Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Má niekto skúsenosti s bubnovou brzdou? pred, aj po výmene mi jedna strana brzdí prerušovane, niekedy až vŕzga, vymenené komplet čeluste, bubny, struny a na tej strane aj valček. 

 

Pokud to máš  čerstvě po výměně,tak si to potřebuje sednout.Párkrát důkladně zabrzdit. Má to ABS? Předpokládám,že ano.V tom by také mohl být problém.Snímač u té brzdy.

  • Autor

Díky, skúsim s tým ešte pobehať, má abs, skúšal som ho aj vypnúť, ale bolo to rovnaké. 

  • 6 měsíců později...

Při kontrole a pohledu na brzdové obložení jsem si všimnul, že je na jedné straně nerovnoměrně opotřebované brzdové obložení ve třech místech. Napadá někoho, čím by to mohlo být způsobeno.

IMG_20181114_110335.jpg

Tohle na pohled vypadá na nové,ještě nezajeté obložení,které se potřebuje víc zaběhnout.U těch paken to trvá déle než u destiček.A pokud s tím brzdíš jako člověk...

Má najeto asi 20T a opravdu mě překvapilo celkem malé množství prachu a opotřebení, Tato čelist tedy je nejspíš trochu méně v záběru. 

Je to tak. Více se opotřebovávají čelisti směrem k předku. A jestli nejezdíš stylem brzda-plyn, tak se životnost čelistí rovná životnosti auta.

Po 194000 jsem měl pořád původní bubny a při čištění říkali že jsou na hraně ale ještě dobrý. Zdá nový majitel si je měnil to už nevím. Takže 20 je celkem nic nájezd.

Rozebíral jsem většinou autoškolácké,kde asi tak po 150 000km začal téct váleček a obložení bylo proti novému asi tak poloviční.A v autoškole si brzdy toho brutálního brždění užijí dost.Takže nějakých 20 000km skutečně nic není.Tohle ještě potřebuje zaběhnout.

Jsem rád, že je to ok, brzdy jsou opravdu zatím jen lehce jeté, tady nebylo nutné ani uvolnit samostav. Předtím jsem měnil asi ve 167T, tekl již jeden váleček, ale abych bubny sundal, musel jsem zcela povolit ručku.

Našel jsem jednu dost brutální fotografii autoškolácké fábie htp s najetými asi 155 tisíci a vyteklým válečkem.Tloušťka obložení je tam ale vidět...

Fotografie0089.jpg

psurn: ručku jsi povolovat nemusel, stačilo dírou po kolovým šroubu šroubovákem nadzvednout klínek samostavu.

Čelisti se stáhnou a buben jde sundat i když už má hranu.

Během provozu jsem dotahoval dvakrát ručku, mohlo to být možná tím. Měl jsem zato, že samostav byl uvolněný, ale buben dolu stejně nešel. Byla to ale tehdy skoro premiéra, tak si tím zcela nadzvedlým klínkem nejsem jistý. 

  • 2 roky později...

Ahoj, chtěl bych se zeptat, je někde obrázek, po jakém šroubu a jakým způsobem se dírou dají odjistit samostavy? 
A čím a co všechno se má namazat na mechanismu samostavů, aby se to nedostalo na brzdnou plochu. Díky za radu. 

Buben.jpg

Super, díky moc. 

  • 3 týdny později...

Tak jsem sundal bubny vyčistil brzdy, dal všechno zpátky a vim že by se měly samostavy po pár sešlápnutí zase nastavit. Ale tady se tak asi nestalo, ruční brzda jde až nahoru a vůbec nebrzdí. Můžete mi někdo poradit co s tím? Děkuju

558753EB-6AFA-4C31-998C-7921E3547AA5.jpeg

A opravdu jsi namazal všechna pohyb. místa?

Nenamazal, bylo mi řečeno že se to nemaže. 

Vypadá to na zaseknutý klínek samostavu. Chtělo by ho rozhýbat.

https://forum.skodahome.cz/topic/17621-ruční-brzda/page/9/#comments

Děkuji, zkusím to tedy ještě jednou shodit dolu. A maže se to teda něčím?

Niekto to maze niekto nie, zvycajne biela silikonova vazelina urcena na brzdy. 

Ak mas silnu potrebu tak 2 kvapky oleja na cap tiahla lanka rucnej brzdy, klinok sa namaze tou bielou vaxelinou, zlahka. 

 

Inak na rucnej povol maticu lanka. Zoberies skrutkovac a to zelezne tiahlo z lankom vzdialis co najdalej od naboja kolesa, klinok by si mal mat celkom hire tj natiahnuta spruzina. Toto urobis na oboch stranach. 

Nahodis koleso na 4 skrutky na oboch stranach, zizenies pomocnika, idealne zadne kolesa obe vo vzduchu. Dieru po srube nastav tak aby si videl na spruzinu a klinok. NA RUCNU NESAHAT. Nastarujes parkrat zmacknes pedal brzdy na plno. Potom zmacknes pedal brzdy a pomocnik srubovakom pokyve za spruzinu klinok by mal ist nizsie a vymedzit volu, skusit pakrat postlacat a pohybat klinkom ci ide dole, zrealizovat na oboch stranach. Po tejto realizacii nastavit rucnu brzdu, tj dostelovat maticou na 3 zub aby zaberalo. 

 

Osobne doporucujem zmerat obotrebenie bubna, predpokladam ze uz je blizko vymeny, tj vymenit a bude to. 

 

Inak nemas tam hlinikovy valcek? Zvykli sa zapiect zaoxidovat. 

Upraveno od atlan

Tak jsem sundal znovu bubny, a rozhejbal klínky samostavů a už to brzdí. 

Nevíte někdo co je tohle za olověný závaží. Je to nalepený zezadu na držáku čelistí. Na jedné straně mi upadl. 

916E39B8-8E99-484C-A32F-7C05884D6A67.jpeg

AEE94949-DDD9-42E1-8E96-48F2CFE46C2A.jpeg

Upraveno od vitezslav2

  • 8 měsíců později...

Ahoj chtěl bych se zeptat. Mám v plánu měnit zadní brzdy, čelisti, pružiny a bubny. A chtěl bych se zeptat, jestli je nutný měnit i ten plech, na kterým to všechno drží. Je orezlej, a na pravém mi chybí to olověný závaží, co je zezadu. Nebo to ještě něco vydrží. Je to docela silnej materiál. Roomster 1,4 63KW rv. 2008  Díky za info. 

50655867-F1AF-499B-8A5E-4A0C67A63407.jpeg

Upraveno od vitezslav2

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.