Tragedie_v_JZD Vloženo 27. Říjen 2016 Autor Sdílet Vloženo 27. Říjen 2016 Zacinam se obavat, ze mi dalsi testeri zacnou posilat ucty za naftu/benzin jsem rad, ze to nebylo zbytecne a tesi me, ze uz vic lidi si experimentalne overilo, jak se veci maji . 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 28. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2016 (editace) 12 hours ago, Pavel M said: Tak mi to nedalo a taky jsem to vyzkoušel. Vyjížděl jsem s ručičkou o 1/3 dílku nad půlkou nádrže, ohřál jsem motor a vyrazil rychlejším tempem po okresce = 13km s průměrem 13,6 l/100km. Ručička spadla na jeden dílek pod půlku nádrže. Na dalších 20km jsem nasadil kloboučnický styl jízdy a světe div se, ručička vylezla zpět o půl dílku k polovině nádrže. Výsledný průměr byl 7,5 l/100km. Závěr: Palivoměr fakt neukazuje reálný zůstatek paliva, ale ještě ho přepočítává nějakým koeficientem podle okamžité průměrné spotřeby. Ak predpokladam ze dielikmi myslis tieto , je ich tam teda 16, co znamena ze pri plnej nadrzi 45L ma jeden dielik 45L/16=2,8L Uvadzas ze sa ti posunul palivomer o tretinu dielika do stredu a potom este o jeden cely dielik pod stred, co znamena = 2,8L x (0,33 + 1) = 3,7L Presiel si 13km, to znamena ze tvoja spotreba na 100km bola = 3,7L / 13km x 100km = 28L Palubak ti ukazal spotrebu na tejto trase 13.6L Cize podla tvojich tvrdeni je koeficient palivomeru dvojnasobny oproti priemerke ktoru ti vypocitalo to iste auto. DVOJNASOBNY. To je to iste akokeby si isiel tymto tempom povedzme 100km s priemerkou 22.5L a palivomer klesol na nulu, lebo ten vas koeficient predsa existuje a ma hodnotu 2 A zaver? Kazdy sudny clovek nech si ho spravi sam. Editováno: 28. Říjen 2016, autor: sk0d@ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čočkyn Vloženo 28. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2016 takže podle Tebe si tu lžeme? vysvětli mi tedy proč, když jsem měl jeden dílek do prázdný nádrže tak tam nebylo 2.8 L ale 7 litrů? 38 litrů do cvaknutí pistole, a připomínám stejném stojan a jen jedna pumpa tankuju, kdyby si chtěl chledat problém tady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 28. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2016 (editace) Ja uz nerobim zavery, Naco. Iba som uviedol jednoduchy matematicky vypocet toho pana nadomnou, mas tam presne tie iste cisla ake uviedol pri jeho jazde. Co este chces? P.S. z toho vypoctu mas tri moznosti moznosti. Bud lže Pavel M, alebo lže zakladna matematika, alebo je ten koeficient palivomeru naozaj dvojnasobny. Editováno: 28. Říjen 2016, autor: sk0d@ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel M Vloženo 28. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2016 (editace) Proč bych lhal? Mě to taky přišlo jako blbost, proto jsem si to sám vyzkoušel... Si to vyzkoušej taky a uvidíš ;-) Matematika lhát nebude, jen nemáš tušení (a ani já ne), jak a podle jakých vstupních hodnot to přepočítává. Edit: Schválně jsem to podle tvého výpočtu zkusil propočítat na koncová čísla a tam to +- nějaká decka sedí. Najeto 33km podle palubáku za 7,5l/100km a ubylo 0,8 dílku. Editováno: 28. Říjen 2016, autor: Pavel M Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 28. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2016 (editace) Ja nepotrebujem tusenie, ja pracujem pre Powertrain VAG a komunikujem aj so Siemens a viem ze palivomer ukazuje iba prevedenu hodnotu odporu plavaku, BEZ UPRAV A PREPOCTOV. Tak ako som tu uz postol info z technickeho bulletinu Siemens VDO a ako to potvrdil aj Pawouk. Samozrejme netreba zabudnut na to, ze kazdy senzor nie je kalibrovany a vyrabany so 100% presnostou, ma svoju odchylku merania. Tymto naozaj koncim v tejto teme. Pre mna nema zmysel dalej sa zaoberat vasimi konspiraciami. Editováno: 28. Říjen 2016, autor: sk0d@ 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Termiter Vloženo 28. