tgfh Vloženo 3. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2018 (editace) Ahoj borci přes čtyři kola, nebyl jsem tu nějaký ten rok, ale mám nyní záludnou otázku. Rapid 2012, 1.2 TSI, 120 000km najeto - táhne doprava, na okrsce to nepoznáte, ale na dálnici při dálniční rychlosti, když pustím volant, za 3-4 sekundy jsem prakticky v příkopě. Táhne mi doprava. - Je jedno jaká kola mám na autě, letní elektrony 215 nebo zimní (nyní nové Savy) 185 to samé - Volant se netřepe - Geometrie je dělaná, všechny hodnoty jsou v zelené, zadní i přední náprava. Típek mi nastavil sbíhavost přesně na střed. Má ta být +1,00 mm celková sbíhavost a dal mi tam přesně +1,00 mm - Auto jsem kupoval jako nové, žádná nehoda, žádná jízda přes obrubník, dělá to asi od jara, spotřeba je super okolo 5,8l - Gumy jsou nafoukané podle předpisu Když jsem měnil olej u mechanika, točil jsem rukou s kolama a vše se zdá normální. Přední kotouče i destičky jsou ještě původní a trošku se třepe volant při brždění, kotouče nejsou úplně rovné, ale to by snad nemělo mít vliv. Nesetkali jste se někdo s tímto také? Netušíte, čím by to mohlo být? Editováno: 3. Prosinec 2018, autor: tgfh Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deto Vloženo 3. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2018 (editace) Setkal a boli to prave tie brzdy. Po vymene zadnych kotucov + dosticiek auto prestalo tahat do prava. Geo robena niekolkokrat a vzdy vsetko v norme. Este aby som dodal, to tahanie do strany sa najviac prejavovalo na dialniciach, a teda pri rychlosti 110+ km/h. Editováno: 3. Prosinec 2018, autor: deto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 3. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2018 Co volant, je rovně? Brácha mel to samé na golfu, a začalo to po geometrii, ktera se dělala kvůli sjetým vnitřkum pneu asi po nějakém díře, po opakovane geometrii tahlo taktéž, az změna servisu a třetí geometrie to vse vyresila. Volant rovně, netáhne nikam a pneu taky v pohodě. Prý to bylo cele rozhozene. Oni si to kolikrát chtějí ulehčit a steluji jen jednu stranu spojovacky a pak to tahne. Tot jen vlastni zkusenost, ale třeba ti to pomůže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tgfh Vloženo 18. Prosinec 2018 Autor Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2018 (editace) Známý má laserovou geometrii, dávám tam všechny auta v rodině, vždycky max. spokojenost už několik let, když má být celková sbíhavost +1,1mm, tak tam dá přesně +1,1mm, i když je to třeba ještě v toleranci. Často jsem u toho. Byli jsme u něho s Rapidem, na volat má speciální vodováhu, aby byl přesně rovně, geometrie nebyla špatná, ale dal to zase na 100% přesně a přesto to tahalo stále. Nechali jsme udělat servis brzd a je to pořád stejné. Je to bráchové auto, lítá často 150km/h a říká, že se to musí řešit dále, že je to v těch 150km/h nebezpečné, že nemůže pustit volant prakticky ani na sekundu. Auto je v super stavu a já podezřívám stále ty brzdy, protože když člověk brzdí, tak se třepe volant, jsou to ještě původní, najeto je těch 120 000 km a samotné destičky ještě mají okolo 5mm. Jsme na auta oba celkem šetrní a nejezdíme jako prasata, spojka nám vydrží prakticky po celou dobu co auto máme, zimní gumy měníme po 5ti letech díky tomu, že jsou už ztvrdlé, přesto mají třeba ještě 5mm vzorek, v pneuservisech jsou vždycky rádi, beztak to ještě někomu střelí na dojetí ? Jezdíme oba +/- 22 000 km / rok. Editováno: 18. Prosinec 2018, autor: tgfh Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 18. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2018 Pokud je příčnou "tahání doprava" geometrie, tak to určitě nebude sbíhavostí. Na tahání do strany má vliv odkon kol. Není ani tak důležité jaký je, ale musí být na obou stranách stejný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 18. