Přejít na obsah

Převodovka - řazení 6.st.


noaid

Doporučené příspěvky

Zdravím. Mám poslední asi 2 týdny problém s řazením 6 st. -  FIII 09/2016  81kW 6st. najeto 7000km.

Při řazení 6st to jde přes zuby než se chytí a srdce krvácí. Ostatní rychlosti ok.

Nedělá to vždy. Jak jsem vypozoroval, tak až po ujetí pár km (10?), po zahřátí. A i potom ne pokaždé, někdy jednou, pak 2x v pohodě, pak 3x škrt atd. náhodně. Nejčastěji když jedu nějakou dobu na neutrál a pak přeřadím na 6.

Volal jsem do servisu, asi synchro. Ale termín je až za 3 týdny (dovolené), jenže za týden jedu na dovču já. Tak se ptám, je to nebezpečné s tím autem jezdit? Může se stát něco horšího? Stalo se to už tady někomu?

Co bych měl vše vyzkoušet abych měl pro technika co nejvíce informací? Protože se to neděje pořád, tudíž těžko předvádí.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, noaid napsal:

Jasně ten meziplyn při řazení dolů dává smysl. Dvojím vyšlápnutím myslíš 2x sešlápnout? To jsem někdy dělal, možná to byl důvod, proč se to někdy chytlo dobře. Zkusím. V pátek jsem objednaný, doufám, že se to projeví.

 

"meziplyn" je obecný termín pro řazení přes neutrál (rychlost - spojka - neutrál - spojka - rychlost) a plyn se prošlapuje při řazení dolu (převodovka v neutrálu) - nicméně i tak se tomu stále říká řazení s meziplynem. Kdo někdy jezdil s náklaďákem, tak to zná.

Pokud se řazení zlepšuje po prostém našlapání spojky (tedy aniž by se měnily rychlosti), tak je spojka zavzdušňená.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za názory.

To s těmi táhly jsem už taky někde četl, taky může být i špatné mazání (servisák se zmiňoval), no uvidíme.

Dost mne to štve, nové auto si člověk kupuje aby neměl problémy, s předchozí 20 let starou feldou jsem přitom chodil do servisu jednou za pár let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem nasraný jak alík. V jednom servise nástup na opravu za 3 týdny, v jiném za 2 týdny s tím, že jako záruční oprava to bude nejméně na další 2-3 týdny bez auta. Zrovna na dovolenou. 

V dalším jsem byl dnes. Prý se závada neprojevila, a to si vyjeli na 40 km výlet. Asi se s tím nechtěli párat.Tak jsem to odpoledne okamžitě předvedl na první pokus a několikrát za sebou, a prý to špatně řadím, prý pomalu. Zajímavé, že jen poslední 2-3 týdny, předchozích 8 měsíců  a 30 let předtím jsem asi řadil správně. A jen když je auto zahřáté tak řadím špatně, nikdy ne ráno cestou do práce. Na všech jiných autech vč. firemního Rapida 81kw/6st (stejný motor a převodovka) taky žádný problém. Jen na svém vlastním autě asi neumím řadit.

Vůbec nevím, co mám dělat...když s tím budu jezdit dál, tak se ta převodovka odrovná úplně.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...
  • o 2 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

Ahoj stava sa mi ze občas ťažšie ide do 2ky  a do 4ky . nejde cez zuby ale tak sa trochu prieci než zaskoci . može byť že treba to dať zostelovať ? samozremze s tym pojdem do servisu len chcem vediet ci ste nemali niekto rovnaky problem. je to 1,0 tsi 6st. manual

Editováno: , autor: m.a.r.e.k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...