Publikováno Listopad 12, 20168 r Zdravím, mohu nabíjet EFB baterii nabíječkou, která má v technické specifikaci, že nabíjí aku GEL, AGM, MF, VRLA, PbWet, PbCa, bez nebezpečí poškození baterie a pokud ji nepoškodí, dobije ji vůbec? Děkuji... Upraveno Listopad 12, 20168 r od Heini
Listopad 12, 20168 r EFB je mene narocna nez AGM, takze pokud to dobiji AGM muzes dobijet EBF. Teda aspon podle me. Originalni nabijecka ma tri moznosti zvoleni co je to za baterku. 1. GEL 2. WET 3. AGM tudiz muzes nabijet normalne, kdyz dobijime EFB dobijime to funkci WET.
Listopad 14, 20168 r Heini: co je to za nabijecku? miklisek: Podivej se na cas vlozeni prispevku, s alkoholem v krvi toho clovek napovida
Listopad 14, 20168 r Mě při koupi nabíječky ctek prodece upozornil že efb mám nabíjet v modu normální baterie a nepoužívat volbu agm.
Prosinec 1, 20168 r Autor Díky. No vidíš, já bych to prdnul na "AGM" mod, měl jsem ten dojem že EFB a AGM jsou podobné technologie...
Prosinec 2, 20168 r A jak jsem to už 2x zkoušel dát na nabíječku (samé krátké trasy, výhřevy všeho, světla) tak takhle to vypadá po 1 h. Mám neklamný pocit, že nabíjecí soustava v autě je díky tomu S/S opravdu brutálně předimenzována. A jak ho mám fuč tak nabíječka není třeba. Mám ji tedy jen tak pro sichr. Sorry za tu mázlou fotku
Prosinec 2, 20168 r Autor No já mám docela strach, protože mám na zimu jiné auto a tak s F3 vyjedu tak 1x za 14 dní. A protože je tohle auto "živé" i když stojí v garáži, tak se mi zdá, že to dost žere baterii. Navíc mi původní baterie odkráčela po 1 roce, no ještě že to bylo na záruku, to by mě omyli. Na staré F1 mně baterie vydržela 9 let. Tak nějak jsem k EFB ztratil důvěru. Tak to chci nechat na nabíječce jako udržovací dobíjení a ten CTEK by to měl mimo jiné umět...
Prosinec 3, 20168 r CTEK to umí, motorku jsem na ní měl vždy od podzimu do jara a baterka bez potíží.
Prosinec 4, 20168 r Podle ŠA vyjádření: Pokud je auto déle jak 3 týdny odstavené, měla by se odpojit baterie nebo dát auto na nabíječku. Mě kvůli tomu reklamaci neuznali a platil jsem cca 5k
Prosinec 4, 20168 r Me bude tedka auto kazdy tyden pres tyden stat, tak uvidime jak tomu bude, ale je zase fakt, ze pak jede 200 km v kuse Kazdopadne poridil jsem na baterku celozakrytovani sel by tam nejspis celo plast, ale dal jsem aspon ten filc
Prosinec 4, 20168 r Autor No právě, já si myslím, že mi moje EFB baterie odešla po roce právě proto, že dostala v zimě zabrat i když mám garáž. Ale i tam je v zimě pod nulou když trochu víc mrzne. Mně to tedy na záruku vzali, nešla totiž dobít a je fakt, že se mě na nic neptali. Možná proto, že jsem byl maličko rozezlen, protože jsem potřeboval brzy ráno o víkendu odjet, což se mi nepodařilo. Přitom jsem den předtím s autem jezdil a nic mi to nehlásilo. Start-stop systém nepoužívám.
Prosinec 5, 20168 r Mě taky baterie den předtím normálně fungovala Zima nebyla, v noci mohlo být tak 10°C a ráno už nešla taky ani dobít. Prostě jen auto déle stálo (cca. měsíc, jelikož jsem neodpojil kabely ŠA řeklo, že jsem neodpojil kabely a tak jsem si to musel zaplatit. Má zde v elektrice vlákno na to. Abych se vrátil tak nabíječku řešit nebudu, raději to vždy hodím servisu.
Červen 22, 20187 r V 14. 11. 2016 na 22:23, milanxx napsal: Mě při koupi nabíječky ctek prodece upozornil že efb mám nabíjet v modu normální baterie a nepoužívat volbu agm. V 1. 12. 2016 na 18:49, Heini napsal: Díky. No vidíš, já bych to prdnul na "AGM" mod, měl jsem ten dojem že EFB a AGM jsou podobné technologie... Oživím totok téma, bó řeším stejný problém. Co jsem tak hledal rozumy na netu, tak jsem vyčelt, že podobné jsou GEL a AGM (elektrolyt ve formě gelu nebo nasáklý ve skelném rouně). EFB má klasický "vodový" elektrolyt (taky má kontrolní "magické oko"), jiná je konstrukce desek elektrod. Podle tohoto myslím, že by se EFB mohla nabíjet jako klasická obyčejná Pb baterie. Ví o tom někdo něco víc?
Červen 22, 20187 r Myslíš správně. EFB se dá nabíjet i starou klasickou nabíječkou. GEL a AGM mají jiný nabíjecí proud.
Červen 22, 20187 r OK, myslel jsem si to. Jen malá technická. Nejde ani tak o nabíjecí proud, i ten je uváděn jako maximálně 0,1 kapacity, takže menším proudem nabíjet lze. Mně se jedná hlavně o tzv. "Konečné znaky nabití" a ty jsou u klasických baterií - všechny články živě plynují (na uzavřených bateriích nejde ověřit) - hustota elektrolytu je 1,28 g/ccm při 25°C (na uzavřených bateriích nejde ověřit) - napětí se při nabíjení během 2 hodin nemění (nestoupá) - konečné napětí je až 16,8 V (podle nabíjecího proudu)
Červen 25, 20187 r Tak jsem EFB baterii dobil klasickou, starou, hloupou nabíječkou. Proudem 0,8 A, konečné napětí 16,1 V. Katastrofa biblických rozměrů se nekonala. :-)
Září 18, 20186 r Tak to vpadá že nám trochu inovovali nabíječku v lidlu, uvažuji že ji koupím https://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?articleId=18322 Upraveno Září 18, 20186 r od ekr
Září 20, 20186 r Díval jsem se na parametry a je to spíš na málo kapacitní baterky tak 36Ah. Pro naše jen jako udržovací Upraveno Září 20, 20186 r od milanxx
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.