Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ted jsme se o tom celou dobu bavili :-D

Je to snimac ve vane...

I podle me je to sci-fi. Nedovedu si predstavit, jak by to ten snimac mohl poznat. Mozna nejak opticky, ale to tam neni... Zkus sem potom hodit nejake ty skolici materialy...

V tom dokumentu je napsano jak to funguje a i na jakem principu. Vazne to tak je, zadne sci-fi...

Já bych dále nespekuloval, nic to stejně nepřináší, jen se téma zaplňuje zbytečnými příspěvky, které stejně jeho zakladateli nijak nepomůžou. Pokud můžeš, tak sem ten dokument dej.

  • Autor

No pro mě je tento problém alespon prozatím vyřešen výměnou oleje a zvolením vyšší viskozity. Pokud by se v brzké době problém vrátil, dám vědět :)

Pokud ti mohu doporucit tak pro tento motor je nejvhodnejsi olej z oznacenim 10w-60 zkus a uvidis

  • Autor

Na internet jsem si tak trochu četl ohledně 10w-60. A doporučuje se při fakt velké zátěži.. Ale jelikož 95% cest jezdím 12km do práce a 12km zpět, tak bych s tím motoru spíš ublížil.

To mas recht, to by bylo az moc velky sousto pro motor s takovym najezdem. U nas se dokonce preslo pro LongLive oleje na 0W-30

  • Autor

Tak jsem dnes jel s autem natankovat na vzdálenější benzinku.. a je to tu zase ,,tlak oleje,, po sešlápnutí plynu a vyhoupnutí do cca 4000 otáček.. Takže se evidentně sundání vany opravdu nevyhnu.. Jen škoda toho oleje za 1300,-  :kol-26:

Kaspi.ondra co to meles za nesmysli mam na rs 280tis najeto a od zacatku jezdim na 10w-60 a nemam sebemensi problem a to jezdim dost po meste cca 4km do prace ! LONG OLEJE jsou na nic ....

Amimous co jsi cekal mel jsi to udelat hned zbytecne vyhozene penize....zas tak hrozna prace to neni takhke tomu motoru davas zabrat

  • Autor

jde o to, ze nejsem zrovna profik na nejaky vetsi zasahy v aute.. myslel jsem si, ze to bude pohoda, protoze podle navodu na normalni oktavku staci jen sundat srouby zespod a vana je dole. jenze tady u toho je to proste reseny nejspis jinak, srouby jsou zapusteny a k nekterym abych se dostal bych musel dalsich par veci demontovat a to si opravdu nelajznu.. holt po novym roce zamestnam nejakyho mechanika, jen si budu muset koupit znovu olej, protoze jinak by mi to ten expert nakrmil opet 5w-30tkou

Upraveno od Amimous

Njn 5w-30 olej pro tento motor neni nejvhosnejsi i kdyz vyrobce pise neco jineho jenze vyrobce pocita s zivotnosti max.5let a nebo 150tis km

Jak se objevim doma, postnu sem PDFka s novym skolicim materialem tykajici se tohoto...

 

Jak to vypadá s tím materiálem? Myslím, že by to zajímalo dost lidí.

Sundání vany a případné vyčištění sacího koše je u přeplňovaného benzínu určitě smysluplnou prevencí předcházení drahých škod (turbo, nebo i dokonce KO motor), na přechozích 1,8T velmi častá závada + utemovaná mazací trubka turba. Pokud bude plná vana karbonu, tak zrovna kontrola olejového čerpadla.

 

Základem je kvalitní olej, protože vysoký výkon = vysoké teploty = vysoké namáhání oleje. A v tomto souhlasím, že olej 5W30 není pro tento motor ideální volbou.

 

U novějších typů TFSI (a posledních TDI taky) jsou ještě navíc olejová čerpadla s regulovaným průtokem (2 snímače tlaku pod filtrem), takže další kurvítko navíc.

  • Autor

Už jsem domluven s mechanikem na příští týden.. Sundá vanu, pro jistotu oželím pár stovek a objedná rovnou i olejové čidlo, at můžu eliminovat případnou nevyřešenou závadu.. Pak dám vědět jak to dopadlo.. 

  • Autor

Tak se opět hlásím a tentokrát již v dobré náladě, auto opraveno!  Mechanik sundával vanu a prej větší bordel ve vaně snad ještě neviděl :D. Na dně vany tak 1-1,5cm vrstva karbonu a všeho možného, totálně zaprasenej sací koš, na kterým prej olej měl hustotu vazeliny, takže to nemělo šanci procpat olej.. Vše vyčistil, propláchnul 2x novým olejem a auto si zase konečně jen vrní  :kol-142: ..

Upraveno od Amimous

Fotečky nemáme?

  • Autor

To bohužel nemám. Ale ukazoval mi to v kyblu. Proste hustý marast, barevne pripominavici karamel. Mel podezreni na vodu v oleji, ale jelikoz se mi voda vubec neztraci, tak to byl zrejme jen nasledek promichani toho marastu.

Tyvl. A co jsem ti celou dobu rikal je to normalni preci ....priste si nech poradit usetris si spoustu casu a penez!

Tak hlavně, že se to vyřešilo. Já jen čekám, kdy nám kaspi.ondra konečně poskytne materiál o "čidle kvality oleje"...

Taky cekam a cekam. A stale nic. :(

Take me to zajímá :-)

  • 1 rok později...

Chtěl bych vám poděkovat za toto téma protože mi ušetřilo spoustu času a peněz."tlak oleje-vypněte motor"-Auto po výměně rozvodového řetězu na vačkách a přitom "něco" popadalo asi do olejové vany a problém na světě-ucpaný nasávací koš do olejového čerpadla masakr (foto nemám)silikon,těsnění.....karbon žádný,ale přesto bordel.Vyčištění bordelu a je po problému.  

  • 9 měsíců později...

Zdravím Vás páni. Asi budem mať podobný problém ako riešil Amimous, akurát stým rozdielom že sací kôš v olejovom čerpadle už bol vyčistení. Chvílu to išlo v pohode, ale niektorý deň keď som išiel s autom, z ničoho nič mi vypísalo na palubnom pc "nízky tlak oleje, vypnete motor. návod k obsluhe". Moc som to neriešil vtedy ešte, lebo v poslednej dobe mi blbly čidlá na aute, tak som si povedal že asi čidlo alebo treba olej doliať. Kukol som teda stav oleja  a bol niečo pod maximálnou hranicou. Potom večer keď som sa vracal z roboty, znovu vyskočila hláška nízkeho tlaku ale hneď aj zhasla (čidlo?). Na druhý deň keď som išiel s autom do roboty, asi po prejdených cca 20-ich km  naskočila hláška a zas zmizla. Po ďalších 20 km znovu. Keď som parkoval stiahol som si okno lebo som počul divný zvuk od motora ako keby klepotanie (že by hydroštely?) a divný zvuk medzi 1100 až 1500 otáčok (ako keby fučanie). Je možné že sa mi po vyčistení celého olejové čerpadla znovu ucpe sací kôš ? Mám skúsiť dať repasovať olejové čerpadlo ? Používam olej Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30, môže byť nevhodný ? Viete mi niekto povedať či je normálne že hláška nizkého tlaku sa objaví a zhasne alebo by mala stále blikať ? Ďakujem vopred za rady. 

P.s. Octavia II 2.0 tfsi 147kw

Upraveno od Henrich0415

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.