Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

Ahoj, rozepisu sem trochu co se mi prihodilo a treba se najde nejaka dobra duse, ktera poradi. Takze pekne od zacatku: Pritelkyne si v breznu 2011 koupila ojetou Skodu Fabii 1.4 16v 55kW, najeto nejakych 80 000km, bez servisni knizky, do provozu uvedena 11/2006. Na aute bylo jiz pri koupi po nastartovani patrne klepani nekde v motoru, ale jelikoz byl s ni u prodeje jeji tata, ktery to nepovazoval jako zasadni vadu, auto nakonec koupila. Klepani ji uz ale vadilo, tak se rozhodla cca 14dni zpatky zajet k mistimu automechanikovi. Dle nej byla chyba v hydrostelech, ktere tedy vymenil + udelal nove rozvody (za 8000kc). Toto vsak nepomohlo a tak pritelkyni zavolal, ze to bude muset druhy den rozebrat, nacez si k tomu prizval nejakeho kamarada, ktery by tomu mel rozumet vice. Po znovurozebrani pritelkyni oznamili (se smrtelnym vyrazem ve tvari), ze je to spatny, hydrostely nesedi a bude potreba, aby koupila novou hlavu motoru! Auto si pry muze tedy odvezt, ale klidne s nim pry muze jezdit. S Fabii jezdila 2 dny a zacala mit problemy pri startovani (ktere se pred tim, nez se v tom tenhle pan vrtal, nikdy neobjevily, Fabie klepala, ale normalne jela), auto spatne chytalo a zacala nejdrive problikavat, potom uz svitit kontrolka motoru. Zajeli jsme tedy do autorizovaneho servisu Skoda, kde na diagnostice zjistili, ze motor jede jen na 3 a pul valce a ze vymeni zdvihatka. A dneska ji volali, ze ani to nepomohlo, ze tam je nejaky spatny pist a bude muset koupit nejaky polomotor(wtf?) za 39 000kc (samostatne se ten pist pry neda koupit). K tomu musime pricist 6000kc a za zjisteni zavady a vymenu zdvihatek (+ nevim co tam jeste delali).

Suma sumarum zaplatila uz 14 000kc a misto opravy je auto naopak temer nepojizdne a dalsi obri investice by ji mela cekat. Mel by jste nekdo nejaky napad, jak to vyresit, pripadne kde sehnat ten polomotor za prijatelnejsi cenu? Ja ji s timhle nepomuzu, do aut vubec nevidim.. Dekujeme za kazdou radu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj,

jak to říct. Mám tuhle závadu taky a jezdím na to až cca 40tis km. Resp. startování je luxus, chytne hned, ale poté nastává koncert, kdy zdvihátka čekají na vyplnění olejem, který mám Mobil Syst S 5W-40 (takže poměrně řídký). Je to slyšet poměrně dost a někdy si říkám, zda jet, nebo raději počkat cca minutu, abych tomu neškodil. Prý to nevadí a dokonce je lepší se pomalu rozjet a zvýšením otáček na cca 1500-2200 se ten olej dostane rychleji a tím se i hydroštely zklidní za kratší čas. Jenže to není vše. V pozadí je slyšet onen zvuk, který se tu řešil. Jedná se o 1. válec, který klepe a to docela dost. Závada je někde na vydřené teflonové vrstvě a dá se říci, že je to kov na kov. Ojniční ložisko se časem lehce vychodí, tedy nemělo by, ale díky tomu, že u této verze motoru je 1. válec nejvíce zatěžován. :( Takže se jedná v podstatě o nevyřešitelnou výrobní vadu, se kterou se člověk musí smířit. To že ti to jede na 3,5 válce je nesmysl. Resp. ať zjistí tlak a zážeh na jednotlivých válcích a pak už se to diagnostikuje poměrně rychle. Svíčka, vstřik, ale viděl bych to na cívku. Mě to dělala podobně, až to jelo jen na 3 válce a cívku jsem vyměnil a byl klid. Vadnou cívku poznáš i tak, že když to necháš nastartováno a sundáš tu vadnou, tak se jakoby nic nezmění na chodu motoru. Jen je uzamčený vstřik paliva do onoho válce a jízda na 3 válce je tak na dojezd do servisu! Teď jezdím 14 dní na ethanol (E85) a jsem spokojen (zatím). Ještě to ladím, ale jen pro ty, co mají jednotku! Jednotka mě připadá jen jako krabička, která musí stát v nákladech 70Kč a stejně si se vším poradí lambda, takže i když tam nastavíte cokoliv od 1-15%, tak to lamda stejně nastaví podle sebe. Krabička jen pomůže se studeným startem, aby to chytlo hned. Je docela zajímavé si to hodit na diagnostiku a pozorovat jak se to chová. Když jsem dal 15% vstřiku navíc, hned to lambda poznala a hlavní ŘJ stáhla vstřik, takže podle palubního počítače jsem jezdil za 4-5l/100km :) ale to, že je tam +15% navíc ŘJ neví.

