Přejít na obsah

AYM vs BDG


policeman

Doporučené příspěvky

Takže automechanik sehnal funkční motor BDG 120kW z audi a máme v plánu tento motor do Superba instalovat. Děkuji za případné rady, protože očekáváme nějaké trable související s odlišnostmi, které tam jsou (přestože mnoho odborníků řeklo, že to není problém). Obávám se zejména funkce čerpadla spolu s řídící jednotkou, která je v mém případě přeladěna z původních 114kW/310Nm na 140kW/400Nm.

Editováno: , autor: policeman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč blbosti? Mohl se Ti stejně tak podělat BDG. Např. SUP ONE (AYM) má najeto 300tis se vším původním a další vydírání vaček bylo zastaveno osvědčeným aditivem do oleje a použitím správné specifikace. Základ údržby těchto motorů je ve výměnách oleje, a to zejména interval max 15tis km s dodržením normy VW. A to i v případě Longlife. Další základ je dodržení výměny rozvoďáku a důležité je správné nastavení čerpadla (předvstřik)-jeho posunutí může mít fatální následky, např.právě propálení pístu. Proto doporučuji při výměně motoru vyměnit samozřejmě rozvody včetně kladek a pumpy a správné nastavení dle návodu. Bez příslušných přípravků toho nedosáhneš. Pokud je ale použiješ a budeš se držet návodu na správné nastavení, není nutné již další dostelování čerpadla (kontrola předvstřiku ve VAGu). Dále především životnost tohoto motoru ovlivňuje samotné chování řidiče. Nemá rád studené starty a popojíždění ve městě, je spíše koncipován na dálky. V praxi je nutné před jízdou nechat chvíli dýchat na volnoběh a nedávat mu čočku za studena, stejně tak je nutné motor nechat "vydýchat" po jízdě

Rozdíl samotných motorů je minimální: vrtání, zvdvih i kompresní poměr stejný.

Rozdíly:

AYM je EURO 3, BDG je EURO 4

AYM 114kW/310Nm, BDG 120kW/350Nm

V podstatě nejzásadnější je inovace BDG v euronormě a vylepšeném mazání, kdy na BDG se už tolik nevydíraly např.vačky

S čerpadlem by problém být neměl. Kde bych problémy čekal, jsou administativní věci např.při STK. Emisemi by auto mělo samozřejmě projít, ale paradoxně se jim nebude líbit jiný motor, i přesto, že splňuje vyšší euronormu. Pokud bys to chtěl mít pintlich, musel by sis zažád oficiálně o povolení na místním úřadě a samozřejmě doložit potvrzení od škodovky ke schválení výměny

Se samotnou záměnou AYM&BDG přímou zkušenost nemám a i proto určitě potom poreferuj, jak to dopadlo. Problémy ale vyloženě nečekej. Rozhodně si motor pěkně připrav, rozvody si pěkně udělej mimo vůz, dej novou spojku včetně dvouhmoty a na auto montuj už komplet i s převodovkou. Díky podélné koncepci motoru (tedy rozvody vpředu) se to dělá dobře

Určitě více Ti o tom řekne člen Satas, který má specializaci na tyto motory

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpověď. Upřesním ještě historii toho, co se s autem dělo. Koupil jsem ho poměrně levně s najetými 290.000km s tím, že motor vibroval. Původní majitel už to nechtěl řešit, protože v servise nezjistili, o co se jedná. Repasovali mu čerpadlo, což nepomohlo, dále měnili hydraulický silentblok motoru. Já krátce po tom, co jsem auto převzal (ty vibrace mě dost vadily), sehnal jsem jednoho opraváře, co se na tyto motory specializuje a auto mu svěřil do péče. Ten zjistil, že vibrace způsobuje jednak vadný vstřik a též dvouhmotový setrvačník. Tyto věci opravil (vyměnil) a též vyměnil vačky na pravé straně motoru, byly už údajně vydřené. Auto mi předal a já vesele jezdil 2 měsíce. Poté přišla pro mě 1. závada - nešlo turbo a posilovač řízení, tak volám opraváři, ten typoval špatnou vývěvu. Když ale auto rozdělal, tak zjistil, že už se někdo vrtal ve vačkách na levé straně a že tam zapomněl dát půlměsíc a tak vačka běhala jen v hliníkovém domečku, až vyběhla ven. Vyměnil též rozvody, protože byly špatné kladky. Tak jsem si říkal, teď už to bude fungovat a taky jsem dal auto do inzerce, protože ztratilo důvěru. Najel jsem přesně 400km, když se mi najednou přetrhl klínový řemen a já musel volat odtah a auto 110km táhnout k opravářovi. Ten zjistil, že ten hliník, co je v něm řemenice, je úplně popraskaný a vyměnil jej spolu s řemeny. V tu dobu už jsem to auto fakt nechtěl a jezdil s nedůvěrou v něj. No a po týdnu si takhle jedu do Vrbic u Poděbrad a na zpáteční cestě auto ztratilo tah, začlo to čoudit jak wartburg, takže jsem zastavil, abych posoudil co se stalo. Z pravé hlavy zezadu vylétla zátka a z motoru stříkal olej, bylo slyšet, že je tam všechno špatně... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plán je po poslední diskuzi následující: "Nový" motor BDG bude instalován do superba, čerpadlo, řídící jednotka a elektronika zůstane původní. Též spojka s dvouhmotovým setrvačníkem (je funkční, na nový nemám). Rozvody byly dělané na starém motoru kompletně nově, takže pravděpodobně se tyto díly rozvodů použijí znova. Jestli je mezi Vámi nějaký dobrodruh, asi bude tohle auto k mání. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, SUP1 napsal:

Kde bych problémy čekal, jsou administativní věci např.při STK. Emisemi by auto mělo samozřejmě projít, ale paradoxně se jim nebude líbit jiný motor, i přesto, že splňuje vyšší euronormu. Pokud bys to chtěl mít pintlich, musel by sis zažád oficiálně o povolení na místním úřadě a samozřejmě doložit potvrzení od škodovky ke schválení výměny

Mohl bys mi SUPe1 prosím Tebe prozradit, podle čeho, nebo kde se pozná, že jde o motor BDG? Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro srovnání AYM&BDG

Kód motoru AYM BDG
Výroba 10.01 - 07.03 & 08.03
Splňuje limity emisní normy EU3 & EU4
Zdvihový objem l 2,496 & 2,496
Výkon kW při 1/min 114/4000 & 120/4000
Točivý moment Nm při 1/min 310/1400...3500 & 350/1250...3600
Vrtání ∅ mm 78,3 & 78,3
Zdvih mm 86,4 & 86,4
Kompresní poměr 18,5 : 1 & 18,5 : 1
Cetanové číslo min. 49 & 49
Pořadí zapalování 1-4-3-6-2-5 & 1-4-3-6-2-5
Katalyzátor ano & ano
Zpětné vedení výfukových plynů ano & ano
Přeplňování ano & ano
Chlazení stlačeného vzduchu ano ano

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, policeman napsal:

Mohl bys mi SUPe1 prosím Tebe prozradit, podle čeho, nebo kde se pozná, že jde o motor BDG? Děkuji.

označení by mělo být na bloku motoru. Nevím, jak u tohoto motoru, ale obecně to nebývá moc přístupné místo. Pokud se tam ovšem někdo dostane se zrcádkem, tak neprojdeš přes evidenčku a auto nepůjde přehlásit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...