Přejít na obsah

TSI netáhne pravidelně


Hurikan88

Doporučené příspěvky

Hoši takový menší problém, nevím jestli to má cenu pročítat celé téma ale dneska se mi stalo...

Asi 20km zahřívám motor s volnou nohou a když vyjedu na dálnici a chci to trošku odpíchnout, podřadím na 5ku a plnej plyn, výkon auta mi udělal to že jednou tahalo a hned po sekundě ne, pak zase po sekundě tahalo a pak zase ne, ztrácel výkon na chviličku....

Stalo se mi to poprví a mám nalítáno 14tis před servisem...

Měl to už někdo? Špatnej benzín? Tankuju u Benziny nebo Agip...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Hurikan88: delalo mi to taky, ne vzdy, ale pomerne casto.

Hlavne, kdyz jsem daval plny plyn na vyssi stupen.

Dalo by se to nazvat i takove pumpovani vykonu.

Nakonec vymenili turbo v ramci zaruky, od te doby uz to pak nedelalo. Doporucuji resit dokud je zaruka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych pravdu řekl, už jsem se s něčím podobným setkal - v rozmezí zhruba mezi 2000 - 3000 ot., na 3, 4, 5 a 6 převodový stupeň a pod plným plynem. Stačilo ovšem nepatrně ubrat a tah byl normální. Čím to je netuším, ve výpisu závad z diagnostiky nic není. Zatím jsem to neřešil. U těchto TSI jeden nikdy neví. Že by zlobila regulace turba? Třeba je to "vlastnost" motoru, někomu to cuká studený, někomu pod plným plynem. :kol-28: Vysvětluj to v servise, když to zrovna nedělá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolísání výkonu taky nepozoruji. Ovšem všiml jsem si, že když to po delší době (třeba po týdnu ekonomického ježdění) chci pořádně protáhnout, tak poprvé jakoby se motoru moc nechtělo, podruhé je to lepší a potřetí to jede jak drak. Ovšem může to být subjektivní. Nic jsem dle stopek zatím neměřil. Vysvětluji si to tak, že motor si dle zacházení mění mapu řídící jednotky. V tématu SII psal jeden člen, že měl špatnou regulaci turba, ale padalo mu to do nouzáku, prej to málo honil (dle jeho slov jezdil do 3,5 tis. otáček).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobné věci pozoruju o té doby co auto mám. Více méně to stejné jako píše pet59k. Na studený motor, když to delší dobu stojí tak při akceleraci jsou cítit drobné (nepatrné) prodlevy v přísunu výkonu. Po zahřátí to vždy zmizí a táhne lineárně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


to hurikan 88-já to znám dělá mi to nepravidelně to samé. Po nějakém nezávisle-závislém diagnostikování bylo zjištěno, že to je daň zeleným....netrap se tím. Já jsem hledal a hledal v literatuře a nenašel. Ale je to tak. Vím to. Myslím tím jak Ti to tahalo a pak ne...já už tady o tom psal.

jj, pamatuji si to. :kol-28: Někde jsem na forum dával článek ze SM, kde se o tom psalo v souvislosti se Superbem 1.4 TSI - bylo tam něco v tom smyslu, že tento motor občas "cuká" - mají to dělat údajně nějaké "emisní testy", nebo tak nějak se to tam psalo. :kol-32:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu moji stížnost, že to tak netáhne, nepociťuji jako propady výkonu. Je to spíš, že se motoru nechce do otáček tak svižně. Zřejmě to bude skutečně jen eko-fíčura. Zřejmě to auto taky zbytečně moc pozoruji. Jezdí skvěle a s kartonem už i topí :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Ahoj,

mám dotaz :).
Motor 1,4 TSI 90 kw - najeto 80 tis., rozvody dělané, dle diagnostiky (statické) vše ok,
ale při akceleraci auto táhne dle mého názoru velmi nepravidelně. Projevuje se to tak, že při plném plynu jakoby turbo chvíli vypnulo,
pak zase zapnulo a takhle několikrát v rámci otáčkového spektra. Dobře znatelné je to třeba na čtyřku a pětku, kdy by mělo auto průběžně táhnout - samozřejmě je to pomalejší auto - a ne táhnout s výpadky. Nejsou to žádné razantní kopance, ale je to cítit. Žádné chybové hlášení motor nezobrazuje. Napadá mě regulace tlaku turba. Napadá vás něco, respektive je tu někdo, kdo umí - samozřejmě za peníze - udělat nějaký logy za jízdy?

Děkuji :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to dělá občas taky. Pro sebe jsem si to odůvodnil, že to závisí na kvalitě benzínu. Projevuje se to totiž zřídka a diagnostika taky mlčí. Do benzínu přidávám aditivum a subjektivně se to děje méně často.

