Neonik Vloženo 7. Srpen 2017 Autor Sdílet Vloženo 7. Srpen 2017 Tak tlumice vymeneny. Zezadu nyni krasne ticho i po prejezdu nerovnosti. Diky za rady! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nixberg Vloženo 7. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2017 jojo, ten pocit znam. Mimochodem mi ty vadny a prilis tvrdy tlumice prispely spolu s castou jizdou s prazdnym autem k rychlymu poskakani zadnich pneu ... ale to uz jsem se ani na zaruku nesnazil uhrat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Greeg Vloženo 15. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2017 Mám taky problém myslím že skoro určitě s tlumičema. Zdají se mi že jsou tvrdší a víc mlátí než by mělo být normální. V servisu mi řekl že se dá objednat jenom podle vin a že ty nové budou úpně stejné jako ty co tam mám. Stejně tvrdé a hlučné. Je možný že tlumič objednaný dnes pod stejným číslem dílu může mít jiný vlastnost než ten z fabriky ? nebo je to fakt na chlup stejný ? jde mi o to jestli to má cenu vůbec riskovat ... nebo jestli je tu šance na zlepšení i když to číslo dílu bude stejné ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 Chlapi, potřeboval bych pomoci s radou. Debatovali jsme v práci s kolegou, který má dá se říci stejnou Octávku jako já (O3 Combi, 1,6TDI 77kW, on RV 2014 já 2015). Říkal mi že ta zadní kliková náprava je fakt hrozná že to mlátí jak prase při projetí sebemenší nerovnosti. Tak jsem na něj hleděl že až takových projevů si opravdu nevšímám (samozřejmě klikovka má své limity). Tak jsme tu jeho jeli projet a já se opravdu nestačil divit. Při přejetí sebemenšího hrbolku na cestě cyklické rány od podvozku (asi zezadu, ale je to blbě poznat). Když jsme to vzali tady u nás na cestu která je jedna záplata vedle druhé, bouchalo to neustále. Když jsme se pak vrátili a jeli tu samou trasu s mým autem, nestačil se divit, že může i na hrbolech být ticho. Dle toho projevu že to na každém hrbolku několikanásobně bouchne to budou patrně tlumiče a nejspíš zadní. Koukal jsem navíc na jeho zadní kola a měl je pěkně oploškované. Prý ale neví zda předtím ta kola byla na předku nebo na zadku, protože dozadu je obul letos sám. A můj dotaz tedy zní. Zaměřit se jen na zadní tlumiče, kde je asi pravděpodobnost větší, nebo ty samé projevy může mít i přední a vyměnit je tedy nutné všechny? Jeho auto má lehce přes 200 tisíc. Ještě jeden poznatek, když při cestě po tankodromu byť jen mírně přibrzdil, bouchání zmizelo. To si ale nedokážu vysvětlit proč. Jsem si tak říkal že až se taky dostanu se svým autem na hranici 200 tisíc km, tak se asi mám taky na co těšit. Ale tak zase tlumiče jsou jen spotřebák a řada lidí je mění už mnohem dříve. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 Môžu byť kľudne v prdeli zadne tlmiče ja som svoje takisto vymenil lebo pri jazde po zlej ceste sa mi ozývalo zo zadu búchanie tak som sa naložil do kufra ,kolega šoferoval po tankodrome a ja som počúval.Po výmene je pokoj.Menil som ich pri 185 tkm.Je tu o tom na fore niekde topic ,ktorý o tom pojednáva.Podotýkam že staré tlmiče neboli mastné ani vytečené . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 Ty jeho tlumiče také netečou. Díval jsem se na stav mých a jeho a takhle od pohledu nejde poznat rozdíl. Asi už ale můžou mít pryč plyn i když tam kapalina stále je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 pokud bouchání zmizelo při brždění, vlivem přenosu sil se vymezily vůle na podvozku a vylágrované uložení nápravy ztichlo - tam bych hledal příčinu. Kaýdopádně při 200. tisíc, pokud tam jsou původní tlumiče, automaticky bzch je teda vyměnil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 Asi bude potřeba to ještě jednou projet a vyzkoušet jak metodu "poslouchání v kufru", tak si pohrát i s tím bržděním. Pokud to bouchání bude mizet při ručce, je to jasně něco na zadku. Nevím zda by to reagovalo třeba na vymlácené horní uložení