Přejít na obsah

Únik chladící kapaliny


BlueRS

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...

Diky za odozvu. Zajtra pojdem na ten tester tych spalin. Ak mam vymeneny ten chladic stalceneho nemalo by tam uz z coho tlacit. Jedine z tej hlavy z vyfukovych plynou? Alebo moze tlacit aj cisty vzduch? Nevsimol som si to dymenie. No ako na potvoru nejde ani kurenie

Editováno: , autor: PeterCervenansky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Caute, mne sa deje to, ze raz za tyzden musim doliat vodu - samozrejme hlaska na PP. Najazdi sa za ten cas do 200km. Urobili sme bypass chladica nasavaneho vzduchu spojenim hadic, no aj tak bolo treba po tyzdni doliat, tak to by sa mozno dalo vylucit. Unik nikde nevidno, aj napriek tomu, ze zmizne relativne dost kvapaliny. Voda do oleja nepribuda, nadobku netlakuje...mechanik mi vravi, ze to moze byt aj vodna pumpa, ale to by hadam bolo vidno. Uz mi dochadza inspiracia...este mi napadlo, ci to nemoze byt egr. Iny mechanik mi cosi s tym dakedy davnejsie spominal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

 

mam Skoda Octavia 2.0 TDI, najazdenych cca 130tisic km, rocnik 2014, auto bolo doposial okrem bezneho servisu bez akychkolvek oprav. V auguste som po navrate z dovolenky nasiel auto s vytecenou chladiacou kvapalinou, servis diagnostikoval ako problem vodnu pumu, tak ju vymenil aj s rozvodmi. Menila sa aj expanzna nadoba, mechanik skonstatoval, ze kvoli tomu, ze v nej boli sadze a usadeniny.

Problem sa zopakoval zakratko po oprave opat, dolial som chladiacu kvapalinu, prejdenych dalsich cca 800-1000km, problem sa zopakoval znovu a potom este raz. Urobili sa tlakove skusky na unik kvapaliny, nikde nic, vymenilo sa teda sacie potrubie, problem zostal stale nevyrieseny. Vzdy po najazde 800-1000km chladiaca kvapalina mizne.

Unik je evidentne cez expanznu nadobu, ktoru som uz 2x nasiel zaspinenu od zaschnutej kvapaliny. Ked otvorim expanznu nadobu aj hned po jazde, v nadobe je mensi tlak, ale nic katastroficke – nie je problem ju otvorit. Mam subjektivne pocit (z pozorovania hladiny kvapaliny), ze unik je vyraznejsi pri jazde na dialnici, najma rychlejsej alebo ked je auto viac nalozene a zatazene (neviem vsak na 100 % potvrdit).

Teraz je otazka, vymenit znovu expanznu nadobu (mechanik nenamontoval original, ale neviem, ci zrovna to by sposobovalo unik)? Alebo moze tento unik sposobovat tesnenie hlavy, pripadne ma niekto inu skusenost?

(Tomu tesneniu nenasvedcuju nejake ine ocividne znaky)

 

Dakujem vopred za rady!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 10. 2021 na 20:55, misor1994 napsal:

Caute, mne sa deje to, ze raz za tyzden musim doliat vodu - samozrejme hlaska na PP. Najazdi sa za ten cas do 200km. Urobili sme bypass chladica nasavaneho vzduchu spojenim hadic, no aj tak bolo treba po tyzdni doliat, tak to by sa mozno dalo vylucit. Unik nikde nevidno, aj napriek tomu, ze zmizne relativne dost kvapaliny. Voda do oleja nepribuda, nadobku netlakuje...mechanik mi vravi, ze to moze byt aj vodna pumpa, ale to by hadam bolo vidno. Uz mi dochadza inspiracia...este mi napadlo, ci to nemoze byt egr. Iny mechanik mi cosi s tym dakedy davnejsie spominal...

UPDATE: Na aute uz nejazdim ja, tak info mam len z druhej ruky, ale kvapalina prestala miznut. Mozno pri vyrabani bypassu vznikla nejaka vzduchova bublina a tak si potiahlo trochu kvapaliny. Takze skusime zapojit znova a ak bude znova treba doplnat, bude to chladic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahojte,

Škoda Octavia 2,0 TDI 2013 najazdené 230k, Stráca sa chladiaca kvapalina. Na výkone nepociťujem zmeny. Výfuk nedymí. Kúrenie je tiež OK. Vodná pumpa menená pri 170k spolu z rozvodmi. Pri zohriatí motora nádržka na chladiacu kvapalinu natlakovaná tak že pri otvorení prebublá a tým že tam pustím vzduch akoby vyrovnám tlak tak sa aj zvýši hladina. V servise nameraná hladina CO2 v chladiacej kvapaline. Rezult servisáka tesnenie pod hlavou. Myslíte že stojí za skúšku začať najprv tým tu často spomínaným sacím potrubím alebo ísť rovno do rozoberania hlavy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Zdravim, prosim o radu, motor CUNA 135KW, mel jsem unik vody, vymenil jsem tedy chladic jak se tady pise, nezkousel jsem ho ani tlakovat, bylo videt ze byl spatny... ted je problem takovy ze mi voda vyvera pres nadobku ven, vicko jsem dal druhe a nepomohlo.. novy chladic mam v aute tyden je mozne ze by nebylo odvzdusnene za tu dobu? prijde mi ze to nema spravny okruh, vcera jsem prochazel vsechny hadice, jedine co jsem si vsimnul tak po asi  20 minutove jizde na tom novem chladici jedna trubka horka, druha studena... najeto 175 tis. diky za radu.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...