Přejít na obsah

Spotřeba paliva 1.0 TSI


rowz

Doporučené příspěvky

Když se sejde odchylka počítadla a měření PP s nepřesností vstupních údajů a jinými vlivy tak výsledek je orientační spotřeba a ne laboratorní měření.

Co tak ještě řešit letní a zimní odchylku? 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak jak říkáš, teplotní změna objemu paliva je další proměnná. Všechno jsou to jen orientační měřidla, ale občas to výrobce svádí přikrášlit měření spotřeby směrem dolů. Málokterý novinář si dá tu práci s ověřováním údajů a recenze pak dopadnou lépe. Dřív se takhle bojovalo i s údaji na tachometru, ale to bohužel rošíření GPSek + info radarů trochu kazí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě že jen orientační a rychlostní údaje dle gps je jinde. Někteří spořivci tady předvádí parádní spotřeby při 110 na dálnici a to je fakt k smíchu, nebo už k pláči? Prakticky se plouží po dálnici cca 100 km/h.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A o to právě jde. Já dělal "měření" na FIII a OIII, oboje tedy 1.2 81kw a stále jsem se divil, proč ta OIII jezdí stejně trasy o 0,3l/100 méně. Vysvětlení se báli po tom co jsem vynuloval spotřeby a po 5tis km v porovnání s dotankování FIII ukazuje o 1dcl více, OIII zase o 4dcl spotřebu zlepšuje. S Rapidem 1.0 81kw jsem toto zkoušel jen na cca 1000km a výsledek byl, spotřebu auto přikrášluje o 0,45l (všechny auta na předepsaných kolech R16, letní pneu z výroby).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reálná spotřeba se může lišit, ale na sledování trendu to stačí. Podle excel. tabulky je realná spotřeba u mě větší o 0,2 l, než ukazuje PC, najeto cca 9 tis. Se spotřebou jsem s Rapidem 81 kW fakt spokojený. Nájezd na nádrž 1000 km mi přijde fajn. Od června je to včetně jízd s vozíkem a dovolená na Šumavě s rodinou. 

S Yarisem 1,33 75 kW, najeto 60 tis., tam to bylo v průběhu roku od 5,8 do 6,3l. 

 

8E8A43E1-D80B-430F-8F6F-03E4FE4C5769.jpeg

Editováno: , autor: Ondraj73
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to hodně zajímá v porovnání právě s tím Yarisem. Atmosféra trochu promine těžší nohu na plynu, u TSI je to dost zásadní věc. Ze začátku jsem myslel, že na spotřebu u TSI mají daleko větší vliv otáčky. Jak už jsem tu psal, většinou jsou otáčky 2,5-3 tis, občas podle situace, hlavně když motor není v zátěži, tak klidně i 2 tis. Řazení na 3,5 až 4. Velká výhoda je, že v tomto režimu není motor provozovaný v problematickém pásmu otáček, jde jsou vibrace. No a pak může mít člověk lehčí nohu.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Troska ot. Ale ja na 1,4 63kw ibize viem zajazdit do prace za 4,6l a z prace za 4,2l.(samozrejme jazda bez klimi) Na jednu nadrz mam celkovu spotrebu 5,2. (Obcas jazda v meste obcas klima) Ale je pravda ze po ceste do prace mam jeden a pol kopca a jazdu obchvatom mesta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jak jezdim krátké trasy. Max do 10 km většinou, tak ji taky nezapinam, jen na delší cesty. Každopádně ani s vyplou klimou se na tohle nedostanu, pokud jedu plynule bez kopců a všechno je naprosto ideální, tak jedu kolem 4.7 až 5 litrů. Průměr mám 5.8. (1.2 TSI). Tohle snad musí být 40km z kopce ?

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klid, netahat sem jiné motory (dovolím si jedno OT - tohle v pohodě za určitých podmínek zvládnu i s OIII 1.4 TSI, tak proč by to nešlo s tímto motůrkem a menším autem), a o výše uvedených spotřebách si myslet svoje. V těchto tématech to obvykle ani jinak nejde, když nevíme kde a za jakých podmínek to bylo. K přesnosti PP - dříve byla možná korekce pomocí diagnostiky, existuje ještě ta možnost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokud jsem sledoval a evidoval tankování cca 5x plná nádrž tak se mi údaje PP rozcházely minimálně, potom mě to přestalo bavit a je fakt, že jsem ještě climatronic na slabé TSI 1.0/70kw z jara moc nevyužíval, ale nepustit si ani teď klimu, to jste někteří fakt asi kolenovrti, soryjako.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Tak po dlouhé době jsem koukl na dlouhodobou spotřebu. Najeto 16000 a spotřeba je 6l. hodně cest mám po městě crcačky 1-4km a občas cca 1xza 14 dní (často používám Fabii) do práce přes vesnice  jedna cesta 35 km. Řekl bych, že jezdim tak normálně. Moc to neřeším. Palivo jen Verva. RL 81kw.

Editováno: , autor: Martin Z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tvoji trasu tady asi moc lidí nebude jezdit, podívej se u scaly jak to tam spořivci moc řeší. Já rád jezdím na tempo, ale v praxi není moc kde, možná tak když vyjíždím ve 3.00 ráno svou 130km trasu do práce a vracím se třeba kolem půlnoci druhý den, nebo ještě po ránu o víkendu. D1 jezdím jen 30km po rovině a motor úmysně proženu, ano spotřeba se zvedá, ale hnát ho 200km na 130km/h (gps) bych asi ani nedal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6 až 6,5 mám při své neekonomické jízdě taky, protože spotřebu a stresy jestli ušetřím 0,5L je mi fakt jedno. Skoro nikdo neřeší vnější vlivy, hustotu dopravy, počasí, profil a jestli jezdí jen v na nedělní kávičku ke tchýni přes nákup v tesku a hlavně bez klimatizace!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...