tlumiče. Pokud to bude mizet jen při brždění pedálem, tak to bude vpředu. Každopádně to mizelo i při lehoučkém přibrždění (jako by to dělaly vyčvachtané třmeny na brzdách) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 Zbyšek píše že má vlečku a ja by som u tohto typu nápravy nepredpokladal nejaké opotrebenie čo sa týka jej zavesenia aj keď teoreticky by mohli byť vybité silentbloky čo je na tie km si myslím skoro ale možno sa mýlim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 (editace) Ano, má tam vlečnou nápravu stejně jako mám já na své. Jsou to v podstatě totožná auta kromě detailů ve výbavě a roku výroby. Je to jen slabá nafta 77kW, tedy žádný multilink a žádné velké možnosti na zadku k vůlím (silentbloky klikovky, stabilizátor, horní uložení tlumiče, tlumič samotný). Ty zadní silentbloky na klikovce nevím, co jsem tak koukal na svou když jsem přezoval na jaře kola, tak mi přijde že třeba proti předchozí O1 jsou na O3 výrazně větší, tak snad něco vydrží (O1 jsem prodával pryč s více jak 250tkm a byly dobré). Otázka je zda to opravdu dělá zezadu. To musíme vyzkoušet, protože ty zvuky se tak blbě rozléhají po celém autě, že to sice člověku připadá z 99% zezadu, ale nemusí to tak být. Sám vím jak jsem na své O3 hledal kde něco chrastí vzadu nebo u spolujezdce a nakonec to byly blbé brýle v horní přihrádce. Takže když se tam objeví nějaký zvuk co tam nepatří, rozléhá se to hned po celém autě, o to víc pak v našich kombících. Editováno: 21. Květen 2019, autor: ZbyšekSU Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Devil... Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 stejný problém, stejné bouchání a vyřešily to zadní nové tlumiče. Na první pohled vypadaly bez závady, ale když se vyndaly, tak krom toho, že se vůbec nevracely, tak šly stlačit rukou. Vyndej je a prověř, není to nic na dlouho. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 Áno ono aj tie zjazdené plôšky nasvedčujú zlú funkciu tlmičov Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 (editace) Sice na Superbu, ale měl jsem totálně KO tlumiče a jen na jednom byly stopy mastnoty. A při drsném zacházení můžou kleknout i mnohem dřív než po 200 tis., já je měnil na ojetině po cca 65 tis. km Po 200 tis. bych měnil všechny čtyři bez jakéhokoli dalšího zkoumání. Editováno: 21. Květen 2019, autor: bojler Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 22. Květen 2019 Sdílet Vloženo 22. Květen 2019 (editace) @Devil... nad tou kontrolou zadních tlumič jsem také včera přemýšlel. Když jen vyndám spodní šroub a nechám je ještě viset na horním uložení, musí jít krásně vidět jestli jdou lehce stlačit + nevracejí se = jsou v háji. Takže i se zvednutím auta otázka max. půl hodinky se vším všudy a budeme vědět jak na tom jsme. Každopádně je asi pravda že po 200tkm si to asi zaslouží i předek. Ještě dotaz chlapi: viděl už jste někdo oskákané (oploškované, neboli pilovité) pneu na přední nápravě, nebo je to doménou čistě jen zadních náprav, kde je menší zatížení a více si tak odskakuje od cesty? Stále mi totiž v hlavě hlodá, zda je chyba opravdu jen v zadku. Editováno: 22. Květen 2019, autor: ZbyšekSU Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Devil... Vloženo 22. Květen 2019 Sdílet Vloženo 22. Květen 2019 @ZbyšekSU přesně jak říkáš, máš to za chvilku a budeš vědět na čem jsi a pokud jsou na autě stále původní tlumiče, tak si výměnu zaslouží. Mám též načaté přední, ale ještě chvíli musí vydržet, zvládly 200tis km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 22. Květen 2019 Sdílet Vloženo 22. Květen 2019 Přidám zde test tlumičů, který proběhl na mé OIII 1.6TDI 85kW v rámci servisní prohlídky. Najeto 43tis.km. a přední tlumiče jsou na 60%, což mě trochu znepokojilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 22. Květen 2019 Sdílet Vloženo 22. Květen 2019 @LukášCBR Je otázka jak jsou tyto testy vypovídající. Tak jak už zde na fóru upozorňoval