Přejít na obsah

Dodělání elektrického stahování oken


Rimmer

Doporučené příspěvky

Zdravím, dostal jsem v dědictví Fabii II asi ve výbavě junior (jestli se něco tak nazývalo) a auto nemá ani elektrické stahování oken a ani centrál. 

Má někdo zkušenosti s doděláním? Je mi jasné, že se budou ménit vnitřky dveří, kabeláž, asi i komfortní jednotka, kódování. 

Auto musí zůstat v rodině, takže prodej a výměna za lépe vybavené nepřipadá v úvahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možno lacnejšie by to bolo ale myslím si, že by tak či tak musel podobnú robotu spraviť. Ja som osobne zástancom keď už niečo dorobiť tak nech to je buď original alebo nech sedí s interierom. Myslím si, že univerzálna sada by nemala tlačídla ako original, či sa mýlim ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím,

dlouho jsem tu nebyl, tak se předem omlouvám pokud se tohle již někde řeší - nikde jsem to ale nenašel.

 

Dostala se mi pod ruce z rodiny druhá fabie (F2 2011) v naprosto sociální výbavě (klima a radio, ale okna na švihadla...)

Jelikož s ní bude jezdit partnerka, chtěl bych dodělat pár věcí z tohoto století - minimálně dálku a okna.

 

Dá se nějak dodělat origo stahování oken? Respektive lze ten plech s mechanismem vyměnit jen kus za kus a pak jen dotáhnout elektřinu?

Pokoušel se vůbec už o tohle někdy někdo?

 

Díky za případnou radu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím,

 

rád bych se optal, co by obnášelo dodělat elektrické stahování zadních oken do dvojkové Fabie/Roomsteru. Tady na fóru se řešila dodělávka do sociálních modelů, které měly kličky i ve předu. Dodělávka do vozu, který už ve předu elektriku má, by snad mělo být o něco jednodušší. Máte s tím někdo zkušenost? Předpokládám, že by to obnášelo pořídit:

  • Mechanismus stahování vč. motoru do zadních dveří + kabeláž, záslepky do děr po kličkách,
  • spínače do zadních dveří + ten plast v opěrce dveří, ve kterém spínač drží (s otvorem),
  • vyměnit "malý" spínač do dveří řidiče za "velký" + ten plast v opěrce dveří, ve kterém spínač drží (s větším otvorem).
  • Co řídící jednotka? Je to napojeno na "komfortní" řídící jednotku nebo někam jinam? Liší se nějak ty "komfortní" jednotky? Vím, že u první Fabie jich byla celá řada podle toho, co to mělo umět... Já mám vůz relativně slušně vybavený (MaxiDot, tempomat, vyhřívané sedačky, parkovací senzory, ESP), takže bych skoro řekl, že by zadní elektrické stahování mohla moje komfortka zvládnout...
  • Musí se to kódovat? Nebo je to "Plug & Play"?

 

Editováno: , autor: Miro F.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jednu nepříjemnost jsem zjistil ohledně dvojkové Fabie/Roomsteru - panel dveří, ve kterém jsou umístěny spínače stahování oken, jsou jeden kus v celku (na rozdíl třeba od jedničkové Fabie, kde byla samostatná krytka, kterou stačilo vyměnit za krytku s otvorem)... Při dodělávání elektrických oken tedy nejspíš bude třeba je vyměnit, aby bylo kam zasadit spínače stahování oken, případně vyříznout díru (či větší díru v případě řidičových dveří, pokud už tam stahovačka na přední okna je)...

 

Editováno: , autor: Miro F.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ok, vážení, tak zadní elektrická okna úspěšně dodělána. Popíši, co to obnášelo u mé Fabie Tour (2014), která má tuto (pro přestavbu relevantní) výbavu:

  • Přední elektrická okna a zrcátka.
  • 8x reproduktory (tj. i v zadních dveřích).
  • Dálkově ovládaný centrál.
  • Asi tu správnou komfortní jednotku, která umí i zadní elektrická okna, i když je auto nemělo. Nevím, jak se to pozná, asi by chtělo dohledat, jestli je to už standard nebo jestli jsem měl jen kliku, že to ta moje zrovna umí. Nicméně auto má jinak vcelku bohatou výbavu (vyhřívaná sedadla, MaxiDot, ESP, tempomat, parkovací senzory), takže je možné, že už má tu nejvyšší možnou, jestli se to tedy kastuje podobně, jako u jedničkové Fabie, kde jich byla celá řada...