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2018 Tgfh: ještě se vrátím k menu předchozímu komentu. Stejne si myslím, že to bude tou geometrii. Byt je udělána na správnou sbihavost, tak provedení nemusí byt ok. Nevím jak to správně popsat, ale pokud tedy pustis volant, tak řízení se má vrátit řekněme do nulového polohy, nehlede na polohu volantu a to je ta výchozí poloha pro geometrii sbihavosti. Pokud to někam táhne, tak by se melo na spojovacce oboustrane seřídit. Pokud to tahne doprava, tak vpravo vysroubovat a vlevo zasroubovat na správnou sbihavost. Třeba se pletu a někdo me opravi. Někdy se to napoprvé nemusí podařit, tak uvidíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 27. leden 2022 Sdílet Vloženo 27. leden 2022 (editace) Ahojte, připojím se k tomuto vláknu. Mám v zásadě opačný problém, po zimě a pár vymetených děr mi auto táhne doleva. Auto je 04/2017, nájezd necelých 60tkm, první majitel. Co proto udělat a kolik to může stát ? Vím že Vaculík z Auto.cz zrovna tohle u Rapidů a starších aut nějak komentoval ve videu a říkal že seřizovat geometrii je chyba, prvně je třeba vyměnit zadní a přední silentbloky předních ramen, jinak se to zase rozhodí. Má s tím někdo zkušenost ? Tváří se to tak, že na rovné cestě (alespoň od oka) a bezvětří to táhne doleva, když chci jet rovně nebo mírně napravo, musím volat vytočit na pravou stranu tak, že zcela jistě není volant ve váze (rovině), přesto, že od výroby a první kilometry určitě v rovině byl, na to jsem se ještě zaměřil, protože bratr měl na F3 problém z výroby, že volant měl lehce nakřivo, byť auto nikde netáhlo. Jinak volant se netřepe, nekope nic, jízda je vcelku poklidná. Bohužel mě to ale ruší a vadí mi to, jeví se to dost při nižších rychlostech, při těch vyšších jako by auto setrvačnosti jelo docela v pohodě rovně samo. No a vzhledem k tomu že auto ještě nemá ani 5 let a nájezd je necelých 60 tis km, přijde mi blbé abych jezdil takhle "debilně", jak v nějaké 20 let staré Octávce, kde bych už hodně věci toleroval za ty roky. Teď budu ještě přezouvat na disky nové zimní gumy, nynější už jsou sjeté (byť se zdá že rovnoměrně) a nové jsem už koupil, tak nevím jestli to pak neřešit rovnou na nových pneu. Díky všem :) Editováno: 27. leden 2022, autor: Durannn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 28. leden 2022 Sdílet Vloženo 28. leden 2022 Poslední dobou je všude nějak převaculíkováno. Po zimě ještě úplně není a díry teprve přijdou. Geometrii si s novýma gumama udělej a uvidíš, jestli teda nedáš do přezutí na letní nějaké díry. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra.rs Vloženo 28. leden 2022 Sdílet Vloženo 28. leden 2022 (editace) Přidám svoje zkušenosti - taky se mi zdá, že mi to táhne (doprava; 2015, najeto cca 80tis.; kola 15") Ale je to tak málo, že občas mám spíš pocit že to je moje paranoa. Ono to lehké řízení rapida (a na zimních kolech obzvláště) s ne-úplně zřejmou střední polohou a směrovou stabilitou obecně tomu taky nepřidá. No zkusil jsem tedy s Vaculíkovou radou vyrukovat na servisního technika minulý listopad. Strašně se divil, že to ještě nikdy u Rapida nedělali a že ho má taky doma, tak že prý ví ... no zkontrolovali podvozek včetně silentbloků a prý vše OK. Já teda na zadních silentblocích při výměně kole viděl malé trhlinky ... No uvidíme. Příště se zkusím zase zeptat :-) Editováno: 28. leden 2022, autor: ondra.rs doplnění rozměru kol Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 28. leden 2022 Sdílet Vloženo 28. leden 2022 Já byl s Rapidem vyplašený po prvních 500km. Měl jsem taky pocit že táhne. Udělali mi v AS geo a vše bylo OK, byl jsem u toho. Akorát pneumatiky byly na max povolený tlak, tak se upravil na nižší hodnoty. Už jsem si na specifika uskákaného rapidu na 16"/215 kolech zvykl. Zimní 15" jsou pro mě optimální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 28. leden 2022 Sdílet Vloženo 28. leden 2022 No na tu geometrii jsem zvědavý celkově mám pocit že to auto teď jede nějak šejdrem. Každopádně, když dám obě ruce na vyznačené místa na volantu a vyrovnám ho, jede to doprava a to jakože fakt citelně. Co se těch silentbloků týče, těžko říct, sám se na to asi nekouknu a v servisu, nevím nevím zda mě tam pustí. Další věcí je, jestli to řešit v ŠA servisu, nebo zajet někde jinde ? Je ta cena nějak závratně rozdílná ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 28. leden 2022 Sdílet Vloženo 28. leden 2022 Nahoře píšeš, že jsi dal pár děr tak se to mohlo rozhodit. S Rapidem jezdím do AS, ale se starší O1 a F1 už do obyčejného pneuservisu na laserovou geo za cca 700, kde když zjistí problém už před měřením tak nic nechtějí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 28. leden 2022 Sdílet Vloženo 28. leden 2022 Díky za info. Poptám se v AŠ na cenu geometrie, brzdy už jsem si třeba nechával dělat jinde na jaře, protože v AŠ mi řekli 7200 (Přední kotouče + destičky + práce) a normální servis si za to vzal půlku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 28. leden 2022 Sdílet Vloženo 28. leden 2022 Taky záleží co ti za tu půlku dali za matroš. Já si beru do AS svůj v kvalitě prvomontáže ze skoda-dily.