Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Mě to funguje normál, ale já mám koupenou app a tudiž aktuální.

Tak už to opět funguje, Oil ash jsem poklepal, on se zvýraznil a naskočila hodnota

Super, funguje. Velká chvála :-)

Zdravím pánové...poradíte mi prosím někdo co je za problém? Mám Passata B7 2011 2.0 TDi motor CFGB ...Díky moc!! :-)

Screenshot_20180606-125413_VAG DPF.jpg

  • Autor

Adapter mas otestovany? V prvom prispevku je odkaz na temu adapterov, tam najdes vsetky potrebne informacie ako ho mozes overit.

Ano mám, s jinou aplikací funguje bez problémů :-(

  • Autor

Este raz. Urobil si test adaptera tak ako som ti napisal?

  • Autor

Ano, a ako si asi cital v tej teme, tvoj adapter nema dobry chip. Objednaj nejaky, ktory je tam odporucany ostatnymi uzivatelmi. A potom poreferuj v tej teme, nie tu.

 

Tu riesime iba fukcnost a skusenosti so samotnou aplikaciou. Dik.

Upraveno od sk0d@

  • Zdar kluci, mám adaptér ELM 327 a placenou apku verzi 2.26.8 nezobrazuje se mi Oil Ash Residue,  vše ostatní funguje. Superb 2 2.0 CFGB 2011. Nevíte co s tím? Díky M. 
  • Autor

Kontaktovat vyvojara?

On 5/31/2018 at 10:25 AM, pitrs78 said:

Tak už to opět funguje, Oil ash jsem poklepal, on se zvýraznil a naskočila hodnota

@Majkl79 alebo skús toto čo bolo spomenuté pár príspevkov vyššie 

 

  • Autor

Kolegovia, kedze vidim ze si viete tu appku vselijako dodrbkat, odporucam teda ako prvy krok pri strate funkcie uplne vymazanie/reset dat tejto konkretnej aplikacie.

Navod je tu



Alebo z ceskeho Google helpu:

Vymazání dat aplikace

Některé problémy se může podařit vyřešit vymazáním všech dat aplikace.

Upozornění: Veškerá data uložená v této aplikaci budou vymazána.

Postup vymazání všech dat aplikace:

V zařízení spusťte aplikaci Nastavení

Klepněte na Aplikace a oznámení.

Klepněte na aplikaci. Pokud ji nevidíte, nejprve klepněte na Zobrazit všechny aplikace nebo Informace o aplikaci.

Klepněte na Úložiště -> Vymazat data.

Pokud v aplikaci dochází ke stejným problémům i po vymazání dat, pravděpodobně bude nutné kontaktovat vývojáře aplikace. Jak kontaktovat vývojáře

  • 1 měsíc později...

Ahojte.

Čo presne má znamenať to Oil ash? Ja si myslím že zbytkové sazde v oleji. Ale po výmene oleja (v autorizovanom škoda servise) sa to nevynulovalo a veselo to ďalej pribúda (pomaly).

Je to tak ok? Alebo niečo v servise nevynulovali?

Oilnash je nespalitelny popílek a tedy zanesení DPF. Některým to měří jako hmotnost některým jako objem.

Toto číslo se nemiluje při výměně oleje.

Dle vypozorovani jsem zjistil že hodnota oil Ash se zvedá pouze v závislosti najetých km a nikoli podle typu jízdy.

Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk

Hodnota oil ash je hodnota zanesení filtru pevných částic. Je to popílek v oleji. Něco jako popel v krbových kamnech. Popel musíš vysypat. DPF filtr vyměnit.  Nemái nic společného s motorovým olejem. DPF filtr se zanáší při studeném motoru, krátké trasy proto nejsou vhodné a filt proto častěji regeneruje. Po každé regeneraci zůstávají nespálené saze (OIL ASH) Krátké trasy regenerace po cca 400 km, delouhé trasy regenerace i po cca 800 km. Auto co jezdí krátké trasy může mít plný filtr klidně při 200 Tkm, auto co jezdí dlouhé trasy klidně při 350 Tkm. Hodnota Oil Ash není fyzické zaplnění filtru, ale je odhadován počítačem. Není závislost na ujetých km, ale dá se říct na počtu regeneracích. 

Soot = saze

Ash = popel

 

Spalováním nafty a malého množství oleje (jehož spalování nelze zabránit) vznikají saze, které se usazují v DPF (Soot Mass). Při regeneraci drtivá většina sazí shoří a zůstane jen malé množství nespalitelného popela, z nějž má významnou část na svědomí právě olej. Odtud Oil Ash = olejový popel (nikoliv tedy popílek v oleji nebo saze v oleji).

 

Význam jednotlivých hodnot už se tu několikrát řešil, např. na str. 3 a 4. Místo opakovaných dotazů a odpovědí na totéž doporučuji napříště pročíst téma.

