Přejít na obsah

Brzdy


teedy

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, přidám mojí zkušenost s reklamací zrezlých zadních bubnů. Minulý týden jsem dal auto na první servis po 30t km a na garanci jsem nahlásil zrezlé zadní bubny. Při prvním tel. hovoru ohledně auta mi bylo oznámeno, že reklamaci zamítají. No ale nedal jsem se. Auto jsem si nepřevzal a místo toho jsem si zavolal přímo garančního technika. Po cca 1,5h diskuzi co se mě snažil přesvědčit, že to není možné reklamovat, nakonec poslal ofiko reklamaci Škodovce a světe div se, Škodovka výměnu potvrdila. Pro zajímavost stojí celkem 3400 Kč bez práce.

Editováno: , autor: vaklaf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bubny tě takhle na pracovní ploše nikdy nezreznou.

 

Korozi na zadních kotoučích bych nedramatizoval, Taky je mám orezlé a když se dívám po ostatních autech, tak je to tak 50 na 50 rez - nerez. Když je vyměníš, tak to bude za rok stejné a to za to nestojí. Spíš by to chtělo přehodnotit způsob brždění, víc brzdy zatěžovat, aby se rez sedřela než se zažere do hloubky, vydře destičku a pak se toho nezbavíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri zadných kotúčoch je problém preto že po umytí auta, skoro nikto nevysuší zadné kotúče lebo pri brzdení sa vysušia predné, zadné treba s citom cez ručnú brzdu. Pri klasickom brzdení sa zadné nezohrejú aby sa vysušili.

 

Po odstavení bez vysušenia si všimnite aký povlak hrdze je na nich po umytí.......

Editováno: , autor: Eric_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nemusis ani myt. V zime je vody vsude dost. Pak to auto tyden stoji a je to. Rez mi tolik nevadi. Pokazde to zas obrzdim, ale asi se zapekl nebo vzpricil nejaky bordel v deskach, protoze uz pri mirnem pribrzdeni do drhne a vydava pazvuky. Navic se tam objevily krome podelnych i ty pricne ryhy. Ceka me za chvili zase olej, tak to vemu pri jednom...

Editováno: , autor: epo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neco podobneho jsem mel na FI. Jezdil jsem hodne defenzivne a tohle byl vysledek - na prednich kotoucich. Po 75tkm byly desticky puvodni a jako nove, kotouce velmi podobne orezle, predevsim na vnejsim obvodu.

BTW, ty pricne ryhy nechavaji desticky po parkovani se zatazenou rucni brzdou, neni to na zavadu, jen optika. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Coz o to. Nebrzdim, kdyz nemusim. Predek vypada lip a ten selest pri brzdeni se mi zda, ze jde zezadu.

Kazdopadne uz nekolikrat jsem pozoroval, ze kdyz prijedu v patek nekam, auto odstavim a vedle me stoji jine znacky, tak v nedeli, kdyz prijdu k autu, orezle kotouce ma jen Fabka a to jeste povlak, jak kdyby mesic stala v desti :-(

Rucku davam na krev, tak verim, ze je to z toho, i kdyz vepredu jsem si taky vsimnul vlasove pricne ryhy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, epo napsal:

Coz o to. Nebrzdim, kdyz nemusim. Predek vypada lip a ten selest pri brzdeni se mi zda, ze jde zezadu.

Kazdopadne uz nekolikrat jsem pozoroval, ze kdyz prijedu v patek nekam, auto odstavim a vedle me stoji jine znacky, tak v nedeli, kdyz prijdu k autu, orezle kotouce ma jen Fabka a to jeste povlak, jak kdyby mesic stala v desti :-(

Rucku davam na krev, tak verim, ze je to z toho, i kdyz vepredu jsem si taky vsimnul vlasove pricne ryhy...

Přesně jak píšeš, odstavím auto v pátek vedle O2, která má 180 tisíc a v pondělí jsou jak liška a Octa je má čisté, nehledě na to že je má pohledově ve výrazně lepším stavu, myslím tím jen zadní, přední jsou ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Posílám stav mého zadního brzdového kotouče v 16.000 km (stáří 1,5 roku). Není to moc vidět, ale je tam cca 0,5 mm hluboké rýhy (celkem asi 8 rýh). Snažil jsem se reklamovat, ale dle jejich vyjádření jsou závady u dílů starších 6 měsíců, nebo nad 10.000 km brány jako "běžné opotřebení".

 

Jen pro zasmání přikládám přepis našeho rozhovoru se servisním technikem:

Já: Jak myslíte, že k tomu mohlo dojít?

On: Tak povětrnostní vlivy...

Já: Co konkrétně máte na mysli?

On: No, letos třeba byla krutá zima...

Já: Jako že ty kotouče moc promrzly?

On: No tak když máte venku -20 stupňů, tak ty kotouče odchází... Navíc když jezdíte někde, kde je chemickej posyp, tak to potom rezne...

Já: Takže raději jezdit tam, kde se sype písek namísto soli?
On: To ne, to se vám tam dostanou kamínky a ty to ničí.

Já: Tak ale ten brzdový systém by měl být koncipován tak, aby vydržel jak zimu, tak kamínky, ne?

On: Ale to není jenom o tomhle, ale třeba auto necháte dlouho stát před barákem, tak zrezne...

Já: No a co mám dělat? Nejprve jste mi zakázal jezdit na posolených silnicích, pak na silnicích bez posypu a teď už nemůžu ani stát před barákem.

 

WP_20170326_002.jpg

 

 

Editováno: , autor: Tomkins
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no on měl ale ve většině věcí pravdu. Až na ten mráz a trochu zmatené "běžné opotřebení".

Je to tak, že opotřebení není nikdy vada. Nový občanský zákoník vedle toho rozlišuje lhůtu 6 měsíců, při které se při reklamaci přesouvá důkazní břemeno z prodávajícího na kupujícícho. Pokud by to bylo do 6 měsíců, musí oni dokázat, že to je "běžné opotřebení" (asi by nebyl problém), pokud je to přes 6 měsíců, musíš to dokázat ty, že to běžné opotřebení není.

 

podle mě tu od okraje postupující rez zastavíš jedině tak, že budeš intenzivněji brzdit, hlavně před odstavením auta za deště nebo po jízdě v zimních sračkách to chce pořádně prošlápnout. Schválně se podívej, jak vypadají vnitřní strany předních kotoučů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co mě štve, že všechny reklamace brzd se zamítají automaticky jen na základě toho, že máte auto déle než 6 měsíců, nebo najeto více než 10.000 km. Když jsem chtěl oficiální zdůvodnění, servisák mi dal jejich vnitřní předpis, kde je jasně napsáno, že bez ohledu na druh poškození je jakákoliv vada po více než 6 měsících hodnocena jako běžné opotřebení.

 

Takže alespoň už vím, proč tak ochotně rozdávají zdarma záruku na 5 let a 100.000 km. Nic je to nestojí, když pak reklamaci stejně zamítnou.

WP_20170331_002.jpg

 

Editováno: , autor: Tomkins
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Tomkins napsal:

Když jsem chtěl oficiální zdůvodnění, servisák mi dal jejich vnitřní předpis, kde je jasně napsáno, že bez ohledu na druh poškození je jakákoliv vada po více než 6 měsících hodnocena jako běžné opotřebení.

 

Neřekl bych, že nějaký vnitřní předpis je nad zákonem. Tak jestli chceš dát víc za právníky než za kotouče .....

 

Tvoje opotřebení kotoučů bych taky označil jako běžné. Není to pěkné, ale je to běžné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...