Přejít na obsah

Výměna Octavie I za Rapida, dobrá volba?


Pepa72

Doporučené příspěvky

Tak ono asi hodně záleží, co čekáš a preferuješ. U nás byla spouštěčem pro výměnu auta (i) bezpečnost a (ii) nechuť neustále jezdit do servisu. S bodem (ii) by se dalo ještě nějakou dobu žít, dokonce i bez toho servisu a jen čekat, kdy míra nepříjemných projevů překročí nějakou mez, ale ta bezpečnost byla s ohledem na malé děti zásadní. A v té nový Rapid jednoznačně překoná i tu Octavii (v aktivní i pasivní podobě). Ostatní porovnat nedokážu, přecházeli jsme z jiného auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

já musím říci vše oki, navíc je to naše už druhá octavia I, na té první jsem se naučil kde, co a jak.

Četl jsem tu některé špatné zkušenosti:rezonujici plasty, silenbloky motoru, voda ve dveřích, atd. A i když jsem se svezl jen v té slabší 77KW, byla živější jak moje octavia, ale nevím jak se bude chovat nalozena nalozena ctyrclenou rodinou na dovolenou...kam jinam Chorvatsko ;) A porovnání jízdních vlastností, podvozky jsou si dost podobné. Tak jsem na vážkách, ano či ne. Uvnitř je více místa, ale moturek obsahem jak v twingu :)

Nepřesel nekdo z Octavie do Rapida

Editováno: , autor: Pepa72
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to si nejsem jistý jestli se stará Octavie (v základu například pouze pytel řidiče) dá srovnávat s novějším Tourem. A také je to trochu jiná třída. Netvrdím, že Rapid není bezpečnější, pravděpodobně to tak je, jen mě zarazilo, že to je to jediné "jednoznačné".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavia I - byla bezpečností na hraně už na přelomu tisíciletí, tuhost skeletu a zejména A sloupky, 1-2 pytle versu 6 pytlu ani nemluvě

 

já přešel z na Spaceback (na rok) z Fabia II, a TSI+6ti-kvalt OK, ale kvalitativně (hlavně hlučnost dveřních vyplní), to krok zpět po 6ti letech, nejvíc vadí hlučnost obložení, chybějící dojezdy ted v lete a zatmavený pruh nahoře čelního skla - taková varianta ani neexistuje)

 

Na fotce 1 je vidět Octavia I (vzadu) s A sloupkem a dveřmi v háji (bouračka z města)

 

a Fabia II A-sloupky a dveře OK (příkop ve 110)

post-42020-0-73975900-1435080617_thumb.j

post-42020-0-49781100-1435080656_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

já musím říci vše oki, navíc je to naše už druhá octavia I, na té první jsem se naučil kde, co a jak.

Četl jsem tu některé špatné zkušenosti:rezonujici plasty, silenbloky motoru, voda ve dveřích, atd. A i když jsem se svezl jen v té slabší 77KW, byla živější jak moje octavia, ale nevím jak se bude chovat nalozena nalozena ctyrclenou rodinou na dovolenou...kam jinam Chorvatsko ;) A porovnání jízdních vlastností, podvozky jsou si dost podobné. Tak jsem na vážkách, ano či ne. Uvnitř je více místa, ale moturek obsahem jak v twingu :)

Nepřesel nekdo z Octavie do Rapida

Išiel som do Chorvátska 4+1 dieťa a plný kufor a nemal som problém. Určite sa toho neboj a 81kW by malo byť ešte lepšie. Ja som išiel hlavne do silnejšieho pre 6 kvalt. To že má rapid určité patálie to je pravda ale možno sa to zlepšilo v MR2016. Ohľadne prechodu ti moc neporadím, ale určite je rapid na tom lepšie ako octavia I.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě ad bezpečnost: tahle kapitola jde vpřed, je to jedno z velkých témat, minimálně v EU (div že už není eCall povinný). Možná v rapidu nejsou dojezdy oken, možná tam jsou rezonující plasty, ale už v základu je 6 airbagů, isofix, mám pocit i že komplet ABS+MSR+ASR+EDS+HBA atd. Nepochybně jsou lepší deformační zóny, fyzika se za ta léta také pohnula kousek dál. Marketing lidem snadno vysvětlí, že nepotřebujou měkký plast a plnohodnotnou rezervu, ale špatný výsledek v nárazových zkouškách neokecá a lidi na to koukat budou.

 

Jinak (bez urážky) já nepsal, že je to "to jediné jednoznačné", jen že rapid je jednoznačně (= jistě) bezpečnější. Ostatní ani porovnat nemůžu, jak jsem psal, nepřesedali jsme z octavie.

Editováno: , autor: camillio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

díky. Je pravda, že aktivní systémy a deformační zóny postoupili vpřed.

