Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

Byť mám Octavii 3 tak to uvedu sem protože to je obecný dotaz na škodovky.

U mého auta mi lehce začal zadrhávat spojkový pedál (opravdu jen malinko) a protože mi končila prodloužená 4 letá záruka rozhodl jsem se po autorizovaném servisu požadovat záruční opravu.  Kdyby to auto ještě nebylo v záruce tak to vůbec neřeším.  Servis rozebral spojku a sdělil mi, že mám opálené lamely a talíře a že se to musí vyměnit a samozřejmě záruka se na to nevztahuje. Je jasné že jsem to nechal vyměnit za hezky velkou sumičku.  

Mám dva dotazy:

1.Jde nějak poznat z lamel a talířů spojky  zda je to skutečně zralé na výměnu? Mám to nafoceno a mě osobně se to nezdálo moc poškozené, ale jsem neodborník

2.Má vůbec cenu kupovat k novému vozu prodlouženou záruku? Když vlastně na všechno škodovka může říci, že to bylo způsobeno nevhodným zacházením auta. Viz můj případ ze spojkou.

To je nějak brzo, kolik máš najeto?

  • Autor

82 000 Km.  Prakticky řídím 20 let a jezdil jsem s auty které měli najeto mnohem víc a spojka byla vždy OK.

Upraveno od kubaad

No neznam podmínky, ale někde budou napsány výjimky ze záruky a klasická věta.. na běžné opotřebení se záruka nevztahuje.. takže asi tak.. a jako je klasika ve všech oborech.. snaží se záruku neuznat.. a zrovna u spojky si myslim, že pokud se nerozlítla tak bohužel..

  • Autor

no a to je právě to co znamená běžné opotřebení? Když výrobce poskytuje záruku na 4 roky nebo na 120 000 Km a auto se rozbije na 82 000 Km. Chápu to u baterie která se prostě vybije a užitím je opotřebená. A nebo jako kdyby v záruce odešlo turbo. To se taky přeci používáním opotřebuje. A jsem si jist, že na to se záruka vztahuje. Tedy v záruce turbo opraví. Nebo vám prodejce řekne že jste hodně šlapal na plyn a tím jste ho opotřeboval??? 

Pokud máš v držení vyměněné díly a chceš to řešit, tak jedině znalec. Pokud je nemáš a opravu jsi zaplatil, už je pozdě cokoli podnikat, bohužel...:( Jsou to sviňárny, ale ne jen v tomto oboru. 20 let jsem dělal záruční opravy, tak už nemám žádné iluze.

Jestli tě to zajímá, tak zkus poprosit Sixtu z Kosmonos toho sama Škodovka považuje za největšího odborníka. Když by se podíval na fotky co na to řekne...

Odesláno z mého A536 LD TEAM pomocí Tapatalk

Ani tam nemusíš volat.Na 99.9% reklamace spojky nikdy neprojde a už vůbec né po 4 letech a 80.000 km.Zbytečná námaha,řešili jsme to několikrát.

  • 8 měsíců později...

Ahoj, přidávám svou zkušenost.

 

Spolu s jinou závadou jsem v servise řešil klouzající spojku na ŠO III RS 2.0 TSI r.v. 2014 manuál, najeto cca 63000 km. Reklamace zamítnuta.

 

Na druhém voze  ŠO II RS TFSI r.v. 2008 manuál, mám najeto cca 116000 km a spojka je stále OK.

 

 

 

 

 

Já měl záruční opravu na dvouhmotnostní setrvák a spojku u mé 1,8 T v roce 2000 a podařilo se mi donutit Škodovku k výměně a to při 11 Tkm a předchozích reklamacích v době záruky. Auto bylo přijaté do opravy po záruce na občasné rušivé zvuky od spojky po nastartování a před ohřátím motoru. Po rozebrání mi tvrdili že spojková lamela je opotřebovaná a vyhřátá. Jenže s tím jsem zásadně nesouhlasil a nechal jsem donést ze skladu novou lamelu a ta měla identické rozměry včetně tloušťky a i barvy. To jsem dal do zápisu a na základě toho mi Škoda dala nový setrvák i spojku o větším průměru a to po inovaci. Tedy znalosti a komunikační dovednosti mě pomohly při pozáruční opravě. Ale asi jako jednomu z mála, to strašení před opravou že je vše na mé náklady rozebírané a pak vymejšlení kravin po demontáži bylo tedy opravdu náročný. Proto jsem zanevřel nad Škodou. Ale 1,8 T funguje až do dnes perfektně:)

63 tkm... to už se moc nedivím, že neuznali reklamaci. Pro ně je spojka stejně jako třeba opotřebení brzd způsobena běžným používáním. A ani mě to nepřekvapuje.

