Přejít na obsah

Vymena oleja / spotreba oleja / interval vymeny


velkepeni

Doporučené příspěvky

Nechápem čo tu riešite... Proste si otvorím knihu, pozriem akú viskozitu mi výrobca dovoľuje a hotovo... 

 

Mám ibizu 1.5TSI (DADA), vymena pri 2500km. Samozrejme prechod na 5W-30 z tej vodovej sračky 0W-20, potom každých 10-15tkm.... 

 

Spotreba oleja? Asi takmer žiadna. Po tých 15tkm maximálne úbytok do polovice risky. 

 

Interval mám ofiko LL. 30tkm / 1 rok myslím? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až si přečteš vlákno od prvního příspěvku tak pak něco napiš. Jsem tak hodnej až sem blbej tak ti to shrnu:

1) V manuálu je prdlačka, píše se tam že máš kontaktovat servisního poradce a ti sami nevědí

2) po poptávce servisu jsou nabídky 0W-20 vs 5w-30 v poměru 50:50

3) asi se se mnou nechtěli dále na servisní podpoře v Porsche Praha bavit, tak mi raději napsali, že aby byli dodrženy záruční podmínky tak tam musí být 0W-20. Zde by se dalo polemizovat nad tím, že servis je odborník a pokud mi tam nalejou 5W-30, tak to dělají dle nejlepšího vědomí a svědomí. Určitě nic podepisovat nebudu, že tam chci 5W-30. V manuálu je pouze dovětek, že to může zhoršit emise.

4) s jiným olejem než 0W-20 bych byl opatrný, u Forda takto zadřeli několik ecoboost motorů, když tam nalili 5w-30 namísto nízkoviskozni 0W-20. Samozřejmě se to neprojevilo hned po prvním nastartování, ale za několik desítek tisíc km, kdy některé díly byly opotřebované více, neboť se tam hustší olej hůře dostával.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A "nejlepší" na tom celém je, že viskozita je uplně jedno. Pro 1.5 TSI s LL intervalem musí olej splňovat specifikaci VW508.00 nebo VW504.00. Pro pevní interval pak VW502.00 (lze použít i některý z výše uvedených). Pokud je vozidlo vybaveno GPF tak VW502.00 nelze použít. Samotná viskozita je až podružný faktor, VW508.00 je většinou 0w20, VW504.00 pak 0w30 nebo 5w30, ale opačně to neplatí, to že je olej "5w30" ještě neznamená, že splňuje normu VW504.00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 5. 2019 na 9:59, KapriQ napsal:

Chlapi. Tu je to:

 

 

IMG_20190524_101219~2.jpg

Sorry, zle som sa vyjadril. Samozrejme je dôležitá norma. Ale asi sa zhodneme natom, že viskozita 5W-30 je do našich podmienok vhodnejšia. Reči o zadretí nekomentujem. To isté ak niekomu žerie olej menej alebo viac je asi aj o tom, ako sa vodič správa k motoru. Nejdolezitejsi je samozrejme šetrný zabeh. Buď mám "šťastie" na kus, alebo dobre zabehnutý motor? Ak sa niečo dojebe, tak som ok, pretože olej je podľa normy... Dnes je to aj tak spotrebak a kvalitu ani nebudem riešiť... 

Btw, najazdené skoro 50tkm. Klop klop, zatiaľ bez problémov. Jazdene na EVO 100 prvých 5tkm. Potom B95 E5 + ViF, neskôr Millers aditivum. Olej Ravenol. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak po roce provozu jsem zajel do   servisu ŠA na výměnu mot. oleje , zajímalo mě hlavně jaký olej tam dají , protože to nikde není pořádně napsaný. Mám auto do provozu 1/2019 a bylo mě řečeno podle vin vozidla , že tam může být olej normy 50400/50700 nebo 50800/50900. Tak tam mám 50400 5w-30. Jenom pro zajímavost výměna stála 5.000.- kč !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem si byl přehrát SW ŘJ motoru mého klokana, dotazoval jsem se, co do motoru lejí při servisní prohlídce, bo bych si rád pořídil něco na dolití, pokud by na mě začalo problikávat hladové oranžové olejové oko. Bylo mě řečeno, že tam při servisce nalijí sudový Castrol 50400 5W-30, pokud chci na dolití, tak 700 origo lahev, za 650 mě odlijí sudový do mé nádoby. Tak jsem si origolahev na případné dolití koupil ve škodadílech za 300 Kč. Jestli mě nechaj na servisku donést vlastní oil jsem se neptal, to budu řešit, až přijde čas, pokud ne, tak holt to přežiju s oilem od embasoprodejce. Koneckonců, někde si tu slevu za new embéčko musí vykompenzovat :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za litr oleje 5w30 chtěli 730.- kč bez daně. Ten stejný castrol se dá pořídit na shopu do 250.- kč i s dph to je aspoň kšeft. Já bych tam ani nejel ale potřeboval jsem se ujistit že tam může být ta 504000.. Teď už mám v servisce od autorizovaného servisu zapsanou výměnu oleje 5w30 a vím co tam patří. Záruku mám na pět let takže jeden rok vyměním doma a druhý v servisu. Po záruce mě tam nikdo neuvidí. Je to práce na půl hodiny a olej s filtrem max 1200.- Ještě taková perlička , vyměnili mě i výpustný šroub za 70.-kč !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Hophop napsal:

Ještě taková perlička , vyměnili mě i výpustný šroub za 70.-kč !!!

 

Pokial tam mas plastovy ako pri 2.0 TSI,menia ho pri kazdej vymene oleja.Hadam to az tak nezabolelo pri tej smiesnej sume 1,68€ ?

sroub.PNG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda olej je cire privlastneni cizi veci za bileho dne!

Sroub se ma dle DP menit vzdy. Na netu kolem 40 kc.

Ale jsou lepsi AS kde si nauctuji zvlast sroub i krouzek.

Priklad z fora zde:  image.thumb.png.e81ca6fd9cc9a59cf2f4dd8bf6350852.png

 

Jen skoda za prodat ho za 1000Kč by bylo moc okaté :D

 

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...