Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    Doporučené příspěvky

    Ahojte, jsem tu nový. Pročetl jsem myslím celkem poctivě většinu temat, ale odpověď jsem nenašel. Čekám v řádu dní nového Superba (2.0 TDI 140kw). Někde jsem se dočetl že alternátor dobíjí jenom při deceleraci nebo při jízdě z kopce. Je nějaký způsob jak toto vypnout? Děkuji

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ano jde to vypnout skrze diagnostiku. Kontaktuj uživatele Ferda25 ze Strakonic.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Je důvod to vypínat? Toto řešení je úsporné pro provoz, kdy ve standardním režimu nezatěžuje motor. Samozřejmě při větším zatížení aku si alternátor začne dobíjet tak jako tak (proto např. na O3, S3 při stání auta jen tak nedobíjí a řada lidí si myslí že je v háji dobíjení a mění pak kde co, ale ono to začne dobíjet až když se pustí všechny spotřebiče).

     

    Tedy není to nic, co by bylo ke škodě, naopak je to docela chytře vymyšleno,.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zase tak chytře to vymyslěno není, více v patřičném tématu zde na fóru.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Potřebuju aby auto fungovalo. Budu ho mít celkem vybavené, mimo jiné tam bude nezávislé topení. Mám ho už ve stávajícím autě a celkem ho používám. A nehodlám netopit jenom proto že auto usoudilo že se ještě nemusí dobíjet a teď má málo energie... A nehledě na to že nechci aby baterka zbytečně trpěla. Ať je pěkně stabilně nabíjená. Doufám že pak něco vydrží (start stop samozřejmě vypnu taky). Ale jsem moc rád že to jde vypnout.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Rekuperaci lze vypnout, např. jednoduše v adaptacích? Zatím jsem nikde návod nenašel.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A ještě jeden dotaz - dá se to teda nastavit tak, aby alternátor stabilně dobíjel cca. 14,6 tak jak bývalo zvykem u starších aut? 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 13 minutami, bojler napsal:

    Rekuperaci lze vypnout, např. jednoduše v adaptacích? Zatím jsem nikde návod nenašel.

    Tiez o tom neviem...a mal by som obavu,co vsetko to v aute ovplyvni.Dnes je vsetko v aute navzajom previazane,tak aby to potom dobijalo vobec,alebo nesposobovalo ine problemy.Elektroinstalacia v modernych a starsicha autach,to je pekny rozdiel.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pro docasne vypnuti rekuperace staci zapnout jeden spotrebic s vyssim příkonem. Přes zimu staci zapnou vyhrivani sedacky ridice a dobijeni prepne na konstani napeti cca 14.8V.

    Pokud je rekuperace zapnuta (bez svetel) tak pri jizde v zatezi to nedobiji vůbec a při brzdeni vyleti napeti klidne přes 15V.

    Se zapnutymi svetly pak nabiji v zatezi na 13.6V, při brzdeni zase přes 15V.

     

    Proto je pouzita AGM baterie, protože normalni zaplavena baterie by to proste nedala. Pokud se rekuperace vypne, klidne se pak muze pouzit obycejna.

     

    Jak vypnout rekuperaci by mne taky zajímalo. Zatím jsem to nikde nevidel v adaptacích.

     

    OnMi

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    O té AGM baterce taky vím. A i když je na to určená tak ji to rozhodně neprospívá. Považuji to za zbytečný zdroj problémů, potažmo nákladů na pořízení nové baterie. Nic mi to nepřinese, tudíž ať to nefunguje. Třeba se ještě někdo ozve s řešením. O zapnutí vyhřívání sedaček jsem slyšel, nicméně je to takové polovičaté řešení a navíc jenom zimní...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jak jsem psal. Rekuperaci vypínal již na několika OIII FL ferda25 ze Strakonic. Někde je zde na fóru přímo i téma, kde je vysvětleno, že to baterce neprospívá.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jak se to pak tedy po vypnuti chova? Kdyz s rekuperaci nekdy nedobiji vubec a nekdy pres 15V, jak se to chova s vypnutou? Dobiji to standardne 13,6 nebo 14,8 nebo kolik je normal u aut ktera nemaji rekuperaci?

     

    Mam presne problem jako @Jiří Smetánka, auto se proste nenabije do plna, protoze se mu zrovna nechce a pak nefunguje NT.

    • Negativní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A co to vypojit hardwarově? Vytáhnout malý konektor z mínusového pólu autobaterie? Foto je z Š Yeti.

