Přejít na obsah

Usazeniny v chladícím okruhu


efoun

Doporučené příspěvky

Rozbilo se mi topení, sahara a čerpadlo se rozbilo a sahara byla ucpaná nějakými cucky, následně ve škodovce zjistili, že chladící kapalina je průzračně čirá a nevypadá jako G13 a že celý chladící systém má na vnitřních stěnách nějakou usazeninu. Nyní chtějí pouze systém propláchnout a vyměnit rozbité díly. Auto servisované pouze ve škoda servisu. Systém je uzavřený a nemůže se do něj nic dostat prý. Takže nikde neví jak se mohla G13 změnit a kde se tam vzali ty usazeniny. Neměl jste někdo podobný problém? Je možné požadovat po servisu či Škodovce nějakou úhradu? Diky

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název tématu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne nechci žádné odškodné, ale celá ta oprava bude stát dost peněz. Nové topení, nové čerpadlo, pak něco za práci. Už tam to auto mám asi 10 dní, tak počítám, že si to naúčtujou. Úhradou jsem myslel to, zda se mám nějak bránit, když to po mě budou chtít všechno zaplatit. Auto jsem koupil ve škodovce a chodil jen do autorizovaného servisu dle předepsaných intervalů, předpokládám, že by měli chladící kapalinu kontrolovat a případně měnit, aby k žádnému usazování nedocházelo. Takže otázka zní, mám po nich požadovat nějakou úhradu nákladů na opravu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se tam usadilo nevedi, vedi jen ze to neni olej, cely system zkouseli natlakovat a nikde nic neunika ani neprisava. Takze tam jen asi byla spatna kapalina, ale na tu ja jsem nikdy nesahal, protoze jsem jezdil pravidelne na servis a spolehal, ze toto kontroluji oni. Jinak kapalinu co vypustili pry nebyla G13.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...

Chladící kapalina v sobě má alkalickou rezervu proti korozi způsobené jejím postupným okyselováním. Proto se taky má měnit každý dva roky - pokud to člověk nedělá a nechá ji tam výrazně dýl (třeba 8), začne zevnitř korodovat motor. Tolik teorie, těžko říct co se stalo zrovna u tebe.

 

že by autorizák neudělal servisní úkon co si nechal zaplatit? nééééé :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, sorry, to jsem plácnul blbost. Ale prej to automobilky dělají tak, že ji nadimenzujou aby těch cca 5let/150tkm vydržela a nedělala větší problémy prvnímu majiteli, a pak děj se vůle boží, u ojetiny to už není jejich problém, takže tu výměnu třeba ani nezanesou do servisního plánu.

Každopádně ono je to jako s každým servisním intervalem - je pro ideální podmínky, a speciálně u koncernu platí, že dodržovat ho do písmenka je nejlepší cesta jak si oddělat motor, takže já bych to vyměnil trošku častěji, ostatně ty tři kila za náplň nikoho nezabijou, ale řešit zkorodovanou hlavu válců už bude jiná darda.

EDIT: nechcete někdo po pěti letech změřit pH? docela by mě to zajímalo :)

Editováno: , autor: marek16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakonec to bylo přesně tak jak psal Filip Grůza, může se zeptat, kde se dá sehnat celý TPI popis? Řekli mi že se to musí celý propláchnout speciálním přístrojem pod tlakem a dvěma různými chemikáliemi. Měl jsem od toho bordelu ucpané topení a usazeniny byli v celém okruhu. Prý tam bylo něco z výroby, ale opravu si mám platit sám. Je možné v takovém případě něco požadavat zaplatit od Škodovky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nelze nijak oficiálně sehnat TPI.. Nicméně, proběhl výplach systému dvěma speciálníma látkama které odplaví veškerou nečistotu a ostatní látky co tam nemají co dělat.

 

Je vozidlo v záruce? jezdilo do autorizovaného servisu po celou dobu? pokud alespoň varianta s full servisem od AS Škoda.. tak bych to řešil dál.. Pokud ne, není šance nijak docílit náhrady.. :X 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak bych požadoval vysvětlení.. Proč když tam bylo z výrob bordel.. a auto jezdilo do AS Škoda.. kde dolívají pouze schválené tekutiny (který rozhodně není čirá.. když nepočítám destilovanou vodu) tak proč platit za JEJICH blbost..  alespoň vymoct od Škoda auto kulanci... tzn nějaké % zaplatíš ty a zbytek Škoda.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Již čekám 4 měsíce na to co vyjednají, říkali že škoda auto asi nic nedá, ale vyjednávají kolik mi přispěje servis, ale už to tvrá 4 měsíce. Auto-Poly Příbram opravdu nemohu doporučit (to mi během opravy auto odřeli a asi 2 měsíce tam stálo a nikdo nic nedělal).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

2 efoun:

Stalo se ti někdy, že by ti unikala chladící kapalina zpod uzvěru expanzní nádoby? Pokud ano, tak pak máš špatné těsnění pod hlavou. Spaliny ti unikají do chladícího okruhu, okruh tlakují a špiní ti zevnitř okruh.

Je to sice dávno a jsou to felicie, ale přesně rakovéhle projevy to mělo. Těsnění bylo odfouklé tak šikovně, že nešla voda do oleje ale plyna od chladícího okruhu. Také jsem měl lehký ubytek chladící kapaliny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 2. 8. 2018 na 12:43, efoun napsal:

Nakonec to bylo přesně tak jak psal Filip Grůza, může se zeptat, kde se dá sehnat celý TPI popis? Řekli mi že se to musí celý propláchnout speciálním přístrojem pod tlakem a dvěma různými chemikáliemi. Měl jsem od toho bordelu ucpané topení a usazeniny byli v celém okruhu. Prý tam bylo něco z výroby, ale opravu si mám platit sám. Je možné v takovém případě něco požadavat zaplatit od Škodovky?

V aktuálním čísle SM je článek o motorech TDI v OIII, kde je tento problém zmíněn. Viz tento příspěvek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Zdravím, měl jsem stejný problém. Mám Octavii 1.6 Tdi, 77 kW (2013). Tmavě hnědá chladící kapalina a bordel v nádržce. Samozřejmě mě na to můj autorizovaný servis upozornil půl roku po záruce. Pravidelně jsem tam jezdil každý rok na servis :-(

Výměna nádržky, pročištění 2x destilovanou vodou a jednou chemickým roztokem mě stálo 9 500 Kč. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono je sranda že niektoré to robia a niektoré nie vôbec , asi záleží na trasách 

 

inak preplach dvojicou prípravkov , kyslým a neutrálnym je tak na celý deň a robiť to je za trest , bordel z toho lezie aj na tretí krát stále , radiator v 99% na výmenu 

Editováno: , autor: suri.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám najeto 50k km, 2.0 TDI 135kw CUNA, toto téma jsem využil, aby dostali info i ostatní. Výroba auta 11/2014. Nechce se mi měnit pumpu, kapalina je krásně růžová, neztrácí se. Jen bych nechtěl něco podcenit. Má smysl to měnit, případně co bys doporučil ty ze své praxe? Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...