Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Poradíte co koupit a jak provézd minimalizaci asi 1cm šrámu na zadních dveřích? Kamarádka ze sousedního auta nějak nedávala pozor při otvírání dveří. Nikdy jsem neměl auto kde bych toto musel řešit (čti: měl jsem jen starou rezavou kraksnu) až do teď. Je to první šrám na autě tak mě to zasáhlo až u srdce :)

 

Děkuji 

jsem na tom podobně :Dviz můj topic.... záleží jak to máš hluboký.... buď rozleštit nečím (dnes se jdu zeptat do mototechny) nebo koupit origo korekční tužku od škodovky v tvý barvě...

ja na to pouzivam tu skodovackou korekcni tuzku. Jemne sram zbrousim, odmastim technicakem. Vyplnim sram barvou, v podstate trochu vic.  Druhy den pak vemu smilgr hodne jemny 2000-2500  no a ten nanos zabrousim do roviny s okolnim lakem (tohle je psychicky nejnarocnejsi, fakt opatrne jezdit co nejvic jen po prelakovanym miste, aby si clovek nevybroucil neco nekde jinde)  no pak to jemnou brusnou pastou zalestim.  Kdyz se hoodne zadari, lze to udelat tak dobre, ze ani po dobrem svetle to neni absolutne videt.  Nekdy to jeste pretahnu barvou ve sprey taky od skody.

Misto oblepim tak 1cm kolem sramu, pak zakreji novinama zbytek okoli a jednou to pretahnu rychlejsim pohybem lakem ve spray, po zaschnuti rozlestim.

no co vím jistě je, že žádnej šmirgl používat nebudu :D chci jen nějakou pastu kterou bych zahladil ty okraje, potom časem pořídím tu korekční tužku a celé to rozleštím...je to vidět tak z půl metru a když o tom člověk ví...fotka zkresluje:) Tužka bude asi dobrá volba neboť je to přesně na hraně te designové linky:)

 

edit: tužky najdeš na origo eshopu, já našel svoji zde

Upraveno od rogerer

Pozor, rady kolegy "BICISTY" se dají aplikovat pouze na nemetalické laky!  I při této opravě musíte být šíleně pozorní a opatrní! Raději ji svěřte odborníkovi, jehož práci znáte. Není lakýrník, jak lakýrník. Vím o tom svoje.

S metal laky je oprava horší a dražší. Tam už pomůže pouze odborník, který bude lakovat plochu a musí být machr na tzv. zástřik. To umí málokdo.

Lakovací tužkou u metal laků se zabrání jen a pouze korozi. Estetiku touto metodou opravy nečekejte.

MiKy: obdobný způsob opravy jsem prováděl na metalickém laku a bez problému. Tedy až na to přebroušení před i po. Každopádně ať metla, tak obyčejný lak, vždy je zapotřebí veliké opatrnosti, trpělivosti a preciznosti, ale je to zvládnutelné! A větší zásahy nepochybně svěřit už jen odborníkovi.

"fufal": Gratuluji. A na jaké barvě a na jaké ploše se Ti to povedlo?

Jen pro představu ....

Po 14. dnech po převzetí vozu mne bodll do oka následek práce unaveného dělníka Auto Škoda. Ťuklá hrana zadního nárazníku. Defekt jsem zaretušoval kapičkou stříbrného opravárenského laku nanesenou poupraveným párátkem. Po zaschnutí neproběhla žádná následná korekce opravované plošky (broušení, lapování, leštění, atp.). Výsledek práce je vidět na fotu. Pohledem z metru není opravené místo viditelné. Čím více se budete přibližovat (stačí foto zvětšovat), tím více bude oprava viditelná. Fotil jsem když mrholilo, proto ty kapičky na karosérii :-)

post-84623-0-85266200-1377090156_thumb.j

post-84623-0-43575700-1377090171_thumb.j

post-84623-0-94810200-1377090187_thumb.j

Ale tys to měl ohromně ťuklé.......toho bych si nevšiml ani bez opravy. Takovýto ďobanec se dobře zaretušuje.

MiKy*

a jak bys vykapal tohle? :D U mě to taky z metru není vidět kol113 kol113 kol113

 

post-31118-0-53552800-1377099523_thumb.j

post-31118-0-18844700-1377099562_thumb.j

Upraveno od rogerer

Oj, to je dlouhý rýhanec :-O  To je od nákupního vozíku z OC? To byl pěkně ostrý předmět co ryl. Toto nebylo tření nárazníku o nárazník.

 

Dle fota vidím i otřepy. Ale to může být klam. Pokud bych s tímto něco dělal, tak si nejprve musím uvědomit, že toto prostě úplně zamaskovat nepůjde. Nejsem lakýrník, ale můj názor je ten, že bych nejprve lehce zahladil otřepy (možná opatrně pouze nehtem pod vhodným úhlem. Ne loupat!) a pak se snažil pěkně pomaličku bez spěchu rýhu barvou vyplnit. Jak píšeš, vykapat.

Zeptám se mého dvorního lakýrníka co s tím, když nelakovat celý.

ja nevim od ceho to je ja to rozhodne neudelal a vozikem uz vubec ne :D chci to zahladit tempem a pak zkusit korekční tužku a rozleštit.....je mi jasny ze to nebude dokonaly ani to nepozaduju...fotka je hodne zblizka...z normalniho pohledu to fakt neni videt....

