Přejít na obsah

Palivoměr


Tragedie_v_JZD

Doporučené příspěvky

12 hours ago, Pavel M said:

Tak mi to nedalo a taky jsem to vyzkoušel. Vyjížděl jsem s ručičkou o 1/3 dílku nad půlkou nádrže, ohřál jsem motor a vyrazil rychlejším tempem po okresce = 13km s průměrem 13,6 l/100km. Ručička spadla na jeden dílek pod půlku nádrže. Na dalších 20km jsem nasadil kloboučnický styl jízdy a světe div se, ručička vylezla zpět o půl dílku k polovině nádrže. Výsledný průměr byl 7,5 l/100km.

Závěr: Palivoměr fakt neukazuje reálný zůstatek paliva, ale ještě ho přepočítává nějakým koeficientem podle okamžité průměrné spotřeby. 

 

  1. Ak predpokladam ze dielikmi myslis tietoCapture.JPG , je ich tam teda 16, co znamena ze pri plnej nadrzi 45L ma jeden dielik 45L/16=2,8L
  2. Uvadzas ze sa ti posunul palivomer o tretinu dielika do stredu a potom este o jeden cely dielik pod stred, co znamena = 2,8L x (0,33 + 1) = 3,7L
  3. Presiel si 13km, to znamena ze tvoja spotreba na 100km bola = 3,7L / 13km x 100km = 28L
  4. Palubak ti ukazal spotrebu na tejto trase 13.6L
  5. Cize podla tvojich tvrdeni je koeficient palivomeru dvojnasobny oproti priemerke ktoru ti vypocitalo to iste auto. DVOJNASOBNY. To je to iste akokeby si isiel tymto tempom povedzme 100km s priemerkou 22.5L a palivomer klesol na nulu, lebo ten vas koeficient predsa existuje a ma hodnotu 2

A zaver? Kazdy sudny clovek nech si ho spravi sam.

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja uz nerobim zavery, Naco. Iba som uviedol jednoduchy matematicky vypocet toho pana nadomnou, mas tam presne tie iste cisla ake uviedol pri jeho jazde. Co este chces?

 

P.S. z toho vypoctu mas tri moznosti moznosti. Bud lže Pavel M, alebo lže zakladna matematika, alebo je ten koeficient palivomeru naozaj dvojnasobny.

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč bych lhal? Mě to taky přišlo jako blbost, proto jsem si to sám vyzkoušel... Si to vyzkoušej taky a uvidíš ;-) 

Matematika lhát nebude, jen nemáš tušení (a ani já ne), jak a podle jakých vstupních hodnot to přepočítává.

 

Edit: Schválně jsem to podle tvého výpočtu zkusil propočítat na koncová čísla a tam to +- nějaká decka sedí. Najeto 33km podle palubáku za 7,5l/100km a ubylo 0,8 dílku.

Editováno: , autor: Pavel M
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nepotrebujem tusenie, ja pracujem pre Powertrain VAG a komunikujem aj so Siemens a viem ze palivomer ukazuje iba prevedenu hodnotu odporu plavaku, BEZ UPRAV A PREPOCTOV. Tak ako som tu uz postol info z technickeho bulletinu Siemens VDO a ako to potvrdil aj Pawouk.

 

Samozrejme netreba zabudnut na to, ze kazdy senzor nie je kalibrovany a vyrabany so 100% presnostou, ma svoju odchylku merania.

 

Tymto naozaj koncim v tejto teme. Pre mna nema zmysel dalej sa zaoberat vasimi konspiraciami.

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud někdo jede s vysokou spotřebou, jede ostře, benzín v nádrží lítá ze strany na stranu. To může mít na měření vliv ten jeden dílek.
Testeři by měli jezdit po rovné dálnici 130 na trojku, aby to mělo vypovídající hodnotu.
Já osobně jsem podivný pohyb ručičky ukazatele nádrže nezaznamenal. Jeden dílek je pod mojí rozlišovací schopností. Prostě jezdím, a když ručička ukazuje někam doleva nahoru, tak si v klidu zajedu dotankovat.


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc sa venujete tejto téme.

Môj návrh skúste sk0d@ a Pawouk pojazdiť štýlom ako popisujú rýchla jazda a následne eco jazda.

Prečo by palivomer v budíkoch nezobrazoval hodnotu ako počítač, aj tam stúpa dojazd, prepočet na základe spotreby.

Palivomer v nádrži je samozrejme plavák o tom sa nikto neháda, aj pc v aute potrebuje info o množstve paliva.

 

To nikoho nenapadlo že údaj je možno prepočítavaný z pc aj na ručičku palivomeru, pre motiváciu vodiča aby viac jazdil ECO ???

