Přejít na obsah

Volant neni kalibrovan na stred.


Kraso

Doporučené příspěvky

Zdravim,

 

na podzim jsem priblizne mesic pozoroval, ze mi auto zacalo tahnout doleva. Nechtelo se mi to davat hned na geometrii a pockal jsem si na vymenu na zimni pneu, jestli to neni nahodou spatnym vyvazenim letnich pneu, ale delalo to to same. Takze auto slo pred vanoci na geometrii, kde potvrdili rozhozene hodnoty (zde jedna zajimavost - namerena hodnota pro smerovy naklon 0.00 byla pro ne v cervenych cislech, podle Skoda nastaveni ma pry default byt na 0.05 smerem doprava) a nastavili hodnoty podle Skoda tabulek s doporucenim, ze je dobre delat geometrii pri kazdem prezuti na letni/zimni (coz pri cene 1500,- za celou geometrii neni zase takova legrace). Pravdepodobne to takto casto rozhazuji ty 18", protoze na Superbu II jsem nemusel na geometrii cele tri roky, ale to jsem tam mel 16".

 

Kazdopadne zpet k aktualnimu problemu - auto po geometrii sice drzi rovny smer, ale prijde mi, ze volant zustava stale vychyleny ze sveho centru a je natoceny vic doprava. Jinymi slovy, ze rovny smer neni drzen na presnem stredu volantu. Tak by me zajimalo, jestli je tohoto stavu mozne dosahnout spatne udelanou geometrii? Netusim, jakym postupem se presne geometrie resi, ale predpokladal bych, ze na zacatku si nastavi volant na stred a teprve potom premeruji kola a nastavuji nove hodnoty.

 

Resil jste nekdo neco podobneho?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeším podobnou záležitost u Rapida. Geo v AS po výměně tlumičů-rozhozený odklon, rozdílný rejd, volant nakrivo. Reklamace. Odklon PK upraven, volant prý srovnán, ale stále to není podle mého gusta. Přeměření v BestDrive, úprava sbíhavosti, volant prý v rovině. Stále je ale mírně vlevo. Prý to víc nejde srovnat (pane vždyť je volant rovně technik po zkušební jízdě).

V DP je jasně napsáno, že se má seřídit sbíhavost, pak auto projet a pokud nejede rovně při příčce volantu rovně, mají se posunout řídící tyče a udělat znovu sbíhavost. Je to bohužel vždy o citu mechanika a jestli se mu do tohoto bude chtít podruhé to měřit. A hlavně oni většinou nepoužívají tu předepsanou vodováhu na příčku, to myslím je nejhorší vada, a protože se na volant koukají ze strany, ne skrz okno, což může to vést k tomu, že je pak volant ke straně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 1. 2017 at 10:39, Martin Bednář napsal:

U SI i SII jsem neměl volant v rovině. Auto jelo rovně, ale volant byl vždy lehce doprava :-( Neřešil jsem to, ale občas mě to štvalo. U SIII to konečně nemám, auto jede rovně a volant je v rovině.

Jinak chodit na geometrii 2x do roka by byla úchylárna....

 

 

normalne bezna praxe kor kdyz treba prehazujes mensi a vetsi kola tak tim tuplem by se melo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za reakce. Tak to vypada, ze je tento problem daleko beznejsi, nez jsem puvodne cekal. Ja sam jsem s nim nemel problem u SII, az ted po roce a pul na SIII. Zkusim se poptat v servise, ale jestli na to nemaji opravdu nejakou presnou vahu, tak s tim nejspis nic nesvedou, protoze ta odchylka je opravdu mala, byt pocitove velmi neprijemna.

