Pavel 5 Vloženo 12. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2018 Stejně jsou záhady, většinou jsou studené starty 3-4 vteřiny a dnes baterie 11,3 V a chytlo to na otočení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 13. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2018 Tak jsem dnes měřil a vypadá to, že rekuperaci "odpojí" i vyhřívání zrcátek. Takže není třeba vyhřívat sedačku, ani odpojovat kabel, jen přepnout ovladač zrcátek do správné polohy :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 13. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2018 Tak to nevím, ale ráno jsem jel bez zaplého vyhřívání a rekuperace fungovala (napětí skákalo nahoru dolů), navečer jsem jel zpět (cca 35min) a zapl výhřev zrcátek a celou dobu to drželo cca 14V. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 13. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2018 Že by výhřev zrcátek rušil rekuperaci a nastavoval vyšší napětí jsem si nevšiml (zítra vyzkouším). Zapnutí výhřevu sedačky funguje spolehlivě. Občas to používám, abych rychleji dobil baterii, když často používám webasto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel 5 Vloženo 13. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2018 Tak dnes vyměněna baterka, jen vyskákalo plno závad a nejdou nějak vymazat. Tak nevím zda to má být zaškrtnuté nebo ne, zaškrtnuté jsem to neměl, také jsem ale nepozoroval že by to někdy nabíjelo víc jak 14,2 V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 13. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2018 Diagnostika, dobrý pomocník, ale jak je vidět i zlý pán. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 13. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2018 A proto se jí raději vyhýbám :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 13. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2018 Trochu OT, ale když už zde řešíme pak i nápravu stavu baterií po skvělém kurvítku jménem rekup. - dělá vám nabíječka také to, že při nabíjení neodpojené baterie, napětí nikdy neleze na ~14.8V, ale zůstává na ~12.8V a nikdy se nedobije na 100% ? Tak nějak si myslím, že AGM baterie nabíjené neodpojené, se tímto postupem ničí (není dodržená nabíjecí křivka). Může tento blud někdo potvrdit nebo vyvrátit ? Jinak používám nabíječku z Lidlu s displayem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 13. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2018 Za mě, ani na 100% nabíjet netoužím. Nechci si vyvařit elektrolyt a poslat baterii předčasně do háje. Těch 12,8 V nechápu, jako při nabíjení? Nebo po nabití a relaxaci baterie? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OnMiT312 Vloženo 13. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2018 (editace) Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna? Editováno: 13. Listopad 2018, autor: OnMiT312 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 13. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2018 (editace) I ~100% lze dosáhnout, bez vyvaření, přeci jen saturace, či jak se této fázi říká, trvá několik hodin a je nejdelší nabíjecí fáze. Jinak jde o ukazatel aktuálního napětí, které je vidět na nabíječce , což je předpokládám napětí, které jde z nabíječky do baterie. Když je baterie připojena ve voze, napětí nejde přes 12.8V, přitom AGM se mají nabíjet vyšším... Když zapojená není, končí nabíjení na 14.8V Jaký je nabíjecí proud, či zda-li se liší, to jsem neověřoval. Jinak jde o Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 Editováno: 13. Listopad 2018, autor: Shaarky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OnMiT312 Vloženo 13. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2018 Pokud ma digitalni display predpokladam, ze jde o procesorovou nabíječku. Tam to je samozrejme trochu o algoritmu nabijeni resp. nabijeci charakteristice, zda pouziva charakteristiku s konstantnim proudem, napetim nebo inverzni charakteristiku (nabíječky si meri vnitrni odpor baterie a podle toho koriguje nabijeci napeti/proud). Predpokladam, ze v pripade, ze ji nabijis v aute, tak spotrebice které zustanou zapojene ovlivnuji svým vnitřním odporem celkovy odpor soustavy a nabíječka to zrejme spatne vyhodnoti. (ale to je trochu spekulace :)) Kazdopadne, ze se AGM muze nabijet vetsim napetim nez zaplavena baterie je trochu mýtus. Ba naopak. Pokud to clovek 'trochu' prehnal s nabijecim napetim u stare zaplanene baterie, ale neprehral ji (a nezkroutily se desky), tak jen dolil vodu a celkem se nic nestalo. BTW: Jednou se mi ještě na S120 porouchal regulator alternatoru - slepily se kontakty (byl ještě mechanicky). Alternator tak neodbuzoval a daval tzv. co to slo (cca 16-20V). Po 60km se z baterie kouřilo jak z parni lokomotivy. Byla to ještě takova ta klasicka zalita asfaltem se zelenymi vicky. Asfalt se trochu roztekl, vicka zkroutila. Doma jsem ji nechal vychladnout a dolil jsem vodu. Paradoxne ji tento proces ozivil, protože z desek opadal sulfat a baterie pak startovala jako nova. Pokud to by to clovek udelal u AGM, tak ji proste vyvari a konec. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 před 7 hodinami, Shaarky napsal: Jinak jde o Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 12.8 V TI baterii nenabije. Měření proudu s můžeš ušetřit. Při 12.8 do ní skoro nic neteče (leda by byla v háji, ale moc tomu nevěřím). Nabíječku k vozu raději nepřipojuji. Nikdy nevím co ji napadne. Nějaké přepětí, nebo tvrdé pulsy byřídícím jednotkám ve voze nedělali dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OnMiT312 Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 před 18 hodinami, Martab napsal: Tak jsem dnes měřil a vypadá to, že rekuperaci "odpojí" i vyhřívání zrcátek. Takže není třeba vyhřívat sedačku, ani odpojovat kabel, jen přepnout ovladač zrcátek do správné polohy :) Toto není u SIII pravda. Extra jsem to rano zkousel ještě jednou. Vyzkousel jsem: - vyhrivani zrcatek - vyhrivaji celniho skla - vyhrivani zadniho skla - vyhrivani zadnich sedacek - ventilator na max. - potkávací svetla* Nic z toho rekuperaci nepotlaci. * svetla pouze omezi spodni limit nabijeni na cca 13.2-13.4V, ale při brzdeni rekuperace dal bezi a zvysi nabijeci napeti k maximu (přes 15V) Rekuperaci spolehlive vypne jen vyhrivani sedacky ridice nebo spolujezdce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 Toto mi dělají ty zrcátka, tedy potlačí soudní limit tak, aby auto dobíjelo stále, to že to sem tam vyskočí výše neberu jako nevýhodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 Potvrzuji. U OIII má vliv též jen výhřev sedaček. Dnes jsem vyzkoušel. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 Tak potom se to u Fábie chová jinak. Odpoledne jak bude teplo zkusím OIII a možná Passata. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 Tak jsem dnes změřil baterku 1,5hod po dojetí na místo. SS mám vypnutý a rekuperaci nepotlačenou. Meřič ukázal 12,33V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 Takže ihned na nabíječku :-) Jak starý vůz máš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel 5 Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 Já jsem dával novou a měla 12,55V před výměnou tak jsem zvědav co bude dělat dál ale auto si jí asi upraví podle svého. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 A přizpůsobil si ji přes diagnostiku? Údajně je to nutné... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel 5 Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 nenašel jsem kde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 Myslím, že to je v jednotce 19, někdo by mohl poradit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 Auto mám vyrobené 02/2017. Nabíječku jsem objednal, ale Česká Pošta je opět asi toho názoru, že moje zásilka až tak nespěchá :-). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 14. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2018 Takže jestli tomu dobře rozumím, tak by bylo řešením mít trvale zapnuté vyhřívání sedadla některého ze spolujezdců a to nejlépe s upravenou teplotou a automatickým startem. Jsme doma? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.