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2016 Pokud někdo jede s vysokou spotřebou, jede ostře, benzín v nádrží lítá ze strany na stranu. To může mít na měření vliv ten jeden dílek. Testeři by měli jezdit po rovné dálnici 130 na trojku, aby to mělo vypovídající hodnotu. Já osobně jsem podivný pohyb ručičky ukazatele nádrže nezaznamenal. Jeden dílek je pod mojí rozlišovací schopností. Prostě jezdím, a když ručička ukazuje někam doleva nahoru, tak si v klidu zajedu dotankovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 28. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2016 Moc sa venujete tejto téme. Môj návrh skúste sk0d@ a Pawouk pojazdiť štýlom ako popisujú rýchla jazda a následne eco jazda. Prečo by palivomer v budíkoch nezobrazoval hodnotu ako počítač, aj tam stúpa dojazd, prepočet na základe spotreby. Palivomer v nádrži je samozrejme plavák o tom sa nikto neháda, aj pc v aute potrebuje info o množstve paliva. To nikoho nenapadlo že údaj je možno prepočítavaný z pc aj na ručičku palivomeru, pre motiváciu vodiča aby viac jazdil ECO ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodge Vloženo 28. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2016 (editace) před 3 hodinami, sk0d@ napsal: Ja nepotrebujem tusenie, ja pracujem pre Powertrain VAG a komunikujem aj so Siemens a viem ze palivomer ukazuje iba prevedenu hodnotu odporu plavaku, BEZ UPRAV A PREPOCTOV. Tak ako som tu uz postol info z technickeho bulletinu Siemens VDO a ako to potvrdil aj Pawouk. Samozrejme netreba zabudnut na to, ze kazdy senzor nie je kalibrovany a vyrabany so 100% presnostou, ma svoju odchylku merania. Tymto naozaj koncim v tejto teme. Pre mna nema zmysel dalej sa zaoberat vasimi konspiraciami. Taky by mě zajímalo, co jiného by tedy měla ukazovat ručička palivoměru, než množství paliva v nádrži podle polohy plováku? Editováno: 28. Říjen 2016, autor: dodge 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Oplocký Vloženo 30. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2016 pánové, opět se vrátím k mému problému s LPG. Pár faktů: ručička palivoměru se opravdu pohybuje nahoru i dolů dle způsobu jízdy. Plovák samozřejmě je, ale není přímo napojen na ručičku palivoměru. Ta je dle mého přepočítávána. Toto by mělo jít dokódovat - budu se tomu věnovat, jak budu mít trochu času. Předpokládám, že zde bude funkce / přepínač - přepočtená hladina paliva / skutečná hladina paliva. Skutečná hladina paliva by měla nějak korenspondovat s hodnotou "množství paliva k dotankování", které je poměrně přesné (+-). Jednoznačné je, že i když benzín používám minimálně, hladina paliva neadekvátně klesá. Jakmile dotankuji např. 1l, množství paliva se přepočte a rázem to skočí třeba do půl nebo plné nádrže - dle toho, kolik tam skutečně je. Kdyby se tímto chtěl ještě někdo zabývat, nechť mi dá vědět. Lynčujte mě.... :-) A jestli kecám, ať se propadnu do západního Německa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 31. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 před 8 hodinami, Oplocký napsal: "množství paliva k dotankování", které je poměrně přesné (+-). No, nevim jak u ostatních, ale u me to +- dela pomalu 10 litru. Kdyz ukazuje napr. 15l k dotankovani, naliju tam tak 23 na první cvaknuti. Pri 20l, dobre pres 30... Tenhle udaj mi tam prijde hooodne orientacni... Spis, kdyz uz je to takhle sofistikovane, proc to ukazuje Dojezd 0 a v nadrzi jsou jeste 2l? Clovek svira pulky, jede po dalnici uz skoro 80, ze to uz kazdou chvili zacne cukat, aby pak při tankovani zjistil, ze to bylo jeste s rezervou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 31. