Přejít na obsah

Motor 1,5 TSI EA 211 evo


Seehirt

Doporučené příspěvky

V 25. 6. 2017 na 16:56, Lukason napsal:

ACT, neni nic noveho, bezne je u motorizace 1,4 TSI treba u Superbu III. Nebo i Kodiaq 1.4 TSI v urcite motorove dispozici toto ma ;)

Ze auto jede na dva valce bezny uzivatel nepozna. Pozna to, leda kdyz si precte na displey maxidotu, ze auto jede na ,,2-valcovy rezim" :)

Pardon, špatně jsem se vyjádřil. Samozřejmě, že ACT neboli COD, Millerův cyklus a VGT není nic nového. To vím taky.

Co je ale  nové, to je konkrétně motor vw EA211 evo  a tom by zde měla být řeč a ne poučovat o tom co je všem jasné.

Pokud vím, zatím se začala vyrábět a začíná montovat verze 1,5 110kW do Golfu, A3, taky příjde do Seatu Arona  a právě i do Karoqa a proto mě zajímají její technické parametry nebo aspoň odkazy na prameny. Což je, dle mého názoru, hlavním účelem tohoto tématu.

Editováno: , autor: Seehirt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Seehirt změnil název na Motor 1,5 TSI - VW EA 211 evo
před 15 hodinami, mojtor napsal:

Pochopil som ze motor s Millerovim cyklom ma vacsi zdvych, iny kompresny pomer a aj ine casovanie ventilov ako motor s Ottovim cyklom. Takze pri rovnakom objeme musia mat rozny priemer piestov. Tak potom 130 PS a 150 PS su dost odlisne motori.

To jsi tedy pochopil částečně  špatně. Vrtání a zdvih se oproti shodnému motoru s Ottovým cyklem nemění. Jiné je  pouze časování ventilů, protože sací ventil zůstává déle otevřený, čili se prodlužuje doba komprese..........atd. viz Google.........a dosáhne se vyššího kompresního poměru a všehomožného dalšího (prý výkonu, úspory paliva, snížení emisí ...atd).

V tomto tématu ale nejde o princip Millerova cyklu ale o motor 1,5 TSI 110kW (vw EA211 evo)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorovy olej 0W-20 ano a je nepripustne michani s jinymi oleji. U klasickych strasich aut, bylo jeste pripustne, samozrejme se stejnymi specifikacemi vyrobce, michani treba 5W-40 s 5W-30. U dalsich treba 10W.

Ale zde je to nepripustne, mohlo by dojit k vyraznemu ovlivneni zivotnosti motoru :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorové oleje 0W – 20 s extrémě nízkou viskozitou jsou vhodné do mrazivých teplot, přibližně od -35 °C do 20 °C a  hodí se tak nejvíce do zimních dnů.

Předepisovat tento olej do běžného provozu považuji za šílené. Je to, bohužel, další z triků, jak snížit měrnou spotřebu paliva při úředním měření. Jsem zvědav, co na to budou říkat důvěřivci až zůstanou viset v létě na dálnici se zadřeným motorem.

Editováno: , autor: Pawouk
Odstraněna citace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani bych neřekl, je to jiná konstrukční řada a ani ten olej nebude vždy tak úplně stejný, viz manuál - pro interval výměny 15 000 km je předepsaná norma VW 502 00. Najdeš v ní i 0W20? A to by myslím ke Kodiaqu stačilo.

 

PS: Doplněna tabulka motorových olejů pro Kodiaq.

TSI.thumb.JPG.4ecc47ee26cd2f69376f9e47068b6086.JPG

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 6/27/2017 na 20:37, Pawouk napsal:

Ani bych neřekl, je to jiná konstrukční řada a ani ten olej nebude vždy tak úplně stejný, viz manuál - pro interval výměny 15 000 km je předepsaná norma VW 502 00. Najdeš v ní i 0W20? A to by myslím ke Kodiaqu stačilo.

 

PS: Doplněna tabulka motorových olejů pro Kodiaq.

TSI.thumb.JPG.4ecc47ee26cd2f69376f9e47068b6086.JPG

Mě je docela jedno jakej se tam ma lít olej, pokud ho to nebude žrát např. jako 1.8 benzín u Supa II. Je fajn že výrobce se ochrání tim že napíše do manuálu že to může vzít až Xlitrů oleje na 1000km nebo jak je to tam uvedeno, výsledkem bylo přechod z plné syntetiky na normální olej a snížení serviního intervalu. Docelá drahá sranda používat plnou syntetiku za cca 600kč litr jako palivo ;-). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 4 měsíce později...

Má tento motor na Karoqu filter pevných častíc?? V manuále sa uvádza iba pri motore vznetovom, k čomu je vyvedená aj signálka kedy sa filter vypaľuje. Ja mám najazdené zatiaľ iba cca 700km a uvedené som na benzíne nespozoroval. Niekde sa však písalo že tento motor bude mať aj DFP filter (možno neskôr). Ako to vlastne je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to za nevýhodu nepovažoval, oni až v německu zjistí že TSI motory produkuji NOxi taky, tak se strhne opět zelná histerie a bez DPF filtru nebudeš moc vjíždět do měst, to není spekulace, jen otázka času. Předpokládám tím, že lidi co si kupují auto za takové peníze s ním nejezdí jen v ČR...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...