Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Sice octavia rs,ale smer nasadenia od minuty 3:30

 

 

@Patrik1971 díky..za video, tohle je jasné..vím, jak proudí vzduch, na filtru je i šipka, takže tam není žádný problém..problém je u toho našeho origo filtru, protože ten žádnou šipku proudění vzduchu nemá :)

@ski1961 A na obale nebo v letáku nebylo nic napsáno? Případně Web výrobce?

@milanxx to není nový filtr, abych měl obal..to je filtr z výroby v autě a jak jsem psal, překvailo mi, že obě Fabie, které jsem měl během roku měli ten filtr různě vložený :D nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem se prostě podíval jak vypadají ty hrany filtru u těch, co mají ty šipky a podle toho jsem tam vložil ten origo, který byl v současném autě obráceně..

@ski1961 Hm, takže teď si foukáš bordel z filtru dovnitř a to i když jsi možná filtr vyfoukal kompresorem  A pokud není uhlíkový tak je jedno kde je vstup a výstup. Důležité je aby hlavně těsnil.

@milanxx tak samozřejmě, že je uhlíkový, to je z fotky vidět..ve výrobě se obyčejný nedává..a nevím, proč bych si měl foukat dovnitř..dal jsem ho tam úplně stejně, jak byl v minulé F3 z výroby a jak je vidět na tom Boschi na obrázku..v této nové F3 byl obráceně než v té první, ale proč ? to je otázka..bud je to jedno a nebo prostě ho tam montážník dal obráceně..a jedno to asi není, protože za věk už jsem držel v ruce hodně kabinových filtrů a všechny měly vždycky namalovanou šipku směru proudění vzduchu, takže to asi jedno není..proč to není na origu Behru netuším..

A co ta doba co byl obráceně?

no coby nic..auto mělo při prodeji najeto 1600 km..a já najel jen 300 za tu dobu, co ho mám...už jsem to řešil na FB a evidentně jsem ho měl obráceně, podle toho, jak mi popisovali někteří jiný, jak ho tam mají oni..

Upraveno od ski1961

@milanxx A jak má být teda správně ten a aktivním uhlím?

Aby vzduch zvenku šel na aktivní vrstvu. Bývá o hodně černější.

@milanxx přiznám se, že tohle osobně slyším poprvé, že ta aktivní vrstva by měla být černější..v mém případě to tedy asi moc nefunguje..at se na ten filtr koukám z jaké chci strany, tak obě strany mi připadají stejně černé :D

@ski1961 zatím všechny počínaje formanem to tak měli. Jestli tak teď není tak vylepšili technologii nanášeni aktivní vrstvy a víc ji zalisujou. Jinak sem se koukl na filtr co mám v kufru. Je origo, není s uhlím a šipky na něm nejsou. A tímhle bych debatu ukončil. A-utne ji admin. B-je to taková blbost, že je nehodná takovéto diskuze tady. Howg

Mozno preto nema sipku ze je obojstranny.

 

Pozeram aj navod na pouzitie od Mahle, a tam sa tiez nic nespomina ohladom smerovania.

 

Ale som lenivy pozriet napr. Mann a Bosch, ze ake su ich.

@milanxx když nechceš reagovat tak nereaguj, pokud jsou pro tebe moje dotazy nehodné této diskuze, každý holt není tak znalej jako TY !!..nechápu, proč by to měl admin utnout..nic neporušuji, bavím se o pylovém filtru o kterém je tohle vlákno a tak stupidní dotaz to zřejmě není, když ty šipky na filtrech jsou, tak to asi nějaký význam má, tak jsem se chtěl jen zeptat..

Upřímně když jsem to kdysi řešil na FI, tak mi bylo řečeno, že pokud je tam uhlík, tak to černější stranou "proti proudu" (což sedí s výše popsaným). U filtrů bez aktivní vrstvy je to prý jedno, ale jak je to u tohoto origo škoda kde jsou obě strany stejně tmavé. Dneska jsme se na to chtěl podívat když jsme byl v autě, no a zapomněl jsme na to... 

Upraveno od Martab

Podle mě se u F1 ten filtr otočit nedal, resp. po otočení nezapadal do toho nosného rámečku.

