Září 20, 20186 r Ten samý 1.4 103kw, je to úplně jedna z prvních Octávek 1/2013. Má 120t km najeto, ale řekl bych, že ty svíčky v 60t. měnil origo servis. Když jsem ještě předtím volal do Porsche Olomouc zda mi je vymění(Bosch), tak mi taky říkali, že tam měli být NGK, tak nevím. Ještě mě napadlo, že kdyby byli špatně dotáhlé(natočené), jestli by to mělo vliv, na ten projev motoru. Jako není to žádná hrůza, ale poznat to jde. Upraveno Září 20, 20186 r od L@dis1
Září 20, 20186 r Autor Já mám auto od novotí a tudíž tam z výroby byly Bosche (foto v prvním příspěvku), navíc dílenská příručka (viz.příloha) uvádí pouze Bosche. Že značkový servis uvádí NGK nemusí to být pravda.
Září 20, 20186 r L@dis1 - otázkou je, jestli trefili dotahovací moment a předepsané postavení jiskřiště svíčky.
Září 20, 20186 r před 10 hodinami, Martin Bednář napsal: L@dis1 - otázkou je, jestli trefili dotahovací moment a předepsané postavení jiskřiště svíčky. No právě, ale to nezjistím
Listopad 24, 20186 r Autor Tady perfektní návod, jak na výměnu, popř. kontrolu natočeného jiskřiště. Provedl jsem kontrolu, kdy cca před 18 tkm jsem nechal vyměnit svíčky v servisu. 1,2,3 válec přesně natočené jiskřiště, přesně 22Nm, 4-tý válec mírně vpravo, ale stále v toleranci, povolil jsem a utáhl na 20Nm a přesně upravil natočení svíčky. Takový největší zádrhel je vytáhnutí cívek. Nevím, kdo ten návod dělal, ale zaslouží si minimálně palec nahoru. Upraveno Listopad 24, 20186 r od pava
Listopad 24, 20186 r Hezky navod. No uz se na to tesim. Pristi rok musim menit. On taky kazdy momentak muze ukazovat trochu jinak. Profi momentak, pravidelne cejchovany ma doma asi malokdo. Tak si rikam, ze nez se drzet toho utahovaciho momentu, tak jestli spis nehlidat to presne natoceni jiskriste. (on to vlastne v tom videu take rika) Btw. jednou utaženou svicku lze o neco povolit? Jak se jednou zdeformuje ten tesnici krouzek, tak pri povoleni to uz nemusi dokonale tesnit, ne? ☆ Jedna technicka. V tom navodu od Skodovky se uvadi, ze kostrici obloucek ma byt kvuli chlazeni natocen k vyfukovym ventilum. Ale na te termo fotce (obr. 3) to maji presne naopak, ne? Tak jak to tam je vyobrazeno, tak tam je přehřání (víc cervena barva), prave pri natoceni k vyfukovym ventilum. Maji to tam blbe, nebo to ja blbe chapu? Upraveno Listopad 24, 20186 r od Martin Bednář
Listopad 24, 20186 r Autor Mají to dobře, je to pohled zhora, kostřící oblouček je dozadu (směrem k řidiči), kde je výfuk. obr.1, ale na obr. 3 je to naopak, v každém případě větší teplota je na výfuku, kde musí být více materiálu (kostřící oblouček). Co se týče utahování, mám takový hobby momenťák, ale nastavil jsem 22 Nm, svíčku povolil a utáhnul na cvaknutí a byla ve stejné pozici jako před povolením.Myslím, že těsnit bude svíčka dobře, těsnící kroužek je z mědi a při tom jemném závitu je utažení 22 Nm celkem dost. Jinak to video není moje, ale někoho, kdo chodí tady na forum, nevím kdo to je, našel jsem to na youtube.
Prosinec 15, 20186 r Jen takový postřeh k té nutnosti přesně natočit svíčku. Měnil jsem si sám ve 150tis. v 50 tis. dělal naposledy autorizovaný servis. Pouze jedna svíčka byla natočená OK, dvě o 90st. jedna dokonce přesně o 180st. Najel jsem na nich víc než 100tis a pohoda. A k tomu přesnému závitu, tři se podle momentu natočily stejně, cca tak jak mají být, čtvrtá ani náhodou. Musel jsem ji docela "dorvat" aby se srovnala. Podle mě to taky záleží na tom těsnícím kroužku na svíčce, pokud se jim nepovede, tak je ten moment úplně k ničemu. Taky je na to jen jeden pokus, pokud to "přetáhnete" tak se zdeformuje to těsnění a je hotovo...... 22 Nm se dá přetáhnout i šroubovákem, na to není ani potřeba ráčna, takže zlehka :-)
Prosinec 15, 20186 r Konečně někdo zdatný, kdo se k činnosi nestaví prdelí a výstižně napíše svůj postřeh. :-)
Prosinec 15, 20186 r Koupil jsem NGK podle nabídky na "pema-oleje" a fakt tam NGK byly, když jsem je vyšrouboval. A ještě postřeh. Je to dost znát, 100tis. je na svíčky fakt moc.