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 28. leden 2022 Sdílet Vloženo 28. leden 2022 No základní požadavek je hlavně ten, aby to nebyl Star-line :D Mám tam teď TRWčka, lidi je chválili. Nevím co dává origo Škoda, ale stejně dneska ty brzdy nevydrží jako kdysi. Já originály měnil po 50tis, což mi přijde hodně málo. No jsem zvědavý na tu geometrii, 4 roky jsem si říkal jak Rapid jede dobře, volant nikam netahá a dokáže to jet rovně i na lehce zkosené cestě. Tak doufám že to teď nebude na půl roku od geometrie OK a pak zase někam táhnout (předtím jsem nějaké ty díry nabral taky a bylo to v pohodě). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 28. leden 2022 Sdílet Vloženo 28. leden 2022 Není díra jako díra. Vím že kolegové kupovali v kely jako některé servisy, tam bych nevzal ani žárovku. TRW je OK. Předevčírem jsem byl AS na výměnu brzdové kapaliny a nechal si extra čistit zadní kotouče, na předních je vidět už mírné opotřebení po 33tis. a ještě jednou tolik dají. Podvozek vypadal dobře, nic mi nevrže a řízení je OK, ale uvidíme jak to dám zase na ty 215ky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 30. leden 2022 Sdílet Vloženo 30. leden 2022 V 27. 1. 2022 na 21:25, Durannn napsal: ...Teď budu ještě přezouvat na disky nové zimní gumy, nynější už jsou sjeté (byť se zdá že rovnoměrně) a nové jsem už koupil, tak nevím jestli to pak neřešit rovnou na nových pneu. Určitě se napřed na nových gumách svez. A geometrii si taky nech nastavit až s novými gumami. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 30. leden 2022 Sdílet Vloženo 30. leden 2022 (editace) Jen dotaz, co mají starší gumy s nastavením geometrie? Vím akorát, že by se mělo provádět za provozního zatížení tj. ne s prázdnou nádrží a místo řidiče by mělo být teoreticky zatíženo taky. A samozřejmě nahuštění pneu na předepsaný tlak. Editováno: 30. leden 2022, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 30. leden 2022 Sdílet Vloženo 30. leden 2022 (editace) Někdy stačí prohodit levé a pravé kolo a auto přestane táhnout, nebo táhne na druhou stranu. Takže můžu mít vzornou geometrii a přes to se táhnutí na jednu nebo druhou stranu nezbavím. Takže napřed přezout a svézt se. Možná se auto bude chovat vzorně už jen díky těm novým gumám. A když ne, je na řadě geometrie. Pokud je projev měnlivý - při akcelaraci auto táhne ke straně, při ubrání je to v pořádku, bývá to problém zadních silentbloků spodních ramen. Editováno: 30. leden 2022, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 30. leden 2022 Sdílet Vloženo 30. leden 2022 (editace) Levou za pravou ne, když už předek za zadek a gumy by musely být i evidentně špatně sjeté a to on nemá. Editováno: 30. leden 2022, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 18. Únor 2022 Sdílet Vloženo 18. Únor 2022 Po výměně pneu za nové a najetí cca 500km na nových, pozoruji spíše opačný jev, když to táhne, tak na druhou stranu, tedy doprava. Ale teď to nějak extrémně nepozoruji, ještě to chvíli nechám a pak skočím na tu geometrii, stejně mám v dubnu servisní prohlídku. Teď je venku dost silný vítr, což může hodně ovlivňovat a taky potom sklon cesty kvůli odtoku vody. Byl jsem ale překvapen hned jak jsem z pneusevisu vyjel na nových pneu, chovalo se to úplně jinak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 18. Únor 2022 Sdílet Vloženo 18. Únor 2022 To jsou faktory co u Rapida mají zrovna silný vliv. Zkontroluj taky tlak v pneu, mě Rapid tancoval po silnici když byly 16" kola nahušteny při prodeji na maximální povolené tlaky. Po snížení na střední hodnoty se auto uklidnilo. Na zimních 15" je auto úplně v klidu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.