Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim všechny,pročítal jsem všude možně,ale odpověď jsem nenašel. Potřeboval bych vědět názory a hlavně zkušenosti jestli někdo snižoval O2 1.9 TDI PD 77kw sedan pouze pružinama,třeba eibach -30 mm. Já totiž o tom uvažuju protože mi připadá dost vysoká.I na 18 kolech to vypadá prostě trochu divný.Původně jsem uvažoval o pružinách z RS,jen že těch 15 mi přijde málo.Ale hlavní problém je,že je to rodinné auto.Tudíž 4 lidi a plný kufr když se jede na dovolenou.Tak bych chtěl vědět když to pak takhle zaťížim jestli nesedne na dorazy.Jinak jiná možnost než RS pružiny nebude.A to je taky zajímavý že TP mám uvedeno v poznámkách:při sportovní výšce pérování.Jen to na tom autě není nijak vidět.Děkuji za odpovědi.

Pružinami se dá snížit zhruba do 40mm, pak už je to z hlediska funkce tlumičů nesmysl. Takže jestli chceš snižovat o 30mm oproti sérii a nechat to na sériových tlumičích tak to bude fungovat naprosto v pohodě. Pružina staví výšku a sportovní pružina se při normální funkci dostane zhruba stejně daleko jako sériová, takže nemusíš mít strach, že by jsi mlátil na dorazech. Při snížení 30mm to vůbec nemusíš řešit. 

 

Při výběru pružin a vůbec jakéhokoliv podvozku je důležité vybrat to co skutečně máš mít. Většina prodejců na to kašle a prostě ti něco prodá. Reálně pak snížení vůbec nedopovídá tomu co měli v popisu výrobku. Klasicky pružiny z benzína na diesela, kde předek lehne a nebo pružiny z kombi na sedan, kde to vypadá jak vzlítající letadlo. 

 

Takže jak správně vybrat: Sportovní pružiny Škoda Octavia 1Z:

Zatížení přední nápravy: 1040kg.

Zatížení zadní nápravy: 1150kg.

 

V techničáku najdi čísla zatížení náprav a musí +- odpovídat. Sám vidíš co udělá podvozek, když dozadu hodíš dva pytle cementu. Klesne a takto to funguje u pružin, pokud nejsou na tvé auto, tak jsou buď kleslé a nebo to auto vystaví na moc velkou výšku.

 

Co se týče různých značek pružin, tak je to u nich víceméně jedno co kupuješ. Pružina neni technologický zázrak a u mnoha značek je cenová raketa jen odraz marketingu.

  • Autor

Ahoj,právě,že TP jsem to moc nepobral ale mam tam uvedeno zatiženi na napravu 1050/1050 ; 1100/1100 . Puvodně jsem chtěl eibach jen,že tam uvaděj zatiženi na předni napravu 1050 nebo 1100 a v Milotecu mi doporučili 1100.Tak myslíš,že se mam na ty z naftovyho rs vyprdnout?Ty maj na předek 1100 a zadek 1100.

Už jsem ti psal, že máš zatížení 1050 na předek a 1100 na zadek. V TP to tak máš zapsaný jak píšeš. Jo a s Eibachama pružinama RS liftback při dvou lidech vzadu a věcech v kufru sedí na dorazech, ale na jízdě to není znát, jsou měkčený, takže to je ok.

 

A jestli myslíš těmi RS pružinami moje, tak ty jsou z TSI, taky jsem ti to psal.

Upraveno od aXerrr

  • 3 roky později...

Ahoj,

 

snizoval zde nekdo O2FL liftback pomoci pruzin ? Mezery mezi koly jsou fakt velky, takze jsem se rozhodl, ze tomu trochu pomuzu dolu. Jistota jsou RS pruziny, ale to mi prijde jak plivnuti do more - efekt skoro zadnej. Premyslel jsem alespon 3cm dolu ? Co doporucujete ? Eibach , TA ?

 

Diky za rady

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.