Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Zdravím, dnes, když je venku teplo, mi klekla EFB baterka tím stylem, že jsem normálně dojel domů(do té doby mimo nižší napětí od 11,9 po 12,7V dle rekuperace nebyl žádný předzvěstný problém), pak jsem chtěl ještě najet do dvora a už jsem nenastartoval. Najely budíky, zmáčknu spojku, otčím na start a najednou tma a vše na palubovce vč. maxidotu začalo blikat jak stroboskop. Prostě mrtvola na fleku. Stát se to někde mimo civilizaci na dalekém výjezdu potěš koště. Dal jsem to na půl dne na nabíječku a jak přijedu domů a pokiud se ještě chytne, zkusím odpojit káblík z - kontaktu a jezdit s tím na konstantní dobíjení.

 

Měl bych ale ještě jeden postřeh ohledně vypnutí rekuperace kodováním. Zkoušel jsem kodovat vypnutí SS tou třetí metodou (ne teplota, ne napětí) na PDF kodovacím návodu od Wirera, tj. přes jednotku 19 Gateway, kde píše, že je nutné použít novější kabel, mění se tam i nějaké věci ohledně rekuperace. A po nakodování se SS sice nevypnul, ale za jízdy jsem měl pocit, že to nejede tak hladce a nezrychluje tak živě, jako předtím. Ve výpisu závad vyskočila chyba ohledně řízení akumulátoru, jako je tomu nejspíš u odpojení káblíku. Hned mě napadlo, že se nejspíš neodbuzuje alternátor a dobíjí stále konstantě. Šlo to skutečně hned poznat na jízdě. 

 

Měl bych tedy dotaz na ty, co jezdí s odpojeným káblíkem. Projevuje se vám to taky tak, že je cítitelný větší odpor motoru v různých režimech jízdy, především v akceleraci, než je tomu s rekuperací??

Áno, ja som to osobne cítil na pružnosti ( jazdím DSG a to rado necháva nižšie otáčky). Preto som ho zapojil späť a nechal len deaktivovaný štart stop cez napäťovú metódu. Lepšie sa mi s tým jazdí takto.

Přidám ještě poslední postřehy. Po totálním a náhlém kleku do té doby plně funkční baterie (po otočení klíčku mrtvo) bylo na kleklé baterce naměřeno po nabití 12,77V, přesto byla na start mrtvá. Po zakoupení nové Exide 60Ah AGM naměřeno v obchodě 12,55V. Po plném nabití inteligentní nabíječkou Bosch naměřeno 12,86V. Po nakodování baterie a týdnu ježdění do práce ráno naměřeno 12,92V. Takže káblík jednotky baterie zatím zůstává na svém místě

Mám podobnú skúsenosť spred mesiaca, akurát F2 FL. Baterka neštartovala, nabil som ju, chvíľu sa tvárila ok, ale keď som chcel opäť naštartovať, tak sa podarilo iba LTT. Po opätovnom meraní tam bolo okolo cca. 10,8 V, takže podľa všetkého odišiel jeden článok.

Ta kleklá baterka EFB (originál Exide z výroby) byla po vymontování po bokách lehce nafouklá a v chlívečku u plusové elektrody bylo jen 3/4 hladiny elektrolytu. Měla po plném nabití a odstavení pár hodin sice 12,77V ale asi se v ní něco zhroutilo, nejspíš ten článek, kde se odpařil elektrolyt. Takže po otočení klíčku do spínací polohy najela palubovka normálně, ale po otočení do startu najednou tma a blikání palubovky, předtím žádné předběžné varování o nízké kapacitě nebo nějaké projevy apod. Baterka do té doby jela normálně a svižně a chcípla v hicu

Nechci malovat na zeď, ale mohli to udělat velké proudy, větší zatížení. A protože ze startovacíma proudama nic neuděláme, tak jestli chceme být k baterii milosrdnější, tak zbývá jen omezit nabíjecí proudy....

před 10 hodinami, MiroslavsIII napsal:

Ta kleklá baterka EFB (originál Exide z výroby) byla po vymontování po bokách lehce nafouklá a v chlívečku u plusové elektrody bylo jen 3/4 hladiny elektrolytu. Měla po plném nabití a odstavení pár hodin sice 12,77V ale asi se v ní něco zhroutilo, nejspíš ten článek, kde se odpařil elektrolyt. Takže po otočení klíčku do spínací polohy najela palubovka normálně, ale po otočení do startu najednou tma a blikání palubovky, předtím žádné předběžné varování o nízké kapacitě nebo nějaké projevy apod. Baterka do té doby jela normálně a svižně a chcípla v hicu

Moje originalni aku ma pod samolepkou dolejvaci otvory, lze dolit. Obcas kontroluju hladinu. Baterka trpi nejvic v lete, ale az zima ji proveri.

Upraveno od lemra79

Já na té origo Exide ani na té nové Exide nalévací otvory nemám. Vím, že u mnoha baterek bývají pod samolepkou, ale tady jsou jen nějak přilepené nebo nesundatelně bez zničení nacvaklé dekly

V 9. 5. 2025 na 9:51, MiroslavsIII napsal:

Ta kleklá baterka EFB (originál Exide z výroby) byla po vymontování po bokách lehce nafouklá a v chlívečku u plusové elektrody bylo jen 3/4 hladiny elektrolytu. Měla po plném nabití a odstavení pár hodin sice 12,77V ale asi se v ní něco zhroutilo, nejspíš ten článek, kde se odpařil elektrolyt. Takže po otočení klíčku do spínací polohy najela palubovka normálně, ale po otočení do startu najednou tma a blikání palubovky, předtím žádné předběžné varování o nízké kapacitě nebo nějaké projevy apod. Baterka do té doby jela normálně a svižně a chcípla v hicu


Proste ti umrela baterka, to ti mela napsat sms, ze zitra lehne. Tak to proste je, nekdy lehne doma, jindy v nevhodnou dobu a nekdo toto nechce riskovat, tak ji treba po kontrole zatezajem vymeni po peti letech a ma klid a frci dal 🙋‍♂️

Já už mám taky čtyři roky baterku tak jsem si v Lídlu koupil tohle. Jedu do Maďarska a pak Chorvatsko tak kdyby baterka klekla ať mám alespoň čím nahodit. Kabely mám dobrý a dlouhý ale sichr je sichr😜.

20250511_123724.jpg

před 12 hodinami, Dodi 15 napsal:


Proste ti umrela baterka, to ti mela napsat sms, ze zitra lehne. Tak to proste je, nekdy lehne doma, jindy v nevhodnou dobu a nekdo toto nechce riskovat, tak ji treba po kontrole zatezajem vymeni po peti letech a ma klid a frci dal 🙋‍♂️

Doposud jakakoliv bezna baterka mela prvotni projevy, ze je neco spatne, nektere se zvladly projevovat i rok nez uz nenatocily😉

  • 2 týdny později...

Mne vydržala baterka skoro 9.r. mínus. 3 mesiac. Fabia III  1,2  81 kW nikdy nebola dobíjana raz som dolieval destilku ,keď

mala 5. r. jazda v meste.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.