někdo kdo prodává tyto testovací stolice, je to strašně závislé na nahuštění pneu, stavu zbytku pružných částí náprav a ve většině případů to tak řekne o tlumičích samotných naprostý nesmyls. Je to spíše jen pro oblbnutí zákazníka aby si rychle v servisu koupil nové tlumiče, ač jsou ještě zdravé. Jenže to by musel člověk vždy vyndat tlumiče, dát je samotné na testovací stolici a změřit, což je nereálné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 22. Květen 2019 Sdílet Vloženo 22. Květen 2019 ZbyšekSU> Co se týče těchto měřících stolic, tak jsem naprostý laik. Já nic měnit ve 43tis.km nehodlám, to mě ani nenapadne, ale jen mě to překvapilo. Každopádně díky za vysvětlení[emoji106] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 22. Květen 2019 Sdílet Vloženo 22. Květen 2019 Olej ,palivo, doštičky sem tam umyť a povysávať a voziť,voziť sa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 22. Květen 2019 Sdílet Vloženo 22. Květen 2019 @LukášCBR Což o to, já se v těch měřících stolicích také nevyznám. Jen píšu to co tu někdo psal (nevzpomenu si na jméno). A z hlediska selského rozumu to smysl dává, protože samotný tlumič to nezkontroluje, navíc když to dokonce haní někdo kdo samotné ty přístroje prodává. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stafa Vloženo 22. Květen 2019 Sdílet Vloženo 22. Květen 2019 Voľakedy bol na to jednoduchý test: opakovane zatlačilo sa na karosériu nad daným tlmičom a auto sa rozhojdalo - ak sa následne auto hojdať prestalo, tlmič bol dobrý, ak sa hojdalo ďalej - tlmič v háji. Len neviem ako teraz, trebárs či by pri rozhojdávaní neodpadol blatník alebo také niečo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 24. Květen 2019 Sdílet Vloženo 24. Květen 2019 Nefunguje to. Zkousel jsem na Superbu a i pres vylagrovane tlumice se ani nezhoupl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 26. Květen 2019 Sdílet Vloženo 26. Květen 2019 Tak jsem dnes na tom autě zkoušel zadní tlumiče dvěma způsoby a moc chytrý z toho nejsem. Jednak jsem se nechal svézt chvilku na zadních sedačkách a potom dokonce v kufru, abych poslechl, zda je to opravdu mlácení zezadu, nebo odkud, ale skoro to nedělalo. Možná bylo na vině právě to, že jsem zadek zatížil svými skoro 80 kily, ale stejná trasa jako minule (nejhorší cesta v okolí) a nic moc slyšet nebylo. Jen teda musím říct že u kombíku v kufru je docela solidní hluk. Chudáci psi co tam u někoho jezdívají. Dále jsem tedy postupně obě strany povolil na spodním šroubu v ramenu kyvné nápravy a zkusil za tlumiče uchycené v horním uložení jak zatahat, tak zatlačit. Proti novému tlumiči (který jsem už nějaký ten rok neměl v ruce) bych řekl že jsou výrazně měkčí, protože jsem je jednou rukou v pohodě dokázal promáčknout a nějaká velká zpětná síla se nekonala. Dokonce v úplném počátku tlačení (vysunutí z ramene) je lze promáčknout i samotným palcem, pak už trochu odpor narůstá a je potřeba zabrat celou rukou. Tak jako tak ale stačí jedna ruka, abych je stlačil a nějak zvlášť se u toho nenadřu. Protože nebyly evidentně ani naprosto měkké, nebo naopak tvrdé, tak těžkou soudit jak moc jsou po smrti. Tak teď nevím jestli mu je vyměnit nebo ne, aby se pak nedivil, že vyhodil 7 tisíc a nic se nezměnilo a mlátí to dál. Přikládám dvě videa, ale není to moc říkající. IMG_2385.mp4 IMG_2384.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misor1994 Vloženo 26. Květen 2019 Sdílet Vloženo 26. Květen 2019 Tak na spatnu silu je tam podla mojho nazoru pruzina. Tlmic sluzi nato, aby pruzinu utlmil, teda aby navrat do plneho zdvihu nebol taky razantny a aby auto neskakalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 27. Květen 2019 Sdílet Vloženo 27. Květen 2019 To určitě ano, ale měl by se sám bez nějaké pomoci i vracet. Videa ale neměla ukazovat jestli se vrací, ale jak jdou stlačit. Tlačeno jednou rukou co to šlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.