Červenec 17, 20196 r osobní zkušenost, najeto 170tkm a cívky za boha nešli ven, ten spodek gumovej byl totálně připečený ke keramice svíčky. I kdybych použil přípravek ze škodovky, tak bych si nepomohl. Předchozí majitel to nejspíš nepromazal tou speciální vazelínou nebo se beztak vypařila. 3/4 se musely utrhnout - naštěstí je možné ve Škodovce koupit jen ty spodní gumový spodky. Co se týká natočení úhlu kostřícího obloučku... všechny 4 svíčky jsem měl původně natočené o 90 stupnu jinak... a ted mám jednu smerem ke kabině řidiče a zbytek +- 45st. Vše utažené na moment a stejně závisí, jak jsou svíčky vyrobené, tzn. kde mají náběh závitu, protože moje Boschky začínaly se závitem každá jinde... Byly tam NGK originál VW a ty měly všechny stejný začátek závitu a stejně byly špatně natočené, takže bych na to zas tolik nehleděl...
Červenec 17, 20196 r To jsem na to zvědavej. Ještě mi zbývá 15000 km, takže půl roku do výměny. Můžu se zeptat, čím si cívky dostával ven? Na youtubu jeden polák tu gumu podebral šroubovákem, asi aby tam pustil vzduch a netahal cívku ven s podtlakem pod ní a šly mu ven krásně.
Červenec 17, 20196 r Autor Ve škodovce mi poradili, že ty moduly jdou lépe sundat na horkém motoru. Ale pozor svíčky šroubovat pouze do studeného.
Červenec 17, 20196 r To video jsem přesně viděl a musel jsem se mu smát, protože v reálu jsem cívku chytil vytáhl na jednoutak delší délku, kroutil snažil se odchlipnout sroubovakem a proste nic, když člověk zabral tak se odpojila cívka od te gumicky s perkem. Ve škodovce mi dneska řekli, že se tam správně má dat vazelina za asi 700,-/ balení, ale pochybuji ze za 4 roky/60000km se nevypaří. Takže ideálně odriznout v půlce, vyndat pružinku prostříknout a slabým sroubovackem postupně odlepit od keramiky. Motor byl ohřátej... Upraveno Červenec 17, 20196 r od Czermik
Červenec 17, 20196 r Ty jo - to se toho začínám docela bát. Nicméně pořád věřím, že tomu dám větší péči než autorizák :-) Čeká mě to během podzimu...
Červenec 17, 20196 r Taky jsem si říkal, jestli by autorizak se s tím takhle sral nebo by to vytrhal a dal tam nový cívky komplet. Jistota je si připravit ty gumovy koncovky - 1ks origo stojí 440,-
Září 9, 20195 r Mám jít na servis po 4 letech, ale mám najeto jen 33tkm. Je nutno měnit i svíčky? Podle km se mi to zdá brzo, odložil bych to na příští rok. Díky
Září 9, 20195 r Každých 60 000 km nebo 4 roky – Výměna zapalovacích svíček - zážehové motory 1,2 l; 1,4 l, 2,0 l TSI a 1,6 l MPI To budeš stejně muset rozhodnout sám.
Září 9, 20195 r před 1 hodinou, Pawouk napsal: Každých 60 000 km nebo 4 roky – Výměna zapalovacích svíček - zážehové motory 1,2 l; 1,4 l, 2,0 l TSI a 1,6 l MPI To budeš stejně muset rozhodnout sám. Rozhodl jsem se neměnit, vzhledem k nájezdu.
Září 10, 20195 r suri. co to udělá bez té vazelíny - hrozí, že se připeče ta gumová manžeta na těleso svíčky? To se maže u všech benzínových motorů?
Září 10, 20195 r prilepí a nejde to vyndať , určite to trochu aj vytesní vlhkosť ... audi to používa už roky ešte pod iným číslom na benzínoch.... Upraveno Září 10, 20195 r od suri.
