Přejít na obsah

krátké VS dlouhé vzdálenosti


hardb

  

73 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

chtěl bych založiti toto téma a rád bych viděl vaše reakce, zkušenosti 

u motoru novějších aut se chci co nejvíce vyhnout krátkým trasám třeba do 5 km ať je venku -10°C nebo +30°C
né k vůli tomu že mají o něco vyšší spotřebu ale o to že než se stačí zahřát, tak se dojede do bodu B
a s tím mají i negativní vlastnost tím že tam může být větší opotřebení než u trasy delší třeba jak 20 km

na druhou stranu tak či tak si motor a všechny součástky v něm  projdou pokaždé tímto cyklem než se ohřeje na "provozní" teplotu

bylo by zajímavé porovnání mít 2 identické motory z jedním by se jezdili jen krátké trasy zastudena a z druhým jen delší trasy
který by dříve odešel


denně jezdím do práce autem (3 km) asi 5 roky a na motoru nepociťuji nějaké náznaky že by odcházel  ale je to stará poctivá 1.3ka (favo) které časem bohužel půjde do Tlumačova 

takže myslíte si že kratší trasy motoru škodí ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice je to tak, jak píšeš, že každej motor si tímto cyklem projde, než se ohřeje, ale nejde ani o ten motor, jako spíš o degradaci oleje během těchto krátkejch ,,studenejch" jízd.

Pokud se ti olej neohřeje na provozní teplotu a nějakou dobu s ním nejedeš, nestihne se z oleje odpařit zkondenzovaná vlhkost a palivo, ktery se tam dostává při studenejch jízdách. Z toho plyne znehodnocení oleje a rychlejší opotřebení motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejný názor. Snažím se jezdit, tak abych odstavil auto s motorem ohřátým na provozní teplotu hlavně v případě, když vím, že ten den už nikam nepojedu.

Určitě bych nejezdil 3 kilometrové trasy každý den. Občas krátká trasa nevadí, ale dělat to denně určitě motoru neprospěje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za sebe souhlasím s Basso. Cca 70% jezdím také krátké vzdálenosti,dobrý pocit z toho nemám a proto jsem olej měnil již na 11tis.km. Je to i  o tom, se za studena k motor chovat rozumně. Pokud to jen jde, tak při nějaké delší jízdě kdy se motor ohřeje, se snažím nejet na spotřebu, ale motor trochu taky protáhnout. Co to vydrží a jak se vše projeví v budoucnu je ve hvězdách. :kol-32:  :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě bych nejezdil 3 kilometrové trasy každý den.

 

Chudák moje manželka, budu jí muset zakázat vozit děti do školky. Jedno za ruku, druhé na koně a marš pěšky. :D

 

Nedělal bych z toho takovou vědu. Auto má sloužit a při troše ohledů sloužit bude, navzdory těm 3km, hodně let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Manželce nic nezakazuj to si nevezmu na svědomí. Já mám jenom určitou zkušenost. Můj syn jezdí svým autem do práce každý den cca 5 km a teď nedávno jak byla kosa, tak se motor prakticky nikdy neohřál a na měrce oleje byla vidět emulze jak se tam srážela vlhkost. Chladící kapalina to nebyla ta neubývá. Podle mě to chce alespoň občas ohřát na provozní teplotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak my máme roční nájezd cca 20 tisíc km, tedy zdaleka ne vše jsou ty 2km, naopak je dost cest nad 30km (zpravidla 2x30, tam a zpět). Já jen, aby si tu pak někdo neudělal obrázek, že do 3km má chodit pěšky, nebo (což už tu taky bylo) to vzít 10km oklikou, aby se motor trochu ohřál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil jsem si auto proto aby mi slouzilo a ne abych slouzil ja jemu :-). Kazdopadne ja jezdim prevazne uz cca 15 let kratky trasy od 1km do 5-8km a u zadnyho auta jsem nepozoroval zvlastni opotrebeni cehokoliv az na baterku. Tech jsem se stal velkoodberatelem :-) musel jsem vzdy davat niznsi kapacitu oproti originalu. Ale taky vsechny auta mely vyhrejvany nekdy i 4 sedacky a to ja poustim mimo leta porad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsem moc rád, že se tahle diskuze tak pěkně rozjela  :kol-47: 

ano určitě by bylo dobré čas od času motor ohřát na provozní teplotu at se mu dopřeje trošku "luxusu"  popravdě takových krátkých tras jsem se vyhýbal zuby nehty než jsem najel alespoň 5000 km (byl to jeden z důvodu proč jsem nechtěl předváděcí vůz) protože asi každý ví jak se může chovat člověk, nebo lídé k autu které se tak pěkné prodá, tak mám jistotu že jsem si ho dobře zajel 

a u starších aut, kde není turbo nebo se i přes větší obsah zahřívají rychleji je to určitě výhoda ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč by někdo nemohl jezdit 3-5 km ? :D Já tak jezdim do práce pořád, poslední dva roky dieselovou octávkou, a nikdy nebyl problém. Voda byla zahřátá na 70-80°C, ale na autě to nijak znát nebylo... A buhví jak s tim kdo jezdil 10 let přede mnou... Je hezký se o auta starat a dopřávat jim, ale neměli byste to tak hrotit a přehánět. S vaší logikou by si člověk koupil auto, ale do práce jezdil sockou nebo pěšky, páč je to "jen" a "pouze" 5km :D Auto je furt stroj, od kterého si představuju usnadnění života a komfort cestování...

