Přejít na obsah

Nízký účinek katalyzátoru


Speead

Doporučené příspěvky

Ahoj, zajímalo by mě, jak to dopadlo, mám totiž stejný problém, lamda je ok, servis doporučuje výměnu katu, přitom kontrolka po určité době vždycky zhasne, zatím se během půl roku rozsvítila 3x, z toho dvakrát zhasla sama, jednou vymazána paměť závad. Díky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hello,

I have a Skoda Fabia 1.2 12V (Motorcode (6Y) SEAZQX01) and on board appeared yellow check engine light.

Errors are:

17811 EGR System Regulation Deviation

P1403-35-10 Intermittent

16804 Catalyst System Bank 1 Efficiency below Threshold

P0420-35-10 Intermittent

I reset several times but still comes back.

Some say that gasoline is to blame others say it should be changed lambda sonde.

The error reappeared and now I have the same error:

If I reset the EGR, the error occurs after 1500 km else 200-300 km and not aftel 200-300 km.

Now I am convinced he is the EGR.

The service tested EGR, CAT and Lambda sensor and said they are OK.

It may be from driving in the city or driving with 2000-2500 rpm (3th gear).

Any suggestions?

preložiť

Dobrý deň,

Mám Škoda Fabia 1.2 12V (Motorcode (6Y) SEAZQX01) a na palube sa objavil žltý kontrolná žiarovka motora.

Chyby sú:

17811 EGR systém nariadenia odchýlka

P1403-35-10 Prerušovaný

16804 Catalyst systému banky 1 Účinnosť pod prah

P0420-35-10 Prerušovaný

I reset niekoľkokrát, ale ešte vráti.

Niektorí hovoria, že benzín je zvaliť vinu na ostatní hovoria, že to by malo byť zmenené lambda sondy.

Chyba sa objavil, a teraz mám rovnakú chybu:

Ak som reset EGR, dôjde k chybe po 1500 km ešte 200 do 300 km a nie aftel 200 do 300 km.

Teraz som presvedčený, že je EGR.

Táto služba skúša EGR, CAT a Lambda senzor a povedal, že sú v poriadku.

To môže byť z jazdy v meste, alebo jazdy s 2000-2500 ot / min (3. kolo).

Nejaké návrhy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

regarding to the EGR you can try to clean flap and pipe going from the flap to EGR. If you have VAG software and diagnostic cable, make the basic setup of the flap and also setup of the EGR (attached is manual for setupping of the EGR unfortunately in Czech language ;) ). If there will not be anything clear let us know. If these steps will not be successful then you have to change EGR.

regarding to the catalyst I do not think that your city driving is not correct but do not forget that your motor is 12V and it needs more rpm, it means use 2500 and more. You can try to buy some fuel cleaning and put it to the car's tank with petrol. Then heat up your motor (working temperature 90°C) and drive your car with using rpm 4000 rpm and more for some time to burn and clean your catalyst.

I hope taht is clear (sorry for my not so good english)

good luck :palec2:

BTW: you can also use part of this forum for english spoken people http://forum.skodaho...forum/36-fabia/

nastavení EGR-VAG.pdf

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

regarding to the EGR you can try to clean flap and pipe going from the flap to EGR. If you have VAG software and diagnostic cable, make the basic setup of the flap and also setup of the EGR (attached is manual for setupping of the EGR unfortunately in Czech language ;) ). If there will not be anything clear let us know. If these steps will not be successful then you have to change EGR.

regarding to the catalyst I do not think that your city driving is not correct but do not forget that your motor is 12V and it needs more rpm, it means use 2500 and more. You can try to buy some fuel cleaning and put it to the car's tank with petrol. Then heat up your motor (working temperature 90°C) and drive your car with using rpm 4000 rpm and more for some time to burn and clean your catalyst.

I hope taht is clear (sorry for my not so good english)

good luck :palec2:

BTW: you can also use part of this forum for english spoken people http://forum.skodaho...forum/36-fabia/

I checked the EGR and it is OK.

I checked the two lambda sound (bank 1 and bank 2) and I find that bank 1 does not heat over 30 degrees. After, I kept the engine at 2000 rpm to 4000 rpm the temperature increased by 5 degrees, but still "not working" (not change the values of voltage 1.2).

What do you think?

Sorry I posted still here.

Overil som EGR a je to OK.

Overil som si dve lambda zvuk (banka 1, banka 2) a zistil som, že banka 1 nie je teplo nad 30 stupňov. Potom, čo som držal motor pri 2000 ot / min až 4000 ot / min teplota zvýšila o 5 stupňov, ale stále "nefunguje" (nie meniť hodnoty napätí 1,2).

