, podvozky jsou si dost podobné. Tak jsem na vážkách, ano či ne. Uvnitř je více místa, ale moturek obsahem jak v twingu Nepřesel nekdo z Octavie do Rapida Išiel som do Chorvátska 4+1 dieťa a plný kufor a nemal som problém. Určite sa toho neboj a 81kW by malo byť ešte lepšie. Ja som išiel hlavne do silnejšieho pre 6 kvalt. To že má rapid určité patálie to je pravda ale možno sa to zlepšilo v MR2016. Ohľadne prechodu ti moc neporadím, ale určite je rapid na tom lepšie ako octavia I.
Červen 23, 201510 r V 5 lidech jezdim při 130 km/h kolem 6,5 litru Upraveno Červen 23, 201510 r od MBDusan
Červen 23, 201510 r Autor To je podobné octe. Diky za odpovedi. A jak je to s životností, kolik máte nalítáno a jak slouží?
Červen 23, 201510 r Autor Já vím, a navíc stále ladí motor. Řetěz, širší řetěz a teď řemen. Ale jsem zvědavý, přeci jen není zadarmo
Červen 23, 201510 r Ještě ad bezpečnost: tahle kapitola jde vpřed, je to jedno z velkých témat, minimálně v EU (div že už není eCall povinný). Možná v rapidu nejsou dojezdy oken, možná tam jsou rezonující plasty, ale už v základu je 6 airbagů, isofix, mám pocit i že komplet ABS+MSR+ASR+EDS+HBA atd. Nepochybně jsou lepší deformační zóny, fyzika se za ta léta také pohnula kousek dál. Marketing lidem snadno vysvětlí, že nepotřebujou měkký plast a plnohodnotnou rezervu, ale špatný výsledek v nárazových zkouškách neokecá a lidi na to koukat budou. Jinak (bez urážky) já nepsal, že je to "to jediné jednoznačné", jen že rapid je jednoznačně (= jistě) bezpečnější. Ostatní ani porovnat nemůžu, jak jsem psal, nepřesedali jsme z octavie. Upraveno Červen 23, 201510 r od camillio
Červen 23, 201510 r Autor Ahoj, díky. Je pravda, že aktivní systémy a deformační zóny postoupili vpřed. Asi rozhodnuto, v pátek jedu k prodejci, mě se líbí v bílé, ale už doma jedno bílé máme. A manželce Cappuccino, tak uvidíme na vlastní oči, mají tam obě barvy Ještě jednou díky.
Červen 24, 201510 r Autor Klasika, space má malý kufr. Mam dvě dcery a s manželkou dokážou na dovolenou zaplnit i kufr v Octavii.
Červen 24, 201510 r hlavne sa priprav na masivny kvalitativny skok, spracovanie je u rapida oproti tourke ohodne nizsie (mame doma jednu tourku - mozem porovnat) zato technologie, motor, celkovy pocit z jazdy je s rapidom umna lepsi, samozrejme tam nieco spravi aj to turbo...; osobne neviem ci by som do rodinneho auta ako rapida siel, zalezi od toho aky mas budget pretoze za sucasne ceny by som asi pozeral uz po niecom inom Upraveno Červen 24, 201510 r od pershing
Červen 24, 201510 r Autor No, tak to si mi nahlodal rozhodnutí... Asi se ještě u prodejce projedu i s rodinou ať to trochu zatizime a odzkousime
Červen 24, 201510 r pokud nejsi moc náročnej uživatel, tak bude přechod na Rapida OK. budeš mít něco novýho, spolehlivýho, bezpečnýho. rozměrově +/- to stejný, na zadních sedadlech mnohem víc místa podélně, lepší výbavu. jenomže nic zásadního a žádný ohromení a nadšení se pravděpodobně konat nebude. pokud jde jenom o omlazení auta, tak proč ne, pokud se chceš posunout někam nahoru, tak fakt ne.