 

EDIT: Olej měněn každých 9 000km

Editováno: , autor: speKtis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já jezdil 8 let s TDI oktávkou denně 2x 39km, prodával jsem ji s asi 430 tis. km a nikdy mě nezklamala nebo nepotřebovala dolít olej... Teď jezdím 2x 12km plus 1x týdně Globus 4 km a pak už jen trasy 1 - 2x měsíčně nad 100km. Kvůi tomu jsem šel do TSI abych neničil diesla a neměl problémy s filtry pevných částic apod. Těch 12km se mi furt zdá málo ale na benzín asi OK. Na 3km bych ale auto nebral, pokud do práce nic netahám. Bylo by mi jej líto a raději bych se pěkně po ránu i odpolko 25 min prošel a pročistil hlavu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chudák moje manželka, budu jí muset zakázat vozit děti do školky. Jedno za ruku, druhé na koně a marš pěšky. :D

 

Nedělal bych z toho takovou vědu. Auto má sloužit a při troše ohledů sloužit bude, navzdory těm 3km, hodně let.

 

Tak podobnou srandu jsem si z toho dělal taky, až do té doby, kdy mě v oleji pravidelně po 500km přibývalo 0,5kg oleje teda paliva (upozorňuji...nové auto). Tzn. že i předčasná výměna oleje by nepomohla. Každej si ze mě utahoval jakej mám extrémní jízdní styl (zřejmě podobný tvému) ale takhle dnes jezdí většina lidí po městě. Děti do školky, manželka do práce, na nákup atd. Jenomže, pak všechna ta sranda šla stranou. Auto je naštěstí fuč, vyreklamoval jsem ho, ale těch nervů co sto stálo. Ano možná to byl u mě extrém, konstrukční vada, špatný kus, ale je zajímavé, že takových lidí co tsi vlastní už je zde s tímto problémem na fóru víc. Je logické, že člověk musí dát autu někdy možnost, aby se vše zahřátím vypařilo. Pokud auto ale nevidí hranice města a courá pořád studené uvnitř, tak je na problém zaděláno. Přímo vstřikové motory na tohle trpí víc. Benzín či voda v oleji je v určitém množství normální jev, ale u tsi se to bohužel děje ve větším měřítku. A určitě ti je jasné, co benzín s takovým olejem časem udělá ;-) Pokud to člověk netuší, tak se pak diví :) Stačí si přivonět k měrce a můj příspěvek pochopíš :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To už je takový malý extrémismus. Když napíšu, že zelený auto je pěkný, tak se najde někdo, kdo bude oponovat, že zelený rafičky na budících by nemohl :D Moje myšlenka byla o tom, že pokud auto jezdí normálně, tak mu ty 3km párkrát denně neuškodí.

 

Rovněž je pravdou, že tu pár lidem přibýval benzín v oleji. Taky tu pár lidem zachrastily rozvody. Tohle fórum je totiž pro ty, co svá auta z nějakého důvodu, dobrého i zlého, řeší. Proto se tu vyskytuje enormně větší zastoupení lidí s problémy (spec. požadavky...), než je tomu v populaci. Z bike fóra by si člověk také odnesl pocit, že každý, kdo jezdí na kole, je amatérský závodník. A není :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky tomuhle fóru a pár nadšenců, co poradili a pomohli jak dál, jsem na to přišel a vše vyřešil. Ano hned má člověk plno vrásek na čele, protože začíná auto sledovat víc než je zdrávo, ale v mém případě bych už taky možná dojezdil. Jenom jsem napsal vlastní zkušennost, abych podložil svojí odpověď na dané téma a pouze neteoretizoval nad problémem. Otázka byla přece jasná: Myslíte si že studenému motoru škodí krátké vzdálennosti? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky trpím když jedu 1km do supermarketu a tam to studené chcípnu, ale na druhou stranu to auto má sloužit pro mě a ne já jemu. Chápu že mu tím nijak extra nepomáhám, ale asi je pro mě příjemnější mu zaplatit za pár let servis než chodit pěšky, to to auto nemusím mít.

 

To že bude někdo jezdit pořád krátké vzdálenosti se v 90% nijak neprojeví a s největší pravděpodobností se to neprojeví těm co o tom nepřemýšlí. Vy co to tu řešíte spadáte pod 10% kterým se to určitě projeví :D

Editováno: , autor: Effective
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak krátké vzdálenosti nejsou jen o benzínu v oleji, je to i o akumulátoru, kerý se nemůže dostatečně dobít, rychlému degradování oleje, kdy vás to při proměnlivých intervalech pošle na výměnu třeba po 11 tisících (a přitom si někdo říká, jak se o auta stará když mění při pevném po 15 tis.), mnohem vyšší spotřebě, vyššímu opotřebení startéru (ikdyž s ním snad nikdy nikdo neměl problém) atd. Jezdit na krátké vzdálenosti určitě ano, když potřebujete, ale je třeba počítat, že se to na autě různě projeví. Pak je otázkou, zda koupě 5 let starého auta s najetými 40 tisící km je nějaká výhra...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tsi jsem jezdil převážně krátké vzdálennosti, benzínu v oleji bylo tolik, že to člověk cítil na míle daleko :) ale po roce ježdění by mě to na výměnu oleje podle PP hnalo až při 18tis.km. Takže ten algoritmus proměnlivého intervalu oproti pevnému žádnou spásu nezaručoval ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...