Prepáč, že som vyslaný ešte tu.

Čo si myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je nutno zkontrolovat kabely vedoucí od řídicí jednotky k oběma lambda sondám. Mohou být někde přerušené nebo nemají dobrý kontakt v konektoru. Zvýšený přechodový odpor může mít za následek špatnou funkci i jinak bezvadné sondy.

In English:

It is necessary to check the cables leading from the control unit to the two lambda probes. Can sometimes be broken or have good contacts in the connector. Increased contact resistance may lead to malfunction or otherwise flawless tube.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je nutno zkontrolovat kabely vedoucí od řídicí jednotky k oběma lambda sondám. Mohou být někde přerušené nebo nemají dobrý kontakt v konektoru. Zvýšený přechodový odpor může mít za následek špatnou funkci i jinak bezvadné sondy.

In English:

It is necessary to check the cables leading from the control unit to the two lambda probes. Can sometimes be broken or have good contacts in the connector. Increased contact resistance may lead to malfunction or otherwise flawless tube.

Thanks for the reply.

Otherwise the car will behave normally (5.8% until 7% per 100km) and not as happens when the sound does not work.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Probe itself may work OK, but the contact resistance in the circuit may distort the signal. The control unit then receives the correct information.

In earlier replies also mentions the possibility of infringement of the exhaust manifold leak at the connection to the engine head or the lambda probe. These leaks air intake causing incorrect measurements of free oxygen in the exhaust gases - MCU receives information at a higher oxygen content than what is in effect and therefore gives commands to inject more fuel than what is actually needed. The engine then works with over-rich mixture and produces a greater amount of unburned carbon particles, which is adhered to the surface active part of the lambda probe and catalyst itself. This limits their proper function. Recommends that you first check the exhaust pipe to hermetically connect it to head to the middle of the exhaust where the leak is causing malfunction of the mixture control.

As a second step, a perfect seal to semi-regenerating catalyst as described above - the engine warmed to operating temperature, then subsequently adjust the speed at 4000 rpm in this mode to keep the engine running for 3 minutes to all deposited carbon to the inner surface of the exhaust pipe , probes the catalyst fired. This process also can be done while driving - such as withdrawing a longer protracted pitch maneuver in 2nd gear. Only after checking the tightness of the exhaust system and the burning of deposits I had them measured emission values.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny. Stejný problém nyní řeším taky. Chyba 16 804. Nevíte někdo, jaké hodnoty má mít lambda před kat. když je odpojená? Je tam šest kontaktů a já sem naměřil pouze na dvou z nich slabý odpor asi 3 ohmy! To se mi zdá divný. Dík za případné reakce. Ještě mám 1,2 47KV a najeto necelých sto tisíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ono s katem a lambdami se to má takhle: katalyzátor je spočítaný tak, aby měl povrchovou plochu úměrnou k množství plynů, který do něj natlačí motor a aby ty plyny skrz něj procházely určitou rychlostí. Je to vlastně soustava tenkých kanálků, které mají na vnitřním povrchu nanesenou tenkou vrstvu slitiny platiny a dalších vzácných kovů - většinou palladia a rhodia. Na těchto kovech dochází za teploty v řádu 300°C k chemické výměně atomů kyslíku mezi kysličníky dusíku, vzniklými ve spalovacím prostoru vlivem vysokých teplot a nespálenými uhlovodíky a kysličníkem uhelnatým - které se nestačily dostatečně spálit = zoxidovat ještě ve spalovacím prostoru. Doslova v katu dochází k redukci jedovatých kysličníků dusíku na plynný dusík a kyslík, kterým jsou okamžitě okysličovány nedostatečně spálené zbytky uhlovodíků z paliva. Z výfuku by tak měla vycházet směs dusíku, CO2 a vodní páry bez dalších škodlivých zbytků. Nic samozřejmě není ideální, takže se katalyzátory bez dodatečné úpravy bohatosti směsi používaly jen v počátcích své existence. Velmi brzo se proto objevily katalyzátory řízené - s pomocí LAMBDA-sond. A jsme u toho - lambda-sonda neměří obsah škodlivin ve výstupních plynech, jako to dělají kontrolní mašiny na STK a v servisech. Lambda měří obsah volného (ke spálení paliva nespotřebovaného) kyslíku ve výfukových plynech. A podle toho, jaké je množství kyslíku v plynech se upravuje poměr palivo/vzduch - když je kyslíku málo, ŘJ "ví", že motor má příliš bohatou směs a "ubere mu", když je volného kyslíku moc, ŘJ přidá palivo. Pokud se do potrubí před první lambdu někudy dostává venkovní vzduch, dochází k falešným výsledkům měření, lambda před katem "kecá" i když sama sonda je OK (na vině je kyslík přicucnutý do výfuku nežádoucí netěsností) - a ŘJ na základě nesprávných výsledků dává příliš bohatou směs, která se nestačí dostatečně dokonale spálit a "sazuje" - tím se mechanicky zasírá kat a klesá jeho účinnost.

