Říjen 24, 20213 r Přesně tak. Ono se po nějaké době přišlo na to, že to nejde dodržet ani při výrobě. Nejspíš jim to přesné řezání závitů výrobci svíček naúčtovali jako vícenaklad, tak se od toho upustilo. Je na to sice TPI, ale v servisu to nikdo dělat nebude. Tam může být člověk rád, že to dotáhnou podle předpisu.... 😉
Říjen 24, 20213 r No tady jim to z fabriky sedělo de facto "nachlup", nevim jak je to u jiných aut ale předpokládám že to bude stejné. Originál svíčky jako ND jsou oproti "druhovýrobě" dražší, takže bych čekal že tam právě to požadované přesné řezání bude ... ale prd :-/
Říjen 24, 20213 r Já bych řekl, že nejde o řezání závitu, ale o navaření vnější elektrody. Natočí část svíčky se závitem do přípravku a na pořád stejné místo (vzhledem k připravku) přivaří elektrodu. Stačí dbát jen na polohu přípravku ve svařovacím automatu. Náklady 0,0 nic.
Říjen 24, 20213 r 0.0 nic to nebude, i to natočení svíčky do přípravku bude v tom kvantu svíček stát pár centů a to asi rozhodlo, že se to už nedělá. Pokud by to totiž mělo takový vliv a byla by to nutnost pro chod motoru, originál ND s logem VW by byly taky přesné. Možná ale koncern to taky dělá tak, že ve výrobě skutečně dává přesné svíčky s ohledem na dodržení flotilových emisí, a do ND klidně dá levnější nepřesné, protože emise v provozu po nějakých 4 letech/60tkm už nemusí řešit.
Říjen 25, 20213 r Já jsem měnil svíčky minulý týden a objednával jsem ze skoda dily original svíčky. Také jsem značil ořech a utahoval momentovým klíčem a mám to s tolerancí 2/3 stupně naprosto přesně natočené jak má být, aniž bych přetáhnul nebo nedotáhnul doporučený moment.. Důvod proč to tak nemáš je buď ten že máš levný momenták který není dobře kalibrovaný, nebo ti dodali nějaké shitové svíčky.
Říjen 25, 20213 r Tak mě to nedalo a zkontroloval jsem svíčky co mám doma, jsou tedy na motor 1.4, ale též jde o originální svíčky NGK a závity per oko vypadají řezané všechny stejně. Přikláním se tedy k možnosti - nutnosti používat kalibrovaný momentový klíč anebo jde o svíčky horší šarže.
Říjen 25, 20213 r Momenťák není žádný zázrak, o tom ani potom, ale 180° rozdíl v pozici svíčky blbě kalibrovanej klíč neudělá. Zvlášť když původní svíčky tím momenťákem při nastavení 22Nm dotáhnu téměř přesně na původní pozici ... takže asi shitové svíčky, už jsem kontaktoval dodavatele.
Říjen 25, 20213 r Svíčky už jsem na 1.4 TSI 110 kw měnil. Ty původní byli skutečně z výroby správně pozicivané, plus mínus povolená tolerance. Moment je třeba dodržet. Málo utažená svíčka nemusí těsnit, nebo se může povolit a pak netěsnit. Přetažená svíčka se natáhne a může prasknout. Takových případů bylo.... Takže dotáhnout na moment a pak záleží jestli je na svíčce přesně řízlý závit, aby skončila ve správné poloze. Při koupi svíček jsem si to pohlídal. I pouhým okem je krásně vidět, že závit začíná přesně na tom samém místě u všech 4 svíček stejně. Svíčky jsem namontoval a byly světe div se, orientované přesně jak bylo požadováno. Žádná věda. Tu gumu na cívce jsem máznul a byla i pěkně mázlá z výroby. Cívka šla sundat dobře. Pro jistotu jsem i vyčistil tu dosedací plošku ve hnízdu na svíčku u motoru.
Říjen 25, 20213 r Autor myslím, že tohle všechno, co se tady řeší je mechanikům v AS úplně šumafuk..prostě namontují svíčky, které jim skladník vydá a utáhnou dle jejich bible na těch 22Nm a více neřeší a je jim úplně jedno, kde ta svíčka skončí :-)
Říjen 25, 20213 r O tom tady nejspíš nikdo nepochybuje, proto to zde řešíme, abysme to nedělali stejně "odborně" jako v autorizovaným servisu. Nám to jedno není, chceme klidně spát :-)
Říjen 25, 20213 r Na přiložené fotce je hezky vidět rozdíl v řezání závitu - vlevo stará svíčka, řezání začíná naproti kostřícímu kontaktu, takto je to u všech 4 původních svíček které po dotažení 22Nm jsou ve správné pozici. Vpravo nová svíčka se začátkem řezání téměř o 180° jinde než má být. Tato samozřejmě po dotažení sedí naprosto blbě... ostatní svíčky to mají podobně, každý závit začíná jinde. Zakoupeno stejně, jako už tu někdo spokojeně zmiňoval - u skoda dily, jako originální díl škoda za lidových 332,- :-D za kus. Nemyslím si že je to od prodejce záměr, spíš záměna, nebo nějakej problém na straně jejich dodavatele ... uvidíme jak se k tomu postaví. Upraveno Říjen 25, 20213 r od gekk
Říjen 25, 20213 r Já jsem ze skoda-dily spokojený, ale právě svíčky origo NGK na mé auto jsem jim v létě vracel, a to z důvodu že poslali jednu ze čtyř svíček v mírně jiném provedení než ostatní tři.
