emsicz Vloženo 3. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2018 Zdravím fórum - rozhlížím se po S2 FL/S3 a všechny automaty jsou už DSG. Četl jsem, že DSG má skutečně dvě spojky a při jízdě v kolonách to trpí, protože auto v podstatě pořád jede na půl spojky pomalou jízdou, čímž je mnohem dřív "ostrouhá". Zajímá mě, jakou má převodovka životnost, když mám v plánu s autem dvakrát denně hopsat v pražských kolonách, jednou z počernic až na Rohan a večer zase zpátky, v podstatě celá cesta je někdy krokem. Je tu někdo, kdo by mi mohl potvrdit, nebo vyvrátit, že DSG není vhodné pro provoz ve městě a jízdu v kolonách? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 3. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2018 před 11 minutami, emsicz napsal: Je tu někdo, kdo by mi mohl potvrdit, nebo vyvrátit, že DSG není vhodné pro provoz ve městě a jízdu v kolonách? Tak rozhodně není DSG převodovka myšlena hlavně pro používání v kolonách. Z důvodů o kterých píšeš i ty. Typická životnost 6-stupňové DSG převodovky s mokrými spojkami je 250 tis. km, za předpokladu, že každých 60 tis. v ní měníš olej s filtrem. Ten olej je společný pro mechatroniku i spojky a je vhodné se otěru ze spojek zbavit než ovlivní funkci mechatroniky. Typická životnost 7-stupňové DSG převodovky se suchými spojkami je 100 tisíc km, ale ty se s dvoulitry nekombinovaly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prassat Vloženo 3. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2018 (editace) Jak píše kolega, 6st DSG(mokrý spojky) do kolon ano, 7st DSG (suchý spojky) ne. Životnost převodovky se nerovná životnosti spojek! Když spojky začnou zlobit, koupím novou sadu, nechám vyměnit a jezdím dál. To je jako kdybych kvůli sjetým pneumatikám měl hned prodat auto. Spíš než o spojky bych měl starost o setrvák (než odejdou spojky, to ten setrvačník budeš mít druhej, možná i třetí) a olej DSG, který bude chtít měnit dříve než je předepsaný interval. Jinak k odhadu kolegy k mokré DSG bych dodal, že těch 250 tis km nebude typická výdrž, ale minimální (při běžném servisu samozřejmě) Mraky lidí lítá s károu co má 300tis a víc km a DSG furt jezdí jen na výměny oleje. Editováno: 3. Listopad 2018, autor: prassat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CentriFUGA Vloženo 3. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2018 jak píše @prassat já osobně mám na DSG 292.000km. Poměrně často jezdím i po městě atd. Rozhodně to co je psáno výše o životnosti 250.000km je blbost. Protože u SII před FL má spousta aut najeto dávno přes 250.000km, v podstatě nejméně každý druhý na inzerci. A rozhodně nemají mrtvé DSG, mají třeba vyměněné lamely a setrvák, ale lamelu a dvouhmotu má i klasická převodovka. Spíš než o DSG bych se v případě takové každodenní jízdy přes Prahu bál o DPF - protože se nebude mít kde řádně vypálit...to bych viděl jako podstatně větší problém, stejně tak jako studený naftový motor, který se poskakováním ani pořádně neohřeje ve větších mrazech... Z druhé strany je DSG do zácpy výborná věc, ale každodenní zácpa nebo vyhovovat žádnému autu. DSG s mokrými spojkami je jedna z nejspolehlivějších automatických převodovek. Pokud se sjedou lamely, případně odejde setrvák, tak to vyměníš jako u každé jiné převodovky - řekl bych že manuální by třeba dvouhmota při takové jízdě a desítkách rozjezdů odešel taky dost brzy. Určitě bych se zamyslel nad tím jestli je takové auto vhodné jako celek na poskakování po Praze. Na to bych si koupil nějaké menší benzínové auto s ověřeným, spolehlivým benzínovým motorem. (Fabia 1,4MPi, 1,2HTP, něco jako Peugeot 206 s 1,4 55kW) Ale to už je OT, samozřejmě je to na tobě. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 (editace) V 3. 11. 2018 na 13:18, CentriFUGA napsal: jak píše @prassat já osobně mám na DSG 292.000km. Poměrně často jezdím i po městě atd. Rozhodně to co je psáno výše o životnosti 250.000km je blbost. Protože u SII před FL má spousta aut najeto dávno přes 250.000km, v podstatě nejméně každý druhý na inzerci. Tak to ti může jako blbost připadat, ale na věci to nic nemění. Nejde o to, že při 250 tis.km se převodovka rozpadne. Ale schválně si zkus na rovině zařadit D a sundat nohu z brzdy. Pokud se auto rozjede a přeřadí na dvojku bez škubání, je dvouspojka v pořádku. Když se rozjedeš na plný plyn a převodovka řadí výš a výš bez škubání, máš v pořádku i mechatroniku. Pokud jeden nebo druhý test nedopadl dobře, jsi za hranicí životnosti. Editováno: 6. Listopad 2018, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CentriFUGA Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 Ani jedu z tebou popisovaných věci nemám problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 Fajn, zřejmě se o převodovku dobře staráš. Já jsem zase zažil x Superbů, které nevyhověly ani jedné z obou zkoušek a přes to je majitelé pořád používali a ani je nenapadlo, že by měli dát 30 tisíc do jejich opravy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dann0 Vloženo 2. leden 2019 Sdílet Vloženo 2. leden 2019 ako sa prejavuju znicene spojky na DSG? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janstavela Vloženo 5. leden 2019 Sdílet Vloženo 5. leden 2019 (editace) V 6. 11. 2018 na 19:09, Tonda-B napsal: Tak to ti může jako blbost připadat, ale na věci to nic nemění. Nejde o to, že při 250 tis.km se převodovka rozpadne. Ale schválně si zkus na rovině zařadit D a sundat nohu z brzdy. Pokud se auto rozjede a přeřadí na dvojku bez škubání, je dvouspojka v pořádku. Když se rozjedeš na plný plyn a převodovka řadí výš a výš bez škubání, máš v pořádku i mechatroniku. Pokud jeden nebo druhý test nedopadl dobře, jsi za hranicí životnosti. Já mám teď momentálně podobný problém na 1.2 TSI 81. Mohl by to být právě prokluz spojky. @legomaniak to řeší také. Prý je na to už i TPI. Už to řeším v servisu, ale vzhledem k tomu, že se jim to při zkušební jízdě neprojevilo, tak jsem dnes nahrál video otáčkoměru. Na rovině zařadím D a bez plynu nechám rozjet. Druhý stupeň se ale nezařadí. Místo toho začnou na první stupni kolísat otáčky v rozmezí několika set nahoru a dolů. Navíc když jedu ustálenou rychlostí a jen se lehce dotknu pedálu plynu (aniž by auto nějak zrychlovalo), také mi začnou kolísat otáčky. (tady jsem jel cca cca 80) Co myslíte? Díky Editováno: 5. leden 2019, autor: janstavela Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 6. leden 2019 Sdílet Vloženo 6. leden 2019 V 5. 1. 2019 na 21:04, janstavela napsal: Já mám teď momentálně podobný problém na 1.2 TSI 81. Už to řeším v servisu, ... Co myslíte? Díky Já si myslím, že je potřeba znát výpis z paměti závad, aby byla věc jasnější. Máš ho? Jestli v paměti není chyba (ani u motoru), tak bych ještě provedl základní nastavení snímače podélného zrychlení G251 v jednotce brzd. A až potom - kdyby to nepomohlo - bych reklamoval ty spojky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 6. leden 2019 Sdílet Vloženo 6. leden 2019 V 2. 1. 2019 na 7:38, dann0 napsal: ako sa prejavuju znicene spojky na DSG? Různě. Podle toho jak moc je která z nich zničená. Máš s převodovkou nějaký konkrétní problém? Jaký? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dann0 Vloženo 6. leden 2019 Sdílet Vloženo 6. leden 2019 mam problem ze s autom tak buchne pri radeni 2,3 stupna. Nedeje sa to stale mam pocit ze az po zohriati a dlhej jazde, hlavne si to vsimam pred a v kruhaci kedy prevodovka radi medzi 2-3. Nieco podobne som mal na starom accorde s manualom kde odchadzalo lozisko spojky a ked som pustal spojku tak s autom niekedy tak cuklo. Na octavii uz bol meneny zotrvacnik a pri rozbiehani na rovine auto zaradi z 1na2 bez plynu. Preklz alebo zvysenie otaciek som si nevsimol. Kludne napis ako sa prejavuju spojky na DSG, na nete som nenasiel informacie ohladom vymeny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Neonik Vloženo 6. leden 2019 Sdílet Vloženo 6. leden 2019 (editace) Mám stejnej problém. Přesně jak říká @dann0. Při zatáčce a řazení to někdy "bouchne". Spojky nové. Jinak poškozené spojky se začaly projevovat tak, že auto po zahřátí (delší jízdě) začalo při přeřazování neskutečně škubat. Dokonce jsem někdy musel shodit na N a pak se znovu rozjet. Když se to poprvé stalo ženě, tak mi volala stylem, že neví, jestli vůbec dojede domů Editováno: 6. leden 2019, autor: Neonik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janstavela Vloženo 30. leden 2019 Sdílet Vloženo 30. leden 2019 Můj update k videům výše. V servisu nakonec přehřáli software DSG. Nebyl to nakonec prokluz spojky ale prý nějaké špatné nastavení software už z výroby(?). Prý na to je také TPI a nějaký chybový kód (bohužel ten neznám). Ale musel jsem to dokazovat několika videozáznamy, protože při zkušební jízdě se to samozřejmě neprojevilo :D. Každopádně je nyní DSG jako nové. Řadí plynule a rychle, žádné škubání a zabírá hned po puštění brzdového pedálu. Razantně se zlepšilo i podřazovaní (např. do kopce), je rychlejší. Takže za mne spokojenost :). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.