  • 6 měsíců později...

Zdravím Vás,

 

jak by jste se postavili k tomuto? Koupil jsem si před necelými 2 měsíci roční vůz ze škodovky rapida s prodlouženou 5 letou zárukou. Aktuálně je stáří vozu 1,5 roku. Při koupi měl nalítané cca. 23 500 km. Po dobu co jej mám já jsem najezdil cca. 600 km. Tento víkend, když jsem se vracel s rodinou domu z výletu jsem zjistil, že mi "prokluzuje" spojka. Jsem laik, takže možná se pletu, ale stalo se mi toto. Chtěl jsem předjet auto, aktuálně jsem jel cca. 70 km/h (zařazenou 4), šlápl jsem na plyn. Auto začalo zrychlovat až do doby než se motor dostal do otáček okolo 2500, kde bylo dle motoru jednoznačně slyšet, že není zatížený. Otáčky vyskočily na 3000, kde bylo opět poslechově slyšet, že motor zatížený je. Totéž se stalo při otáčkách okolo 3500. Během tohoto předjíždění se mi ztratila informace z PP o tom jaký mám aktuálně zařazených rychlostní stupeň. Dokonce se mi tam i objevila informace, že mám zařazenou 3, ale fyzicky tam byla 4.

Volal jsem do několika AS a bylo mi řečeno, že pokud bude špatná spojka, že mě to bude stát cca. 15 tisíc. Takže mám auto necelé 2 měsíce (resp. 14.7. to budou 2 měsíce), najeto 600 km a odrovnal jsem spojku? A navíc ještě nebudu moct uplatnit záruku?

Dle mého AS, který tento vůz prodával mě neprovedl řádnou kontrolu technického stavu vozu, závada musela byt na autě již v době koupě, jen se na ni nepřišlo. 

 

Jak by jste to řešili?

Podle me jednoznacne prokluzujici spojka. Vsechno co jsi psal na to dokonale sedi. Zvlastni, ze by se spojka opotrebovala tak brzy. Ze by to bylo stocene? Ze by s tim predchozi majitel jezdil jako hovado? Taky je mozne, ze je to nejaka vyrobni vada. Treba ti tece olej z motoru/prevodovky a dostal se na lamelu. Zkusil bych to uhrat na zaruku.

a jak jsi přišel na to, že se to nedá pořešit v rámci reklamace?

V poslední době se na foru objevilo několik případů, kdy prolínal olej do spojky u motorů EA211 (hlavně tedy 1.2 TSI). Zda je to i v tomto případě pochopitelně nevíme, takže reklamovat a tvrdě do nich.

No když jsem volal do servisu, tak jsem řekl, že mám podezření na špatnou spojku a že bych chtěl aby se na to mrkli, že to mám v záruce. A bylo mi řečeno, že se na spojku záruka nevztahuje. Totéž mi bylo potvrzeno i dalším AS, se kterým jsem komunikoval přes email a tam mi napsali, že nová spojka vč. práce do 15000 Kč. Když jsem zmínil, že auto mám v záruce, tak mi bylo odepsáno, že musí zjistit příčinu a po té toto zkonzultovat s garančním technikem, který posoudí zda je to na záruku či nikoliv.

 

Že by to bylo stočené? To snad ne! Proto jsem to kupoval roční vůz, který by měl být prověřený. To spíše bych to tipoval, že předchozí řidič jezdil jako prase.

Nemusí to být ani stočené, ani zprasené od předchozího řidiče. Je to jen mechanická součástka, to se prostě občas stane, že se porouchá, aniž bys to přímo zavinil. Opravit to stejně musíš. Co takhle reklamace u prodejce tvého auta?

Pawouk: myslíš zajet přímo za prodejce a neřešit to přes nejbližší AS? Nemělo by to být jedno?