 

A teda prekvapuje me, ze ti vzali geometrii na zaruku. Co jsem vycetl ruzne zkusenosti, tak vetsina servisu argumentuje tim, ze potreba geometrie vznikla behem pouzivani a nejedna se tedy o vadu z vyroby, ktera by mela byt uznana na zaruku. A stejnou argumentaci pouzil i muj servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já se mám reakci BestDrive na moji reklamaci volantu nakřivo. V pondělí mají kalibraci stolice takže mám přijet na kontrolu vč. toho, že to udělají tou vodováhou.
Nejlepší na tom je, že jsem zjistil jednu věc. Do cca 70km/h je volant rovně a se zvyšující se rychlostí se pootočí doleva! Takže buď je tam mechanicky po výměně tlumičů něco špatně nebo do řízení zasahuje elektronika (ESP?). Proto mi možná technik v AS i mechanik v BestDrive tvrdili, že to jede rovně! Co to může být, nemá někdo tuchy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je úplně jedno čím to je. 

Nedává smysl, aby byl volant "nakřivo". 

Taky to tak mám. Je trochu doprava. 

Je fakt jedno co říkají v servisu a neumí si s tím poradit. 

 

Auto za plus minus mio a volant není rovně? To je fakt průser. A nechápu, že Skodovka (která tady na fóru na své lidi) to nevyřeší. 

Vivat stěrka :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem si az ted, pri blizsim pozorovani tohoto problemu, vsiml, ze volant neni umisteny na presnem stredu mezi budiky, ale je posunuty vic doleva. Tedy ze stred volantu (Skoda logo) neprotina info panel mezi budiky v jeho stredu, ale na jeho levem kraji a diky tomu je i pravy budik na horni strane v lehkem zakrytu volantu, zatimco levy budik ma od volantu dostatecny odstup. To by mohlo v nekterych pripadech ztizit premerovani pozice volantu vuci palubovce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Řešil jsem to snad u všech svých skodovek, volant vždy lehce doprava při jízdě rovné vždy od novoty. 2x Yeti (špatný odklon kola v obou případech) 2x O III (špatná geo, u druhé geo dobra serizeno na tyči volantu posunuto půl zubu doleva) a F III, také posunuto o půl zubu doleva. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj.

 

Pozoroval jsem přesně tento problém od novotí na své F3C.  Když jsem srovnal ramena volantu do roviny, auto se točilo napravo ke svodidlům - jelikož to bylo od novotí, říkal jsem si, že to je určitě jen sklonem cesty, kdy je lehce ze šikma kvůli odvodu vody.

 

V servise jsem s tím byl ale bylo mi řečeno, že si to jen namlouvám a pokud chci geometrii, musím jí uhradit. Tak jsem se na to vybodl ale pořád se mi zdálo že to normální není. Brácha má Rapida a při každé jízdě jsem pozoroval volant, byl rovně.

 

Teď řeším problém s mlácením "něčeho" od nápravy kovové zvuky, při přejezdu nerovnosti. V Servise mimo jiné už zkusili na pokyn ŠA vyměnit převodku řízení, kde museli udělat geometrii - auto mi vrátili s ještě hůř "srovnaným" volantem než-li byl. Hned na druhý den jsem tam letěl a ukázal jim, co to je a zda nebyli technici pod vlivem.

 

Po následném srovnání světe div se,HURÁ, volant je v rovině. Po 2 letech od koupě jezdím rovně s rameny volantu v rovině. 

 

 

Editováno: , autor: Robert Fazekaš
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
V 12. 1. 2017 na 18:53, miklisek napsal:

Tak já se mám reakci BestDrive na moji reklamaci volantu nakřivo. V pondělí mají kalibraci stolice takže mám přijet na kontrolu vč. toho, že to udělají tou vodováhou.
Nejlepší na tom je, že jsem zjistil jednu věc. Do cca 70km/h je volant rovně a se zvyšující se rychlostí se pootočí doleva! Takže buď je tam mechanicky po výměně tlumičů něco špatně nebo do řízení zasahuje elektronika (ESP?). Proto mi možná technik v AS i mechanik v BestDrive tvrdili, že to jede rovně! Co to může být, nemá někdo tuchy?

Ja na mojom s3 mam tiez mierne volant vychylený doľava. Tiez si myslim že to ma nieco spoločne s elektronickým systémom. Nemôže to byt skrz parkovací asisten? Pri používaní točí volantom sám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...