Přejít na obsah

Autobatéria


Badura

Doporučené příspěvky

@JSvobodaCo pořád máš s tím kódováním? Při odpojení toho kabelu od  mínus pólu baterie, dojde ke ztrátě přísunu dat pro řídící jednotku ovlivňující a řídící  tzv. inteligentní  dobíjení, čímž vlastně vyřadíš i samotné inteligentní dobíjení.  Palubní systémy ti budou pravděpodobně dávat hlášku typu "systém Start/Stop v poruše" apod. a to zpravidla po startu, občas v průběhu jízdy, ale nebude to  trvalé a  průběžné hlášení.  Vyhodnoť si, jestli tě ta občasná hláška nebude iritovat a budeš ji tolerovat. Dále, sám si musíš vypozorovat, jestli nemáš negativně ovlivněné jiné systémy vozidla, jak tím straší samotná výrobní fabrika tj. Škodovka, já jsem tedy zatím neslyšel, že by odpojením systému S/S došlo u někoho k nějakému fatálnímu selhání a ovlivnění jiných systémů vozu.  

Já osobně jezdil cca 2 a 1/2 roku s vypnutým systémem S/S,  originální baterie i přesto po 3 letech vlastnictví auta začíná  odcházet a nedrží napětí více jak cca 12.4 V, kapacita dle měření taky rapidně klesá. Přisuzuji to spíše nekvalitní výrobě a šetřením výrobců baterií na nepravých místech, než dnešnímu zhusta omýlanému tématu, jestli mít zapnutý systém S/S a tím i to inteligentní dobíjení, nebo ho mít vypnutý. Nakonec ceny dnešních autobaterií nejsou nějak hrozné a tak já osobně tenhle "pseudoproblém" přestávám řešit, jakmile mě baterie kiksne, tak kupuji novou a napříště nehodlám vůbec řešit, jestli systém S/S nechat zapnutý, nebo ho vypnout. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kodovanim jsem myslel vyrazeni te rekuperace  a inteligentniho nabijeni prez diagnostiku. Jinak souhlasim. Jeden servisak mi rikal ze baterku odrovnam taky kdyz odpojim ten konektor. Ze prej se do ni  bude hodne rvat nabijeci proud...  Takze ja si mam vybrat bud nabijet malo nebo zase moc hodne :)  Tak snad s novou baterii Exide to bude dobry kdyz nebude takovej smejd jak origo...

Editováno: , autor: JSvoboda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JSvobodaTen servisák pravdu rozhodně neměl, nějaká regulace mezního napětí a proudu z alternátoru tam pořád  je, i když je odpojený ten káblík a nefunguje to tzv. inteligentní dobíjení.  Tohle si můžeš třeba on-line při jízdě změřit a odpozorovat připojením zásuvkového voltmetru do 12V zásuvky na přístrojovce, kde vidíš jaké to napětí je, rozhodně nejde přes 14.8 V a nekolísá to tak u odpojeného káblíku, to spíše chodilo až k 15V a nehorázně to oscilovalo nahoru, dolů  u toho originálně zapojeného káblíku a zapojeného systému S/S. 

ImgW.jpg

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nova baterie je doma. Vymenim a uvidime.   Nekdo rika ze odpojenej kablik na baterii vyresi spatne dobijeni a start stop a nekdo ze by to timhle zpusobem neresil. No strcim do zasuvky ten voltmetr a potestuju jak se to bude chovat. Ale pokud opravdu odpojenej kablik takhle efektivne vyresi nabijeni a nic jineho se neposkodi tak proc ho neodpojit :)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 4. 2022 na 21:26, JSvoboda napsal:

Tak nova baterie je doma. Vymenim a uvidime.   Nekdo rika ze odpojenej kablik na baterii vyresi spatne dobijeni a start stop a nekdo ze by to timhle zpusobem neresil. No strcim do zasuvky ten voltmetr a potestuju jak se to bude chovat. Ale pokud opravdu odpojenej kablik takhle efektivne vyresi nabijeni a nic jineho se neposkodi tak proc ho neodpojit :)  

Jakou jsi koupil a kde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak baterie vymenena. Ale v diagnostice Delphi nebyla nikde moznost kodovani baterie... Na puvodni baterii nebyly ani kody ke kodovani a na novy exide je pouze vyrobni cislo a taky bez tech kodu. Takze se to jen vymenilo a ted se zjistuje jak s tim kodovanim kdyz neni co a kam zadat v diag.  Divny co?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, JSvoboda napsal:

Tak baterie vymenena. Ale v diagnostice Delphi nebyla nikde moznost kodovani baterie... Na puvodni baterii nebyly ani kody ke kodovani a na novy exide je pouze vyrobni cislo a taky bez tech kodu. Takze se to jen vymenilo a ted se zjistuje jak s tim kodovanim kdyz neni co a kam zadat v diag.  Divny co?  

