Jump to content

vlad1130

Uživatel
  • Posts

    40
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

812 profile views

vlad1130's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

3

Reputation

  1. Time Left: 23 days and 18 hours

    • FOR SALE
    • NEW

    Prodám stropní LED osvětlení pro Škodu . Cenu nabídněte.

    NO VALUE SPECIFIED

  2. Time Left: 23 days and 18 hours

    • FOR SALE
    • NEW

    Prodám přední halogenové světlomety Škoda Rapid se žárovkami - zánovní - byly na autě jeden den, pak tam šly xenony. Cenu nabídněte.

    NO VALUE SPECIFIED

  3. Time Left: 23 days and 17 hours

    • FOR SALE
    • NEW

    Prodám originál autorádio Škoda Rapid - nové. Cenu nabídněte.

    NO VALUE SPECIFIED

  4. Time Left: 23 days and 17 hours

    • FOR SALE
    • NEW

    Prodám zadní parkovací asistent škoda Rapid - nový.

    1,500.00 CZK

  5. Zdravím, ten z Polska je vyzkoušený na SWCALA/KAMIQ ?
  6. Zdravím, pokud potřebuješ páčky bez tempomatu, tak mám jedny úplně nové, na Rapid Spaceback byly jen z Boleslavi do autosalonu a pak se dodělával tempomat a páčky zbyly. Je to MR 2015 a za celých 5 roků jsem je měl ve skříni a nezbavil s ejich. Nebudou drahé. Dohodneme se přes SZ.
  7. Děkuji za informaci a inspiraci. Už jsem se objednal do servisu. Z pracovních důvodů můžu až 17.2.2021. Tak jsem zvědav co s tím udělají. Sepisuju si seznam závad, které jsem zatím nasbíral a z časových důvodů neřešil. - nefunkční signalizace nízké hladiny v nádržce ostřikovačů - padání opěradla sedadla řidiče ( teď, když je chladněji , tak tolik nepadá) - plynové vzpěry kufru v chladnějším počasí pod 15 st. C nezvednou páté dveře až nahoru - SOS volání výpadky a Zprávy a Počasí na infotaimentu. Přemýšlím co je tam ještě a na si teď nevzpomínám.
  8. Zdravím všechny KAMIQáře , týden zápolím se stažením počasí a zpráv do auta. Aktivoval jsem na PC - vše proběhlo rychle . Ale v autě nastal problém, protože SHOP nefunguje. Při volání na infolinku přímo z auta byly jen samé výmluvy, že zrovna probíhá údržba a pak , že je výpadek plošný a tak pořád dokola. Máte někdo v autě a nebo podobnou zkušenost jako já ?
  9. Jasné to je , ale zamysli se nad tím , že se řeší jen následky všech těch eko honby za emisemi CO . Hranice plynování u klasiky je 14,4 V u gelu a AGM je jinde 13,8 - OK . Pokud budu takto Aku provozovat tak má optimální podmínky a bude nabitá tak jak má být a životnost bude daná jen kvalitou výroby. Bez ohledu na teploty - hodně zjednodušeno :-) . Okolo olověných akumulátorů se pohybuji 40 roků a vždy bylo řečeno , že vysoká teplota způsobuje odpar vody z elektrolytu změní se tím hustota a tím se ničí - narušení chemických procesů . U moderních aku vyřešeno konstrukcí - odpar vody naprosto minimální . Pokud nebudu mít aku nabitý na maximální možnou kapacitu - netvrdím 100% ale něco mezi 90 a 100% tak mi v zimě při velkých mrazech nehrozí ztráta startovacích schopností - je o tom jistě někde na netu tabulka jak se procentem nabití klesá schopnost dodat velké proudy. Je to všecho jen a jen o chemii a hustotě elektrolytu . Já vůbec nezpochybňuji tu teplotní regulaci , ale jen se zamýšlím nad tím jestli to není už moc . Do letošního ledna jsem měl RAPIDA 1.2 TSI 77kW MR2015 bez start-stop a s klasickým nabíjením 14,4V a za 5 roků nebyl sebemenší problém s akumulátorem. A pevně věřím , že nový majitel s ním nebude mít také žádný problém . Pak jsem přešel na KAMIQ a tak se jako elektrikář zajímám a děsí mě problém životnosti akumulátoru 2-3 roky , který jsem řešil před cca 40 roky na Škodě 100. Přesně jak píšeš - záruku přežije a pak je to na zákazníkovi . Jinak dík za docela dobrou diskusi .
  10. To,že je ID kvůli emisí CO to vím ale pořád z tvého vysvětlení není jasné proč řídit nabíjení okolní teplotou, když chráníme akú proti teplu od motoru a zároveň je i izolován od teploty venku.
  11. OK , tomu rozumím a nepsal jsem o gelových akumulátorech . Stále platí že inteligentní nabíjení škodí akumulátoru. Na tom se asi shodneme. Mě jen uniká smysl řídit nabíjení venkovní teplotou . Akku je pod kapotou u motoru a po poměrně krátké době je tam teplota naprosto jiná než venku a hlavně o dost vyšší a docela stabilní. Pokud jsem si všiml současných traktorů , tak to bude hodně podobné - samozřejmě předpokládám , že má AKKU někde vpředu pod kapotou motoru . :-)
  12. Pravdu mám bez podstaty , není jediný ůúvod proč by AGM nepřežila.
  13. Pořád se tady řeší jestli to akumulátoru škodí a nebo ne a řeší se AGM a EFB a všechno možné. Neřeší se elektrolyt . To jje ve všech případech kyselina sírová zředěná na správnou míru destilovanou vodou 33 -35 % . Ty různé druhy konstrukcí elektrod a separátorů jsou jen o tom , umožnit větší proudy aniž by se při případném zkroucení jednotlivé elektrody nedotkly tím se neznehodnotil akumulátor. Stále je tam ten stejný elektrolyt. Automobilový akumulátor je elektrochemický zdroj - stále od jeho vynalezení. Nabíjením s vyšším napětí než je 14,4 V dochází k "plynování " nebo chcete-li " vaření" elektrolytu a tím i ke změnám jeho hustoty a akumulátor se zničí "uvařením" . Při nabíjení napětím nižším než cca 13,8 - 14 V dochází k nedokonalému nabití a akumulátor vykazuje příznaky nedostatečného nabití - píšou to pak v servisu jako výstup z testeru. Takže diskuse o tom jestli inteligentní nabíjení škodí nebo neškodí je úplně lichá - jednoznačně škodí . V dnešní době dokonalé elektroniky není problém udržet a svorkách akumulátoru napětí 14.39 V . Akumulátor bude stále nabitý na 100%.
  14. Zajímal by mě důvod proč EFB/AGM nesnesou trvalé nabíjení .
  15. Tak jsem přezouval na litní a chci se s vámi podělit o svoje rozčarování , jak jsou orezlá kola po druhé zimě .Vlastně jen po jedné , protože ta 2015-2016 skoro nebyla. Obrovské zklamání a naštvání.
×
×
  • Create New...