Podíval bych se úplně nejdřív na svíčky - jestli jsou tmavé, očazené a plné černých úsad, je to skoro na 100% nadměrnou dávkou paliva - vyměnil bych sací filtr, přetěsnil nebo vyměnil bych sběrné potrubí před první lambdou, vyměnil bych svíce a pak udělal to "vypálení" katu zvýšenou zátěží motoru. Samozřejmě - nesmějí být podpálené ventily ani netěsné kroužky = do spalovacího prostoru nesmí nikudy pronikat olej a motor musí mít vyrovnané kompresní tlaky. A pak by se vidělo, jestli to bylo tím, nebo jestli máš opravdu méně účinný kat... Těch 180 tisíc na tachometru by sice dávalo důvod ke snížené účinnosti, ale nejdřív je dobré udělat vše proto, aby se měnit nemuselo - obzvlášť kdyby to bylo způsobené jinou příčinou...

Ahoj,

tak současný stav je tento - po rozsvícení kontrolky jsem jel na diagnostiku, kde zjistili, že je to na výměnu katalyzátoru, tak jsem si tuto chybu nechal vymazat a jezdil jsem dál, čekal, kdy se rozsvítí znovu - kontrolka se rozsvítila znovu cca. po 1 měsíci po ujetí asi 1100 km. Tak už jsem neodolal a smířen s tím, že nechám vyměnit katalyzátor, jel jsem do servisu. Tentokrát diagnostika zjistila, že lambda před katalyzátorem dává více paliva než je třeba a tato chyba byla označena jako sporadická.

V servisu mi řekli, že to rozeberou, otestujou a pokud bude potreba neco vyměnit, tak se ozvou. Včera se tedy ozvali, že otestovali katalyzátor, který je prý v pohodě (jen z něho vypadlo "trochu prachu"), pak otestovali obe lambda sondy a ty jsou prý taky v pořádku. Následně vše namontovali zpátky a projeli to asi na 10km trati a žádná záváda se již nediagnostikovala - takže mi oznámili, že vlastně neví, čím to je a že uvidím později, zda se chyba znovu objeví. Zatím najeto cca 100km a motor slape.

Tento víkend vyrázím s tímto autem do Alp a během 4 dnů najedu asi 1500 km, tak uvidíme, čím to bude, zda se mi zase nejaká chyba neobjeví. Zatím se kloním k variantě, že tam byla nějaká netěsnost a že lamda tzv. kecala.

Co myslíte? Máte někdo podobnou zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 týdny později...

Probe itself may work OK, but the contact resistance in the circuit may distort the signal. The control unit then receives the correct information.

In earlier replies also mentions the possibility of infringement of the exhaust manifold leak at the connection to the engine head or the lambda probe. These leaks air intake causing incorrect measurements of free oxygen in the exhaust gases - MCU receives information at a higher oxygen content than what is in effect and therefore gives commands to inject more fuel than what is actually needed. The engine then works with over-rich mixture and produces a greater amount of unburned carbon particles, which is adhered to the surface active part of the lambda probe and catalyst itself. This limits their proper function. Recommends that you first check the exhaust pipe to hermetically connect it to head to the middle of the exhaust where the leak is causing malfunction of the mixture control.

As a second step, a perfect seal to semi-regenerating catalyst as described above - the engine warmed to operating temperature, then subsequently adjust the speed at 4000 rpm in this mode to keep the engine running for 3 minutes to all deposited carbon to the inner surface of the exhaust pipe , probes the catalyst fired. This process also can be done while driving - such as withdrawing a longer protracted pitch maneuver in 2nd gear. Only after checking the tightness of the exhaust system and the burning of deposits I had them measured emission values.

