Přejít na obsah

Brzdy


teedy

Doporučené příspěvky

V 26. 3. 2019 na 9:17, ronskispeed napsal:

Isiel som v lavom jazdnom pruhu, pravy bol plny... potreboval sa strcit pred auto v parvom a odobocit doprava. Tak som mu dupol na krk, predbehol auto v parvom pruhu a nasledne zacal brzdit aj s odbocovacim manevrom. Akoze stupam na brzdu a auto ledva brzdilo. Dalsie brzdenie uz v poriadku. Toto sa mi par krat uz stalo. Robi to aj vam?

 

Tohle mi dělalo auto na mokru, když jsem neměl puštěné stěrače. Někdo tu psal, že vysoušení funguje pouze když jsou zapnuté stěrače a je to pravda, už jsem to otestoval v praxi. Nejvtipnější na tom je, že když jsem to hlásil v servisu, tak na mě koukali jak na idiota, že prý něco takové ještě neslyšeli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to mne je jasne, myslis, zeby som to nespravil najradsej tak? Lenze za 2 roky mi to spravilo mozno 3 - 4 krat a nenasiel som suvis alebo podmienky kedy sa mi to stalo. Stava sa to nepravidelne a sporadicky, takze je to tam zbytocne nechavat. Asi si budem musiet najprv natrieskat hubu autom a potom to riesit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,dnes po cca dvou letech od koupě ,jsem udělal servis zadních bubnových brzd.Sundal jsem bubny (šly krásně sejmout), drátěným kartáčem je očistil od rzi,vyfoukal kompresorem,odmastil a nakonec nastříkal sprejem, vypadají dobře a od rzi je na chvilku pokoj. Kompresorem jsem vyfoukal i čelisti a další součásti bubn.brzd., také jsem je vystříkal sprejem na brzdy. Čelisti vypadají dobře,cca 5mm, manžety prasátek jsou suché.

Obě strany mi zabrali cca 2 hodiny.

Mám f3,1.0mpi,2017

Ahoj

IMG_20190725_094937.jpg

IMG_20190725_103137.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl na první STK se svou Fabkou. Prošla s jednou výhradou a tou že má nadměrně zrezivělé kotouče zadních brzd. Mám najeto 57 tisíc a už když jsme měnil olej při 50ti mi opravář řekl že kotouče vypadají bídně a že je bude potřeba vyměnit spolu s prvními deskami. VW šetří úplně všude i tam kde by neměl. Jsem znechucen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám kombika rok 2018, ale uvedenou do provozu až květen 2019. Nyní mám najeto 3000 km a pískají mi brzdy. Když jedu a dobrzduju, tak při cca 15 km/h mi brzdy pískají,  při jiných rychlostech ne. Máte s tím zkušenost? Auto je v záruce, tak šlo by to řešit přes to? Dekuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len doplním, že na slovenskom trhu jedine MPI malo bubny, všetko ostatné bez ohľadu na výbavu malo vzadu kotúče. V súčasnosti je to však asi rovnaké ako v ČR - kotúče sériovo už iba s 81kW bez ohľadu na výbavu, na slabšie TSI možnosť kotúčov za 92€ príplatok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 7/30/2019 at 5:24 PM, Martab said:

@Wittmann to píše správně, prostě u Fábie ten zadek moc nebrzdí a tak to rezne. Obzvláště u HB, kde té hmotnosti na zadní nápravě není zrovna moc...

Suhlasim, mne zadne kotuce tiez poriadne hrdzaveli, ale staci obcas jemne pouzit rucnu brzdu (samozrejme s rozumom iba trochu a v malej rychlosti), tak je zase vsetko ok :kol-34:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám vzadu bubny, prodejce mi radil ušetřit 2000 Kč za zadní kotouče, že mu jednou poděkuji a vlastně s odstupem času jsem za to rád, mám najeto přes 100t km a ještě jsem na ně nesáhl, jezdil jsem s 66kW a kotouči vzadu a žádný rozdíl, to 81kW s většíma předníma kotoučema to už byla jiná liga.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Problém nejsou kotouče jako takový, ale ten šmejd, co tam škodovka dává... Strašně rychle hnijou a hnijou do hloubky, ta rez pak vyžere drážky do destiček a už není cesty zpět. Není to problém jen Fabie, co jsem koukal, tak všechny škodovky cca od r.v. 2014 s kotouči 232x9 mají ty kotouče vyhnilé do brzdné plochy. Přitom VW se stejnými kotouči jsou v pohodě...

Vyměnil jsem zadní kotouče a destičky za ATE a po 2 letech pořád pohoda.

Přední 280mm se zdají být v pohodě, ty mají jen povrchovou rez. Tatík má vepředu jen 256mm a z těch už se loupou šupiny rzi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji Pavel M, že mi dal za pravdu. Opravdu není normální aby auto co má 4 roky a nájezd necelých 60 tisíc, mělo zadní kotouče prohnilé tak, že se pomalu rozpadají na šrot. Jsou to prostě šmejdy. První mi to řekl servisák, že škodovka na tom šetří a že už to viděl i u dvojkové fabie, Na STK mi to dali jako jedinou výtku a že si to mám do příště vyměnit. Zas tak nečinné ty zadní brzdy nebudou když mají zhruba stejně opotřebované destičky jak přední brzdy. Prostě to chce při vynucené výměně volit něco lepšího než OEM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože zadní jsou od jiného výrobce/z jiného materiálu než přední.

Rozhodně se nedá říct, že by se zadní nějak flákaly, zahřívají se rychleji než přední. Našel jsem fotky ještě origo kotoučů z června 2017 po sjezdu z passo Gavia, zadní js ou vyhřátý víc než přední. Je tam vidět ta hloubková rez v brzdné ploše, do podzimu to vyhnilo tak, že destičky se po vnějšku kotouče přestaly dotýkat.

Zadní:

DSC_2680.thumb.JPG.79b8820b34aa259fb7d5454be795e33f.JPG

Přední:

DSC_2682.thumb.JPG.5dd1455be1fa12fc19382aad35e2f87f.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Pavel M napsal:

zahřívají se rychleji než přední.

protože jsou menší a nejsou dvojité a větrané.

Věř tomu, že auto ty zadní brzdy využívá velmi omezeně. Při brždění jde auto dopředu a váha se přenáší na přední nápravu, naopak zadek se odlehčuje. Čím je tento efekt větší, tím více se musí omezit brzdný účinek na zadní nápravě, jinak se zadní kola zablokují. Proto také přední brzda vypadá úplně jinak, než zadní. Teoreticky by pomohlo ještě větší zmenšení zadních kotoučů, jenže to by vypadalo blbě... Všimni si u aut, co mají bubny, jak jsou malé. Bubnová brzda má přitom menší účinnost než kotoučová.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Menší zadní kotouč je nesmysl, už tyhle kotouče budou minimálně na oteplení vycházet podobně nebo hůř než ty přední. Tzn. rozhodně nejsou předimenzovaný.

Pokud bys ho ještě zmenšil, tak zmenšíš i plochu pro odvod tepla a budeš zase muset řešit chlazení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych to vyřešil tak, že bych je na auta seriově nedával, nechal bych je volitelně pro "závodníky". Hlavně bubnová brzda, pokud nepovolí prasátko, vydrží dvakrát až třikrát tolik, co kotoučová. Ale chápu, že s hliníkovými disky vypadá lépe kotouč, což je podle mě ten hlavní důvod proč ho lidé chtějí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...