Přejít na obsah

DieselGate


Doporučené příspěvky

Dobrý den ,chtěl bych se s vámi podělit o jízdní vlastnosti auta po přehrání software ve věci dieselgate na mé 1,6 66kw cr.

Chod motoru tižší,auto zabírá spíš ve větších otáčkach,ale méně žere při vyšších otáčkach.Není to tak svižný,ale kultivovanější chod motoru s lepšímy mezery mezi řadícími rychlosti,myslím tim,kde sem už řadil čtyřku musim jet na trojku,samozřejmě podle zvuku motoru.Co vy už ste na tom byli?Myslim,že je dobré mít certifikát a známku origo softu.Chip si můžeš udělat kdykoli.

Editováno: , autor: Maryska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Vážení, podělím se i já s Vámi se zkušenostmi s přehrátím softwaru dieselgate. Začalo to před tím co jsem měl chip od dieselpower 137HP a 307NM delši dobu. Byl jsem maximálně spokojen a pro certifikaci, která je tu již zmiňovaná jsem si nechal přehrát dieselgate soft. Dostal jsem informace od nejmenovaného zdroje, že tato certifikace se zapisuje do centrálního systému, který se dá načíst kdekoliv... Certifikace, že vozidlo splňuje nové emisní normy podle tohoto programu. Co to znamená ve zkratce? No, pokud pojedete do Rakouska nebo Německa, chytnou vás a pošlou na emisní stanici pro kontrolu a načtou si, že nemáte vozidlo splňující nové dieselgatové emisní normy, tak máte problém... Tak jsem tomu aspoň rozuměl...

 

Co se týče dieselgatového softu, tak zde je popis na auto.cz a též ve světu motorů:

 

http://www.auto.cz/uprava-1-6-tdi-kvuli-servisni-akci-dieselgate-zjistovali-ma-smysl-jezdit-servisu-109936

 

 

A nyní moje porovnání s tímto článkem a zkušenosti s mou Octavii 1.6 TDI 77kw 2009, 260tis najeto.

 

Výkon vyšší:

- ano, v porovnání s kdysi původním softem před chipem ano, vyšší výkon ale za jakou cenu... Viz reakce a ovladatelnost.

 

Reakce a ovladatelnost

- horší - souhlas s článkem - ale ještě přidám slovo výrazně horší

- vše se točí kolem nesmyslného většího otevírání EGR, které výrazně otupuje reakce plynu... Aby se člověk rozjel, musí na to zkrátka šlápnout

- s origo softem byly reakce plynu výrazně lepší

- při přehrátí tohoto dieselgate softu najednou skoro v celém pásmu otáček se začalo ozývat výrazné klepání - důsledek většího otevírání EGR. Před tím lehké klepání bylo slyšet snad jen za studena, než se motor zahřál, jinak celý chod byl úplně hladký. Podotýkám, kdo by poukazoval na vstřiky, tak nikoliv - ty mám všechny nově vyměněné za origo...

- volnoběh se změnil, při volnoběhu má motor nižší otáčky oproti origo softu

 

Rozjezdy lepší

- souhlas s článkem ale do určité míry - auto se rozjíždí odspoda mnohem lépe, ale tím to končí... Je lepší záběr,  i s menším plynem auto nemá tendenci chcípat, ale jakmile šlápnu na plyn, okamžitě se ozve klepání a musím ještě více přišlápnout, aby se rozjelo... 

 

Hlučnost stejná

- nikoliv - motor má utlumenější, tišší a bublavější zvuk při volnoběhu. Jakmile na to šlápnu, hned se ozývá klepání a hlasitost okamžitě stoupne

 

Spotřeba stejná

- Mimo město ano

- Ve městě výrazně horší v důsledku EGR otvírání

 

Regenerace DPF častější

- ano souhlas

 

 

Závěr:

Po přehrátí dieselgate softu se auto úplně změnilo k horšímu. Klepání, tupé reakce a vzrůst spotřeby ve městě - pro mou profesi taxi ... Celou soft akci dieselgate hodnotím jako naprostý nesmysl a zbytečné ničení motorů. Větší otvírání EGR s cílem snížit NOx ale zároveň zničit motor mne připadá fakt ujeté... Vyhodím plastovou mřížku, nechám si odstranit tento paskvil a přehrát opět chip, s kterým jsem byl maximálně spokojený. Jdu s "ekologií", nemám vykuchaný dpf, zaslepený egr, jsem ochoten dělat kompromisy, zvláště poté, co konečně vedení Škody a VW došlo, že pokud nezlevní dpf, tak lidé budou dál kuchat a jezdit s vytlučeným dpf... Ovšem touto svolávací akcí VW udělalo krok úplně mimo mísu 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Pippo napsal:

No, pokud pojedete do Rakouska nebo Německa, chytnou vás a pošlou na emisní stanici pro kontrolu a načtou si, že nemáte vozidlo splňující nové dieselgatové emisní normy, tak máte problém....

 

 

Absolutní nesmysl - můj oblíbený judíkát Soudního dvoru EU: Pokud vozidlo splňuje technické podmínky v zemi své registrace, je způsobilé k provozu na celém území EU. Takže jinými slovy, dokud není přehrání softu u nás povinné, nemusíš se o něj zajímat.

 

před 11 hodinami, Pippo napsal:

Vyhodím plastovou mřížku, nechám si odstranit tento paskvil a přehrát opět chip

 

STK nemají přístup k víceméně "privátní" databázi VW a ta nemá žádnou právní závaznost (neexistuje pro ni opora v žádném zákoně či vyhlášce). Jediné, co se ti může stát, že tě pošlou v Německu na jejich STK, tam si načtou verzi softu přímo z ŘJ. A právě tady může být potenciální problém - u chipu ti nebude souhlasit kontrolní součet. Takže pokud se z nějakého důvodu obáváš kontroly v Rakousku či Německu, nedávej si chip. Naopak starý SW nevadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to mám už úplně v čokodírce, auto jezdí dopis v koši na papír abych podpořil ekologii a škodovka tvrdí že auto je dál způsobilé provozu, rakušáci mi můžou čokodírku leda tak lízat, stejně tak her němec a nebo vystoupit z EU at se třeba při kontrole staví na hlavu, sice to jsou velký frajeři ale v momentě kdy mi znemožní další jízdu mím vozem budu velký frajer já až se na nich budu finančně hojit :-D

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...