Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

mohu nabíjet EFB baterii  nabíječkou, která má v technické specifikaci, že nabíjí aku GEL, AGM, MF, VRLA, PbWet, PbCa,  bez nebezpečí poškození baterie a pokud ji nepoškodí,  dobije ji vůbec? Děkuji...

Upraveno od Heini

EFB je mene narocna nez AGM, takze pokud to dobiji AGM muzes dobijet EBF. Teda aspon podle me.

 

Originalni nabijecka ma tri moznosti zvoleni co je to za baterku.

1. GEL

2. WET

3. AGM

 

tudiz muzes nabijet normalne, kdyz dobijime EFB dobijime to funkci WET.

To je řeč kmene, kterému nerozumím :-D

Ja mám len na výber Standart a Gel Cell SLA  myslím si že Standard nič nepokazí.

Heini: co je to za nabijecku?

 

miklisek: Podivej se na cas vlozeni prispevku, s alkoholem v krvi toho clovek napovida :D

  • Autor

Měla by to být CTEK MXS 5.0

Mě při koupi nabíječky ctek prodece upozornil že efb mám nabíjet v modu normální baterie a nepoužívat volbu agm.

  • 3 týdny později...
  • Autor

Díky. No vidíš, já bych to prdnul na "AGM" mod, měl jsem ten dojem že EFB a AGM jsou podobné technologie...

A jak jsem to už 2x zkoušel dát na nabíječku (samé krátké trasy, výhřevy  všeho, světla) tak takhle to vypadá po 1 h. Mám neklamný pocit, že nabíjecí soustava v autě je díky tomu S/S opravdu brutálně předimenzována. A jak ho mám fuč tak nabíječka není třeba. Mám ji tedy  jen tak pro sichr. Sorry za tu mázlou fotku

20161119_165336c.jpg

  • Autor

No já mám docela strach, protože mám na zimu jiné auto a tak s F3 vyjedu tak 1x za 14 dní. A protože je tohle auto "živé" i když stojí v garáži, tak se mi zdá, že to dost žere baterii. Navíc mi původní baterie odkráčela po 1 roce, no ještě že to bylo na záruku, to by mě omyli. Na staré F1 mně baterie vydržela 9 let. Tak nějak jsem k EFB ztratil důvěru. Tak to chci nechat na nabíječce jako udržovací dobíjení a ten CTEK by to měl mimo jiné umět...

CTEK to umí, motorku jsem na ní  měl vždy od podzimu do jara a baterka bez potíží. 

  • Autor

Tak to je pro mě dobrá zpráva....

Podle ŠA vyjádření: Pokud je auto déle jak 3 týdny odstavené, měla by se odpojit baterie nebo dát auto na nabíječku. Mě kvůli tomu reklamaci neuznali a platil jsem cca 5k :)

Me bude tedka auto kazdy tyden pres tyden stat, tak uvidime jak tomu bude, ale je zase fakt, ze pak jede 200 km v kuse ;)

Kazdopadne poridil jsem na baterku celozakrytovani ;) sel by tam nejspis celo plast, ale dal jsem aspon ten filc ;)

  • Autor

No právě, já si myslím, že mi moje EFB baterie odešla po roce právě proto, že dostala v zimě zabrat i když mám garáž. Ale i tam je v zimě pod nulou když trochu víc mrzne. Mně to tedy na záruku vzali, nešla totiž dobít a je fakt, že se mě na nic neptali. Možná proto, že jsem byl maličko rozezlen, protože jsem potřeboval brzy ráno o víkendu odjet, což se mi nepodařilo. Přitom jsem den předtím s autem jezdil a nic mi to nehlásilo. Start-stop systém nepoužívám.

Mě taky baterie den předtím normálně fungovala :) Zima nebyla, v noci mohlo být tak 10°C a ráno už nešla taky ani dobít. Prostě jen auto déle stálo (cca. měsíc, jelikož jsem neodpojil kabely ŠA řeklo, že jsem neodpojil kabely a tak jsem si to musel zaplatit. Má zde v elektrice vlákno na to.

Abych se vrátil tak nabíječku řešit nebudu, raději to vždy hodím servisu.

  • 1 rok později...

 

V 14. 11. 2016 na 22:23, milanxx napsal:

Mě při koupi nabíječky ctek prodece upozornil že efb mám nabíjet v modu normální baterie a nepoužívat volbu agm.

 

V 1. 12. 2016 na 18:49, Heini napsal:

Díky. No vidíš, já bych to prdnul na "AGM" mod, měl jsem ten dojem že EFB a AGM jsou podobné technologie...

 

Oživím totok téma, bó řeším stejný problém.

 

Co jsem tak hledal rozumy na netu, tak jsem vyčelt, že podobné jsou GEL a AGM (elektrolyt ve formě gelu nebo nasáklý ve skelném rouně). EFB má klasický "vodový" elektrolyt (taky má kontrolní "magické oko"), jiná je konstrukce desek elektrod. Podle tohoto myslím, že by se EFB mohla nabíjet jako klasická obyčejná Pb baterie.

 

Ví o tom někdo něco víc?

Myslíš správně. EFB se dá nabíjet i starou klasickou nabíječkou. GEL a AGM mají jiný nabíjecí proud.

  • Autor

Jj, milanxx má pravdu.

OK, myslel jsem si to. Jen malá technická. Nejde ani tak o nabíjecí proud, i ten je uváděn jako maximálně 0,1 kapacity, takže menším proudem nabíjet lze. Mně se jedná hlavně o tzv. "Konečné znaky nabití" a ty jsou u klasických baterií

 

- všechny články živě plynují (na uzavřených bateriích nejde ověřit)

- hustota elektrolytu je 1,28 g/ccm při 25°C (na uzavřených bateriích nejde ověřit)

- napětí se při nabíjení během 2 hodin nemění (nestoupá)

- konečné napětí je až 16,8 V (podle nabíjecího proudu)

Tak jsem EFB baterii dobil klasickou, starou, hloupou nabíječkou. Proudem 0,8 A, konečné napětí 16,1 V. Katastrofa biblických rozměrů se nekonala. :-)

  • 2 měsíce později...

Díval jsem se na parametry a je to spíš na málo kapacitní baterky tak 36Ah. Pro naše jen jako udržovací 

Upraveno od milanxx

Ok diky, tak to vypadá na nějaký ctek

3,8 A je úplně postačující.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.