Přejít na obsah

Snížení výkonu během jízdy


KoumiCZ

Doporučené příspěvky

Zdravím, jsem vlastníkem vozu Škoda Fabia 1.2 HTP, 40 kW, r. v. 2003 a dnes během cesty do práce došlo ke snížení výkonu a auto se ne a ne přehoupnout přes cca 2000 ot./min. Nejvíce to bylo znát u zařazeného převodového stupně 4 a 5. Po chvíli se to celkem o dost zlepšilo, ale stále to nebylo v takovém stavu jako včera. Kde by mohl být problém? Může toto způsobit i nekvalitní palivo? Děkuji.

EDIT: Jen ještě dodám, že kamarád tvrdí, že mám podkompresovaný motor. Tak jestli to s tím nějak nesouvisí. Zkrátka při studeným motoru se to auto dost houpe (skáče),najeto cca 160 000 km.

Editováno: , autor: KoumiCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U toho typu motoru a takového nájezdu bych jako úplně první věc zjistil stav "podkomprese" Od toho se pak budou odvíjet další věci.

Předpokládám ,že klasická údržba svíčky,filtry,včetně palivového) je v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"podkompresorový motorů - to je docela v tipné označení.

 

nech si někde udělat výpis z diagnostiky a pak nech změřit kompresi - tenhle motor rád "uchází". Pokud chceš teoretizova o možných příčinách tak dopozučuji nejdříve pročíst toto:

 

http://forum.skodahome.cz/topic/64691-motor-12-htp-v%C5%A1e-kolem-motoru-a-probl%C3%A9m%C5%AF-s-n%C3%ADm-rozcestn%C3%ADk/

 

 

cca třetina těch témat obsahuje možnou příčinu tvých problémů

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je divné, že máš závady zapsané v paměti a nesvítí check :kol-32: , jsi majitelem od prvopočátku? Nabízelo by se totiž, že by někdo před tebou provedl "úpravu" kontrolky. Jinak jak tu zaznělo, pokud se chyba prohozením zapal.modulů nepřemístí, tak na 99% "rozkvetlé" ventily. Vzhledem k nájezdu, bych doporučil s repasem hlavy provést i překroužkování pístů, bo po zvýšení komprese, se ti může nehorázně zvednout spotřeba oleje (staré kroužky budou propouštět) - zkušenosti zdejšího mechoše Hubo44

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak když to znova čtu, tak jestli to začalo dělaz zničeho nic při jedné cestě, tak to na podpálené ventily neukazuje. To je dlouhodobý stav. Jinak tady bez vagu si asi moc nepomůžeš.  Jde tam zjistit vynechávání zápálů jednotlivých válců, a po tom bych šel jako první. Jinak bez Vagu pokud chceš tak bych si půjčil zapalovací cívku, nebo i třeba koupil (cca 700kč) ty taky rády odcházejí. Taky bych vyměnil svíčky. Přehazování věcí je taky cesta, ale na to opravdu potřebuješ vag a trochu s ním umět dělat. Nicméně tlaky bych nechal změřit taky. Ta závada "bohatá směs" je podle mne momentálně mimo hru, já ji měl celé roky, taky, přičemž auto procházelo bez problémů na emisích, během vlastnictví se vyměnila lambda, potom opravovala hlava, ale závada tam prostě byla celé roky co jsem fabii měl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem vadý modul "lovil" skoro tři měsíce, než jsem ho našel. Projevoval se jen občas chvilkovým výpadkem , hodně příjemné při předjíždění, nebo někde na křižovatce. Podmínka byla, že motor musel být řádně prohřátý , cca 50km jízdou. Až jsem ji konečně jednou chytl pomocí vagu a těch měřených hodnot, tak po výměněně už se to nikdy neopakovalo.

 

Ten modul je nejrychlejší a nejjednodušší možnost toto potvrdit-vyloučit. Navíc tam naráží na nekvalitní palivo, což by taky mohla být varianta pokud natankoval někdě v JZD.

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl dneska na diagnostice problému a mám to potvrzený. Špatný tlak ve válci 2. A oprava kolem 10.000 Kč, ještě mi to prej ale upřesní a pak se domluvíme.

EDIT: Zapalovací cívky a svíčky mezi sebou prohazoval a měl to píchnutý při těchto krocích i na VAGu. A výsledek byl stejný. Rozdílný tlak na válci 2 zůstal. Na STK jsem byl začátkem roku, emisema jsem prošel. Ta příliš bohatá směs mě tudíž nevzrušuje, už jí tam mám delší dobu. A olej, to je problém, no. Mám spotřebu oleje 2,5 litru (objem nádrže na olej) na 3000 km.

Editováno: , autor: KoumiCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď ještě zvaž jak hodně to chceš udělat pořádně. Základem je hlava. Jak ale tedy už někdo psal, na místě je i výměna pístních kroužků. A pak je také dobré zkontrolovat katalyzátor, který může být prapříčinou všeho. Ta hlava je v každém případě jen důsledek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Něco podobného jsem zažil dnes po cestě z práce. Po každém přeřazení (po 4. rychlostní stupeň) mi vždy přestal motor na chvilku reagovat. Stávalo se to vždy mezi 1900 až 2000 otáčkami. Prostě to vypadalo, jako kdyby do motoru nešla palivová směs. Teď jsem to byl ještě na půl hodiny projet, zasel jsem nějakých 30 kilometrů kolem domu a auto opět reagovalo bez problému.

 

Mám kolem 108 tisíc kilometrů, před měsícem měněn olej, svíčky, provozní kapaliny, atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...