Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Tak tlumice vymeneny. Zezadu nyni krasne ticho i po prejezdu nerovnosti. Diky za rady!

:) jojo, ten pocit znam. Mimochodem mi ty vadny a prilis tvrdy tlumice prispely spolu s castou jizdou s prazdnym autem k rychlymu poskakani zadnich pneu ... ale to uz jsem se ani na zaruku nesnazil uhrat.

  • 3 měsíce později...

Mám taky problém myslím že skoro určitě s tlumičema. Zdají se mi že jsou tvrdší a víc mlátí než by mělo být normální. V servisu mi řekl že se dá objednat jenom podle vin a že ty nové budou úpně stejné jako ty co tam mám. Stejně tvrdé a hlučné. Je možný že tlumič objednaný dnes  pod stejným číslem dílu může mít jiný vlastnost než ten z fabriky ? nebo je to fakt na chlup stejný ? jde mi o to jestli to má cenu vůbec riskovat ... nebo jestli je tu šance na zlepšení i když to číslo dílu bude stejné ...  

  • 1 rok později...

Chlapi, potřeboval bych pomoci s radou.

Debatovali jsme v práci s kolegou, který má dá se říci stejnou Octávku jako já (O3 Combi, 1,6TDI 77kW, on RV 2014 já 2015).

Říkal mi že ta zadní kliková náprava je fakt hrozná že to mlátí jak prase při projetí sebemenší nerovnosti. Tak jsem na něj hleděl že až takových projevů si opravdu nevšímám (samozřejmě klikovka má své limity). Tak jsme tu jeho jeli projet a já se opravdu nestačil divit.

Při přejetí sebemenšího hrbolku na cestě cyklické rány od podvozku (asi zezadu, ale je to blbě poznat). Když jsme to vzali tady u nás na cestu která je jedna záplata vedle druhé, bouchalo to neustále.

Když jsme se pak vrátili a jeli tu samou trasu s mým autem, nestačil se divit, že může i na hrbolech být ticho.

Dle toho projevu že to na každém hrbolku několikanásobně bouchne to budou patrně tlumiče a nejspíš zadní. Koukal jsem navíc na jeho zadní kola a měl je pěkně oploškované. Prý ale neví zda předtím ta kola byla na předku nebo na zadku, protože dozadu je obul letos sám.

 

A můj dotaz tedy zní. Zaměřit se jen na zadní tlumiče, kde je asi pravděpodobnost větší, nebo ty samé projevy může mít i přední a vyměnit je tedy nutné všechny? Jeho auto má lehce přes 200 tisíc. Ještě jeden poznatek, když při cestě po tankodromu byť jen mírně přibrzdil, bouchání zmizelo. To si ale nedokážu vysvětlit proč.

 

Jsem si tak říkal že až se taky dostanu se svým autem na hranici 200 tisíc km, tak se asi mám taky na co těšit. Ale tak zase tlumiče jsou jen spotřebák a řada lidí je mění už mnohem dříve.

Môžu byť kľudne v prdeli zadne tlmiče ja som svoje takisto vymenil lebo pri jazde  po zlej ceste sa mi ozývalo zo zadu búchanie tak som sa naložil do kufra ,kolega šoferoval po tankodrome a ja som počúval.Po výmene je pokoj.Menil som ich pri 185 tkm.Je tu o tom na fore niekde topic ,ktorý o tom pojednáva.Podotýkam že staré tlmiče neboli mastné ani vytečené .

Ty jeho tlumiče také netečou. Díval jsem se na stav mých a jeho a takhle od pohledu nejde poznat rozdíl. Asi už ale můžou mít pryč plyn i když tam kapalina stále je.

pokud bouchání zmizelo při brždění, vlivem přenosu sil se vymezily vůle na podvozku a vylágrované uložení nápravy ztichlo - tam bych hledal příčinu.  Kaýdopádně při 200. tisíc, pokud tam jsou původní tlumiče, automaticky bzch je teda vyměnil.

