DušanV Vloženo 11. Duben 2022 Sdílet Vloženo 11. Duben 2022 @JSvobodaCo pořád máš s tím kódováním? Při odpojení toho kabelu od mínus pólu baterie, dojde ke ztrátě přísunu dat pro řídící jednotku ovlivňující a řídící tzv. inteligentní dobíjení, čímž vlastně vyřadíš i samotné inteligentní dobíjení. Palubní systémy ti budou pravděpodobně dávat hlášku typu "systém Start/Stop v poruše" apod. a to zpravidla po startu, občas v průběhu jízdy, ale nebude to trvalé a průběžné hlášení. Vyhodnoť si, jestli tě ta občasná hláška nebude iritovat a budeš ji tolerovat. Dále, sám si musíš vypozorovat, jestli nemáš negativně ovlivněné jiné systémy vozidla, jak tím straší samotná výrobní fabrika tj. Škodovka, já jsem tedy zatím neslyšel, že by odpojením systému S/S došlo u někoho k nějakému fatálnímu selhání a ovlivnění jiných systémů vozu. Já osobně jezdil cca 2 a 1/2 roku s vypnutým systémem S/S, originální baterie i přesto po 3 letech vlastnictví auta začíná odcházet a nedrží napětí více jak cca 12.4 V, kapacita dle měření taky rapidně klesá. Přisuzuji to spíše nekvalitní výrobě a šetřením výrobců baterií na nepravých místech, než dnešnímu zhusta omýlanému tématu, jestli mít zapnutý systém S/S a tím i to inteligentní dobíjení, nebo ho mít vypnutý. Nakonec ceny dnešních autobaterií nejsou nějak hrozné a tak já osobně tenhle "pseudoproblém" přestávám řešit, jakmile mě baterie kiksne, tak kupuji novou a napříště nehodlám vůbec řešit, jestli systém S/S nechat zapnutý, nebo ho vypnout. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 11. Duben 2022 Sdílet Vloženo 11. Duben 2022 (editace) Kodovanim jsem myslel vyrazeni te rekuperace a inteligentniho nabijeni prez diagnostiku. Jinak souhlasim. Jeden servisak mi rikal ze baterku odrovnam taky kdyz odpojim ten konektor. Ze prej se do ni bude hodne rvat nabijeci proud... Takze ja si mam vybrat bud nabijet malo nebo zase moc hodne :) Tak snad s novou baterii Exide to bude dobry kdyz nebude takovej smejd jak origo... Editováno: 11. Duben 2022, autor: JSvoboda 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 11. Duben 2022 Sdílet Vloženo 11. Duben 2022 (editace) @JSvobodaTen servisák pravdu rozhodně neměl, nějaká regulace mezního napětí a proudu z alternátoru tam pořád je, i když je odpojený ten káblík a nefunguje to tzv. inteligentní dobíjení. Tohle si můžeš třeba on-line při jízdě změřit a odpozorovat připojením zásuvkového voltmetru do 12V zásuvky na přístrojovce, kde vidíš jaké to napětí je, rozhodně nejde přes 14.8 V a nekolísá to tak u odpojeného káblíku, to spíše chodilo až k 15V a nehorázně to oscilovalo nahoru, dolů u toho originálně zapojeného káblíku a zapojeného systému S/S. Editováno: 11. Duben 2022, autor: DušanV 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 13. Duben 2022 Sdílet Vloženo 13. Duben 2022 Tak nova baterie je doma. Vymenim a uvidime. Nekdo rika ze odpojenej kablik na baterii vyresi spatne dobijeni a start stop a nekdo ze by to timhle zpusobem neresil. No strcim do zasuvky ten voltmetr a potestuju jak se to bude chovat. Ale pokud opravdu odpojenej kablik takhle efektivne vyresi nabijeni a nic jineho se neposkodi tak proc ho neodpojit :) 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 13. Duben 2022 Sdílet Vloženo 13. Duben 2022 Nič neodpajaj keď máš novú baterku. Ničomu nepomozes. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 13. Duben 2022 Sdílet Vloženo 13. Duben 2022 Pokud bych měl novou baterku, tak bych kablik od monitoringu baterky odpojil a sledoval voltmetrem jak se chová nabíjení. Podle mně by bylo škoda ničit novou baterku inteligentnim dobíjením, pokud tomu jde takhle jednoduše zabránit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukas_repsol Vloženo 15. Duben 2022 Sdílet Vloženo 15. Duben 2022 V 13. 4. 2022 na 21:26, JSvoboda napsal: Tak nova baterie je doma. Vymenim a uvidime. Nekdo rika ze odpojenej kablik na baterii vyresi spatne dobijeni a start stop a nekdo ze by to timhle zpusobem neresil. No strcim do zasuvky ten voltmetr a potestuju jak se to bude chovat. Ale pokud opravdu odpojenej kablik takhle efektivne vyresi nabijeni a nic jineho se neposkodi tak proc ho neodpojit :) Jakou jsi koupil a kde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 15. Duben 2022 Sdílet Vloženo 15. Duben 2022 (editace) Exide AGM EK700 70Ah. Editováno: 15. Duben 2022, autor: JSvoboda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 15. Duben 2022 Sdílet Vloženo 15. Duben 2022 Tak baterie vymenena. Ale v diagnostice Delphi nebyla nikde moznost kodovani baterie... Na puvodni baterii nebyly ani kody ke kodovani a na novy exide je pouze vyrobni cislo a taky bez tech kodu. Takze se to jen vymenilo a ted se zjistuje jak s tim kodovanim kdyz neni co a kam zadat v diag. Divny co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leonekkk Vloženo 15. Duben 2022 Sdílet Vloženo 15. Duben 2022 před 4 minutami, JSvoboda napsal: Tak baterie vymenena. Ale v diagnostice Delphi nebyla nikde moznost kodovani baterie... Na puvodni baterii nebyly ani kody ke kodovani a na novy exide je pouze vyrobni cislo a taky bez tech kodu. Takze se to jen vymenilo a ted se zjistuje jak s tim kodovanim kdyz neni co a kam zadat v diag. Divny co? Ano není na tenhle typ Baterie BEM CODE: je tam jiná možnost baterii nakódovat přes VCDS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 15. Duben 2022 Sdílet Vloženo 15. Duben 2022 (editace) Ale ze ani na stary origo baterii nejsou ty bem kody... jak se to teda nakoduje? Zadat se snad da jen vyrobni cislo asi a to jeste jen v VCDS ? To budi jezdit asi dlouho bez nakodovani nez sezenu nekoho s vcds... Editováno: 15. Duben 2022, autor: JSvoboda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leonekkk Vloženo 15. Duben 2022 Sdílet Vloženo 15. Duben 2022 před 7 minutami, JSvoboda napsal: Ale ze ani na stary origo baterii nejsou ty bem kody... jak se to teda nakoduje? Zadat se snad da jen vyrobni cislo asi a to jeste jen v VCDS ? Na original baterii jsou ty BEM code.ve VAG to určitě jde mluvím s vlastní zkušenosti mám priginal kabel VCDS… Mění se výrobce baterie,typ baterie,kapacita a seriové číslo.seriové číslo se musí něnit protože jednotka si bude myslet že má původní baterii a tím pádem se tá nová baterie nenaboje na 100% kapacitu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 16. Duben 2022 Sdílet Vloženo 16. Duben 2022 Tak hold zatim vypojim ten kablik nez se to nakoduje aby se mi to nabijelo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 Vraj kodovat nemusíš. Ja som kódoval ale dával som economy vw s kódom. Inak koľko ti vydržala povodna? Káblik kľudne vyber, píšu, že to bude stále nabíjať, ja to neurobím lebo by som vydržal možno pol dna s tou chybou na budikoch pri každom štarte. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 před 11 hodinami, JSvoboda napsal: Tak hold zatim vypojim ten kablik nez se to nakoduje aby se mi to nabijelo... No tak to myslím, že spíše obráceně. Tedy zapojit novou baterii i s tím káblíkem, baterii pomocí diagnostiky, nebo spec. přístroje nakódovat, nebo nechat si systém sám bez samotného speciálního kódování tzv. zaučit a přizpůsobit nové baterii (s hned vypnutým káblíkem asi to zaučení moc nepůjde), to všechno může trvat cca až 6 dní a záleží to taky na určitém minimálním počtu startů vozidla za tu dobu. Po této době by všechny chybové hlášky na přístrojovce měly zmizet. Potom, pokud budeš tedy chtít, si můžeš ten káblík vypojit. Já, jak jsem psal v dřívějších příspěvcích , bych to po určitých zkušenostech s vypnutým, nebo nevypnutým káblíkem již nedělal a mám ho zpětně již trvale zapojený, i když systém S/S vždy ručně vypínám po každém nastartování. Kdysi jsem zde dával odkaz na výrobce baterií Banner, kde se zájemce o potřebě, či nepotřebě kódování nových baterií dozví více a tak ho zde dávám opětovně. Je zde taky vysvětleno proč některé nové baterie mají uvedeny BEM kódy a některé ne. Zájemce o baterie, systémy tzv. inteligentního nabíjení a systémy S/S se zde dozví skoro vše podstatné. Na druhou stranu se kolikrát i divím, že majitelé vozu Škoda Superb, které zrovna nepatří mezi laciné vozy, takže na jejich pořízení nemůže být majitel sociální případ, tady pořád řeší baterie a jejich výměnu za cca pár tisícovek Kč? Prostě za nějaké 2-3, nebo 4 roky, nebo i více, si ji nechám legálně v AS vyměnit, nakódovat a jede se dál. Pořád je to marginární a laciná záležitost oproti tomu, co nás asi čeká až budeme za pár let řešit velké baterie našich elektromobilů a jejich statisícové opravy, nebo výměny! https://www.bannerbatterien.com/cz/Znalosti/7-HOW-TO-správné-zaregistrování-baterií-ve-vozidle-se-systémem-start-stop Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 Tak jasne, ale jelikoz vim jak AS tahaji z lidi penize "protoze prachaci preci penize neresi" tak to urcite nechci. Za vymenu baterie tedy te origo smejdu chteji 9 tis a to platit teda nechci i kdyz na to mam... po jizde cca 40 km s novou baterii a zapojenym konektorem jsem mel baterii na druhy den na 12V ac by melo byt nad 12.6v. ( nabito ) Tak nevim teda jak to inteligentni nabijeni ( vybijeni ) funguje. S odpojenym kablem mam teda vetsi jistotu nechat auto dele stat a nebat se zda nastartuju. ( pouziti nezavisleho topeni je jistejsi ) Po 3 dnech stani auta je baterie stale nad 12.5v. Ty informace si proctu diky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 před 1 hodinou, DušanV napsal: Na druhou stranu se kolikrát i divím, že majitelé vozu Škoda Superb, které zrovna nepatří mezi laciné vozy, takže na jejich pořízení nemůže být majitel sociální případ, tady pořád řeší baterie a jejich výměnu za cca pár tisícovek Kč? Prostě za nějaké 2-3, nebo 4 roky, nebo i více, si ji nechám legálně v AS vyměnit, nakódovat a jede se dál. Pořád je to marginární a laciná záležitost oproti tomu, co nás asi čeká až budeme za pár let řešit velké baterie našich elektromobilů a jejich statisícové opravy, nebo výměny! Majitelé Superbu ale očekávají, že po pár dnech odstavení vozidla nastartují bez problémů, budou mít funkční nezávislé topení ...(potřebují být včas na jednání a pod). Ale právě díky inteligentnímu dobíjení si tím nemohou být jisti, klasické dobíjení by pořád udržovalo akumulátor nabitý a tyto problémy by neměli. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 @Petr L.Ok, tyhle argumenty a očekávání jsou logické, potřebuje za všech okolností nastartovat a dojet každý, jen dle vlastních zkušeností, měření, zkoušení, diskusí aj., prostě nevidím podstatné rozdíly mezi odpojeným káblíkem a vyřazeným tzv. inteligentním dobíjením. Někdo tam nějaké rozdíly v napětí vidí a naměří, někdo ne, všímám si, že po určité delší době provozu baterií ( 1- 2 roky) je tzv. ustálené napětí na baterii prakticky skoro stejné u obou způsobů provozu baterie, tedy s, nebo bez inteligentního nabíjení a i životnost, odolnost a výdrž baterií mně zprůměrovaně přijde skoro stejná. Autobaterie, jejich dobíjení a životnost sleduji u sebe a u své rodiny již hezkých pár let a konstatuji, že tzv. "nula od nuly pojde", tedy jasněji řečeno, je to skoro jedno. Podstatnější podle mne je, jak kvalitně vyrobené baterie výrobce auta odebírá od dodavatele, jak se mu úspěšně, nebo méně úspěšně podařilo nastavit mix mezi dobíjením, kapacitou baterie a max. množstvím možné odebírané energie (dle výbavy vozu). Zapojený, nebo nezapojený káblík na to má podle mne podstatně menší vliv, než co jsem jmenoval v předchozí větě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 Auto s inteligentním dobíjením nevlastním, takže info čerpám jen z fora a od známých, kteří inteligentní dobíjení mají. Z toho co jsem se dočetl s odpojeným kablíkem by mělo auto nabíjet konstantním napětím cca 14V. S inteligentním nabíjením napětí kolísá podle jízdního režimu a dalších faktorů a proto AKU je mnohem víc zatěžovaný a případná nekvalita AKU se projeví rychleji (stejný "nekvalitní AKU" by pravděpodobně bez inteligentního nabíjení vydržel mnohem déle). Zde na foru je x příspěvků od lidí s inteligentním nabíjením, kterým AKU odešel třeba po 2 letech, popř. po pár dnech odstavení vozidla nenastartovali. Mě vydržel první origo AKU 9 let, druhý EXIDE mám 5 let a stále funguje bez problému a zkušenosti z okolí s životností AKU byz inteligentního dobíjení jsou podobné. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 Neviem mám polroka novú batériu v B8, káblik zapojený, raz za týždeň robím diag cez vcds, vždy pozriem stav nabitia batérie, vždy mám cez 70%, väčšinou na 80%. Problém môžu mať aj vodiči, ktorí nebrzdia motorom, potom im to nabíja zle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 Při nižších teplotách, zapnutém výhřevu sedaček bývá inteligentní dobíjení potlačeno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 To som si všimol, jazdím dosť po meste. Kratke trasy. V zime vždy zapnem vyhrev. Keď som pozeral cez vcds stav batérie, tak aj 98%. Mimo mesta menej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vápno Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 Inteligentní dobíjení se vypíná pod 5°C. A vlastní zkušenost- otec OIII 2013 250tkm inteligentní dobíjení zapojeno a baterku jsem měnil teďko na podzim. Takže 8 let sloužila Varta AGM 68Ah. Já OIII 2015 200tkm inteligentní dobíjení zapojeno a baterka stále původní opět Varta AGM 68Ah. Takže já v tom žádný problém nevidím. AGM baterky to snáší dobře, ale EFB to nedávaj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 Chybu vidim v tom ze to inteligentni nabijeni proste nechava baterii na 70% coz je na nic. To dela z 70Ah baterie cca 50Ah. Ja potrebuju zaparkovat auto s nabitou baterii aby se vyuzila max kapacita pro dalsi pouziti jako to je u kazdyho jinyho auta bez inteligentu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 17. Duben 2022 Sdílet Vloženo 17. Duben 2022 před 2 hodinami, Vápno napsal: AGM baterky to snáší dobře, ale EFB to nedávaj. To je další problém, EFB měly být pro auta se startstopem, ale dávají je i do aut s inteligentním dobíjením. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.