Remember

Fabia AZQ engine 1.2 12v 47 kw. year 2003

Within a year, there were two errors repeatedly:

17811 Deviation EGR System Regulation

Intermittent P1403-35-10

16804 Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1

Intermittent P0420-35-10

After repeated deletions and advice like "the car has no need to change anything" or lambda probe, we switched to a different approach.

I immediately scanned after the appearance of "check engine" and the error appears only 16804.

I did all the tests in the service manual (073,028,034,046,043 channels) and are OK, only once in channel 46 "CAT B1 NOT OK. "

I reset and I gave CAT B1 and retest OK (value of field 3 is 0.74 so it's OK).

So all tests (EGR, L1, L2, CAT) are OK and all parameters are as in the manual but the error still occurs.

Maybe you know more than me!

In a single channel (075) I did not start the test. He said that to accelerate the speed 5 times max. but not started.

After reset the EGR and throttle last summer we went 1500 km without appearing error.

In this winter, once, did not want to reset the EGR.

It was planned to change the EGR.

Wait a cue from you!

Thanks!

Editováno: , autor: Cris
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jankulin, možná by bylo vhodné oslovit toho, komu ten příspěvek píšeš, nebo dát odpověděd s citací příspušného uživatele, aby bylo jasné komu tak radíš (nebo to patřilo všem?), jsou tady 3 lidé co mají problémy, každý to má trochu jinak, takže upřesnit pro příště.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 week ago I made ​​a long way and I expect after the 300 km to see if errors occur.

And obviously they appeared again.

I checked and the same 16 804 Catalyst System, Bank 1: Efficiency Below Threshold

but instead of 17,811 EGR System: Regulation Divergence

had 17511 Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low

p1103-35-10 - Intermitent.

I reset and after 300 km I thought it would be better to check again.

And of course those two errors that occurred (17,811 and 16,804) were there, just not the witness had appeared on the board.

I want to take out the EGR and see if errors appear.

Best regards,

Cris

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

jsem tu nový a mám tento problém - mám fabii 1,2htp 12V rok výroby 2003, mám najeto 186.000 km.

Tento rok se střídavě potýkám s problémem, že se mi zobrazeuje kontrolka "motoru", přičemž motor běží bez problémů a nejsou slyšet žádné nestandardnosti.

Proto mi to nedalo a navštívil jsem servis, kde mi byl diagnostikován problém v emisní soustavě vozidla - našli, že je třeba vyměnit lambda sondu. Chvíli jsem jezdil tak dál, a pak jsem si řekl, že ji tedy vyměním.

Když jsem se se servisem domluvil na výměně, tak mi při kontrole diagnostikovali, že vše funguje OK - že EMISE jsou v normě a tudíž zatím není důvod měnit lamba sondu, že až teprve, až odejde.

Včera se mi kontrolka "motoru" rozsvítila znovu, tak jsem vyrazil do servisu a tam mi oznámili, že se jedná o chybu "nízký účinek katalyzátoru" a že je to na výměnu celého katalyzátoru, což prý činní cca. 20.000czk.

Prosím tedy o radu, zda někdo máte s touto chybou zkušenosti a jak jste tento problém případně řešili?

Podle mého si myslím, že je jen problém v určité části výfukové soustavy a že by stačilo vyměnit jen část - např. lamba sondu.

Díky předem za info a pomoc

Ahoj,

měl jsem stejný problém, a nevěřil jsem vlastním očím. A co za to může? 500m jízdy s vadnou zapalovací jednotkou... (benzím se dostal do katalizátoru a tam vyhořel). Přikládám foto.

post-4883-0-69026200-1305835260_thumb.jp

post-4883-0-03503800-1305835338_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

měl jsem stejný problém, a nevěřil jsem vlastním očím. A co za to může? 500m jízdy s vadnou zapalovací jednotkou... (benzím se dostal do katalizátoru a tam vyhořel). Přikládám foto.

čau, chci se zeptat, jestli ti to vyhořelo, kontrolka pak svítila permanentně?

- mám problém, mě to občas svítí, občas ne.

- ve škoda servise mi řekli, že Kat je na výměnu (min. 14.tis. Kč) :-(

- jak to tady ale čtu, tak příčin, proč se občas objeví kontrolka a pak zase zmizne, může být víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak by mě zajímalo kde je pravda? Ptal jsem se zda lze jet na dva válce (shořelo zapalovací trafo na svíčce) a je nutno odpojit konektor od vstřikovače toho válce. Byla tady odpověď, že si řídící jednotka poradí a pokud válec nepálí tak ventil neotevře. Je to pravda?

Nejde o delší jízdu ale doskákat někam mimo dálnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...