Přejít na obsah

1.5 TSI - škubání při rozjezdu


milda 1

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu  

360 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Že by 1,5 tsi byla zase taková katastrofa? 1,4 také některé škubou také viz vw forum,  kolega má nového  1,4 Grand Scenika  a nejen že  se mu  v 5000km zadřel motor,neodvrtali mazací kanál, tak mu to škube taky. Mně to občas cukne při rozjezdu ,studený motor a potom vše v pohodě .Určitě jsou lepší motory ,ale že by to byla taková katastrofa? Samozřejmě je dobře že se o tom ví a ví to ŠKODOVKA a snad vydají opravný soft pro motor.

Editováno: , autor: cilda1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám Karoq 1,5 TSI manuál a najeto 11000km.  Když jedu a motor se začíná zahřívat na digi teploměru se rozsvítí první ledka cca 50st.C tak motor při  "lehké" noze poškubává , při zátěži ne. A někdy  i když je motor již zahřátý na provozní teplotu při udržování rychlosti bez toho aby byly odpojeny 2 válce motor poškubává.  Chystám se dát auto do servisu na reklamaci. 

Nemáte někdo zkušenost s tímto problémem ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přečti si celé toto vlákno a zkušenosti se dozvíš B)

 

Co dosud vidím, tak mě to jen víc a víc utvrzuje v názoru, že to cukání, ať už při rozjezdu nebo lehké jízdě, souvisí s časováním vačkových hřídelí a tedy využíváním vnitřního EGR.

Sníží tím výrazně hodnoty NOx, no a to, že to vede k větší produkci PM částic, to už je trápit nemusí, to jim nově řeší OPF ... Z cukání motoru pak uděláme charakteristiku ...

 

Je sice s podivem, že si na podobné pocukávání stěžují i lidé s motorem bez OPF, ale bez detailů k softu je to vše jen posuzování výsledku bez znalosti příčiny.

 

V UK tlak ze strany zákazníků donutil VW už přiznat něco více ...

 

https://www.honestjohn.co.uk/news/owning-1/2019-01/volkswagen-acknowledges-problem-with-15-tsi-evo-engine/

In a statement from Volkswagen in Germany, the company said: “Volkswagen is aware of reports from customers complaining that some vehicles featuring the 1.5-litre TSI Evo engine with manual gearbox can be slightly hesitant in the cold-running phase."

"We are currently developing a solution to prevent these rare effects in the affected vehicles.”

 

No a v kontrastu s tím odpověď Skoda UK zákazníkovi ...

https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/?do=findComment&comment=5182236
We are mindful there is a characteristic of the 1.5 engine where a juddering can be felt when starting your vehicle from cold. Please be aware, this is the normal operational function of this vehicle engine derivative and can potentially be experienced until the coolant has reached a temperature of approximately 70°C.

ŠKODA UK always looks to improve the operating parameters of our vehicles during their lifespan and we understand there may be a software update available in 2019, which may enhance this characteristic of your vehicle. :_icon_smich2:

 

Editováno: , autor: rayx
  • Díky 4
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎22‎.‎1‎.‎2019 na 10:54, cilda1 napsal:

Že by 1,5 tsi byla zase taková katastrofa? 1,4 také některé škubou také viz vw forum,  kolega má nového  1,4 Grand Scenika  a nejen že  se mu  v 5000km zadřel motor,neodvrtali mazací kanál, tak mu to škube taky. Mně to občas cukne při rozjezdu ,studený motor a potom vše v pohodě .Určitě jsou lepší motory ,ale že by to byla taková katastrofa? Samozřejmě je dobře že se o tom ví a ví to ŠKODOVKA a snad vydají opravný soft pro motor.

