Jump to content

Tlumiče


Neonik

Recommended Posts

Dnes som sa tomu trošku venoval a pozerám že na moje auto je k dispozícií čo sa týka tlmiča normálnych značiek, buď KYB alebo Originál, (Pozeral som to na Škoda diely.sk) Pružiny sú buď Borsehung a Lesjöfors.. Originál pružinu isto nie, tá cena je šialená a výdrž fakt že nič moc. V mojom prípade rozmýšľam kombináciu tlmič KYB a ????? :D Jedine čo som našiel od Sachs na moje auto, je pružina, len na inej stránke (GAFA).

Link to comment
Share on other sites

zrejme to budu muset resit taky .. 88 tisic a predni tlumice jsou  po postech pekne od oleje.  Dal bych tam originaly, ale docela me udivuje, ze po obecnych zkusenostech na jejich kvalitu po par tisicich, je tam nekdo opakovane chce. Za sebe muzu rict, ze  vytekly tlumice v 90 tisicich jsou u me docela prekvapenim, protoze takhle malo me zatim zadny nevydrzely. 

Link to comment
Share on other sites

Rozhodně bych originál nekupoval.

Vyndal jsem ven originální tlumiče ve 120K když vytekli, tlumič z fabriky vyrobil sachs. Dal jsem zase sachs a jsem spokojen za čtvrtinu ceny o proti originálu a sedí/tlumí lépe než vyteklé originály. Komfort horší než u originálu taky není.

Edited by informator
Link to comment
Share on other sites

Nakoniec som objednal tlmiče KYB, pružiny a prachovka + doraz Sachs, horne uloženie SKF (Škoda diely.sk). Dnes sa mi podarilo pekne vymeniť ľavú stranu, pôvodná pružina praskla asi kvôli poškodeniu laku, bola celá hrdzavá.

Ale k veci, pustil som sa aj do pravej strany, len skončil som pri povolovaní matice na tyčke stabilizátora, pár závitov prekrútil a nejde už ani bohovo. Vzdáva to aj ten tisíc hrán čo slúži proti prekrúcaniu. Máte nejaké finty ako demontovať tú maticu nejako inak? Či už len odrezať?

 

Díky

Link to comment
Share on other sites

U těch kostí se vyplatí zachránit původní matky. Pokud je teda už někdo někdy nevyměnil za obyčejné co bývají s novýma kostma. Úplně nejhorší když mají tu silonovou pojistku proti povolení. Pěkně ty staré projet závitníkem, pak jdou kdykoliv povolit. Třeba když je třeba měnit pružinu, nebo když ta nová kost nic nevydrží atd . 

Link to comment
Share on other sites

doporučuji prohřát matici kosti horkovzdušnou pistolí , pak stříknout závit olejem, opravdu jen závit , a pak otáčku povolit, dotáhnout, a opakovat. Mě to šlo povolit. Pokud jsou na autě kosti již nějakej rok a auto stojí  pořád venku , tak to nemusí zabrat, ale za zkoušku to stojí. 

Link to comment
Share on other sites

Kosti jsem prozatím na každém autě, teda aspoň jednu musel vždycky řezat. Jak se vymačká pouzdro, nebo ta kulička, tak se to protáčí a nejde to jinak. Kdysi tam byly plošky na tenký klíč, ten mám ještě někde v garáži. Ta dírka na imbus je vynález za všechny prachy. Je to nejspíš jen na montáž, ať to jde dotáhnout. 

Link to comment
Share on other sites

Za mňa kyb sú nepoužiteľné tlmiče, ak chceš z auta motokáru tak nech sa páči. 

Univerzálne tlmiče nikdy nebudú fungovať ako origo. 

Idu od Octavie 1.0tsi až po Kodiaq rovnaké. 

Link to comment
Share on other sites

Zatiaľ som prešiel po výmene asi len 40km a nepríde mi to ako motokára. S tými pôvodnými to bolo o dosť horšie, ale to bolo asi tým že jeden bol už KO a druhý pred KO :D

Len ma trošku štve jedna vec, volant mám pri jazde rovno trošičku vytočený vpravo (auto neťahá do žiadnej strany). S čapom riadenia som nerobil nič. Čo myslíte že by to mohlo byť? Na geometriu sa ešte len chystám, ale neviem či sa po nej vyrieši tento problém..

 

Díky :)   

Link to comment
Share on other sites

ak sa kayaba nezlepšila teraz poslednu dobu tak je to total hnoj tvrdy nefunkcny ..ja to roky nemontujem a ani nebudem uz takze mozno nieco zmenili

 

ulozenie treba origo , tie nahrady vrzgaju ako stara postel 

Link to comment
Share on other sites

Taky záleží na jaké auto se to kupuje. Dával jsem to na Suzuki kde to fungovalo minimálně stejně dobře jak originál.

Dával jsem 50mm přední tlumiče na ovci kde to bylo jak trakař a taky jsem měl možnost porovnat montáž na ovci kde byla zesílená náprava a 55mm tlumiče a kyb světe div se lepší než původní originál...

Bude to tak asi jako se vším. Už jsem viděl nekvalitní kotouče ATE a vyteklé sachs tlumiče po 15K km.

Značka a cena už dnes bohužel neznamená kvalitu.

Edited by informator
Link to comment
Share on other sites

Tak jsem se musel vrhnout do Předního tlumiče, praskla pružina a týden ježdění , jak v tanku. No 356 tis na Octuli, dobrý. Měl jsem strach, že budu muset řezat matici tyčky  stabíku, ale po onom zahřátí pistolí šla  úplně nádherně dolů. Zato jsem musel řezat jeden šroub u horního uložení. U všech rodinných aut dávám Bilsteiny B4 , dal jsem pružinu Sachs a uložení SKF. U mně B4 jsou dobrá kvalita za rozumnou cenu. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Na oklávku III s původními tlumiči i pružinami (jednou zadní prasklou a svařenou) chystám toto:

nesnížené pružiny Eibach ERL, nesnížené tlumiče Bilstein B6 a nové silentbloky na multilinku. Vše přesně na můji oktávku.

Snížené podvozky nepovažuji za vhodné, protože nejde o sportovní vůz. Chci zacovat pohodlí, ale zlepšit jízdní vlastnosti. To je vše.

Link to comment
Share on other sites

-> Casy: B4 jsou skvělé, ale snížené. Nové B6 jsou obdobné charakteristiky, tedy progresivní účinek, ale nesnížené.

-> suri: Kotouče ATS jsou OK, mám je na Afách a naprosto v pohodě. Nic jiného než brzdy od ATS neberu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...