     

    IMG_20180920_121556.jpg

    IMG_20180920_121649.jpg

     

    Já to udělal kvůli deaktivaci SSS, mělo by to také zároveň deaktivovat rekuperaci energie, baterii tam mám typ EFB.

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nenašel jsem konkrétní téma, kde by se řešilo, že rekuperace je pro baterku, potažmo celé auto špatná. Nalezl jsem jen spoustu dílčích domněnek jednotlivých uživatelů, ale žádná prokazatelná fakta. Víte k tomu někdo více?

    Případně @ferda25 můžeš tu problematiku tady nějak v krátkosti shrnout včetně toho jak se potom chová po kódování dobíjení, které by tedy mělo být prospěšné? Musím se dnes podívat co mám vůbec za baterku v autě od nového zda EFB nebo AGM a mrknout co ta potvora bude jednou stát nová.

     

    Díky

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A tohle dobíjení ( rekuperace ) je součástí každého trojkového superba??

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 23 hodinami, Jiří Smetánka napsal:

    Potřebuju aby auto fungovalo. Budu ho mít celkem vybavené, mimo jiné tam bude nezávislé topení. Mám ho už ve stávajícím autě a celkem ho používám. A nehodlám netopit jenom proto že auto usoudilo že se ještě nemusí dobíjet a teď má málo energie... A nehledě na to že nechci aby baterka zbytečně trpěla. Ať je pěkně stabilně nabíjená. Doufám že pak něco vydrží (start stop samozřejmě vypnu taky). Ale jsem moc rád že to jde vypnout.

     

    Sám mám auto vyjma střešního okna a masážní sedačky v plné výbavě, včetně nezávislého topení, které celkem dost používám a nestalo se mě ani jednou, že by topení předčasně vypnulo. Dříve, když jsem měl SII bez start stopu, takže s klasickým dobíjením se mě stávalo celkem pravidelně, že nezávislé topení jelo max 15 minut a potom se vypnulo, kvůli slabé baterce. Nyní u SIII žádný problém. Nechceš to raději nejdříve vyzkoušet, než si necháš vrtat do elektroniky??

    • Líbí se mi 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No je pravda že u mě je trošku problém i s tím že se mi příčí představa mít baterku nabitou na půl jenom proto, že nějakej ekoterorista tlačí emise nesmyslně dolů. Nicméně teď se snažím hlavně nabrat informace, ty pak porovnám na autě a podle toho se pustím do úprav. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud se nepletu, tak rekuperace funguje jen pokud je baterie nabitá nad nějakou hodnotu (třeba nad 90 %) a rozhodně nefunguje, pokud je baterie na 50 %.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dobře, nebudeme slovíčkařit na kolika procentech nabití se rekuperace sepne. Myslím že rekuperace baterce rozhodně nepřidá. Uvidím v praxi, ale nepředpokládám že by úspora paliva byla nějak zásadní. Bylo by zajímavé vypočítat kolik rekuperace za životnost baterky ušetří. A porovnat to s cenou nové baterky. Pokud by to vyšlo do plusu tak se o tom v případě že nebude omezená funkčnost auta dalo uvažovat. V opačném případě to považuji za další honbu za nesmyslnou legislativou EU.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak lidi tady konkrétně s S3 vesele rekuperují cca. tři a půl roku, co je auto na trhu a žádné problémy s tím zatím nejsou.

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No nejsou... Já mám na baterce trvale připojený měřák a nabití za poslední měsíce je mezi 50 a 80% a to bylo teplo... V zimě to bývá i o dost míň.

    • Negativní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A v zimě se držela na kolika % ?
    Možná se zeptám hloupě - a je potřeba mít baterku pořád nabitou na 100% ?

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 10 hodinami, osobne napsal:

    A co to vypojit hardwarově? Vytáhnout malý konektor z mínusového pólu autobaterie? Foto je z Š Yeti.

    Já to udělal kvůli deaktivaci SSS, mělo by to také zároveň deaktivovat rekuperaci energie, baterii tam mám typ EFB.

    Chces rict, ze si vypojil konektor od baterky a mas vypnuty SSS?? To je nejake moc jednoduche ne. Nevim jak u Yetiho a jak je stary, ale proc tedy pak kazdy dnes resi software? Uz to tedy nejde nebo jak?(konkretne to myslim na Rapida 2018) Dik za odpoved.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×