Publikováno Leden 3, 20187 r Zdravím všechny, prosím o pomoc... stalo se někdy někomu, že při zrychlování (vyšších otáčkách) vám začala padat teplota z 90 až na třeba 50 stupňů? Není to jen zimou, ale dělá to i za tepla, kdy začnu třeba ryhlejší jízdu. Třeba taková dálníce pro mě znamená, že teplota bude pořád tak mezi 50-65. Už mám vyměněno asi 4x termostat, čidlo u termostatu, vodní pumpu... Ano, když teplota spadne, jde pocitět i že není tak teplý vzduch z topení. Prosím vás o radu na co se ještě podívat... Auto ma najeto cca 120 tkm a je předělano na LPG. LPG jsem nechal ověřit u firmy, která dělá přestavby, a tato soustava je OK. Díky všem
Leden 4, 20187 r Ja som tak isto menil termostat na predchádzajúcom aute 3 krát a stále bol vadny. A na octavii menený raz pred mesiacom a už nezatvára. A tak isto padá ručička na 70 'C .na diagnostike ešte nižšie. Skúsim ešte originál termostat. Mne sa pri slove termostat už ježia chlpy. Tu je odkaz na stránku kde som riešil termostaty - ja som mino22. Môžeš spraviť skúšku či sú tie 3 ktoré si už menil vadne. Tie lacné sú väčšinou šmejdy. https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=15459&start=30 Upraveno Červen 28, 20196 r od mino22
Březen 6, 20187 r Dnes som bol konečne v Škoda servise s úmyslom zakúpiť originál termostat. Cena 40 eur , ale bohužiaľ na sklade nemali a nevedeli ani povedať kedy by ho Mladá Boleslav mohla dodať. A to sa jedná o najjednoduchší termostat. Jedine nechať zálohu a čakať nevedno koľko.
Březen 14, 20187 r Ďalší termostat došiel až z ČR. Dnes odskúšaný. Otvára pri 88°C . Pri tomto teste sa tvári v poriadku . Uvidíme po namontovaní .
Listopad 11, 20186 r Téma termostat opäť aktualna ,kedze sa vonku ochladzuje. Pred nedavnom mi menili chladič nakolko na ňom našli malu dieru . Dufal som ze kvoli tomu mohol blbnut aj termostat ale nie . Chladic je vymeneny a počas jazdy opäť ručička na budíku klesá. Napichol som diag. , išiel sa prejsť a system toleruje pokles teploty do 75°C. Pri 74°C (podľa diag.) začne ručička klesať čo je znamenie pre vodiča že niečo nie je o.k. Teplota klesne tak na 70°C. Vonku bolo 7°C takže to bude ešte horšie keď začne mrznúť . Hor sa opäť na výmenu termostatu. Upraveno Listopad 12, 20186 r od mino22
Listopad 22, 20186 r Ahoj, nemáš náhodou LPG napojeno na originál čidlo chladicí kapaliny? Mě to snižovalo teplotu o cca 20 st. I když faktem je, že na teplotu v interiéru to logicky vliv nemělo. V sekci LPG jsem to řešil. P.S. U "fouklého" těsnění pod hlavou se údajně motor spíše přehřívá než podchlazuje, co mi sdělil mechanik.
Listopad 22, 20186 r LPG nemam . Bude to urcite vadny termostat lebo po vymene urcitu dobu pracuje spravne . V lete to samozrejme problem nerobi , iba ked príde zima. Proste su to nekvalitne termostaty.
Listopad 24, 20186 r Dnes sa podarilo vymenit termostat. Potvrdilo sa, ze zasa bol ten starý vadný. Po výmene je teplota na 92-94°C podla diag. , aj so zapnutym kúrením . Kúrenie ide teraz tak, že ventilator na jednotke a horeli mi líca. Mi prišlo až zle z toho tepla. Výduch radiatora do kabiny 80 °C, rozdiel motor-chladič 75°C. Som teda zvedavy ako dlho bude pracovať správne, pri mojom šťastí. Starý termostat este budem testovať.
Listopad 25, 20186 r Potvrdené . Dnes test starého termostatu 87 stupňový a otvoril pri 81 °C. V aute sa to chová ešte horšie. Neviem prečo vydržia tak málo. Asi aby sme kupovali každý rok nový.
Listopad 26, 20186 r Viděl jsem LPG u první příspěvku, tak mě to zmátlo. Jinak koukám, že nekupuješ originál termostat ze škodovky. Zkus zainvestovat a koupit ho. Já měl ten původní 4 roky, než jsem začal řešit problémy s teplotou, které nakonec nebyly způsobeny termostatem, takže by tam byl dodnes.
Listopad 26, 20186 r Vyššie som písal že v Škodovke taký termostat nemali a ani nevedeli kedy bude. Ale tento posledný som objednal z CZ a je na ňom made in Germany.
Leden 5, 20196 r Keď už mi pracuje termostat konečne správne, spravil som si test ohrievania motora od štartu až po zopnutie ventilátora a sledovanie funkčnosti termostatu. Motor beží na volnobehu - nejazdil som , kúrenie zatvorené, vonkajšia teplota -3°C. Pri teplote motora 75°C budík ukazuje 90°C . Priebeh ohrievania : Na 50°C za 6 minut 80°C za 15 minut 90°C za 22 minut 97.5°C za 30 minut Termostat ešte stále neotvoril ! Teplota motora je 97.5°C (aktuálna a požadovaná) a postupne sa presúva do chladiča. Teplota postupne stúpa aj v chladiči. Termostat stále neotvoril , hadica je ľadová. Termostat otvoril pri teplote 80°C v chladiči po 40 minútach. Radiator má 95°C po 45 minútach. Ventilátor chladenia zapol po 50 minútach na minimálne otáčky. Zaujímavé že termostat je 88 stupňový a predsa udržuje motor na tých cca 95°C. Funkciu si ale plní, kúrenie na jednotku. Tento test spravím aj v lete pri 35°C ako sa to bude správať.
Leden 5, 20196 r Myslel som diagnostický program nie fotky ...To si robil s vcds na akom kanáli Upraveno Leden 5, 20196 r od stukator
Leden 5, 20196 r Jasne VCDS , kanal 131 až 135 máš ohľadom chladiča , ventilátora a teplota kvapalín.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.