Editováno: , autor: pet59k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vyzkoušel vyměnit ta dvě čidla nasávaného vzduchu na sání a intercooleru,

elektromagnetický ventil pod turbem i nad turbem a nic. Pořád stejné :(. Zkoušel jsem i wastegate a vypadá že jde dobře. Pouze když do ní fouknu tlakovou pistolí naplno a pak rychle vypustím tlak, zasekne se v horní úvrati, tedy plně otevřená, Když ale tlakuju a ubírám tlak plynule, chodí dobře. Na statické diagnostice není nic. Prosím o nějakou radu. Není tu nějaký odborník, co by to dokázal diagnostikovat za jízdy? V servisu je to na prd, tak toho ví méně než vím já :(.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím. Mám podobný problém. Při akceleraci je patrný pokles výkonu. Na obd diagnostice je vidět pokles tlaku na turbu a následně postupně zase naroste. Ve škrtící klapce jsem našel olej, ale ve škodovce tvrdí, že turbo je v pořádku. Regulace tlaku turba prý také. Nechce se mi turbo měnit, pokud mi ho servis nepotvrdí. Ale už jsem z toho nervózní, když ani autorizovaný servis neví, jak záhadu odstranit. Jakmile jim diagnostika nic neřekne, nic nepoznají. Je to trochu smutné. Ještě mě napadají hydroštely, protože se mi zdají trochu hlučné. Ventilům by se to nemuselo líbit. Mám najeto 130000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nazdar borci, taky bych měl otázku. Teď v létě jsem koupil Octavii 2 po FL 1.4 TSI 2012   najeto 110000. Mám pocit, že auto netáhne jak by mělo. Necítím žádné cukání, jde pravidelně do otáček při jakémkoliv zařazeném stupni, ale můj dojem je ten, že to nemá takový tah, co by měla mít ... Když si půjčím to samé auto od kluků z práce 1.4 TSI, tak je to opravdu rozdíl... Sednu do svého a připadám si jak v 1.6 MPI ... Olej jsem měnil Castrol 5W30 LL + filtr, vzduchový filtr a nové svíčky NGK (PZFR6R). Diagnostika nic nepíše, motor při volnoběhu velice klidný - tichoučký, takže rozvody si myslím, že jsou vpořádku ... Netušíte na co se zaměřit ?  Napadá mě váha vzduchu - napsala by diagnostika tenhle problém ? Předem díky za nějakou radu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
V 3. 6. 2018 na 23:23, PeeetyHavlis napsal:

Zdravím. Mám podobný problém. Při akceleraci je patrný pokles výkonu. Na obd diagnostice je vidět pokles tlaku na turbu a následně postupně zase naroste. Ve škrtící klapce jsem našel olej, ale ve škodovce tvrdí, že turbo je v pořádku. Regulace tlaku turba prý také. Nechce se mi turbo měnit, pokud mi ho servis nepotvrdí. Ale už jsem z toho nervózní, když ani autorizovaný servis neví, jak záhadu odstranit. Jakmile jim diagnostika nic neřekne, nic nepoznají. Je to trochu smutné. Ještě mě napadají hydroštely, protože se mi zdají trochu hlučné. Ventilům by se to nemuselo líbit. Mám najeto 130000.

Teď jsem si pořídil taky Octavii 2 facelift 1.4 TSI chipnutou na cca 110kw najeto 15000 a mám ten samý problém. Pořídil jsem si i blow off ventil adaptér diky kterýmu teď slyším kdy vzduchový ventil upouští a je to pokaždý když poklesne výkon motoru. Tak si myslím že příčinu bych měl ale nevím jak ji vyřešit. Výměna vzduchového ventilu podle mě nepomůže , je řízen elektricky tak si myslím že je potřeba vyřešit toto. Nenapadá někoho jak na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Začal jsem pozorovat něco podobného, ale je to zatím téměř neznatelné. Diagnostika mlčí, ale srovnání lambda sond je zajímavé, při záběru první lambda kolísá mezi 0,2 V až 0,8 V, to se objevuje i při volnoběžných otáčkách. Druhá lambda sonda má napětí spíš konstantní. V situaci, kdy brzdím motorem, klesne napětí na obou lambda sondách na 0,105 V. Kdyby o sobě dávalo turbo vědět pištěním a pazvuky nebo velkými propady výkonu hledal bych chybu v něm. Tohle vypadá jako chyba regulace a řízení motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj.

Mám podobný problém na své Octavii 1.4 TSI, najeto 150k. R.v. 2009.

Při pozvolných rozjezdech kolísá výkon.  Jako bych mírně "pumpoval" na plynu. Cca ve vteřinových cyklech. Vnímám to jen na jedničku, míň na dvojku. Vyřeší se to v okamžiku, kdy sešlápnu plyn víc a rozjedu se svižně. Diagnostika nic. V servisu zkoušeli měnit svíčky,  ale nic.

 

Co by to mohlo být a jak to ověřit?

 

Nějaká skřítcí klapka, chyba regulace,  nějaká vadná sonda? Turbo?

 

Díky moc za tipy

Michal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...