miklisek Vloženo 7. leden 2017 Sdílet Vloženo 7. leden 2017 (editace) Nejsme v teplých krajinách (třeba Itálie, Španělsko, Blízký Východ...), takže naše česká auta ho mají podle mě všechny. Toto píše DP: 2 - Vyhřívací člen přídavného elektrického topení (PTC) -Z35- ❑ jen u některých vozidel ❑ při krajní poloze knoflíku ovladače topení na „teplo“ (mikrospínač) je v závislosti na venkovní teplotě, na teplotě chladicí kapaliny a na zatížení alternátoru řízen ve 3 stupních řídicí jednotkou motoru a 2 relé ❑ zkontrolovat relé vyhřívacího členu přídavného elektrického topení (PTC) -Z35- ⇒ Vozidlový diagnostický tester ❑ zkontrolovat vyhřívací člen přídavného elektrického topení (PTC) -Z35- ⇒ Schémata zapojení, vyhledávání závad a montážní polohy A jestli auto má nebo nemá PTC se zjistí snadno dle pojistek: Relé na reléovém boxu pod přístrojovkou jsou č. 8 a č. 9 U manuální klimy je to krásně popsané v návodu k autu - rozmrazování okna a co nejrychlejší zahřátí. Climatronic to má rozdělené tak, že rozmrazování okna je tlačítkem MAX a symbolem ohřívání okna, rychlé zahřátí interiéru pak nastavením teploty na HI. Editováno: 7. leden 2017, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 7. leden 2017 Sdílet Vloženo 7. leden 2017 No taková FII nebo OII s motory EA111 1.2 TSI a 1.4 TSI ho jaksi nemá... Také podle toho to topení v těchto mrazech topí, či spíše netopí. ŠA tam dělala svého času různé úpravy, ale TPC dostal jen Yeti 1.2 TSI (alespoň podle mně dostupných informací). Nicméně zkontrolovat to podle pojistek je dobrý nápad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LEdit Vloženo 7. leden 2017 Sdílet Vloženo 7. leden 2017 Mě to přijde, že to moje Toledo vokno na Max vůbec neohřeje, je to dlouho zamlžené, musim i jet, jelikož na volnoběh to trvá i 20 min a lehká námraza z okna nesleze. Pouštím vždy MAX + zadní okno a sedačku řidiče, zrcátka mám celoročně zapnutá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka_CZE Vloženo 14. leden 2017 Sdílet Vloženo 14. leden 2017 Tak mi chlapi řekněte jestli ten vyhřívací člen mám? Podle mě a podle návodu k obsluze totiž ne. Přikládám foto pojistek v motorovém prostoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlad1130 Vloženo 15. leden 2017 Sdílet Vloženo 15. leden 2017 Právě to také řeším , mám MR2015 a tam je jiný držák na akumulátoru , podle starší DP bych tam PTC mít měl (30A pojistka č6. na držáku v motorovém prostoru) Tohle je MR2016 a úplně jiný držák. V návodu ani DP není ani zmínka. Pokud by někdo měl nové DP bylo by to moc fajn. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 15. leden 2017 Sdílet Vloženo 15. leden 2017 Hele a v návodu pro MR 2015 a 2016 není rozložení pojistek? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlad1130 Vloženo 15. leden 2017 Sdílet Vloženo 15. leden 2017 Ano to jsou ale je to jiné MR2015 a 2016 Nejsou tam ty velké nad baterkou. Mě nešlo o rozložení pojistek , ale o zmínku v návodu o aktivování PTC. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 15. leden 2017 Sdílet Vloženo 15. leden 2017 To ale není ani u starších mr, že by tam bylo nějaké elektrické topné těleso. Info jen o nastavení maximální teploty, ale jestli to zařídí PTC nebo motor, to se nedozvíš. Jediná identifikace PTC jsou pojistky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 15. leden 2017 Sdílet Vloženo 15. leden 2017 Jirka_CZE: podle návodu nemáš, chybí ti tam pojistky 4 a 5. Pojistka 18 je společná i pro další elektrická zařízení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka_CZE Vloženo 15. leden 2017 Sdílet Vloženo 15. leden 2017 @miklisek Jo, já si to myslím taky. Protože když mám topení na Hi, tak se nic nezmění v rychlosti vytopení auta. Ještě že mám ty vyhřívané sedačky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 15. leden 2017 Sdílet Vloženo 15. leden 2017 (editace) 1.2 TSI EA211 má vodou chlazené výfukové svody, takže bych tipoval, že tam už PTC dávat z úsporných důvodů nebudou, protože by se to mělo rychleji ohřívat od motoru. Kouknete na to i další s novějším motorem? Editováno: 15. leden 2017, autor: slapnahrabe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlad1130 Vloženo 15. leden 2017 Sdílet Vloženo 15. leden 2017 Je to tak, jedině podle pojistek , ja je tam mam a zdá se mi , že se to nijak zázračně netopí. OCTAVIA II 1,6 TDI odmlžila sklo rychle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.75 Vloženo 22. leden 2017 Sdílet Vloženo 22. leden 2017 Já tam nemám ty malé pojistky vůbec :-). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 22. leden 2017 Sdílet Vloženo 22. leden 2017 Protože ty máš druhou variantu pojistek. Ty malé jsou někde na blatníku. Viz manuál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlad1130 Vloženo 22. leden 2017 Sdílet Vloženo 22. leden 2017 Mě by zajímalo , jestli by šlo upravit naprogramování , tak , aby se při stisknutí tlačítka rychlého odmlžení předního skla na CLIMATRONICU se sama nastavila teplota na HI a tím se aktivovalo PTC . Úvaha je jednoduchá - pokud mačkám rychlé odmlžení , tak chci ,aby to bylo fakt rychlé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pastelka Vloženo 23. leden 2017 Sdílet Vloženo 23. leden 2017 před 21 hodinami, vlad1130 napsal: Mě by zajímalo , jestli by šlo upravit naprogramování , tak , aby se při stisknutí tlačítka rychlého odmlžení předního skla na CLIMATRONICU se sama nastavila teplota na HI a tím se aktivovalo PTC . Úvaha je jednoduchá - pokud mačkám rychlé odmlžení , tak chci ,aby to bylo fakt rychlé. Tak takto mi to fungovalo do přehrání sw v SA servisu. Teď při stisku "rychlého odmlžení" musím ještě vytočit ventilátor na max. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 23. leden 2017 Sdílet Vloženo 23. leden 2017 Pastelko, necituj! Mě taky přehrávali soft, ale popravdě nevím, jestli to u starého softu takhle fungovalo. Spíš ne, v návodu pro MR 2013 je napsáno, že teplota je regulována a proudí zvýšené množství vzduchu. Proto ráno dávám automaticky vždy HI a větrák na MAX. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pastelka Vloženo 27. leden 2017 Sdílet Vloženo 27. leden 2017 Sorrry za citaci, před přehráním SW se při stisku tlačítka rychlého odmlžení automaticky nastavily otáčky větráku na MAX, tudíž topilo PTC. Aspoň na mém MR2013. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlad1130 Vloženo 28. leden 2017 Sdílet Vloženo 28. leden 2017 Nejsem si jistý jestli tomu dobře rozumím , ale to že ventilátor fučí (stejně nejde úplně , ještě jde jeden stupeň přidat) tak to neznamená , že sepne PTC ,. Pochopil jsem to tak , že PTC sepne až při natavení teploty na " HI". A to by právě bylo dobře překódovat , aby se při stisku tlačítka na sklo toto všechno spustilo. Ale asi to nebude možné jednoduše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 29. leden 2017 Sdílet Vloženo 29. leden 2017 A kdyz bude zamlzene okno nekdy z jara tak je jedno ne ? Stejne se zapne klima ktera to vysusi. Teplota vzduchu na zamlzeny okno neni moc dulezita ne ? Ja to HI beru spis aby se okno ohralo a povolila namraza zvenci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 29. leden 2017 Sdílet Vloženo 29. leden 2017 Ano, zjara se už zase klima probudí ze zimního spánku a bude zamlžená okna vysušovat. V období, kdy spí (=rozuměj nepracuje kvůli možnosti zamrznutí kondenzátu v kompresoru), rosu z okna odstraní právě a jen ten teplý vzduch a to jen změnou rosného bodu povrchu okna, vlhkost v autě je totiž +- stejná. Ano, teplota vzduchu na HI pomáhá taky proti namrzání nemrznoucí směsi do ostřikovačů. Mráz i při použití kapaliny do -40°C bohužel na promrzlém oknu maluje krásné, ale neprůhledné obrazce.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 29. leden 2017 Sdílet Vloženo 29. leden 2017 Aha netusil sem ze klima neklimuje kdyz mrzne a sviti ikonka klimy. V tom pripade beru zpet co jsem napsal ;-) :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlad1130 Vloženo 29. leden 2017 Sdílet Vloženo 29. leden 2017 Jen bych doplnil , klima sama o sobě sklo nevysuší. Jen způsobí to , že vlhkost vzduchu , který jde z venku se na výparníku vysuší. Na chladném se sráží vzdušná vlhkost. Koukni až ti v hospodě přinesou pivo , je to ten samý princip. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 29. leden 2017 Sdílet Vloženo 29. leden 2017 Správné přirovnání! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 18. Září 2017 Sdílet Vloženo 18. Září 2017 dneska ráno 5 nad nulou, auto uvnitř zamlžený, tak zapnu topení a ventilátor na MAX (man. klima) a čekám až cvakne relé a zapne se el. článek a ono nic. v zimě to takhle funguje normálně a rozmrazení skla je otázkou chvilky. tak mě napadlo, jestli je to tou venkovní teplotou a jestli se dá někde zjistit od jaké venkovní teploty by se to mělo spínat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.