 

Je to katastrofa, zkoušel ses takhle rozjíždět po městě kde máš za sebou třeba 10 semaforů? Na jednom, dvou a pak plynulé jízdě se to dá, ale po městě děs běs. No je fajn, že se o tom ví a řeší, ale pochybuju, že s nějakou aktualizací se to 100% zlepší..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne len nejde do hlavy ze to nepostihuje kazdy motor. Najviac sa k tejto "charakteristike" hlasia majitelia Karoqu. Videl som tak isto aj T-Roc forum kde sa tak isto stazovali ale nie az v takom velkom mnozstve ako Karoq (tam je to brutalne najviac). U O3 toho bolo minimum na zahranicnich forach. Tak isto mam znamych s tymto motorom a nic take nepocituju. Cim to moze byt?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říci, ale kromě možných rozdílů v softech ECU jednotlivých vozů u všech značek VAGu a tím i homologací, si myslím to ukazuje a potvrzuje, jak je každý řidič jinak vnímavý k projevům auta. Někdo ano, někdo vůbec ... No a proto to řeší jen ta skupina, která to prostě nepřechází a posuzuje, a hlavně ví o forech, kam to napsat.

 

Koukl jsem na to, co tu napsal cilda1, a i on to řešil s autorizákem a to jedno cuknutí tam cítí, manuál bez OPF. Pokud to je takto, s tím by se dalo žít. Ale pokud je to výrazně horší, tak se prostě něco nepovedlo ...  Kouzla se softem se o to postaraj ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy mi to zacuká při prvním rozjezdu a  je jedno jestli je -6°C nebo +30°C , dělalo to i  někdy v létě. Proto jsem to řešil s  servisem už minulý rok, koukali na mně  že si to vymýšlím, neochota, člověk  se nesmí dát, ted slibují  1 čtvrtletí .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, rayx said:

Těžko říci, ale kromě možných rozdílů v softech ECU jednotlivých vozů u všech značek VAGu a tím i homologací, si myslím to ukazuje a potvrzuje, jak je každý řidič jinak vnímavý k projevům auta. Někdo ano, někdo vůbec ... No a proto to řeší jen ta skupina, která to prostě nepřechází a posuzuje, a hlavně ví o forech, kam to napsat.

 

Koukl jsem na to, co tu napsal cilda1, a i on to řešil s autorizákem a to jedno cuknutí tam cítí, manuál bez OPF. Pokud to je takto, s tím by se dalo žít. Ale pokud je to výrazně horší, tak se prostě něco nepovedlo ...  Kouzla se softem se o to postaraj ...

 

mozno to vazne suvisi so softom pre jednotlive modely vo VAG skupine. Kedze je nepomerne viac takychto pripadov v Koroqu. A myslim ze aj majitelia inych modelov vedia o forach a tak isto aj rozne vnimaju prejavy auta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, no, to je otázka zda a jestli

 

Direct throttle response

module 44 steering assistance

security access xxxxx

adaptation > driving profile switchover

changed to "direct, controlled over threshold value" from "incremental, controlled over time"

 

potřeboval by VAG mlžit a čas do 2/4 2019 kdyby to řešilo toto?

 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám O3 MR19 1.5 TSi manuál a taky se mi projevuje toto škubání se studeným motorem. Např. dnes jsem vyjel ráno z domu a po cca 4 km přijel do pomalu jedoucí kolony, kde se střídavě po pár metrech zastavovalo... Připadal jsem si jak první den v autoškole, na jedničku poskočení, na dvojku v nízkých otáčkách cukání. Po zahřátí motoru bylo po problému.

Ještě někdy pozoruju to, že při konstantním zrychlování, třeba i na čtverku cítím taky jemné cuknutí, jako by se auto rozmýšlelo, jestli se má rozjet víc nebo ještě ne:unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to mám studené tak to "drobet" škubne , ale né tolik abych to reklamoval. Dneska celej den ježedění po Plzni a bez problému.  To mě více vadí odpojování válců. Řekl bych že při chodu na dva válve je to hlučnější než bylo na začátku. A další je  že se mě zdá že  to jezdí častějš na dva válce než když byl motor novej. Mám najeto 19000km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 1/24/2019 at 2:06 PM, rayx said:

Aha, no, to je otázka zda a jestli

 

Direct throttle response

module 44 steering assistance

security access xxxxx

adaptation > driving profile switchover

changed to "direct, controlled over threshold value" from "incremental, controlled over time"

 

potřeboval by VAG mlžit a čas do 2/4 2019 kdyby to řešilo toto?

 

Jdeš do toho?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...