  • Autor

Ahoj, výměnu spojky jsem nakonec zaplatil i když auto bylo ještě ve 4 leté záruce. Skutečně spojka je vyloučená z prodloužené záruky.  Ale ty jsi možná v jiné situaci. I když nejen právník

1.      Auto je ještě v zákonné dvouleté záruce i když teď je to vlastně 6 měsíců. Nový OZ. Zde se řídí OZ nikoliv to co si dá Škodovka do uživatelského manuálu.

2.      Auto jsi kupoval před 2 měsíci tedy bys mohl uplatňovat 6 měsíců na skryté vady.

Ještě jsem řešil se soudním znalcem, ale ten mi řekl, že spojka se dá vinou řidiče odpravit velice rychle.

Bohužel u ročních vozů nikdy nevíš, kdo s tím jezdil. Třeba stálo někde na autosalonu a složilo k zkušebním jízdám. A každý kdo si do auta sedne hned vyzkouší akceleraci… Osobně se k autu chovám taky hůře když vím, že ho za rok pošlu do světa než kdybych si ho měl nechat ještě dalších 5 let.

Ale zpátky reklamuj/ řeš tam kde jsi auto koupil. To co tomu je a zda bude na záruku nebo ne se stejné uvidí až pro rozmontování. Jestli tam je nějaká konstrukční chyba tak na záruku. Jestli je spojka sjetá tak body 1 nebo 2. Ale buď si jistý že v AS ví kam se podívat, aby neuznal záruku. U mě malinko opálená lamela…. Případně můžeš ještě napsat na škodovku, ale tam tě odkáží zase na AS. Blbé na tom celé je to, že nebudeš moc chvíli jezdit autem a nejrychlejší je si vše zaplatit. Jinak na vyřízení je ze zákona 30 dní. A to být bez auta….

Vítej ve světě automobilového průmyslu :(((((  

Tak pomalu začínám litovat, že jsem to auto vůbec kupoval :( Auto, které jsem měl předtím 2 roky bylo také roční a bylo úplně v pohodě. Při koupi mělo najeto cca. 5000 km, toto mělo 23500 km. Bez auta bohužel být nemohu ...

Jinak nevíte jak je to s náhradním autem? Mám na to nárok, kdybych reklamoval auto?

  • Autor

to tě taky nepotěším. V zásadě záleží pouze na AS jak se k tomu postaví. Ověřeno i ze Škodovky. Po mých zkušenostech bych teď náhradní vůz řešil v rámci mobility. TJ někde mimo domov zavolat na linku Mobility, že auto má poruchu a říci jim že ať tě odtáhnou to pak máš nárok na náhradní vůz. Ale když už do servisu dojedeš s autem po vlastní ose tak se mobilita nevztahuje:( 

 

Jak to tak čtu, tak začínám přemýšlet o tom, zda nebude lepší to nechat být až se to prostě cele pos***, pak to nechat odtáhnout a řešit to až pak ....

@mbrazdil Já bych se tak lehce odbýt nenechal. Jednak záruka se na spojku vztahovat musí, nevztahuje se jen na běžné opotřebení. Ale to by předchozí uživatel musel jezdit permanentně se spojkou v záběru, jinak nevím. Kromě toho přece můžeš reklamovat skrytou vadu u prodejce, jak píše kolega výše. Tato varianta je asi jednodušší než objíždět AS a přemlouvat je, aby se na spojku podívali. Ale zkušenost s tím nemám.

Upraveno od Twisted

Bohužel prodejce není v mém blízkém okolí, proto "obrážím" servisy v mém okolí. Měl jsem za to, že je úplně jedno, kde auto koupím, ale hlavně že budu mít v dosahu AS, který to vyřeší úplně stejně jako kdybych to řešil přes prodejce :(

Dnes jedu do jednoho AS u nás, uvidím co mi řeknou a při nejhorším to budu muset řešit přímo s prodejcem.

výluka je na opotřebení lamely spojky (je to spotřebák, stejně jako vzorek pneumatik). Zde bych si ale tipnul, že příčina bude v tom, o čem psal Pawouk. V tom případě by to šlo na záruku a ta by se měla dát uplatnit kdekoliv v AS.

Pokud by byla v háji lamela, dá se předpokládat, že vadná byla již v době prodeje = skrytá vada, která se navíc u auta s nájezdem +/- 20 tis. nedá předpokládat. V tom případě ti reklamaci může vyřídit výhradně prodejce - případně se s ním dohodni, zda navrhuje jiný postup - vše ale písemně, žádný telefon.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.