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, sk0d@ napsal:

Ja nepotrebujem tusenie, ja pracujem pre Powertrain VAG a komunikujem aj so Siemens a viem ze palivomer ukazuje iba prevedenu hodnotu odporu plavaku, BEZ UPRAV A PREPOCTOV. Tak ako som tu uz postol info z technickeho bulletinu Siemens VDO a ako to potvrdil aj Pawouk.

 

Samozrejme netreba zabudnut na to, ze kazdy senzor nie je kalibrovany a vyrabany so 100% presnostou, ma svoju odchylku merania.

 

Tymto naozaj koncim v tejto teme. Pre mna nema zmysel dalej sa zaoberat vasimi konspiraciami.

 

      Taky by mě zajímalo, co jiného by tedy měla ukazovat ručička palivoměru, než množství paliva v nádrži podle polohy plováku?

Editováno: , autor: dodge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pánové, opět se vrátím k mému problému s LPG. Pár faktů: ručička palivoměru se opravdu pohybuje nahoru i dolů dle způsobu jízdy. Plovák samozřejmě je, ale není přímo napojen na ručičku palivoměru. Ta je dle mého přepočítávána. Toto by mělo jít dokódovat - budu se tomu věnovat, jak budu mít trochu času. Předpokládám, že zde bude funkce / přepínač - přepočtená hladina paliva / skutečná hladina paliva. Skutečná hladina paliva by měla nějak korenspondovat s hodnotou "množství paliva k dotankování", které je poměrně přesné (+-). Jednoznačné je, že i když benzín používám minimálně, hladina paliva neadekvátně klesá. Jakmile dotankuji např. 1l, množství paliva se přepočte a rázem to skočí třeba do půl nebo plné nádrže - dle toho, kolik tam skutečně je. Kdyby se tímto chtěl ještě někdo zabývat, nechť mi dá vědět. Lynčujte mě.... :-) A jestli kecám, ať se propadnu do západního Německa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Oplocký napsal:

 "množství paliva k dotankování", které je poměrně přesné (+-).

No, nevim jak u ostatních, ale u me to +- dela pomalu 10 litru. Kdyz ukazuje napr. 15l k dotankovani, naliju tam tak 23 na první cvaknuti. Pri 20l, dobre pres 30... Tenhle udaj mi tam prijde hooodne orientacni...

Spis, kdyz uz je to takhle sofistikovane, proc to ukazuje Dojezd 0 a v nadrzi jsou jeste 2l? Clovek svira pulky, jede po dalnici uz skoro 80, ze to uz kazdou chvili zacne cukat, aby pak při tankovani zjistil, ze to bylo jeste s rezervou... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A není to jedno? Stačí se držet průměrného dojezdu na plnou +- pár desítek km a nebo natankovat hned jak křičí... Zkoušel jsem různě odhadovat jak dlouho mě ještě nádrž vydrží abych stihl natankovat u "své" benzínky ale za ty stažený půlky jak se tady píše to fakt nestojí a tankuju už raději hodně dopředu. 

U někoho kdo jezdí na LPG bych to ještě bral jako nevýhodu ale jestli jezdíte jen na benzín či naftu tak to nechápu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasne. Tohle bylo v Dansku na dalnici. Blizil jsem se k benzince, hladove oko jeste nesvitilo a dojezd koukam 70km. Ok, vemu az na te dalsi. Bohuzel uz na ceduli nepsali, za jak daleko je ta dalsi (v nekterych zemich to pisou). Dojezd mi postupne padal az na 0 a ja pomalu ubiral, sledoval prumernou spotrebu a odhadoval, kolik tak toho jeste asi mam. Dalsi benzinka byla za nejakych 75km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, epo napsal:

No, nevim jak u ostatních, ale u me to +- dela pomalu 10 litru. Kdyz ukazuje napr. 15l k dotankovani, naliju tam tak 23 na první cvaknuti. Pri 20l, dobre pres 30... Tenhle udaj mi tam prijde hooodne orientacni...

Spis, kdyz uz je to takhle sofistikovane, proc to ukazuje Dojezd 0 a v nadrzi jsou jeste 2l? Clovek svira pulky, jede po dalnici uz skoro 80, ze to uz kazdou chvili zacne cukat, aby pak při tankovani zjistil, ze to bylo jeste s rezervou... :(

 

Ona ta funkce "množství paliva k dotankování" není IMHO určena k tomu, aby jsi přesně věděl, kolik tam máš dotankovat a aby jsi podle ní plánoval, kdy zajedeš k čerpačce.