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 A není to jedno? Stačí se držet průměrného dojezdu na plnou +- pár desítek km a nebo natankovat hned jak křičí... Zkoušel jsem různě odhadovat jak dlouho mě ještě nádrž vydrží abych stihl natankovat u "své" benzínky ale za ty stažený půlky jak se tady píše to fakt nestojí a tankuju už raději hodně dopředu. U někoho kdo jezdí na LPG bych to ještě bral jako nevýhodu ale jestli jezdíte jen na benzín či naftu tak to nechápu 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 31. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 No jasne. Tohle bylo v Dansku na dalnici. Blizil jsem se k benzince, hladove oko jeste nesvitilo a dojezd koukam 70km. Ok, vemu az na te dalsi. Bohuzel uz na ceduli nepsali, za jak daleko je ta dalsi (v nekterych zemich to pisou). Dojezd mi postupne padal az na 0 a ja pomalu ubiral, sledoval prumernou spotrebu a odhadoval, kolik tak toho jeste asi mam. Dalsi benzinka byla za nejakych 75km... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 31. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 tak to nezávidím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 31. Říjen 2016 Autor Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 (editace) před 8 hodinami, epo napsal: No, nevim jak u ostatních, ale u me to +- dela pomalu 10 litru. Kdyz ukazuje napr. 15l k dotankovani, naliju tam tak 23 na první cvaknuti. Pri 20l, dobre pres 30... Tenhle udaj mi tam prijde hooodne orientacni... Spis, kdyz uz je to takhle sofistikovane, proc to ukazuje Dojezd 0 a v nadrzi jsou jeste 2l? Clovek svira pulky, jede po dalnici uz skoro 80, ze to uz kazdou chvili zacne cukat, aby pak při tankovani zjistil, ze to bylo jeste s rezervou... Ona ta funkce "množství paliva k dotankování" není IMHO určena k tomu, aby jsi přesně věděl, kolik tam máš dotankovat a aby jsi podle ní plánoval, kdy zajedeš k čerpačce. Ta funkce je tam IMHO kvůli některým zemím (a v nich je nejspíš defaultně nakódovaná), kde jsou rozšířené "hloupé" automatické čerpací stanice (ted uz jich asi nebude moc, ale co jsem slyšel, tak existujou), na kterých pred cerpanim naklikáš kolik paliva chceš do auta nalejt... a ta pumpa ti je tam naleje, bez ohledu na to, zda je v nádrži ještě místo. a aby se nepřelilo, a "hloupý franta uživatel - resp. hloupý, rád se soudící, američan" pak nežaloval vw/dealera, tak to samozřejmě proměřuje a cpe tam určitou rezervu. No, a ze stejného důvodu, i když je dojezd 0, to auto prostě dojede dál .. protože je preci jen lepsi (a nejspis nikomu nevadi), ze to ukazuje dojezd 0, ale ty vis, ze ještě ujedes třeba 40 km, nez kdyby se to chovalo tak, ze to ukazuje dojezd 40, a ty uz stojis s prázdnou nadrzi. je to obecne pravidlo prakticky všude, kde o něco jde - rezervy se delaji, nepresnosti se delaji tak, aby byly odolnejsi při prekroceni ... proto rychlomer promeruje, proto dojezd tvrdi, ze dojedes méně, proto ukazatel cerpani ukazuje méně, nez realitu Editováno: 31. Říjen 2016, autor: Tragedie_v_JZD 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 31. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 Jo, ty cerpacky jsou vsude v Italii... nasazis tam 50euro a dostanes adekvatni mnozstvi. Ok, kdyby to ukazovalo +- 5l, tak to beru, ale 10l uz je pomalu ctvrtina nadrze, ze... Jasne, vzdy je lepsi, kdyz jeste existuje nejaka rezerva, ale nekdy je lepsi vedet kolik jeste presne si muzu dovolit. Dalo by se to prirovnat k financim, ale to bychom byli mimo tema. Kdyz mi to ukazuje 0, tak prave nevim, jestli zvladnu jeste treba tech 40km nebo uz ani 4. Ale tady to stejne nevyresime, tak uz pojdme radsi od toho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Oplocký Vloženo 31. