Srpen 30Srp 30 Tohle místo koroze ji typická bolísta Škodovek. Není to tloušťkou laku, ale jak se do spáry nárazník-blatník dostane prach a nepořádek, tak to působí abrazivně. Mikrovibracema se lak postupně prodře a rezne to od lemu blatníku nahoru. Kdybys zadní nárazník sundal, viděl bys, že lem je rezavej. Je divný, že sis toho nevšimnul ty, nebo servis při pravidelný prohlídce dřív, tohle nějakou dobu trvá, než to dojde takhle daleko. Upraveno Září 13Zář 13 od ferokulda
Září 11Zář 11 V utery jsem byl pod fabii a strikal spodek a dutiny. Mam takove podezreni, ze v dutinach z vyroby zadny vosk nebo neco tomu podobne neni.
Září 12Zář 12 hlavne je to jedno , škodovky kvitnú len kde sú mechanicky poškodené - predratý lak alebo kde chýbajú zátky v prahu a pod ... ten vosk to moc nezachráni
Září 12Zář 12 Vosk měly naposledy snad Felicie FL, kde tekl jen ze zadních dveří. V každém případě moje F1 2005 a k O1 2009 žádnou takovou antikorozivní úpravu nemají a obě dosud nehnijí ovšem F3 a Rapid co mám taky doma už mají napadené díly náprav.
Září 13Zář 13 @ben06 Kamarad mel fungl novou Fabii 1 generace r.v. 2000 a jsem si zcela jist, ze dutiny byly vystrikane voskem z vyroby. Je ovsem mozne, ze se pozdeji setrilo. Ale v jeho pripade tam vosk opravdu byl. Fabia 4 ma take solidne udelane dutiny.
Září 13Zář 13 Podle mě mají všechny dnešní auta ošetřené dutiny, záleží jak kvalitně. Proto je vhodné je nechávat ošetřit pravidelně znova, třeba 1x za 5 let (kdo si plánuje nechat auto dlouhodobě). Stejně tak ihned řešit tu korozi ve spáře blatník-nárazník.suri.: U takové Fabie II uměly prahy vyhnít zevnitř, tedy pravidelné voskování důležité je.
Září 13Zář 13 @ferokulda souhlasim. Kdo si chce auto nechat 15-20 let, je potreba se o nej starat. Nevim jak je to u fabie 3, ale u ctverky, pokazde kdyz umeju auto, tak ze dveri vytece vosk a nechava stopy na prazich. Takze i dvere jsou osetrene.Jeste k tem sparam naraznik vs blatnik... nevim jak je to upredchozich generaci, ale u te soucasne vidim, ze v te spare je neco nalepene, nevim jestli na blatniku, nebo na plechu, ale je mezi nema nejaka hmota, aby nedochazelo k probrouseni laku a korozi. Je dulezite tyhle spary casto vymyvat vapkou, aby se z tama dostal jemny pisek pryc. Idealni take je, pravidelne tyto spary vystrikavat transparentnim voskem po cele delce kde sousedi naraznik s plechem. Osvedcilo se mi to a na zadnem aute mi blatnik nikdy nerezavel. Upraveno Září 13Zář 13 od Alda_cz
Září 13Zář 13 Je tam asi nalepená nějaká průhledná folie (pásek). Já bych ty spáry ničím nevystříkával, na vosk se akorát budou lepit nečistoty ještě více, ale pokud se ti to osvědčilo.Jinak pro auto (podvozek a ty dutiny) je dle mě nejhorší dlouhodobé parkování na trávě (kvůli vlhkosti).
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.