Upraveno od JayBee1

To Jay: Sori, ale hladal som cez gfiltráciu a nenašiel nič relevantné. Ale evidentne som hľadal zle. (vysvetlenie hodnoty je až na 2 stránke výsledkov)

Predpokladám, že Oil Ash ti nijak nezohľadní to na ako kvalitné palivo skutočne jazdíš...

Ja mám 147 tisíc a OA je 45% (36g). Som zvedavý akým tempom to pôjde ďalej.

Upraveno od kluvi

Ta hodnota je opravdu matematická a přírůstek je cca 0,0003 g/km,

 

Pro zdejší statistiky já mám 71g a najeto 220 000km. Možná z toho by šlo odvodit jestli má člověk auto s přetočeným tachometrem nebo ne. Pro informaci měl bych asi být na hranici životnosti DPF co jsem se dočetl a otázka zdali mám stočený tachometr?

 

Až zde na foru si všímam že do nové verze přidali zobrazení v procentech :)

 

 

 

57a68104c2e9c82b88e8328d442d6170.jpg

Upraveno od metrix.m

V jiném vlákně jsem to psal, u jednoho auta 220 000 km a regenerace každou chvíli.Po vyndání DPF jsem zjistil že je čistý, namontoval zpět nechal nastavit jako od nového.Vše OK. Vše je jen výpočet a ne fyzické zanešení.

Díky za info, docela mě to zajímá ale do té doby než se poprvé rozsvítí kontrolka DPF nic řešit nebudu.

 

Spíše mě štve spouštění čištění DPF. Vždy se snažím aby čištění proběhlo v pořádku a tak občas si musím na konci své cesty, cestu ještě protáhnout než dojde ke kompletnímu dočištění. Vyhovovalo by mi občas kdyby se regenerace spustila i při 60% a to v případě že jedu po dálnici a je na to čas, a né že dojedu na konkrétní místo, je tam stále cca 65% pak mám v tom místě krátké krasy a zrovna se spustí regenerace. Letos už 3x vědomně přerušená regenerace  a to jsem nechtěl - jednou jsem si nevšimnul, a pak jsem pěkně cítil spálenou gumu, podruhé jsem spěchal a nemohl jsem, opět stejný pach, a po třetí jsem si toho všilm až když jsem vypínal motor - otázka co by se stalo kdybych ho hned zapl zdali by regenerace pokračovala.

 

Zkoušel jste někdo vynutit regeneraci přes nějaký soft? máte s tím nějakou zkušenost praktickou? případně kdy děláte tuto vynucenou regeneraci.

 

Trochu statistiky:

ještě jsem se díval k sobě do logu a na docela dlouhé trase jsem našel úsek kdy mi OilAsh vzrosl o 0,04g za 110km na rychlostní komunikaci nebo dálnici.

Tedy dopočetl jsem se že 1g mi naroste za cca 2500 km.

a v případě dopočtu přes celkový nájezd je to 0,033g na 100 km. tzn 1g za 3000km což myslím že je v relaci.

 

a soot mass calc a soot mass measured mi lítá v rozdílu +-3,8g

 

 

Upraveno od metrix.m

Čo sa týka vývoja tak

Od začiatku mám trend 3.06% alebo 2.44g za 10tis km (celkom 147tis km)

V poslednom období 3.9% / 2.7g za 10 tisíc km (na 5300km) Takže zrýchlenie trendu. Možno jazdím menej diaľnice ako predchádzajúci majiteľ. A to jazdím dosť veľa.

Škoda Oct3 TDI 11kW CKFC

Upraveno od kluvi

Také se vám stává, že se po chvíli přeruší komunikace s OBD a aplikaci je potřeba úplně restartovat (ukončit, vyčistit z paměti a znovu spustit)? V průběhu času jsem koupil několik levných malých/krátkých BT adaptérů z Číny a u obou adaptérů v1.5, na kterých funguje Carista, dochází při běhu VAG DPF k chybám v komunikaci. Někdy to funguje docela dlouho, takže se výpadek při kratších jízdách ani neprojeví, někdy to ale vypadne už po pár minutách nebo dokonce už po několika sekundách. Mám ale jeden pro Caristu nevhodný adaptér v2.1, na kterém ovšem běží VAG DPF bez problémů. Zapnu, jedu přes celou republiku a aplikace celou dobu šlape. Tak nevím, možná je to jenom náhoda, možná jsou oba v1.5 vadné... :unsure:

 

Vaše zkušenosti?

V ‎10‎.‎1‎.‎2018 na 10:18, Ovce napsal:

Stává se to také někomu? Mě dost často. Musím dát disconnect a pak znovu connect. Pokud si toho nevšimu občas se to samo odpojí. Kolikrát se to ani na poprvé nepřipojí(něco o BT to píše, ale přitom k rádiu je tel připojen) a musím celou app vypnout na tvrdo a pak znovu zapnout a připojit. Starší verze se Sony Xperia Z1C to nedělalo aspoň si nepamatuju. Ale od doby co mám Huawei P9 Lite 2017 tak jo.

 

Screenshot_20171203-083343.thumb.png.29056eb193758dfbf00bb8f90feb68e9.png

 

Myslíš toto?

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.