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 Takže pánové, dnes opět krásná věc. Zrovna se mi rozsvítilo hladové oko, přičemž jsem si byl celkem jistý, že v nádrži musí být ještě poměrně dost. Zrovna jsem jel na servis LPG a tam jsme to trochu probrali. Servisák mi řekl, ať zkusím odpojit baterii a uvidíme co to udělá. Tak jsme tak udělali, nechali cca 2 minuty (půl minuty nestačilo) a lup, hned jsem měl téměř půl nádrže. Pak mi ještě doporučil, že by bylo možno najet do nějakého kopce, otevřít víko nádrže a čekat. Tím by se měl ošálit systém a v podstatě ukázat reálnou hladinu. Francouzi tohle prý montují již od roku 2000, tak servisák hned věděl, která bije.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 31. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 V 28. 10. 2016 at 8:59, Eric_ napsal: Moc sa venujete tejto téme. Môj návrh skúste sk0d@ a Pawouk pojazdiť štýlom ako popisujú rýchla jazda a následne eco jazda. Prečo by palivomer v budíkoch nezobrazoval hodnotu ako počítač, aj tam stúpa dojazd, prepočet na základe spotreby. Palivomer v nádrži je samozrejme plavák o tom sa nikto neháda, aj pc v aute potrebuje info o množstve paliva. To nikoho nenapadlo že údaj je možno prepočítavaný z pc aj na ručičku palivomeru, pre motiváciu vodiča aby viac jazdil ECO ??? To nemusím zkoušet - už jsem to udělal třikrát, když jsem Economy Run jel. Spotřeba při soutěži a při příjezdu na ní se liší v několika litrech a přesto se mi ručička NIKDY (a to ani v jiných případech) nepohnula směrem doprava. Nicméně, jestli jsem si dobře všimnul, tak ti, co tvrdí opak, nemají OII. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 31. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 Ja som mal OII 2L BKD 103kw a tam palivomer fungoval klasika, ubúdal. Teraz riešime Fabiu III a ako písal Oplocký, aj ja je to tá blbosť od tvorcov Fabie III že už nezobrazuje reálny stav, ale prepočet podľa štýlu jazdy. Preto jemu spotrebováva palivo lebo si systém myslí že mu ubúda, hoc ide na LPG. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 31. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 Jednu FIII právě jezdím, ovšem tam je spotřeba konstantně vysoká, takže ručička pouze klesá. Bohužel nemám možnost to vyzkoušet v jiném provozním režimu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 31. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 Ja tiež moc nešetrím občas ano ale viac mám krátke trasy, a tam moc nenašetrím, ale akonáhle sa dostanem na dlhšiu trasu, tak spotreba je pekná ešte ak sa zadarí vyskúšam to s ručičkou či stúpne ale verím že ano. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Oplocký Vloženo 31. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2016 Takže dnes jsem našel trošku času a 10 minut jsem se věnoval diagnostice. Napíchl jsem to na VAG a našel hodnotu spotřeba a dojezd auta. Zde je pro můj motor 1.0 55kw nastavená hodnota 4.9 l. Tuto jsem přepsal na 2 l a rázem se vše přepočítalo a dojez adekvátně stoupl. To v podstatě řeší můj problém. U ostatních by šlo dle dlouhodobé přesné spotřeby udat hodnotu dle vlastních údajů, tím by byl dojezd upřesněn na maximum. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Oplocký Vloženo 8. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2016 Tak dnes další objev, ve vagu existuje položka init fuel algorithm, kterou když zapíšu, zobrazí se skutečný stav v nádrži - tedy proběhne asi reálné čtení elektroniky plováku. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.