Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Na fábii 1,2 TSI  sa mi občas stane, že aj po zahriatí motora ostanú otáčky držať na 1000 otáčkach. Nie vždy, len občas. Po odstavení a po chvílke opätovnom naštartovaní obyčajne klesnú na cca 750. Najazdené mám okolo 25000km. Auto má niečo cez 2 roky. Motor ani na počítači nevykazoval žiadnu poruchu. Viete mi poradiť, kde hľadať príčinu? 

Mozna slaba baterie.

Takto je naprogramovaná riadiaca jednotka. Ak sú pri štarte nejaké podmienky tak sa správa tak, že drží otáčky. Pri druhom štarte už sú evidentne niektoré podmienky (napr. nejaký tlak paliva, oleja) iné a tým pádom to RJ nevyhodnotí ako studený štart. Správa sa to podobne každému.
Samozrejme môžeš skúsiť zájsť s tým aj do servisu, nech ti skúsia nahrať nový softvér (ak je), možno sa to zlepší. Ak máš auto v záruke, budeš mať aktualizáciu zadarmo (ak tam pôjdeš s týmto konkrétnym problémom), ak mimo záruky, tak pravdepodobne za 10-20 €.

 

P.s.: Keď už tam budeš, spítaj sa, že akú verziu softu máš a v prípade aktualizácie aj to, že na akú aktualizuješ (=aká je práve najnovšia). Určite sa tu táto informácie zíde. :)

Upraveno od e1.

Ale on píše, že mu to dělá "aj po zahriatí motora ostanú otáčky držať na 1000 otáčkach". Tak buď to nějak upřesní, nebo je něco špatně. U zahřátého motoru mi toto nikdy nedělalo.

Nevím jak se tomuhle říká a někde už jsem to tady probíral s Wormenem, ale tohle se děje v zimě, když je venku okolo 0 nebo pod, a ty máš teplotu z ofuků nastaveno na úplný max. Když jsem měl tsi, tak jsem tohle vypozoroval taky. Ptal jsem se na to v AS a řekli mě, že je to jedna z komfortních funkcí novějšího softu. Co jsem tak pochopil tak ŘJ vyšším volnoběhem dohání větší teplotu motoru, aby se udržel horký vzduch z ofuků a zároveň správná teplota motoru. A je jedno jestli je motor teplý nebo studený. Pokud jedeš delší dobu a nepřerušuješ jízdu volnoběhem tak to přestane, zřejmě je ŘJ spokojená s požadovanou teplotou a nepotřebuje si při případném volnoběhu pomáhat zvýšením otáček. Pokud vypneš motor a znovu nastartuješ tak to sice přestane, ale za chvíli se to děje znova. Jinak když ten knoflík z maximální polohy trochu sundáš, tak to přestane a volnoběh se bude držet normálně ;-)

Upraveno od mkaba

To je možný, já měl jednu z prvních 1.2 TSI, tam to takto nedělalo. Ostatně i blbě topila.

zrovna nedávno se mě to taky stalo...a před tím taky xkrát ..vše popsal mkaba :kol-28: akorát pořád nějak nechápu ty podmínky..nikdy sem nevypozoroval proč zrovna teď  :kol-32: 

Upraveno od vasnivykolista

Co jsem tenkrát z vysvětlení AS pochopil, tak ŘJ sleduje polohu ovládání teploty vzduchu zda je na úplný max, venkovní teplotu zda je okolo 0 nebo pod, teplotu chl.kapaliny a určitý počet sešlápnutí brzdového pedálu v určitém intervalu. S tím pedálem jsem to trochu nechápal, ale skutečně, když auto běží na volnoběh a zrovna jsou otáčky nízké a několikrát za sebou sešlápneš brzdu tak se najednou volnoběh zvedne na těch cca 1000. Takže to zřejmě díky tomu dokáže vyhodnotit, zda neustále zastavuješ a rozjíždíš se, nebo zda jedeš nepřerušovaně. Proč to tak je netuším, možná je ŘJ tsi motoru díky odpojovatelnému vodnímu čerpadlu nastavena tak, aby prioritně udržovala teplotu motoru a na chladící okruh co je za clonou a ohřívá i vzduch do auta v určitých podmínkách kašle...a tohle je způsob jak to dohnat. Možná někdo tady z fóra bude vědět víc ;-) ...každopádně to není problém, ale záměr ;-)

To: tibi

Až to příště udělá, povypínej všechno elektrické, vypni topení a uvidíš jestli to během chvíle klesne na normální volnoběh. Jestli ne, tak hledej závadu. Jestli ano, je to jak píší kolegové, auto se snaží udržet napětí, nebo teplotu.

  • Autor

Ďakujem za odpovede. Je to asi tým, že ako to tu niektorí písali, vozidlo sa snaží udržať teplotu kúrenia. Totiž mne tie otáčky držalo po zahriatí motora,( čo usudzujem podľa toho, že mi zhasne kontrolka teploty), pokiaľ vonku boli mínusové teploty. Spomínam si, že cez to všetko bola v tej dobe aj hmla. Tak že pri jazde zo svetlami mohlo mať na to vplyv aj napätie na  baterke. Teraz som si už tento jav dávnejšie nevšimol. Asi je všetko v poriadku. (Tie nové autá sú mnohokrát múdrejšie ako šofér a potom to takto dopadne) :kol-32:  :kol-27:

Mě se to děje v těchto mrazech vlastně pořád. A je jedno jestli jedu 5, 10, nebo 50 km. Otáčky jsou prostě pořád na 1000. A topení mám na cca 2/3. Ale je pravda, ze by mohla být slabší baterka. Je původní a auto je 5/2010

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.