Nevim ani kdy se to stalo..nahodou jsem to objevil na starsi foce uz, nejdriv jsem myslel ze me nekdo votřel pri podelnym parkingu... je to asi urco od auta pze nad a pod na zelene plose jsou typicke cerne ryhy (nejsou videt na fotce, ty pujdou rozlestit), a tak yjsem tam mel zbytek modry barvy :D to sem setřel rukou

 

a jinak diky:) a pokud neni dvorní lakyrnik z druhyho konce republiky tak se muzeme kdyztak domluvit ja jsem amater

Upraveno od rogerer

MiKy: šlo o modrou metalízu koncernu VW s označením Mercato a tuším že s kódem 9N, ale možná se pletu. Opravoval jsem zadní nárazník, podobně v místech a rozsahu jako rogerer, tedy také na lomu, ale i v rovné ploše. Bylo s tím děsnýho piplání... leštění, lakování korekční sadou s originální barvou, pak leštění, lakování, leštění, lakování, tak dlouho, až to bylo téměř neviditelné. Pak ještě celé opravované místo přelakování bezbarvým lakem a znovu leštění. Mimo jiné, díky této zkušenosti nedám dopustit na Tempo, které neskutečně pomohlo!  

OK. Poslal jsem Ti SZ.

 

Hm, fota zkreslují, oči vidí víc, dotyk prstu napoví jak na to. Je to rýha s ostrým krajem či otěrem "vybroušená" plocha bez ostrého okraje?

Můj ťukanec nevypadá na fotce nic moc, ale ve skutečnosti to byla elipsovitá "díra" až na plast se zkoseným okrajem v nejširším místě dlouhá cca 3 mm a široká cca 1,5 mm viditelná i ze 3 metrů, pokud jsi o tom věděl. Barvu měnila podle úhlu pohledu, což bylo nejzajímavější. Od černé po šedou. Ze začátku jsem myslel, že tam sedí moucha :-)

fufal: Vím o čem mluvíš. Vím, že je to piplačka a pokud se to povede, tak jen gratulace k nervům a pevné ruce ...

 

I když to sem nepatří, tak když lakuji, tak raději toto a takto:

post-84623-0-10278900-1377115114_thumb.j

post-84623-0-45580900-1377115155_thumb.j

post-84623-0-06609400-1377115172_thumb.j

Upraveno od MiKy*

Miky... tak to je k tématu :D ale pěkný ;)

roger: Dnes jsem se byl podívat, jak mi mistr lakýrník pokračuje na přilbě s airbrushem. Mj. mu stál na dvoře vůz s cca stejným poškozením jak máš Ty. Po přejetí prstem jsem necítil žádnou hranu. Tedy jsem usoudil, že je to otěr. Mistr řekl, že to půjde rozleštit.

Takže přeji, ať Ti to jde taky jen rozleštit a držím palce, ať se dílo podaří.

Tím airbrushem mi MiKy připomenul mojí kdysi dávnou opravu helmy, co mi vypadla ze sedadla kamionu na asfalt. Jeden známý, který to s airbrushem myslí a dělá skutečně bezprecedentně vázně, to opravil tak, že to bylo lepší než originál. Myslím, že takto lze opravit jakýkoliv šrám nebo rýhu na autě, aniž by to bylo poznat a bylo by potřeba stříkat celý poškozený díl.

roger: Dnes jsem se byl podívat, jak mi mistr lakýrník pokračuje na přilbě s airbrushem. Mj. mu stál na dvoře vůz s cca stejným poškozením jak máš Ty. Po přejetí prstem jsem necítil žádnou hranu. Tedy jsem usoudil, že je to otěr. Mistr řekl, že to půjde rozleštit.

Takže přeji, ať Ti to jde taky jen rozleštit a držím palce, ať se dílo podaří.

 

ale ja to mam sedřený na plast..hrany tam jsou:) tam nemám co rozleštit hehe :)

no, ja nevim jak vy ostatni, ale co jsem videl opravy tuzou tak horsi nez predtim. To zakapani jak pises bude kazda kapka zvlast videt a hazet stiny, proste to ma prostorovy efekt. musel by jsi to zabrousit do roviny s okolnim lakem jemnym smirglem, ale to je teorie, v praxi bych na to nervy a nutnou presnost nemel.

tak ono neni videt ani tohle a to je to naplast...musis se sehnout a podívat se z pul metru :) takze kdyz to bude lehce tuzkou tak na prvni pohled se to nepozna aneb oto necham tak jak to je ted...je to vlastne jedno

nech to jak to je a az ti tam pribude vic takovejch skrabancu tak nech z havarijka nalakovat celej naraznik.

  • 2 roky později...

Ahoj kluci, jak na tohle? Povedlo se to přítelkyni a chce to dát do původního stavu. Auto je v záruce, tak asi přes Škodovku. Nevíte, co to bude stát? Přemýšlím, zda to hnát přes pojišťovnu (když by měnili díly).

post-37598-0-76204700-1457172276_thumb.j

Upraveno od Mariacek

rozleštit.. pokud budeš měnit díly v servisu, budete tě to stát tak 20 000.jen .lak+práce počítej tak 5000.. to, že je auto v záruce nemá na nic vliv.. pokud to budeš hnat přes pojistku počítej-36měsíců bezeškodné období + spoluučast... takže to nech rozleštit a kašli na to..zase tak strašný problem v tom nevidim.. až sundáš srnku, tak to vyměníš.. ))))

Upraveno od JirkaBrno

No já mám pocit, že je to místy škráblé až na plech, tak zas nechci, aby mi to za chvíli začalo kvést... Zvážím to. Do 5 000 kdyby to bylo nástřik + práce tak by to šlo (to mám i spoluúčast). Měnit díly se mi nechce, pokud s nima nic moc není.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.