Přejít na obsah

Pylový (kabinový) filtr


RDMBR

Doporučené příspěvky

@milanxx to není nový filtr, abych měl obal..to je filtr z výroby v autě a jak jsem psal, překvailo mi, že obě Fabie, které jsem měl během roku měli ten filtr různě vložený :D nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem se prostě podíval jak vypadají ty hrany filtru u těch, co mají ty šipky a podle toho jsem tam vložil ten origo, který byl v současném autě obráceně..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@milanxx tak samozřejmě, že je uhlíkový, to je z fotky vidět..ve výrobě se obyčejný nedává..a nevím, proč bych si měl foukat dovnitř..dal jsem ho tam úplně stejně, jak byl v minulé F3 z výroby a jak je vidět na tom Boschi na obrázku..v této nové F3 byl obráceně než v té první, ale proč ? to je otázka..bud je to jedno a nebo prostě ho tam montážník dal obráceně..a jedno to asi není, protože za věk už jsem držel v ruce hodně kabinových filtrů a všechny měly vždycky namalovanou šipku směru proudění vzduchu, takže to asi jedno není..proč to není na origu Behru netuším..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no coby nic..auto mělo při prodeji najeto 1600 km..a já najel jen 300 za tu dobu, co ho mám...už jsem to řešil na FB a evidentně jsem ho měl obráceně, podle toho, jak mi popisovali někteří jiný, jak ho tam mají oni..

Editováno: , autor: ski1961
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ski1961 zatím všechny počínaje formanem to tak měli. Jestli tak teď není tak vylepšili technologii nanášeni aktivní vrstvy a víc ji zalisujou. Jinak sem se koukl na filtr co mám v kufru. Je origo, není s uhlím a šipky na něm nejsou. A tímhle bych debatu ukončil. A-utne ji admin. B-je to taková blbost, že je nehodná takovéto diskuze tady. Howg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@milanxx když nechceš reagovat tak nereaguj, pokud jsou pro tebe moje dotazy nehodné této diskuze, každý holt není tak znalej jako TY !!..nechápu, proč by to měl admin utnout..nic neporušuji, bavím se o pylovém filtru o kterém je tohle vlákno a tak stupidní dotaz to zřejmě není, když ty šipky na filtrech jsou, tak to asi nějaký význam má, tak jsem se chtěl jen zeptat..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímně když jsem to kdysi řešil na FI, tak mi bylo řečeno, že pokud je tam uhlík, tak to černější stranou "proti proudu" (což sedí s výše popsaným). U filtrů bez aktivní vrstvy je to prý jedno, ale jak je to u tohoto origo škoda kde jsou obě strany stejně tmavé. Dneska jsme se na to chtěl podívat když jsme byl v autě, no a zapomněl jsme na to... 

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja viem presne ako to bolo. Bol interny meeting v Mann.
Financny menežér: "kua chlapi, nase filtre su drahsie o 25% oproti konkurencii, ako to mam obhajit?"
Projektovy menežér: "dame tam pojebanu šipku a uhrame to na sofistikovanu optimalizaciu filtracie"
Óbermenežér: "to sa mi lubi, ozaj menežéri z VW nas volaju na šlapky"
Financny menežér: "podme"
Projektovy menežér: "idem buzerovat konstrukterov ohladom velkosti šipky"

Postavy v tejto inscenacii boli vykonstruovane. Akakolvek spojitost so skutocnostou je cisto nahodna

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi největším problémem je, že je filtr tak lehce přístupný:D. Kdyby to bylo jak třeba na OI, venku pod torpédem, tak byste to furt nekontrolovali a  nečistili.

Mluvím teda z vlastní zkušenosti, když jsem zjistil, jak snadno to jde ven, hned jsem to šel vyfoukat kompresorem:D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Originální filtr je opravdu zcela symetrický, teoreticky je jedno, jak je, ale v praxi to podle mne jedno není. Ta ostrá hrana na konci, červeně zakroužkovaná, by měla být "návětrná", při foukání se opře o spodek/vrch (jakoby nafoukne) a teda více těsní. Při opačném postavení to bude filtrovat stejně, ale měl bych obavu, že by to nahoře a dole mohlo podfukovat při plném výkonu. Prostá aerodynamika. Ale možná je to utěsněno i tak, neznám vnitřní konstrukci, jenže jistota je jistota.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@noaid chlape, přesně takto jsem si myslel, že by to mělo být..jak říkáš ta ostrá hrana by měla být návětrná..aspoň takto vypadaly ty filtry, které jsem měl v minulosti v ruce a které měly ty šipky směru proudění vzduchu..a i tak jsem nyní dal ten origo, který byl z výroby obráceně, ačkoliv v původní F3 byl u stejného filtru právě obrácen tou stranou s tou ostrou hranou, z toho soudím, že je to u toho origo filtru bez šipek asi opravdu jedno, nepředpokládám, že by byla z výroby u jednoho chyba a jelikož mi to zajímalo, tak jsem se zeptal přímo v Boleslavi a opravdu to jedno je viz odpověd :

 
Vážený pane ,
pakliže na kabinovém filtru není z žádné boční strany šipka, která určuje proudění vzduchu, pak nezáleží na tom, kterou stranou ho tam vložíte. Dle přiložené fotografie žádnou šipku nevidím, ale je třeba překontrolovat zbylé strany, šipky nebývají vždy pouze na této.
 
V případě jakýchkoliv dalších dotazů se na nás neváhejte obrátit.
 
S pozdravem
Petra Kramářová

 

Informační linka ŠKODA AUTO
800 600 000
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...