Tomu aktivnímu uhlí je úplně jedno, jak je to otočené - na funkci to nemá vliv

 

@sk0d@ filtry s aktivním uhlím od Bosche nebo Manna ty šipky mají, takže to asi jedno není ani u toho aktivního uhlí :)  dokonce i Mahle má šipky ..

 

1.jpg

mahle.JPG

Upraveno od ski1961

Sranda koľko dokážete napísať okolo kabínového filtru.

 

Sa preto ani nečudujem prečo je servis ako taký tak drahý :D proste keď to tak čítajú asi rozmýšľajú že si účtujú aj málo.

@Eric_ jak souvisí tvoje reakce s tím, jak správně vložit origo filtr bez označení ? mě věc ohledně kabinového filtru zajímá, od toho tady to vlákno je, tak v něm diskutuji..a když k tomu nemáte co říci, tak nereagujte, jak jednoduché..kolik si účtují servisy s tím nijak nesouvisí :)

Ja viem presne ako to bolo. Bol interny meeting v Mann.
Financny menežér: "kua chlapi, nase filtre su drahsie o 25% oproti konkurencii, ako to mam obhajit?"
Projektovy menežér: "dame tam pojebanu šipku a uhrame to na sofistikovanu optimalizaciu filtracie"
Óbermenežér: "to sa mi lubi, ozaj menežéri z VW nas volaju na šlapky"
Financny menežér: "podme"
Projektovy menežér: "idem buzerovat konstrukterov ohladom velkosti šipky"

Postavy v tejto inscenacii boli vykonstruovane. Akakolvek spojitost so skutocnostou je cisto nahodna

Tiez som ho vo Fabii preventivne po roku a 11000km vytiahol a hned pri vytahovani mi na koberec vypadla riadna davka bordelu.Dost blbe ulozenie filtra.Riadne som ho vyklepal a vysal a teda riadne kopky tam toho boli.Tiez sipku nema,vlozil som ho teda tak,ako tam aj bol.Snad to bude ok.

Asi největším problémem je, že je filtr tak lehce přístupný:D. Kdyby to bylo jak třeba na OI, venku pod torpédem, tak byste to furt nekontrolovali a  nečistili.

Mluvím teda z vlastní zkušenosti, když jsem zjistil, jak snadno to jde ven, hned jsem to šel vyfoukat kompresorem:D.

Originální filtr je opravdu zcela symetrický, teoreticky je jedno, jak je, ale v praxi to podle mne jedno není. Ta ostrá hrana na konci, červeně zakroužkovaná, by měla být "návětrná", při foukání se opře o spodek/vrch (jakoby nafoukne) a teda více těsní. Při opačném postavení to bude filtrovat stejně, ale měl bych obavu, že by to nahoře a dole mohlo podfukovat při plném výkonu. Prostá aerodynamika. Ale možná je to utěsněno i tak, neznám vnitřní konstrukci, jenže jistota je jistota.

 

@noaid chlape, přesně takto jsem si myslel, že by to mělo být..jak říkáš ta ostrá hrana by měla být návětrná..aspoň takto vypadaly ty filtry, které jsem měl v minulosti v ruce a které měly ty šipky směru proudění vzduchu..a i tak jsem nyní dal ten origo, který byl z výroby obráceně, ačkoliv v původní F3 byl u stejného filtru právě obrácen tou stranou s tou ostrou hranou, z toho soudím, že je to u toho origo filtru bez šipek asi opravdu jedno, nepředpokládám, že by byla z výroby u jednoho chyba a jelikož mi to zajímalo, tak jsem se zeptal přímo v Boleslavi a opravdu to jedno je viz odpověd :

 
Vážený pane ,
pakliže na kabinovém filtru není z žádné boční strany šipka, která určuje proudění vzduchu, pak nezáleží na tom, kterou stranou ho tam vložíte. Dle přiložené fotografie žádnou šipku nevidím, ale je třeba překontrolovat zbylé strany, šipky nebývají vždy pouze na této.
 
V případě jakýchkoliv dalších dotazů se na nás neváhejte obrátit.
 
S pozdravem
Petra Kramářová

 

Informační linka ŠKODA AUTO
800 600 000

No vida, tímhle se mělo v případě šipek začít.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.