Asi bude potřeba to ještě jednou projet a vyzkoušet jak metodu "poslouchání v kufru", tak si pohrát i s tím bržděním. Pokud to bouchání bude mizet při ručce, je to jasně něco na zadku. Nevím zda by to reagovalo třeba na vymlácené horní uložení tlumiče. Pokud to bude mizet jen při brždění pedálem, tak to bude vpředu.

Každopádně to mizelo i při lehoučkém přibrždění (jako by to dělaly vyčvachtané třmeny na brzdách)

 Zbyšek píše že má vlečku a ja by som u tohto typu nápravy nepredpokladal nejaké opotrebenie čo sa týka jej zavesenia aj keď teoreticky by mohli byť vybité silentbloky čo je na tie km si myslím skoro ale možno sa mýlim.

Ano, má tam vlečnou nápravu stejně jako mám já na své. Jsou to v podstatě totožná auta kromě detailů ve výbavě a roku výroby. Je to jen slabá nafta 77kW, tedy žádný multilink a žádné velké možnosti na zadku k vůlím (silentbloky klikovky, stabilizátor, horní uložení tlumiče, tlumič samotný).

Ty zadní silentbloky na klikovce nevím, co jsem tak koukal na svou když jsem přezoval na jaře kola, tak mi přijde že třeba proti předchozí O1 jsou na O3 výrazně větší, tak snad něco vydrží (O1 jsem prodával pryč s více jak 250tkm a byly dobré).

 

Otázka je zda to opravdu dělá zezadu. To musíme vyzkoušet, protože ty zvuky se tak blbě rozléhají po celém autě, že to sice člověku připadá z 99% zezadu, ale nemusí to tak být.

Sám vím jak jsem na své O3 hledal kde něco chrastí vzadu nebo u spolujezdce a nakonec to byly blbé brýle v horní přihrádce. Takže když se tam objeví nějaký zvuk co tam nepatří, rozléhá se to hned po celém autě, o to víc pak v našich kombících.

 

Upraveno od ZbyšekSU

stejný problém, stejné bouchání a vyřešily to zadní nové tlumiče. Na první pohled vypadaly bez závady, ale když se vyndaly, tak krom toho, že se vůbec nevracely, tak šly stlačit rukou.

Vyndej je a prověř, není to nic na dlouho.

Áno ono aj tie zjazdené plôšky nasvedčujú zlú funkciu tlmičov

Sice na Superbu, ale měl jsem totálně KO tlumiče a jen na jednom byly stopy mastnoty. A při drsném zacházení můžou kleknout i mnohem dřív než po 200 tis., já je měnil na ojetině po cca 65 tis. km

 

Po 200 tis. bych měnil všechny čtyři bez jakéhokoli dalšího zkoumání.

Upraveno od bojler

@Devil... nad tou kontrolou zadních tlumič jsem také včera přemýšlel. Když jen vyndám spodní šroub a nechám je ještě viset na horním uložení, musí jít krásně vidět jestli jdou lehce stlačit + nevracejí se = jsou v háji. Takže i se zvednutím auta otázka max. půl hodinky se vším všudy a budeme vědět jak na tom jsme.

Každopádně je asi pravda že po 200tkm si to asi zaslouží i předek.

 

Ještě dotaz chlapi: viděl už jste někdo oskákané (oploškované, neboli pilovité) pneu na přední nápravě, nebo je to doménou čistě jen zadních náprav, kde je menší zatížení a více si tak odskakuje od cesty? Stále mi totiž v hlavě hlodá, zda je chyba opravdu jen v zadku.

Upraveno od ZbyšekSU

@ZbyšekSU přesně jak říkáš, máš to za chvilku a budeš vědět na čem jsi a pokud jsou na autě stále původní tlumiče, tak si výměnu zaslouží. Mám též načaté přední, ale ještě chvíli musí vydržet, zvládly 200tis km

Přidám zde test tlumičů, který proběhl na mé OIII 1.6TDI 85kW v rámci servisní prohlídky. Najeto 43tis.km. a přední tlumiče jsou na 60%, což mě trochu znepokojilo.