Říjen 25, 20213 r Ještě jsem byl teď zkontrolovat svíčky, které jsem nakonec bral přes Autokelly a vypadají jako ta na mých fotkách vpravo tzn. se slabším proužkem na izolátoru. Ta vpravo u tebe GEKKu má ten proužek silnější, tu jsem měl též od skodadily.
Říjen 25, 20213 r @Sudetak to je zajímavý postřeh s tím proužkem, silnější proužek na nové .... prolezl jsem fotky, tady je to hezky vidět, opravdu je proužek širší proti původní svíčce ... už ale nevím co si o tom myslet :-/ Nápis NGK je taky jinde, to vypadá skoro jako by to někdo i jinde vyrobil ... Upraveno Říjen 25, 20213 r od gekk
Říjen 25, 20213 r @Clerfayt tam je parádně vidět jak je to jedna vedle druhé. Nové svíčky šly dnes ven a místo nich zpět původní, bohužel je má u sebe kamarádka které auto patří, zkusím je ale zítra nafotit pro porovnání - hlavně asi pro ostatní. Mě už je relativně jasné o co tady jde :-/ tady asi už nepůjde o reklamaci ale vrácení pro nesoulad s kupní smlouvou ... Upraveno Říjen 26, 20213 r od gekk
Říjen 25, 20213 r Pokuď si matně vzpomínám tak NGK vyráběla Made in Japan, ale snad i někde v Evropě (France), to by mělo být na svíčce ale uvedeno ...
Říjen 25, 20213 r No ale dyť mě je o přece jako zákazníkovi jedno, kde to NGK vyrábí. Původem jsou to Japončíci, a jestli v Japonsku něco vyrábí, jedině dobře, minimálně pro ně. Toto ale vypadá jako čínskej nebo polskej klon. Bordel z hoven za pár korun a ještě blbě okopírovanej - ani nápisy neuměj dat tam kam patří ...
Říjen 26, 20213 r @gekk Kupoval jsi od nich přímo NGK nebo VW ? Já objednával VW a výrobce byl NGK (dělá se i verze originálu s BOSCH) Je možné že pro VW group mají prostě trochu upravenou výrobu... Těžko říct. Každopádně dej vědět jak to dopadl a co na to ten eshop. @Sudetak Jak se k vrácení stavěli ?
Říjen 26, 20213 r Autor Co mám já informace konkrétně ke svíčkám přímo od bývalého mechanika z AS, který tam dlouho dělal, tak jako origo svíčky pro koncern dělá z větší části NGK a z menší i Bosch a vždycky mi říkal, nikdy si nekupuj origo svíčky ze škodovky, zaplatíš zbytečně 2/3 navíc jen proto, že to přebalí do origo krabiček a nechají si ve výrobě tam vyrazit logo VW a pak to prodávají jako origo svíčku s patřičnou přirážkou. Svíčky v uvozovkách neorigo jen s nápisem např. NGK by měly být absolutně stejné..ve výrobě nejedou speciální linky, kde by se dělaly horší svíčky. Takže by nemělo být teoreticky ani prakticky možné, aby ty závity nabíhaly úplně jinak, když je v jejich motorech dle nich tak podstatné, v jakém úhlu jiskřiště skončí po dotažení. Vychází mi proto jen jedno logické vysvětlení, že na trhu jsou v oběhu nějaké fejky, které se dostaly do oběhu a které se jen jako origo svíčky tváří, jinak si to vysvětlit neumím.
Říjen 26, 20213 r @gekk: podle mých informací se od pozicování upustilo, protože se ukázalo, že nemá valný vliv. Ale zdroj je JPP, jak jsem koupil, tak dávám dál.
Říjen 26, 20213 r @15degren objednány byly original ŠKODA (na eshopu přesně "Varianta dílu: Škoda (prvovýroba)" ), zatím se k tomu staví celkem rozumně, nabídli vrácení peněz a poslali zpětný štítek pro vrácení; svíčky už mažou zpátky odkud přijely. Snad se nebudou cukat s výmluvou že už byly na autě ... jasně že byly, jak jinak bych asi zjistil že jsou na hovno :-D @Johny.z čert ví jak to je :-D Info v tomhle vlákně a přiložené fotky ale dávájí tušit, že "pozicované" svíčky se stále vyrábí, a osobně se budu snažit sehnat svíčky které jdou namontovat v souladu s TPI které je tu někde ve vlákně taky... :-) pár fotek před odesláním zpět, jen pro zajímavost
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.