 

Ta funkce je tam IMHO kvůli některým zemím (a v nich je nejspíš defaultně nakódovaná), kde jsou rozšířené "hloupé" automatické čerpací stanice (ted uz jich asi nebude moc, ale co jsem slyšel, tak existujou), na kterých pred cerpanim naklikáš kolik paliva chceš do auta nalejt... a ta pumpa ti je tam naleje, bez ohledu na to, zda je v nádrži ještě místo.  a aby se nepřelilo, a "hloupý franta uživatel - resp. hloupý, rád se soudící, američan" pak nežaloval vw/dealera, tak to samozřejmě proměřuje a cpe tam určitou rezervu.

 

No, a ze stejného důvodu, i když je dojezd 0, to auto prostě dojede dál .. protože je preci jen lepsi (a nejspis nikomu nevadi), ze to ukazuje dojezd 0, ale ty vis, ze ještě ujedes třeba 40 km, nez kdyby se to chovalo tak, ze to ukazuje dojezd 40, a ty uz stojis s prázdnou nadrzi.

 

je to obecne pravidlo prakticky všude, kde o něco jde - rezervy se delaji, nepresnosti se delaji tak, aby byly odolnejsi při prekroceni ... proto rychlomer promeruje, proto dojezd tvrdi, ze dojedes méně, proto ukazatel cerpani ukazuje méně, nez realitu

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, ty cerpacky jsou vsude v Italii... nasazis tam 50euro a dostanes adekvatni mnozstvi.

Ok, kdyby to ukazovalo +- 5l, tak to beru, ale 10l uz je pomalu ctvrtina nadrze, ze...

 

Jasne, vzdy je lepsi, kdyz jeste existuje nejaka rezerva, ale nekdy je lepsi vedet kolik jeste presne si muzu dovolit. Dalo by se to prirovnat k financim, ale to bychom byli mimo tema. Kdyz mi to ukazuje 0, tak prave nevim, jestli zvladnu jeste treba tech 40km nebo uz ani 4.

Ale tady to stejne nevyresime, tak uz pojdme radsi od toho ;)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže pánové, dnes opět krásná věc. Zrovna se mi rozsvítilo hladové oko, přičemž jsem si byl celkem jistý, že v nádrži musí být ještě poměrně dost. Zrovna jsem jel na servis LPG a tam jsme to trochu probrali. Servisák mi řekl, ať zkusím odpojit baterii a uvidíme co to udělá. Tak jsme tak udělali, nechali cca 2 minuty (půl minuty nestačilo) a lup, hned jsem měl téměř půl nádrže. Pak mi ještě doporučil, že by bylo možno najet do nějakého kopce, otevřít víko nádrže a čekat. Tím by se měl ošálit systém a v podstatě ukázat reálnou hladinu. Francouzi tohle prý montují již od roku 2000, tak servisák hned věděl, která bije....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 10. 2016 at 8:59, Eric_ napsal:

Moc sa venujete tejto téme.

Môj návrh skúste sk0d@ a Pawouk pojazdiť štýlom ako popisujú rýchla jazda a následne eco jazda.

Prečo by palivomer v budíkoch nezobrazoval hodnotu ako počítač, aj tam stúpa dojazd, prepočet na základe spotreby.

Palivomer v nádrži je samozrejme plavák o tom sa nikto neháda, aj pc v aute potrebuje info o množstve paliva.

 

To nikoho nenapadlo že údaj je možno prepočítavaný z pc aj na ručičku palivomeru, pre motiváciu vodiča aby viac jazdil ECO ???

 

To nemusím zkoušet - už jsem to udělal třikrát, když jsem Economy Run jel. Spotřeba při soutěži a při příjezdu na ní se liší v několika litrech a přesto se mi ručička NIKDY (a to ani v jiných případech) nepohnula směrem doprava. Nicméně, jestli jsem si dobře všimnul, tak ti, co tvrdí opak, nemají OII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal OII 2L BKD 103kw a tam palivomer fungoval klasika, ubúdal.

 

Teraz riešime Fabiu III a ako písal Oplocký, aj ja je to tá blbosť od tvorcov Fabie III že už nezobrazuje reálny stav, ale prepočet podľa štýlu jazdy.

Preto jemu spotrebováva palivo lebo si systém myslí že mu ubúda, hoc ide na LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnes jsem našel trošku času a 10 minut jsem se věnoval diagnostice. Napíchl jsem to na VAG a našel hodnotu spotřeba a dojezd auta. Zde je pro můj motor 1.0 55kw nastavená hodnota 4.9 l. Tuto jsem přepsal na 2 l a rázem se vše přepočítalo a dojez adekvátně stoupl. To v podstatě řeší můj problém. U ostatních by šlo dle dlouhodobé přesné spotřeby udat hodnotu dle vlastních údajů, tím by byl dojezd upřesněn na maximum. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...