Asi rozhodnuto, v pátek jedu k prodejci, mě se líbí v bílé, ale už doma jedno bílé máme. A manželce Cappuccino, tak uvidíme na vlastní oči, mají tam obě barvy :)

Ještě jednou díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hlavne sa priprav na masivny kvalitativny skok, spracovanie je u rapida oproti tourke ohodne nizsie (mame doma jednu tourku - mozem porovnat)

zato technologie, motor, celkovy pocit z jazdy je s rapidom umna lepsi, samozrejme tam nieco spravi aj to turbo...; osobne neviem ci by som do rodinneho auta ako rapida siel, zalezi od toho aky mas budget pretoze za sucasne ceny by som asi pozeral uz po niecom inom

Editováno: , autor: pershing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud nejsi moc náročnej uživatel, tak bude přechod na Rapida OK. budeš mít něco novýho, spolehlivýho, bezpečnýho. rozměrově +/- to stejný, na zadních sedadlech mnohem víc místa podélně, lepší výbavu. jenomže nic zásadního a žádný ohromení a nadšení se pravděpodobně konat nebude. pokud jde jenom o omlazení auta, tak proč ne, pokud se chceš posunout někam nahoru, tak fakt ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem mel O1 ob jedno auto, takze +/- co si pamatuju:

Jestli to beres jako nahradu za tvou O1 pak je to v podstate jeji nastupce co se velikosti tyce. Dve zmeny oproti O1: Rapid je z katergorie levnych aut [ O1 byla vys ] - takze je i kvalitatativne niz nez O1 hlavne co se interieru tyce. No a technicky pokrok: nove motory, vic elektroniky, apod.

Me Rapid neprekvapil, mozna jen v jedne veci: misto na nohy vzadu... oproti O1 teda velky rozdil. Jinak je Rapid uzky, takze 3 lidi vzadu nemozne, nebo utrpeni.

Jinak ja jsem za penize ketre jsem dal spokojen, dnes jsou ceny a vybavy zase trosku nekde jinde... takze bych mozna vic koukal i u konkurence, ale Rapid ji za ty penize valcoval spotrebou a kultivovanym modernim motorem.

Problemy s rapidy jsou, ale v teto cenove relaci jsou zanedbatelne... vrzani - sice stve ale je to opravdu drobnost, voda ve dverich - prkotina vyresena za 5 minut, silentblok prevodovky - reklamce bezne uznana, dnes jiz pri vyrobe novy typ. Jinak nic... motor, retez, prevodovka - zatim tady nikdo nehlasil nejakou destrukci.

U konkurence na forech v teto cenove relaci [ hlavne z Nosovic ]: bezna vymena polomotoru, casti i cele prevodovky, velke uniky oleje, po 20tis. oloupany volant a radici paka, apod.. jsou tam celkem bezne veci. A najit opravdu autorizovany servis "H" zacina byt celkem problem.
Takze me vrzani a voda ve dverich nijak netrapi. Jezdim za pakatel, servis celkem levny, a vleze mi do nej co potrebuju. Na caste dlouhe trasy to asi neni.

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem mel O1 ob jedno auto, takze +/- co si pamatuju:

Jestli to beres jako nahradu za tvou O1 pak je to v podstate jeji nastupce co se velikosti tyce. Dve zmeny oproti O1: Rapid je z katergorie levnych aut [ O1 byla vys ] - takze je i kvalitatativne niz nez O1 hlavne co se interieru tyce. No a technicky pokrok: nove motory, vic elektroniky, apod.

Me Rapid neprekvapil, mozna jen v jedne veci: misto na nohy vzadu... oproti O1 teda velky rozdil. Jinak je Rapid uzky, takze 3 lidi vzadu nemozne, nebo utrpeni.

Jinak ja jsem za penize ketre jsem dal spokojen, dnes jsou ceny a vybavy zase trosku nekde jinde... takze bych mozna vic koukal i u konkurence, ale Rapid ji za ty penize valcoval spotrebou a kultivovanym modernim motorem.

Problemy s rapidy jsou, ale v teto cenove relaci jsou zanedbatelne... vrzani - sice stve ale je to opravdu drobnost, voda ve dverich - prkotina vyresena za 5 minut, silentblok prevodovky - reklamce bezne uznana, dnes jiz pri vyrobe novy typ. Jinak nic... motor, retez, prevodovka - zatim tady nikdo nehlasil nejakou destrukci.

U konkurence na forech v teto cenove relaci [ hlavne z Nosovic ]: bezna vymena polomotoru, casti i cele prevodovky, velke uniky oleje, po 20tis. oloupany volant a radici paka, apod.. jsou tam celkem bezne veci. A najit opravdu autorizovany servis "H" zacina byt celkem problem.

Takze me vrzani a voda ve dverich nijak netrapi. Jezdim za pakatel, servis celkem levny, a vleze mi do nej co potrebuju. Na caste dlouhe trasy to asi neni.

Ahoj,

taky si říkám, že to vlastně moc velká změna nebude, doma máme tři roky staré Clio, je pravda, že pokud porovnám kvalitu tak vede naše osum let stará octavia. Tchán má ix20, zatím jezdí, ale je doma jen pár měsíců a tak kvalitu nemohu hodnotit. Do škodovky jezdím do Čáslavi, ochotný, rychlý a kvalitní servis. Jsem poměrně puntičkář, asi deformace z práce, jsem letecký mechanik a tak vždy ověřuji jestli je vše provedené oki.

To renault Kutná Hora...garančka-výměna oleje-olej odsáli, prý jsem měl vypuštění požadovat, ale materiál za výměnu naúčtován. Kabinový filtr napsán, zaplacen, ale nevypadá, že by měnili.

Tak ještě uvidím, asi rozhodne až setkání u prodejce a sympatie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...