Ano není na tenhle typ Baterie BEM CODE: je tam jiná možnost baterii nakódovat přes VCDS

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, JSvoboda napsal:

Ale ze ani na stary origo baterii nejsou ty bem kody...  jak se to teda nakoduje?  Zadat se snad da jen vyrobni cislo asi a to jeste jen v VCDS ?  

Na original baterii jsou ty BEM code.ve VAG to určitě jde mluvím s vlastní zkušenosti mám priginal kabel VCDS… Mění se výrobce baterie,typ baterie,kapacita  a seriové číslo.seriové číslo se musí něnit protože  jednotka si bude myslet že  má původní baterii a tím pádem se tá nová baterie nenaboje na 100% kapacitu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vraj kodovat nemusíš. 

Ja som kódoval ale dával som economy vw s kódom. 

Inak koľko ti vydržala povodna? 

Káblik kľudne vyber, píšu, že to bude stále nabíjať, ja to neurobím lebo by som vydržal možno pol dna s tou chybou na budikoch pri každom štarte. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, JSvoboda napsal:

Tak hold zatim vypojim ten kablik nez se to nakoduje aby se mi to nabijelo...

No tak to myslím, že spíše obráceně. Tedy zapojit novou baterii i s tím káblíkem, baterii pomocí diagnostiky, nebo spec. přístroje nakódovat, nebo nechat si systém sám  bez samotného speciálního  kódování tzv. zaučit a přizpůsobit nové baterii (s hned vypnutým káblíkem  asi to zaučení moc nepůjde), to všechno  může trvat cca až 6 dní a záleží to taky na určitém minimálním počtu startů vozidla za tu dobu. Po této době by všechny chybové hlášky na přístrojovce měly zmizet. Potom, pokud budeš tedy chtít, si můžeš ten káblík vypojit. Já, jak jsem psal v dřívějších příspěvcích , bych to po určitých zkušenostech s vypnutým, nebo nevypnutým káblíkem již nedělal a mám ho zpětně již trvale zapojený, i když systém S/S vždy ručně vypínám po každém nastartování. 

Kdysi jsem zde dával odkaz na výrobce baterií Banner, kde se zájemce o potřebě, či nepotřebě  kódování nových baterií dozví více a tak ho zde dávám opětovně. Je zde taky vysvětleno proč některé nové baterie mají uvedeny BEM kódy a některé ne. Zájemce o baterie, systémy tzv. inteligentního nabíjení a systémy S/S se zde dozví skoro vše podstatné. 

Na druhou stranu se kolikrát i divím, že majitelé vozu Škoda Superb, které zrovna nepatří mezi laciné vozy, takže na jejich pořízení nemůže být majitel sociální případ,  tady pořád  řeší baterie a jejich výměnu  za cca pár tisícovek Kč? Prostě za nějaké 2-3, nebo 4 roky, nebo i více, si ji nechám legálně v AS vyměnit, nakódovat  a jede se dál. Pořád je to marginární a laciná  záležitost oproti tomu, co nás asi čeká až budeme za pár let řešit velké baterie našich elektromobilů a jejich statisícové opravy, nebo výměny!

 

https://www.bannerbatterien.com/cz/Znalosti/7-HOW-TO-správné-zaregistrování-baterií-ve-vozidle-se-systémem-start-stop

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasne, ale jelikoz vim jak AS tahaji z lidi penize "protoze prachaci preci penize neresi"  tak to urcite nechci. Za vymenu baterie tedy te origo smejdu chteji 9 tis  a to platit teda nechci i kdyz na to mam... po jizde cca 40 km s novou baterii a zapojenym konektorem jsem mel baterii na  druhy den na 12V   ac by melo byt nad 12.6v. ( nabito ) Tak nevim teda jak to inteligentni nabijeni ( vybijeni )  funguje.  S odpojenym kablem mam teda vetsi jistotu nechat auto dele stat a nebat se zda nastartuju. ( pouziti nezavisleho topeni je jistejsi ) Po 3 dnech stani auta je baterie stale nad 12.5v. Ty informace si proctu diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, DušanV napsal:

Na druhou stranu se kolikrát i divím, že majitelé vozu Škoda Superb, které zrovna nepatří mezi laciné vozy, takže na jejich pořízení nemůže být majitel sociální případ,  tady pořád  řeší baterie a jejich výměnu  za cca pár tisícovek Kč? Prostě za nějaké 2-3, nebo 4 roky, nebo i více, si ji nechám legálně v AS vyměnit, nakódovat  a jede se dál. Pořád je to marginární a laciná  záležitost oproti tomu, co nás asi čeká až budeme za pár let řešit velké baterie našich elektromobilů a jejich statisícové opravy, nebo výměny!

 

Majitelé Superbu ale očekávají, že po pár dnech odstavení vozidla nastartují bez problémů, budou mít funkční nezávislé topení ...(potřebují být včas na jednání a pod). Ale právě díky inteligentnímu dobíjení si tím nemohou být jisti, klasické dobíjení by pořád udržovalo akumulátor nabitý a tyto problémy by neměli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Petr L.Ok, tyhle argumenty a očekávání  jsou logické, potřebuje za všech okolností  nastartovat a dojet každý, jen dle vlastních zkušeností, měření, zkoušení, diskusí aj., prostě nevidím podstatné rozdíly mezi odpojeným káblíkem a vyřazeným tzv. inteligentním dobíjením. Někdo tam nějaké rozdíly v napětí vidí a naměří, někdo ne, všímám si, že po určité delší době provozu baterií ( 1- 2 roky) je  tzv. ustálené  napětí na baterii  prakticky skoro stejné u obou způsobů provozu baterie, tedy s, nebo bez inteligentního nabíjení a i životnost, odolnost a výdrž baterií mně zprůměrovaně přijde skoro stejná. 

Autobaterie, jejich dobíjení a životnost  sleduji u sebe a u své rodiny již hezkých pár let a konstatuji, že tzv. "nula od nuly pojde", tedy jasněji řečeno, je to skoro jedno. 

Podstatnější podle mne je, jak kvalitně vyrobené  baterie výrobce auta odebírá od dodavatele, jak se mu úspěšně, nebo méně úspěšně podařilo nastavit mix mezi dobíjením, kapacitou baterie a  max. množstvím možné odebírané energie (dle výbavy vozu). Zapojený, nebo nezapojený káblík na to má podle mne podstatně menší vliv, než co jsem jmenoval v předchozí větě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto s inteligentním dobíjením nevlastním, takže info čerpám jen z fora a od známých, kteří inteligentní dobíjení mají. Z toho co jsem se dočetl s odpojeným kablíkem by mělo auto nabíjet konstantním napětím cca 14V. S inteligentním nabíjením napětí kolísá podle jízdního režimu a dalších faktorů a proto AKU je mnohem víc zatěžovaný a případná nekvalita AKU se projeví rychleji (stejný "nekvalitní AKU" by pravděpodobně bez inteligentního nabíjení vydržel mnohem déle).

Zde na foru je x příspěvků od lidí s inteligentním nabíjením, kterým AKU odešel třeba po 2 letech, popř. po pár dnech odstavení vozidla nenastartovali.

Mě vydržel první origo AKU 9 let, druhý EXIDE mám 5 let a stále funguje bez problému a zkušenosti z okolí s životností AKU byz inteligentního dobíjení jsou podobné.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem mám polroka novú batériu v B8, káblik zapojený, raz za týždeň robím diag cez vcds, vždy pozriem stav nabitia batérie, vždy mám cez 70%, väčšinou na 80%.

Problém môžu mať aj vodiči, ktorí nebrzdia motorom, potom im to nabíja zle. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inteligentní dobíjení se vypíná pod 5°C. 

 

A vlastní zkušenost- otec OIII 2013 250tkm inteligentní dobíjení zapojeno a baterku jsem měnil teďko na podzim. Takže 8 let sloužila Varta AGM 68Ah.

Já OIII 2015 200tkm inteligentní dobíjení zapojeno a baterka stále původní opět Varta AGM 68Ah.

 

Takže já v tom žádný problém nevidím. AGM baterky to snáší dobře, ale EFB to nedávaj. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...