Říjen 4, 20195 r Vzhledem k najetým 110tis jsem začal pomalu řešit výměnu svíček. Z různých oficiálních zdrojů jsem zjistil, že ve známém dokumentu jsou smotány dvě věci dohromady. ŠA sice existenci dokumentu nepopírá, ale zároveň na něm netrvá, poměrně brzy ho přestala šířit a dnes se k němu staví diplomaticky rezervovaně.... 1. věc -Utahovací moment 22Nm nesouvisí s natočením ramínka svíčky k výfukovým ventilům. Svíčky mají pevné (nestlačitelné jako kdysi ) měděné těsnění, které pevně sedne na plochu hlavy a svíčky. Tam není prostor pro nějaké menší nebo větší dotažení, sedne to natvrdo - v jednom případě by svíčka zůstala nedotažená (netěsnící) a v druhém případě by plochy sedly na sebe, dále by se nepohybovaly a dalším utahováním se začne natahovat vlastní svíčka čímž se v její struktuře - mezi středovou elektrodou, porcelánem a vlastním kovem svíčky začne porušovat dotyk a tím převod tepla. Teplo svíčky z prostoru střední elektrody se tím nemůže odvádět do hlavy, hromadí se ve svíčce a to vede k její destrukci. Proto utahovat na 22Nm. 2. věc -Poloha raménka svíčky k výfukovým ventilům je odvislá od začátku závitu na svíčce, Buď to výrobce na lince nastavil, a navařuje raménko do správné pozice, nebo ne. Dotažení svíčky nemá na pozici raménka vliv - vyjma toho, že byste ji nechali povolenou... V opačném případě - přetažení se - se již pozice raménka nemění (měděný těsnící kroužek se nestlačí..) a dojde k výše popsanému natahování - ukrucování pod šestihranem a destrukci svíčky... Zde jsou oficiální vyjádření na moje dotazy: (poslal jsem jim i onen dokument) Některé motory skutečně v minulosti měly zapal.svíčky s orientovanou montáží. Patří mezi ně i motory 1,2 a 1,4 TSI. Důvodem bylo předpokládané zlepšení mezicyklové variability, ale výsledky měření byly vždy dosti nejednoznačné. Nicméně, indexované zapal.svíčky byly využívány i pro sériovou montáž. Aktuálně pro konstrukci zapal.svíček pro tento motor platí požadavky VW… a IATF (ISO)… . Orientovaná montáž není uvedena. Vyjádření oddělení vývoje zapal.svíček BRISK: Zapal.svíčka BOEX14YP, byla vyvíjena dle aktuálních požadavků obdržených v roce 2017, v nich nebyla vyžadována žádná specifikace na tzv.indexaci. Svíčka byla standardně vyvíjena podle VW a ISO norem a na základě benchmarkingu produktu OE dodavatele (NGK). Toto doporučení není uváděno např. ani v jednom z největších datových systémů auto-moto náhradních dílů TECDOC, takže většina běžných servisních techniků ho ani nemůže uplatňovat při běžné výměně zapal.svíček v pozáručním servise Lze tedy dovodit, že s tím VW laboroval, získal nějaké poznatky které zprvu ukazovaly na zlepšení, ale v praxi se nakonec nepotvrdily. (důvodem bylo nejspíše, že mechanici nerespektovali 22Nm, ale VW jim věřil a hledal problém jinde...). Mezi tím zavedli orientované svíčky do výroby a prodeje ND.. a když už to bylo, tak proč to nyní rušit... Výrobcům jako Brisk, Bosch, Beru (všechny jsem kontroloval) to ani ve specifikací nesdělili, protože to nebylo již aktuální... Upravilo to pouze NGK protože jim nechtělo oponovat, aby neohrozili svoji pozici prvododavatele pro celý koncern...
Říjen 4, 20195 r Výměnu svíček mám, doufám, že úspěšně, za sebou. Sice S3, ale je to prakticky stejný motor, až na systém odpojování válců. Dělal jsem to před týdnem. Potvrzuji výše uvedené. Dával jsem svíčky Bosch, které předepisuje výrobce. U dvou se mi povedlo je dotáhnout tak, aby seděly přesně proti výfukovému ventilu, ale musel jsem tam dát 23Nm. U dvou to nešlo ani náhodou. Zkoušel jsem je různě prohodit, ale prostě ne. Takže 2 svíčky jsou pootočené o 90 stupňů. Pak bych ještě dodal, že i těch 22Nm je otázkou, protože i na krabičce od svíček je uvedeno 23Nm. Ptal jsem se ve 4 servisech a když to shrnu, tak mi vyšlo toto: jednak se vůbec nezdržují nějakým natočením svíčky, o tom přípisu Škodovky vůbec nevědí, utahují klidně i na 24Nm a v jednom servise mi dokonce řekli, že to dotahují na cit rukou. Takže jsem to přestal hrotit. Konzultoval jsem to tady se suri. a i ten mi řekl, ať to tak neprožívám. Tipuju, že takto jezdí po servise spousta aut, která ty svíčky mají jinak natočené a i utažené na víc, než 22Nm a nemyslím, že by řidiči hlásili nějaké závady. Edit: ještě dodám, že z výroby tam byly také svíčky Bosch a všechny svíčky byly zarovnaný proti výfukovýmu ventilu, jak když střelí... Upraveno Říjen 4, 20195 r od Martin Bednář
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.