Přejít na obsah

Čištění klimatizace (zápach)


Rypicong

Doporučené příspěvky

3 hours ago, Clerfayt said:

O ničem takovém jsem tu nepsal. 

5 hours ago, Clerfayt said:

Mohu potvrdit, že sušení výparníku je velice účinná zbraň na smrad z klimy. Ale na vypínání před dojezdem prdim. Ono to vysušení výparníku trvá dlouho a bylo by mi horko. Takže po dojezdu nechám ještě 30 min. foukat ventilátor a v poho se tak vysuší se výparník i rozvody. 

Mno ja to teda taky tak blbe pochopil jako @osobne. A z toho cos napsal mi to tak prijde. Ale mozna taky blbe ctu :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz uz jsme to tu tak zacali resit, udelal jsem si na zaklade @Clerfaytova vlakna vlastni ozonovac viz.:

 

@Clerfayt pise, ze mu staci jednou pred sezonou vzdycky vyozonovat a staci to na celej rok.

Me spis prislo, jak jsem vyozonoval, ze to po par mesicich zacalo zase nasmradat, sice ne jak bez ozonovace, ale i tak me to vrta stale v hlave, proc.

 

Muj postup:

1. Vydelam filtr co je v kabine u prihradky (predpokladam, ze to je kabinovej), vyklepu ho od necistot, jelikoz byl menenej pred par mesicama, resp. asi mesic pred prvnim ozonovanim auta.

2. Dam filtr zpet.

3. Narvu ozonovac do auta.

4. Zapnu klimu, vnitrni okruh na LOW.

5. Zavru dvere a spustim ozonovac pres prodluzku.

6. Necham takhle hrcet auto s klimou a s ozonovacem 15min.

7. Pak vypnu ozonovac z elektriky.

8. Otevru auto, vypnu vnitrni okruh a necham auto poradne vyvetrat par minut.

 

Ted funkcionalita k zamysleni:

Jakmile se otevre vnitrni okruh, tak se otevre i vydech za kastlikem kudma vyfukuje vzduch. Zde nastavim trubku od ozonovace, ale !!POZOR!! ozonovac je orientovanej tak, ze vetracek je bliz k vydechu u kastliku a fouka (vyfukuje) vzduch dal trubkou, kde je u konce ozonovac a zozonovany vzduch dale proudi do kabiny.

Podle me by bylo lepsi, kdyby ozonovac foukal primo na vyparnik, aby to byla nejlepsi ucinost na niceni bakterii na vyparniku, kterej je v miste u spolujezdce na leve strane tak rikajich za radiem apod.

Ten otvor tam samozrejme je, ale pri vyndani kabinovyho filtru fouka vitr opet smerem do kabiny.

A tak jak porad uvazuji, tak si rikam, ze kdyz je vnitrni okruh, tak se prece ten vzduch musi nekama vracet, kdyz to ma cirkulovat v aute, a proto nevite, kde se takovej nasavaci otvor na vnitrni okruh u Rapida nachazi?

Diky za pripadny info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je to za blbost, že by se měla trubka rosit zvenku? Orosí se místo jehož teplota je nejnižší, což je vnitřek kudy proudí suchý vzduch o teplotě cca 8 st. A ta vlhkost se tam vysráží s teplého vzduchy v kabině, který obsahuje přirozenou vzdušnou vlhkost. To je prostě fyzika. Kdo nosí brýle, tak to asi zná, stačí přijít z mrazu do tepla a přes sklo není vidět. Stejně tak voda v zimě na oknech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vnitrek trubky nema duvod se rosit. Vzduch prochazejici klimatizaci je suchy (vida se totiz vysrazi na vyparniku) a pripadnou vlhkost, ktera se tam vytvori po spusteni klimatizace, brzy vysusi. Pri dalsim behu klimatizace se jiz vnitrek trubek nerosi - nema jak.

 

rosi se venkovni cast trubek - pokud nejsou izolovane. Okolni vzduch ma vetsinou vyssi vlhkost a stykem s trubkou klimasystemu se ochladi - v pripade ze je vlhkost dostatecna, zacne se trubka rosit - protoze vrstva vzduchu co je v kontaktu s trubkou, jiz neni schopna pojmout onu vlhkost.

 

klasickym prikladem (uz zminenym) je flaska vody vyndana z lednice na vzduch - orosi se zvenku.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tot otazka :)))

 

muze byt... nicmene ... vychazim ze sve ciste zkusenosti. 

 

Nikdy jsem nijak klimatizaci nesusil (ale klimatizuju vetsinou dost na max) a klima nikdy nesmrdela. Takze to povazuji za zbytecne.

 

chovam se ke klimatizaci tak, ze je cely rok na “auto”. v lete na 18, v zime na 22. 

 

dalsi udrzbu to nepotrebuje.

 

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám manuální klimu, která jede pořád na plno a když ji vypnu, tak v extrémním případě začne z výdechů na sklo jít pára a to se orosí a je cítit ve vzduchu velká vlhkost. Pokud bych to nevyvětral ven z trubek a z auta, tak druhej den už bude pěkně smrdět. U automatické to teda asi nebude tak hrozný, když tam proudí vzduch o nastavené teplotě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

18 hours ago, Clerfayt said:

Koukni na moje video se španělským rapidem. Ten nasávací  otvor je současně klapka recirkulace. 

 

https://forum.skodahome.cz/topic/141442-naše-oiii-fl-14-tsi/?page=9

To tvoje videjko uz jsem videl, a ano je to ona, ale je divny, ze to vzduch vyfukuje. Cili tama ten vzduch proudi tam a zpet?

To me prave neslo ani u tvojeho postupu do hlavy, jak to muzes foukat dovnitr, kdyz ten vzduch fouka smerem do kabiny kdyz tam strcis ruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...