Závěrem chci říct, že jsem auto kupoval, když mělo najeto 112tis, potom jsem zjistil, že ve skutečnosti mělo kolem 200tis, ale to prostě na první pohled nešlo poznat. Hold stahování km je běžná praxe. Vše se jednou pokazí, ale i tak jsem tuto motorizaci chtěl, jelikož spotřebou a svým chodem je jedna z nejlepších u fábie.

Hodně zdaru přeje Aleš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Mě také klepal docela dost motor 1.4 55kw 16V 156000km ( jako TDi ) tak jsem parkrat vzal N95 na Benzině,(vyměnil olej 10W40 - po 3/4 roce použití) a protáhnul auto 1km 4stupeň 4500 ot.. . Nyní klepe jen když je studený motor nebo kdyz 5 dní nejede tak si chvíli poklepe a pak OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, pročetl jsem celé toto téma a rád bych se podělil o moje zkušenosti. Mám Fábku 1.4 16V 59KW BUD,r.v.2007, najeto poctivě 169 000km. Před 2000tis/km. poslední servis. Olej od novoty 10W-40 Shell Plus / Castrol Magnatec. V mrazu pod -5, slyším tak na 1-2 sec. takové lehké zaklepání, ale hned to zmizne a je klid. Nad 0 st. nic neklepe ani nic jiného. Někde na straně tohoto tématu jsem četl že to můžou dělat i tyhle motory. Známí má uplně stejnou, i výbavu, jen naj. 182 000km a to stejné jako já. Byl bych rád pokud má někdo stejnou motorizaci ať se podělí o své zkušenosti.

Editováno: , autor: JAF
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, k tématu o klepání motoru 1.4. 16v bych také rád přispěl svými zkušenostmi. Vlastním tento motor 1.4 16v 55 kw AUA r.v. 2000. Když jsem vozidlo zakoupil tak mělo najetých skutečných 75 tis. km. Klepal, ale nijak jsem tomu zpočátku  nevěnoval pozornost. Klepání se mi po čase nelíbilo tak jsem dal hustější olej 10 w 40 + přísadu,  klepání se o něco zlepšilo, ale stále klepal. Na tomto fóru jsem se dočtl, že by to mohlo být způsobeno  písty. Vzhledem k tomu, že jsem vyučen automechank, ale toto zaměstnání již neprovádím, mi toto připadalo reálné, nebo´t logicky nic jiného takto klepat může. Rozhodl jsem se  a koupil výhodně nové písty a motor rozebral. A skutečně všechny 4 písty byli z jedné strany přidřené.( na tomto fóru již přidřené písty někdo vyfotil) Proč se přidřely nevím. Jestli vozidlo někdo v minulosti přidřel bez oleje  již nezjistím. Válce vizuelně v pořáku, ovalitu válců jsem neměřil. Tedy jsem písty vyměnil  a motor již neklepe a jde velmi tiše. Bral mi i olej asi 0,2  dcl  na 1tis km. Po výměně píst. kružků ,   těnících kroužků ventilů vše ok - olej nežere. Jen chci uvést, že klepání skutečně způsobují přidřené písty, jen nevím proč se přidřeli. Tedy jediná pomoc je výměna pístů. Mě oprava vyšla celkově asi na 8.000,-Kč, ale jak jsem uvedl sadu orig pístů jsem sehnal za 3,5 tis. Nové neorigo od KS Motors stojí jeden píst  cca 1.600,-Kč. Originál jeden píst stojí cca 4.500,-Kč. To jen pro orientaci. Jsem stále názoru že by motor jezdil dobře dále i s klepáním, ale to klepání mě vadilo. Někdo múže namítat, že se vyplatí kupit jiný motor, ale já jsem si raději opravil svůj a vím co v něm mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dundas: ne hlavu jsem nepřebrušoval, je pravdou, že jsem na bazoši našel kompletní hlavu za 2.tis Kč, která měla najeto cca 75.tis km, u které jsem akorát zabrousil ventily, vyměnil gufírka ventilů (vodítka byly v toleranci-nechtěl jsem zase dělat kompletní GO, pouze odstranit klepání a spotřebu oleje, v motoru bylo jinak vše v pořádku) a řádně vyčistil, jak jsem výše již uvedl(mé hlavě nic nebylo a není). Hlavu jsem koupil pouze z důvodu, abyh měl vše připravé a nemusel se po rozebrání motoru něčím zdržovat jako něco schánět, opravovat či čistit na hlavě. Potřeboval jsem, aby auto hned jezdilo.  Myslím, že pokud s hlavou nic nebylo tak není zapotřebí tuto zabrušovat. I já jsem se na tuto operaci připravoval asi 3/4 roku. Motor jsem ještě neměl rozebrený a vše jsem měl předem připravené a nakoupené včetně pístů, neboť jsem si byl na 99 % jistý, že klepání způsobují právě ty písty, což se potvrdilo. Je též pravdou, že informace o klepání jsem hlavně získal na tomto fóru. Pokud bych vám mohl ještě něčím pomoci, tak neváhejte a pište.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pekný den.Moje fabia klepe od doby co sem ji koupil a mela najeto 28 tis km.Rok výroby 2004 a kod motoru BKY 1.4 55kw.Motor klepe pořad jak je studený jde to slyšet víc.Když se zahřeje tak je to slyšet méně ale pořad..Myslel sem si ze je to normalní to klepáni.Že to dělají všechny 16v motory.Chci se vás tady zeptat na to,kolik se stim dá najet km.Olej a filtr pravidelně meněný.K motoru se chovam slušně a zbytečně jej nevytačím za studena dokud se nazahřeje na provozní teplotu.Uz budu mít najeto 60 tis km.A zatím je všechno v pohodě.Olej se nestrací a startuje napoprvé.Děkuji za rady a postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mám stejný motor roku 04 a najeto 95T. Když je studený, tak klepe téměř vždy, někdy se k tomu ještě asi přídá altík, takže je to pak rachot. Když je ale teplý, tak klepání nepozoruji a zdá se mi naopak tichý. Ke studenému motoru to patří neboť chvíli trvá než se vymezí vůle ventilů. Olej mi taky nebere, takže s tím zatím nic dělat nehodlám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