Co jsem musel pořídit:

  • Tapecy z auta, které mělo elektrická okna. Musí se vyměnit nejen vzadu ale i u řidiče, kde je potřeba s větším otvorem pro velký spínač. Já měl štěstí, sehnal jsem komplet 4 v mé barvě interiéru za 1500kč vč spínačů.
  • Zadní stahovačky vč. motorů a kabelových svazků. Já měl opět štěstí, sehnal jsem komplet pro celé auto vč. motorků a svazků za 5000kč. Na zadní samostatně jsem nikde nenarazil.
  • Drátky (4x0.35, 2x1.5), délka podle toho, kudy to povedete. Piny do svorkovnice v zadních dveřích (4x malý, tuším 1,5 a 2x velký, tuším 4,8).  Kdyžtak poradí ve škodovce podle kódu svorkovnice - ty velké jsem jinde nesehnal, ale ve škovoce je prodávají i s kouskem drátku, stojí něco okolo stovky).
  • Spojky Faston nebo něco na spojování kabelů (pájení bych asi nedoporučil).
  • Celkové vstupní náklady cca 7000kč.

Co jsem musel udělat:

  • Vyměnit svazek ve dveřích řidiče - ideální, pokud ho máte. Nicméně není to nezbytně nutné, do svorkovnice ve dveřích a dál do auta vedlo u mé Fabky už správný počet drátů, i když měla jen přední elektrická okna. Stačilo by tedy teoreticky jen sehnat svorkovnice a piny na velký spínač spouštěče oken a chybějící piny do svorkovnici elektromotoru a natáhnout podle dílenské příručky jednotlivé dráty. Motor zůstal původní, funguje a ovládá zadní okna jak má.
  • Vyměnit tapec u řidiče za tapec s velkým spínačem.
  • Natáhnout dráty k zadním dveřím. Celkem se musí dodělat 3 na každou stranu. Tady musíte nastudovat dílenskou příručku, je to tam hezky rozkreslené a snad to z toho pochopíte.
  • Rozebrat tapec zadních dveří, vymontovat starou stahovačku (postup dle dílenské příručky), vyměnit kabelový svazek (měnit dokud je stahovačka venku, je tam pak dobrý přístup), zamontovat elektrickou stahovačku s motorkem, zapojit všechny konektory vč. spínače stahovačky a zadělat nový tapec.
  • Celkový čas - když to sečtu, tak den práce mi to zabralo určitě, spíš víc. Nejhorší byly ty kabely, hooodně času jsem strávil zjišťování, co kam zapojit a pak to roztahat, napojit... Dráty u pojistek jsem napojoval snad přes hodinu, než se to povedlo. Samotné jedny dveře jsou přestrojené komplet do cca hodiny a půl, to už je opravdu to nejmenší...
  • Nic jsem nikde nekódoval, jen jsem to zapojil a chodilo to. Pro úplnost - měl jsem po celou dobu odpojenou baterku a zkoušel to až po jejím znovu-připojení. Nevím, jestli to má na něco vliv...

Co mi po přestavbě zbylo a dalo by se snad i prodat:

  • Komplet tapecy pro auto s předními elektrickými okny vč. spínačů.
  • Komplet stahovací mechanismy a svazky na celé auto, pro vůz s předními elektrickými okny.
  • Asi se zbylé díly pokusím poslat do světa, celkové náklady by se tak mohly o něco ponížit o prodané věci (minimálně přední motorky, spínače a svazky by mohly mít nějakou cenu, tapecy asi spíš ne...)

Poznámka na závěr: pokud uvažujete, že by do zadních tapeců stačilo jen udělat díry pro spínače či zvětšit díru v předním tapecu - já bych to nedělal. Šance, že to uděláte dobře a přesně, aby spínač nevypadával, je podle mě dost malá a šance, že zničíte celý tapec, je poměrně slušná. Btw, tapecy jsou na rozdíl od jedničkové Fabie jeden nedělitelný kus, sundat z nich jde jen krytka madla, nic víc...

Editováno: , autor: Miro F.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...