IMG_0645.jpg

@LukášCBR Je otázka jak jsou tyto testy vypovídající. Tak jak už zde na fóru upozorňoval někdo kdo prodává tyto testovací stolice, je to strašně závislé na nahuštění pneu, stavu zbytku pružných částí náprav a ve většině případů to tak řekne o tlumičích samotných naprostý nesmyls. Je to spíše jen pro oblbnutí zákazníka aby si rychle v servisu koupil nové tlumiče, ač jsou ještě zdravé. Jenže to by musel člověk vždy vyndat tlumiče, dát je samotné na testovací stolici a změřit, což je nereálné.

ZbyšekSU> Co se týče těchto měřících stolic, tak jsem naprostý laik. Já nic měnit ve 43tis.km nehodlám, to mě ani nenapadne, ale jen mě to překvapilo. Každopádně díky za vysvětlení[emoji106]

 

 

Olej ,palivo, doštičky sem tam umyť a povysávať a voziť,voziť:palec2: sa

@LukášCBR Což o to, já se v těch měřících stolicích také nevyznám. Jen píšu to co tu někdo psal (nevzpomenu si na jméno). A z hlediska selského rozumu to smysl dává, protože samotný tlumič to nezkontroluje, navíc když to dokonce haní někdo kdo samotné ty přístroje prodává.

Voľakedy bol na to jednoduchý test: opakovane zatlačilo sa na karosériu nad daným tlmičom a auto sa rozhojdalo - ak sa následne auto hojdať prestalo, tlmič bol dobrý, ak sa hojdalo ďalej - tlmič v háji.

Len neviem ako teraz, trebárs či by pri rozhojdávaní neodpadol blatník alebo také niečo...

Nefunguje to. Zkousel jsem na Superbu a i pres vylagrovane tlumice se ani nezhoupl.

Tak jsem dnes na tom autě zkoušel zadní tlumiče dvěma způsoby a moc chytrý z toho nejsem.

Jednak jsem se nechal svézt chvilku na zadních sedačkách a potom dokonce v kufru, abych poslechl, zda je to opravdu mlácení zezadu, nebo odkud, ale skoro to nedělalo. Možná bylo na vině právě to, že jsem zadek zatížil svými skoro 80 kily, ale stejná trasa jako minule (nejhorší cesta v okolí) a nic moc slyšet nebylo. Jen teda musím říct že u kombíku v kufru je docela solidní hluk. Chudáci psi co tam u někoho jezdívají.

 

Dále jsem tedy postupně obě strany povolil na spodním šroubu v ramenu kyvné nápravy a zkusil za tlumiče uchycené v horním uložení jak zatahat, tak zatlačit. Proti novému tlumiči (který jsem už nějaký ten rok neměl v ruce) bych řekl že jsou výrazně měkčí, protože jsem je jednou rukou v pohodě dokázal promáčknout a nějaká velká zpětná síla se nekonala. Dokonce v úplném počátku tlačení (vysunutí z ramene) je lze promáčknout i samotným palcem, pak už trochu odpor narůstá a je potřeba zabrat celou rukou. Tak jako tak ale stačí jedna ruka, abych je stlačil a nějak zvlášť se u toho nenadřu.

 

Protože nebyly evidentně ani naprosto měkké, nebo naopak tvrdé, tak těžkou soudit jak moc jsou po smrti. Tak teď nevím jestli mu je vyměnit nebo ne, aby se pak nedivil, že vyhodil 7 tisíc a nic se nezměnilo a mlátí to dál.

 

Přikládám dvě videa, ale není to moc říkající.

144662519_IMG_23791.thumb.jpg.f9788c84b0b85fde4e34b4a931475c9a.jpg

 

 

Tak na spatnu silu je tam podla mojho nazoru pruzina. Tlmic sluzi nato, aby pruzinu utlmil, teda aby navrat do plneho zdvihu nebol taky razantny a aby auto neskakalo. 

To určitě ano, ale měl by se sám bez nějaké pomoci i vracet. Videa ale neměla ukazovat jestli se vrací, ale jak jdou stlačit. Tlačeno jednou rukou co to šlo.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.