na VAGu mam jen chybu 17559 obcas to nastartuje na 3 valce a pořad klepe ( kovovy klepot na volnobeh , pri akceleraci takovy řezavy zvuk ) motor AUA 160000km rozvody měněné v 93000km ; co 1 z 20 jizd je uplně tichý motor jsem z toho paf letos měněne - zapal svičky original , vlnovec a tlumič vyfuku , pal filtr . spotreba 8litrů drive 6.5 L jezdim porad stejně i stejne trasy , na volnobeh drive 0.5l/h ted 0.8(0.9)l/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ahoj taky mi u motoru AUA rok 2002  (najeto 145 000) dělaj problém hydroštely. Mám v plánu je nechat vyměnit, ale i tak se chci zeptat jestli náhodou někdo nezkoušel toto- http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-prisada-pro-hydraulicka-zdvihatka-300-ml--2034

a jestli to náhodou něčemu pomohlo? Díky

Editováno: , autor: micz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

George_rider:

Tak jak,zkoušel jsi ten přípravek na hydroštely?

 

Jinak,mě už taky začal klepat-specifikuji.-najeto  celkem 200 085 km,od výměny oleje cca 1000 km

Po nastartování ( ráno,druhý den,když startuji během dne vícekrát,tak už nic )silnější zaklepání cca max 5s,pak už není slyšet.

Př identifikaci odkud klepání vychází,jsem vzal dřevěnou násadu od kladiva a přikládal rúzně na motor přibližně v místech odkud se klep ozýval a uchem posluchal ( tzv.dřevěný endoskop ) a zjistil jsem,že klepání se ozývá z víka ventilů,ale jenom z uložení vačkové hřídele výfuk.ventilů u 1ho válce ( 1 od rozvodu ) a je slyšet po nastartování normálně uchem a po pár sec. už jenom přes tu násadu.Tak jsem posluchal i jiná místa víka ventilů a jde to slabě slyšet ( přes násadu ) i na uložení vačk. hř. sacích ventilů 4ho válce ( poslední )Tak si myslím,že to jsou snad jenom hydroštely.

Setkal jste se s tím už někdo:

 

Dodatek-poslední výměna byla v http://www.autopodbaba.cz/.Tak jsem tam  :kol-132:  a zjištˇoval jakej olej dali do motoru?-odpovědˇtechnika 10w40,povídám jakou značku-odpovědˇCastrol,nic víc sem se o tom oleji nedozvěděl.Resumé je ,že mám v motoru olej do Castro¨'l-u,ale jakou specifikaci to nevím,tak asik si otevřu stránku s oleji Castrol 10w40 a budu losovat,třeba se trefím.

Editováno: , autor: Abstinent
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně nalili do motoru "kastról" 10W-40 při prohlídce v 18 200km těsně před ukončením záruky (proč byla prohlídka tak pozdě popisuju jinde - nebylo to z mojí viny) - a hydroštely mi klepaly fest dokonce i několik minut po startu. Pak jsem si to pohlídal, dávám si na výměnu vlastní olej a kupuju Škeblu Helix Ultra 5W-40 - a s tím mi hydroštely jen zaklapou vteřinu-dvě po startu následujícím po víc jak 8hodinovým odstavení - a pak je ticho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...