Červen 24, 201510 r Ja jsem mel O1 ob jedno auto, takze +/- co si pamatuju: Jestli to beres jako nahradu za tvou O1 pak je to v podstate jeji nastupce co se velikosti tyce. Dve zmeny oproti O1: Rapid je z katergorie levnych aut [ O1 byla vys ] - takze je i kvalitatativne niz nez O1 hlavne co se interieru tyce. No a technicky pokrok: nove motory, vic elektroniky, apod. Me Rapid neprekvapil, mozna jen v jedne veci: misto na nohy vzadu... oproti O1 teda velky rozdil. Jinak je Rapid uzky, takze 3 lidi vzadu nemozne, nebo utrpeni. Jinak ja jsem za penize ketre jsem dal spokojen, dnes jsou ceny a vybavy zase trosku nekde jinde... takze bych mozna vic koukal i u konkurence, ale Rapid ji za ty penize valcoval spotrebou a kultivovanym modernim motorem. Problemy s rapidy jsou, ale v teto cenove relaci jsou zanedbatelne... vrzani - sice stve ale je to opravdu drobnost, voda ve dverich - prkotina vyresena za 5 minut, silentblok prevodovky - reklamce bezne uznana, dnes jiz pri vyrobe novy typ. Jinak nic... motor, retez, prevodovka - zatim tady nikdo nehlasil nejakou destrukci. U konkurence na forech v teto cenove relaci [ hlavne z Nosovic ]: bezna vymena polomotoru, casti i cele prevodovky, velke uniky oleje, po 20tis. oloupany volant a radici paka, apod.. jsou tam celkem bezne veci. A najit opravdu autorizovany servis "H" zacina byt celkem problem.Takze me vrzani a voda ve dverich nijak netrapi. Jezdim za pakatel, servis celkem levny, a vleze mi do nej co potrebuju. Na caste dlouhe trasy to asi neni. Upraveno Červen 24, 201510 r od runner
Červen 24, 201510 r mně by tedy přišlo logické - zejména pokud jste čtyřčlenná rodina - sáhnout po O3 a ne jít "dolu". Ono je to samozřejmě relativní, protože proti Touru to dolu nebude, ale ve srovnání s novou Octavií už jo. Rapida bych nechal až na důchod :-)
Červen 24, 201510 r Autor Ja jsem mel O1 ob jedno auto, takze +/- co si pamatuju: Jestli to beres jako nahradu za tvou O1 pak je to v podstate jeji nastupce co se velikosti tyce. Dve zmeny oproti O1: Rapid je z katergorie levnych aut [ O1 byla vys ] - takze je i kvalitatativne niz nez O1 hlavne co se interieru tyce. No a technicky pokrok: nove motory, vic elektroniky, apod. Me Rapid neprekvapil, mozna jen v jedne veci: misto na nohy vzadu... oproti O1 teda velky rozdil. Jinak je Rapid uzky, takze 3 lidi vzadu nemozne, nebo utrpeni. Jinak ja jsem za penize ketre jsem dal spokojen, dnes jsou ceny a vybavy zase trosku nekde jinde... takze bych mozna vic koukal i u konkurence, ale Rapid ji za ty penize valcoval spotrebou a kultivovanym modernim motorem. Problemy s rapidy jsou, ale v teto cenove relaci jsou zanedbatelne... vrzani - sice stve ale je to opravdu drobnost, voda ve dverich - prkotina vyresena za 5 minut, silentblok prevodovky - reklamce bezne uznana, dnes jiz pri vyrobe novy typ. Jinak nic... motor, retez, prevodovka - zatim tady nikdo nehlasil nejakou destrukci. U konkurence na forech v teto cenove relaci [ hlavne z Nosovic ]: bezna vymena polomotoru, casti i cele prevodovky, velke uniky oleje, po 20tis. oloupany volant a radici paka, apod.. jsou tam celkem bezne veci. A najit opravdu autorizovany servis "H" zacina byt celkem problem. Takze me vrzani a voda ve dverich nijak netrapi. Jezdim za pakatel, servis celkem levny, a vleze mi do nej co potrebuju. Na caste dlouhe trasy to asi neni. Ahoj, taky si říkám, že to vlastně moc velká změna nebude, doma máme tři roky staré Clio, je pravda, že pokud porovnám kvalitu tak vede naše osum let stará octavia. Tchán má ix20, zatím jezdí, ale je doma jen pár měsíců a tak kvalitu nemohu hodnotit. Do škodovky jezdím do Čáslavi, ochotný, rychlý a kvalitní servis. Jsem poměrně puntičkář, asi deformace z práce, jsem letecký mechanik a tak vždy ověřuji jestli je vše provedené oki. To renault Kutná Hora...garančka-výměna oleje-olej odsáli, prý jsem měl vypuštění požadovat, ale materiál za výměnu naúčtován. Kabinový filtr napsán, zaplacen, ale nevypadá, že by měnili. Tak ještě uvidím, asi rozhodne až setkání u prodejce a sympatie.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.